Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Januar-starterne (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55242)

TrillTrall 23-02-14 18:04

Sv: Januar-starterne

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vildenott (Innlegg 1478566)
Kaster dere maten dere har igjen på talerknen etter at dere er mette? Haha, rart spørsmål, men jeg er sååå dårlig på det "spise deg passe mett"... Hvis jeg f.eks har to pannekaker på talerknen og er mett etter en og en halv, så tenker jeg "nå trenge jeg ikke å spise mer", men så går det fem min, også spiser jeg den resterende halve likevel... Ender jo alltid opp med å bli litt for mett. Alle her inne virker så flinke, og det er selvfølgelig en stooor motivasjon, men jeg syns det er så vansklig!! Er tross alt fattig student og da svir det litt å kaste mat... (er jo ikke alt som passer seg til å ligge halvspist i kjøleskapet et par dager)

Forsyn deg med bare en av gangen. :) Når jeg lager mat til bare meg selv så lager jeg ikke mer enn jeg spiser rett og slett. En kyllingfilet, en fiskefilet, en kotelett osv. Jeg prøver hardt å kutte ut det tøyset med å spise opp maten for å slippe å kaste den, men nå har jeg overlatt den delen til Lille Gubben. :) Av og til hender det at jeg ikke klarer å stå imot da (når vi har Lille Gubbens vidunderlige kjøttgryte f.eks.!), men det er heldigvis ikke så ofte så jeg har ikke dårlig samvittighet av den grunn lenger. :)

vildenott 23-02-14 19:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1478575)
Forsyn deg med bare en av gangen. :) Når jeg lager mat til bare meg selv så lager jeg ikke mer enn jeg spiser rett og slett. En kyllingfilet, en fiskefilet, en kotelett osv. Jeg prøver hardt å kutte ut det tøyset med å spise opp maten for å slippe å kaste den, men nå har jeg overlatt den delen til Lille Gubben. :) Av og til hender det at jeg ikke klarer å stå imot da (når vi har Lille Gubbens vidunderlige kjøttgryte f.eks.!), men det er heldigvis ikke så ofte så jeg har ikke dårlig samvittighet av den grunn lenger. :)

Ja, jeg lurer kanskje på om mitt problem er at jeg blir mett av for lite i så fall.. Jeg kunne fint klart meg på 1/2 kyllingfile, fisk osv. Men det blir kanskje for lite mat i lengen? Eller burde jeg likevel kun spise til jeg er mett? :)

TrillTrall 23-02-14 19:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vildenott (Innlegg 1478576)
Ja, jeg lurer kanskje på om mitt problem er at jeg blir mett av for lite i så fall.. Jeg kunne fint klart meg på 1/2 kyllingfile, fisk osv. Men det blir kanskje for lite mat i lengen? Eller burde jeg likevel kun spise til jeg er mett? :)

Hvor fort blir du sulten igjen da? Og hva spiser du i tillegg til kyllingen f.eks.?

vildenott 23-02-14 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1478577)
Hvor fort blir du sulten igjen da? Og hva spiser du i tillegg til kyllingen f.eks.?

Blir ofte sulten etter 3-4-5 timer, varier veldig utifra hvor aktiv jeg er og hva jeg spiser.

Kan f.eks spise kylling med blomkål og brokolimos og en salat av tomat, agurk, løk og feta :)

engeljenta30 03-03-14 08:41

fortsetter å skrive her jeg da, på onsdag viste vekta 75,6, i dag viste vekta 74,1 så er ganske fornøyd:)

Xenia 06-03-14 14:45

Gått ned litt igjen jeg og, etter laaang stillstand! :D

JojoJulie 10-03-14 23:07

Hei!
Hvordan går det med dere? Her går det dessverre litt trått.. Motivasjonen er på topp hver søndag kveld, og begynner å dale allerede mandag ettermiddag.. Hehe..
Veid meg i dag, ned 1,5kg siste 3 uker.. Er nå nede på 73,3 så det er nedgang på 6,7kg tilsammen. Er jo fornøyd med det, men skulle ønske jeg holdt meg sjøl i nakken litt hardere så det gikk litt fortere 😛

Xenia 26-03-14 12:05

7 kilo ned på meg... (Dvs. totalt 18 kg) , og det må jeg bare si meg fornøyd med, for jeg er ikke helt fantaisk heller... :D

Xenia 30-04-14 16:06

Har alle falt av her eller? :rolleyes:

JojoJulie 30-04-14 19:41

Hei Xenia!
Er her fortsatt jeg.. Men mest leseaktiv... Har hatt en laaang pause, men ikke gått opp igjen noe :)
Har gått ned 9kg, og har 9kg igjen! Er skikkelig motivert igjen, og er i gang!

Hvordan går det med deg da?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.