Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Ny Giv 2012, blir DU med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50027)

Kanutten 30-01-12 22:00

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1292999)
Nei, den gjør seg best i gryta :D

"Gryyta hennar mooor, gryyta hennar mooor, blant ljose barneminner er gryyta hennar mooor" Synger høyt og falsk. Lurer på hva slags gryte det var? Sikkert hønsefrikkase! Fikk lyst på! :sikle:

Dietta 30-01-12 22:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1293007)
"Gryyta hennar mooor, gryyta hennar mooor, blant ljose barneminner er gryyta hennar mooor" Synger høyt og falsk. Lurer på hva slags gryte det var? Sikkert hønsefrikkase! Fikk lyst på! :sikle:

Stor mulighet for at det er gamle, seige og benløse fugler :eek:

Kanutten 30-01-12 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1293008)
Stor mulighet for at det er gamle, seige og benløse fugler :eek:

Er ikke benløse fugler noe godt noe? Bedre enn bortfløyen fugl i allefall.

Begynner bli sulten nå jeg! Men jeg får drøye det litt for om litt kommer den arme ridderen hjem. :p

Dietta 30-01-12 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1293014)

Begynner bli sulten nå jeg! Men jeg får drøye det litt for om litt kommer den arme ridderen hjem. :p

På kjøkkenet står det en mann, og i hylla der ute ligger diverse flasker rødvin. Jeg ander en spesialvariant av Coq au vin :D

Kanutten 30-01-12 22:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1293021)
På kjøkkenet står det en mann, og i hylla der ute ligger diverse flasker rødvin. Jeg ander en spesialvariant av Coq au vin :D

:lol: Tullsjur! :lol: Æhhh, tullHØNE! :ja:

Dietta 30-01-12 22:25

Forøvrig må jeg si at sånn som vi holder på nå - kan man ikke kalle det annet en skikkelig ny giv 2012..............
Her går det virkelig unna både på den ene og den andre måten ;)

Victory 31-01-12 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1293014)

:p

Benløse fugler er noe av det godteste som finnes!!! :D Farsedeig inni, pakket inn av et lag kjøttkake på en måte... mmmm.... med kålstuing!!!

Kanutten 31-01-12 19:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Victory (Innlegg 1293577)
Benløse fugler er noe av det godteste som finnes!!! :D Farsedeig inni, pakket inn av et lag kjøttkake på en måte... mmmm.... med kålstuing!!!

:sikle:

Kanutten 31-01-12 19:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1293024)
Forøvrig må jeg si at sånn som vi holder på nå - kan man ikke kalle det annet en skikkelig ny giv 2012..............
Her går det virkelig unna både på den ene og den andre måten ;)

Det ble forloren hare i gårkveld. Sambo var trøtt! :lol:

Dietta 31-01-12 20:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1293582)
Det ble forloren hare i gårkveld. Sambo var trøtt! :lol:

:lol::lol::lol::hjelp::lol::lol::lol:

Kanutten 02-02-12 19:39

Trimming i dag også. :ja: Og jeg fikk ikke vondt i hodet! Yihaaa! :heia:

Jeg har dessuten jobbet tre hele dager og skal jobbe hel dag i morgen også. Jeg er fliiiink! :p Det er godt å kjenne at kroppen begynne fungere.
Var forresten hos en spesialist i dag. Før jeg fikk sukk for meg sa han at jeg må holde meg unna karbohydrater fordi de øker produksjonen av slim. Hvilket fører til tette neser, surklete lunger/bronkier og sleip hals. :ja:

Bollemor 03-02-12 13:08

Trenger litt tips i forhold til trenging og mat jeg..
jeg har tenkt til å starte på trene endel.. men lurer derfor på hva dere spiser før trening? Det jeg har tenkt å starte med å trene er :
3 timer spinning, 3 timer zumba, 1 time functional moves,1 time kondis u/h i sal, 2x20 min slyngetrening, og 2,5 timer egentrening/styrketrening i uka.. dette fordelt over mandag - fredag. Så det utgjør litt tid per dag..derfor tenker jeg på hvor lavt kan jeg legge meg i forhold til karb???

aktivjente 03-02-12 20:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 1295567)
jeg har tenkt til å starte på trene endel.. men lurer derfor på hva dere spiser før trening? Det jeg har tenkt å starte med å trene er :
3 timer spinning, 3 timer zumba, 1 time functional moves,1 time kondis u/h i sal, 2x20 min slyngetrening, og 2,5 timer egentrening/styrketrening i uka.. dette fordelt over mandag - fredag. Så det utgjør litt tid per dag..derfor tenker jeg på hvor lavt kan jeg legge meg i forhold til karb???

