Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Rocketråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31444)

Fryda 19-06-10 22:20

Sv: Rocketråden!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karissima (Innlegg 893158)
Har tatt min lille rockerunde i dag men jeg kjenner dessverre at det er litt for tidlig å starte opp igjen :( Legger det på hylla en stund til og kommer sterkt tilbake etterhvert :heia:

Så synd at det ikke gikk bra Karissima, men det er nok like greit at du venter til du kjenner at formen er klar til rocking igjen :klem:

Ina64 19-06-10 23:43

31 minutter i går og 26 minutter i dag. I tillegg hadde jeg 1,5 times lett joggetur.:)

Fryda 20-06-10 20:07

25 minutt på rocker'n, 40 minutt rumpetrim (med strikk og vekter, pust pes) og 30 day shred :heia: Får jeg ikke kondis og sprettrumpe nå så får jeg det aldri :D

Hevingen 21-06-10 15:49

Det ble bare 3-4 minutter i dag. Mister liksom farten da. Men det gjør ikke så vondt lenger, så det er jo bra.

Fryda 21-06-10 22:03

Rocking, 30 day shred og 1 time Sculpt (cardio/vekttrening) unnagjort :heia: 4 grader og høljeregn gjør det lite tiltrekkende å bevege seg ute, dermed trener jeg alternative ting innendørs. Forunderer meg ikke det grann om det snør her snart!!

Glemte jo å si at jeg synes du har vært superflink Ina64, noen sjokoladebiter ødelegger neppe alle cm'ene dine - i såfall burde jeg vært dobbel størrelse i dag med tanke på den halve kiloen med smågodter jeg kjørte i meg på fredag :D

Fryda 21-06-10 22:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hevingen (Innlegg 894118)
Det ble bare 3-4 minutter i dag. Mister liksom farten da. Men det gjør ikke så vondt lenger, så det er jo bra.

Om du tar noen 3 - 4 minutters økter i løpet av dagen blir det jo mange minutter tilsammen :) Jeg trodde aldri at jeg skulle komme meg over 6 minutt med rocking, men så plutselig bare satt bevegelsen der og jeg ble i tillegg sterkere og orket mer - så stå på!

Ina64 21-06-10 22:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fryda (Innlegg 894279)
Rocking, 30 day shred og 1 time Sculpt (cardio/vekttrening) unnagjort :heia: 4 grader og høljeregn gjør det lite tiltrekkende å bevege seg ute, dermed trener jeg alternative ting innendørs. Forunderer meg ikke det grann om det snør her snart!!

Glemte jo å si at jeg synes du har vært superflink Ina64, noen sjokoladebiter ødelegger neppe alle cm'ene dine - i såfall burde jeg vært dobbel størrelse i dag med tanke på den halve kiloen med smågodter jeg kjørte i meg på fredag :D

Det gikk greit med sjokoladebitene. Men det er merkelig hvor "feit" jeg følte meg bare ved å spise dem.

I dag har jeg vært på padlekurs, og har padlet rundt i ca 3 timer. I tillegg fikk jeg rocket i 20 minutter.

Vekten går nedover, cm krymper og i morgen er det siste arbeidsdag før ferien. :heia:

Fryda 21-06-10 22:37

Her står vekten bom stille på 58, rikker seg verken opp eller ned. Cm'ene er de samme, men jeg merker jo at kroppen er blitt fastere i fisken og snodig nok har jeg gått ned 1 størrelse i bukser.

Hvor skal du dra på ferie? jeg kan gå på ferie når jeg vil, men skal jobbe noen uker til tenkte jeg :)

Ina64 21-06-10 22:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fryda (Innlegg 894306)
Her står vekten bom stille på 58, rikker seg verken opp eller ned. Cm'ene er de samme, men jeg merker jo at kroppen er blitt fastere i fisken og snodig nok har jeg gått ned 1 størrelse i bukser.

Hvor skal du dra på ferie? jeg kan gå på ferie når jeg vil, men skal jobbe noen uker til tenkte jeg :)

Hvis du har en vekt på 58, hvor høy er du da?

Jeg skal ha lang ferie nå (avspasering + ferie), men foreløbig er det ikke lagt noen planer. Jeg bare gleder meg til det er fri. :D

Fryda 21-06-10 22:55

Jeg er hele 165 cm, altså ikke all verden høy :p

Har ulovlig mye avspasering til gode, over 4 uker, + overført ferie fra i fjor... tilsammen utgjør det ca 12 uker. Så jeg burde absolutt gått på ferie nå. Det bruker å ende opp med 1 mndes juleferie for å få tatt ut ferie og fri som ikke kan videreføres :)

Fryda 22-06-10 22:47

Åii, nå var det godt å finne sofaen! 1 times fjelljogging, i 3 grader og øspøsregn/sludd, 20 minutters rocking og 40 minutter med brazil butt-fyrn :heia: Syns faktisk så langt er treningen med han bedre enn den med Jillian, i dag har jeg til og med gangsperre i sidemusklene i magen! og det beste av alt - 40 minutter går som en lek :D (den er delt opp i tre økter slik at man kan ta bare en eller to av de om man vil)

Fryda 23-06-10 21:51

Dagens rockedose er ferdig :heia: Tok en runde med 30 day shred i tillegg, mest fordi jeg ikke kjente lysten til å traske ute i øspøsreg i dag åsså - litt lat i dag!

