![]() |
Sv: Tråd for junistartere
Jeg har vært litt fraværende...Gikk skikkelig på trynet og har hivd innpå alt av sukker og andre karber i 5 dager:eek:! Det er bare å innrømmer glippen, men imorgen starter jeg på ketosen min igjen, er nemlig veldig glad i det kostholdet og setter så pris på hva den gjør med kroppen også utenom vekttapet. Allikevel så saboterer jeg meg selv....når man har såå mye overvekt som meg så sitter jo problemet i hodet, men ikke så lett å kontrollere det bare.
Men som sagt imorgen er jeg online med junistarterne igjen:o! Håper det er rom for flauser og selvsabotasjer her...:forvirret!!?? Klem fra meg som føler seg uendelig svak akkurat nå:(... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
jeg laget meg en biff til middag i dag... med fløtesaus og blomkål- og brokkoligrateng.
senere eller i morgen skal jeg prøve å bake et ketolysebrød... er litt greit å ha en skive eller to til speileggene om morgenen... ellers reiser jeg på ferie på mandag. skal bo hos ei venninne. lurer på hvordan det skal gå med kosten da... håper det går bra, ellers har jeg jo karbo-blokkere som jeg kan ta. |
Sitat:
|
Sitat:
Vi legg det bak oss og går vidare, forhåpentlegvis litt klokare enn før! :klem:Z |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Nå har du fått prøvd ut karbohydrater og masse karber i noen dager, og ønsker likevel å gå tilbake fordi du er glad i kostholdet og alt det gode det gjør for kroppen din. Så kanskje du hadde godt av sprekken og fant ut at det ikke er så stort et offer likevel? Dette kommer til å gå BRA, ikke heng deg opp i noen små humper underveis - det er flere enn deg her som har vansker for å få hodet til å henge med i svingene! :) :klem: |
Jammen godt å se at man kan gå på en "smell"! I den forbindelse må jeg bare spørre om noe... Jeg har sett at det er noen som får store problemer når de skjeier ut (hjertebank, skjelvinger, diaree osv...). Jeg tror det kanskje er de som har gått på ketolyse i mange år... Men altså... For å være helt ærlig, jeg er ikke interessert i det... Jeg er litt redd for det, for jeg VIL faktisk kunne skjeie litt ut innimellom UTEN at det får ubehagelige følger (annet enn at vekten går opp...). Livet er for kort til å både gå på konstant ketolyse eller Grete Roede eller whatever. Skjønner dere hva jeg mener? Er det noen andre som har tanker om dette?
Cec xxx. |
Jeg er ikke akkurat noen ekspert, men jeg tror nok at du er nødt til å risikere disse tingene dersom du vil skeie ut mens du går på ketolysekuren. Men for de fleste er vel ketolysekuren en kur som også fungerer som en slags overgang til et mer generelt lavkarbo-kosthold. Så lenge man ikke er i ketose (og reagerer veldig på karbohydrater i utgangspunktet, selvfølgelig) er det vel ikke egentlig noe problem å anse utskeielser som akseptable, og legge det daglige inntaket av karber til et nivå hvor man ikke blir dårlig etterpå..
Det tenker nå jeg i alle fall - jeg har heller ingen planer om å binde meg til et kosthold hvor jeg ikke kan unne meg å skeie ut nå og da - det er jo det totale kostholdet som fører til vektoppgang eller nedgang. |
Sitat:
|
Sitat:
Cec xxx. |
Man er jo ikke mere enn ett menneske, bare å hive seg på karusellen igjen. :-)
|
Sitat:
å var knall mettende!! så blir nok ett fast innslag som helgekos framover!! |
Sitat:
det kjennes godt i bena for å si d sånn,hehe!! men synes det er deilig å merke på kroppen at jeg har rørt meg :D å som en ekstra bonus til kvelds har jeg nesten lilla utslag på stixen,å det bare etter 1 1/5 døgn :D:D meeeen fikk jo selfølgelig mensen i dag,så må nok vente med å få en riktig veiing til jeg er ferdig med den... vet noen om hvordan ketolysen reagerer på mensen?? jeg legger på meg normalt 2-3 kg når jeg får den,vil jeg gjøre det nå også?? |
Det varierer vel fra person til person, men det er flere som melder fra om at kroppen holder litt mer på vannet under perioden, og man står gjerne stille eller kanskje går opp en kilo eller to. Flere har også nevnt at de får både mer blødning og vondere i magen, så kan kanskje være en ide å gå til innkjøp av paracet/ibux på forhånd :)
Prøvde å lage meg fancy middag i går, med fylte kyllinglår og stekt asparges/valnøtter. Dessverre ble det katastrofe, låra ble ikke stekt nok, og fyllet var rett og slett ikke godt (det er godt å spise kaldt, da :P). Så da ble det en trøst med en halv eske bringebær og masse fløte. Mmm... Fløte er så himla godt! |
Oi, oi, i dag laget jeg noe veldig godt, og enkelt, til frokost. Jeg fant oppskriften på youtube, men fikset litt på den selv. Jeg fortalte at jeg kjøpte flaxseed i England så jeg måtte jo finne ut hva jeg kunne lage med det. Det ble mikrobrød på 3 min.