Noen (bl.a jeg) kan trene hvor mye og hvor hardt man vil, uten å ligge over 15 karber dagen :p får bare mer energi og går aldri tom :D:D, mens andre opplever at de må hive innpå litt grovbrød e.l. før de skal trene, ellers blir de tunge i beina.

- Med andre ord; det varierer sterkt fra person til person, så du må bare prøve deg fram ;).

Lykke til og nyt den deilige energien og ikke minst det gode humøret som trening gir!!

ToreH 04-02-12 00:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 1295567)

Hmm, det vil som andre sier variere litt ja. men dette er da rundt 10-11 timer i uka fordelt på 5 virkedager? Er du utrent fra før, dvs har du ikke trent noe særlig tidligere i år og i fjor? eller er dette en økning fra eksvis 2-3-4-5 timer fra det du har trent i de foregående måneder og år?

Grunnen til at jeg bare spør er at hvis du går fra 0t til 10-11 timer i uka fordelt på 5 virkedager, så høres det unektelig litt mye ut, selv om du er ung og sprek :)
Bare pass på så du ikke starter litt vel brått og trener deg syk/skadet eller lei etter et par mnd...

Kanutten 04-02-12 15:43

Da har jeg gått på tredemølla noen dager og oppdager at hodepinen avtar! :heia:

Da kan jeg kanskje snart øke på?

Fedona 04-02-12 16:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1296255)
Da har jeg gått på tredemølla noen dager og oppdager at hodepinen avtar! :heia:

Da kan jeg kanskje snart øke på?

Så bra :) Har bivirkningene gitt seg også?

Kanutten 04-02-12 16:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1296270)
Så bra :) Har bivirkningene gitt seg også?

Jeg har kuttet ut den siste blodtrykksmedisinen. Nå går jeg bare på diural og Diovan Comp. Jeg SKAL få skikk på blodtrykket ved hjelp av trening. :ja:

Dietta 04-02-12 16:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1296278)
Jeg har kuttet ut den siste blodtrykksmedisinen. Nå går jeg bare på diural og Diovan Comp. Jeg SKAL få skikk på blodtrykket ved hjelp av trening. :ja:

Flott Kanutten. Det ordner seg for snille jenter vet du :D

Kanutten 04-02-12 16:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1296284)
Flott Kanutten. Det ordner seg for snille jenter vet du :D

- Pusser glorien - :uskyldig: :lol:

Fedona 04-02-12 17:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1296278)

Rett innstilling! Stå på! :heia:

aktivjente 04-02-12 17:27

Her er det krise - de luxe :eek: Tråkka over på core puls- treninga i mårrest. Første gang jeg har gjort det, og jeg kjente at "noe" røyk. Kalles ikke aktiv uten grunn... får jeg ikke min daglige trening er jeg virkelig ikke havende i hus :eek: :eek: Stakkars familien min!!

Trenger forresten hjelp; går man til lege med sånt, eller hinker man bare rundt og venter på at det går over???

Lilleslem 04-02-12 17:39

Har kun 4 kg. til nærmeste mål og 6 til det endelige. Men kroppen samarbeider ikke:(
Går ned 300 g for å gå opp 1 kg neste dag. Lever på under 50g karbohydrater om dagen og trener mye! Leste i en av Dahlqvists bøker at hos noen sitter kiloene som sementert på. Kjenner følelsen. Med så lite overvekt som jeg har vil det ikke være naturlig å kutte absolutt alle karbohydrater. Så tiden vil vise, men tålmodigheten er ikke helt til stede.

Kanutten 04-02-12 17:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lilleslem (Innlegg 1296329)
Har kun 4 kg. til nærmeste mål og 6 til det endelige. Men kroppen samarbeider ikke:(
Går ned 300 g for å gå opp 1 kg neste dag. Lever på under 50g karbohydrater om dagen og trener mye! Leste i en av Dahlqvists bøker at hos noen sitter kiloene som sementert på. Kjenner følelsen. Med så lite overvekt som jeg har vil det ikke være naturlig å kutte absolutt alle karbohydrater. Så tiden vil vise, men tålmodigheten er ikke helt til stede.

:klem:

Lilleslem 04-02-12 18:00

Takk Kanutten:)

langaard 04-02-12 19:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aktivjente (Innlegg 1296320)
Her er det krise - de luxe :eek: Tråkka over på core puls- treninga i mårrest. Første gang jeg har gjort det, og jeg kjente at "noe" røyk. Kalles ikke aktiv uten grunn... får jeg ikke min daglige trening er jeg virkelig ikke havende i hus :eek: :eek: Stakkars familien min!!

Trenger forresten hjelp; går man til lege med sånt, eller hinker man bare rundt og venter på at det går over???

Synes du skal ta deg en tur til legen, jeg tråkka over på trening en gang, og akillessena smalt:eek:
Måtte operere:mad:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.