1 ss. smør smeltes i mikroen. 1 egg. Pisk godt. 2 ss. flaxseed (jeg brukte den med 50% flaxseed, 25% solsikkekjerner og 25% gresskarkjerner) 1/2 ts. bakepulver litt sukring el. annen søtning (jeg har hørt at flaxseed ikke smaker så godt og at det trenger litt søtning) 1/2 ts. fiberhusk 1 ts. kokosmel 1 ts. mandelmel (de to siste mest for smakens skyld, kan sikkert droppes). Jeg mikset alt i en liten bolle som tåler mikro så jeg satte den rett i mikroen i 2 min. "Brødet" ser litt rart ut og er litt svampete før det blir kaldt, men etter at det ble kaldt var det.... åååååå... så godt! Etter bare 17 dager begynner jeg å bli veldig lei av å bare spise pålegg til frokost så dette var utrolig deilig. På min flaxseedpakke står det at det er 2,7 kh. pr. 100 g. Desverre målte jeg ikke skikkelig opp alle ingrediensene, men skal gjøre det i morgen (eller kanskje jeg må lage nytt allerede til lunsj??? :-)) slik at jeg får regnet ut kh. innholdet, men regner ikke med at det er mer enn 2,5 kh. i brødet. Jeg har spist et halvt og er egentlig fornøyd med det. :-D Dette var SINNSYKT deilig og ikke minst, enkelt. Noe jeg kan gjøre hver morgen! Cec xxx. |
god morgen alle sammen:D *gjesp*
sitter å funderer på hva jeg skal finne på i dag...både til middag og for å få dagen til å gå!!satser på oppholdsvær så jeg får ta fram gressklipperen!! måtte selvfølgelig gå på vekta da jeg sto opp,baaare for å se lixom,hehehe!! å den var gått ned nesten 1 kg(900gr) fra i går:D:D selv om jeg fikk mensen i går, er d faktisk mulig?? |
får man kjøpt sånne flaxseed her i norge??evt hvor??
har bakt brød etter ketolyseoppskrift,klarer ikke å bare spise pålegg til frokost jeg heller,og blir veeeeldig fort lei av egg å bacon hver morgen!! |
Du får kjøpt det på noen helsekostbutikker, men jeg har også hørt om folk som lager det selv ved å male linfrø. Jeg har forresten sett mange varianter av dette brødet nå, det er bare å prøve seg frem med det du har av lovlige frø og melsorter. Har lest at det er godt med revet ost i og. Jeg skal ihvertfall eksperimentere litt! :) Det var jo så super-duper enkelt. Tenker jeg skal prøve meg på en søt versjon, en slags muffins kanskje... med mandelmel, kokosmel og søtnings-stoff, med pisket krem på... kanskje det ja... :-D
Som sagt, anbefales på det stkerkeste fordi det var både godt og raskt og enkelt iom at man kan bruke det man har. Lykke til! Klem |
I går var første gang jeg nesten brakk meg da jeg spiste speilegg. Er redd jeg kommer til å få veldig aversjon mot egg etter denne kuren.... Hmmm... kanskje man kan halvere eggemengden og bruke litt vann/fløte istedetfor? Hehe, dette blir gøy! :-D
Cec xxx. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26. |