Karissima 23-06-10 23:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fryda (Innlegg 895209)
Dagens rockedose er ferdig :heia: Tok en runde med 30 day shred i tillegg, mest fordi jeg ikke kjente lysten til å traske ute i øspøsreg i dag åsså - litt lat i dag!

Du er vel alt annet enn lat slik du trener med både det ene og andre :heia: Tror jeg skal satse på å starte opp på mandag ellers kommer jeg vel aldri i gang igjen :eek:

Fryda 24-06-10 23:15

Håper du kommer i gang på mandag Karissima, om så bare noen minutter i slegen - da er det min tur til å være heiadame :klem:

Det har vært så travelt i dag at alt jeg har hatt tid til er å rocke! Først hjalp jeg til med et flyttelass, så dukket jammen solen meg opp og da var det bare å finne frem plenklipperen når jeg kom hjem. Tenk vi er snart i juli og det er første gang jeg klipper plenen i år :eek: Holdt på i 1,5 time og er enda ikke ferdig, så litt trim ble det. Håper inderlig det ikke regner i morgen så jeg får gjort meg ferdig, i verste fall tar jeg svspasering for å få det gjort :D

Ina64 24-06-10 23:26

Jeg har fått "trent" mye i dag. Først 3 timer med padling (kajakk), så 1,5 time i skogen og så til slutt 31 minutter med rockeringen. :)

Lava 25-06-10 00:26

Bare innom og heier på dere flinke! :heia:

Og fortelle at min rockering har gått i streik, ikke mulig å få den til å samarbeide...:lol:

Ina64 26-06-10 23:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 895700)
Bare innom og heier på dere flinke! :heia:

Og fortelle at min rockering har gått i streik, ikke mulig å få den til å samarbeide...:lol:

Bare å ikke gi opp!

I dag har jeg fått en drøy time i skogen, og så 20 minutter med ringen. Stod ute i hagen og rocka, slik at jeg fikk solt meg litt og. :D

Fryda 27-06-10 23:11

Flott med heidamer Lava, og når ringen din og du er klar igjen skal vi heie på dere :heia:

Jeg har både jogget på fjellet (fy f... var så mye tåke at jeg mistet stien en liten stund) og rocket, men vært så opptatt at jeg ikke har fått skrevet det her.

Håper du er klar til rocking i morgen Karissima :)

Hevingen 28-06-10 15:52

Da har det blitt litt rockeringtrening på meg også i dag. Det går stadig lettere, begge veier. Gjør ikke vondt lenger heller, så det er nesten så jeg tror at da kan det ikke virke lenger :)

Ina64 28-06-10 16:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hevingen (Innlegg 896804)
Da har det blitt litt rockeringtrening på meg også i dag. Det går stadig lettere, begge veier. Gjør ikke vondt lenger heller, så det er nesten så jeg tror at da kan det ikke virke lenger :)

Det virker nok, uansett. Mener Kari Jaquesson snakker om den indre stabilitet og styrke ang. rockeringen og dens effekt?

Har fått rocket i 24 minutter i dag og vært på en skogstur med sønnen min (på 8 år) Skal ut igjen for å ta samme løype, men da som treningstur. :D

Fryda 28-06-10 22:47

Så flott at det går bedre og det ikke gjør vondt mer Hevingen! :heia: Manuellterapeuten jeg går til sa at rocking var super trening for mage og rygg, og jeg merker jo at jeg er blitt mye sterkere. Så bare stå på og rock videre!

Jeg ble så opptatt av et program på tv at plutselig hadde jeg rocket en halv time :heia: og siden det atter en gang er nordnorsk sommer, dvs noen få grader over nullpunktet, tok jeg en runde 30 day shred og stryketrening i stedet for utetrening med polvotter :D

Belin 28-06-10 23:09

Nå har jeg også skaffet meg denne ringen, etter anbefaling så mange.
Men D**** det gjør jo vondt jo!!
Jeg klarte ikke 2 minutter den første gangen en gang.
Og er fortsatt øm.
Hvor lenge er det sånn tro??

Ina64 29-06-10 08:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Belin (Innlegg 897002)
Nå har jeg også skaffet meg denne ringen, etter anbefaling så mange.
Men D**** det gjør jo vondt jo!!
Jeg klarte ikke 2 minutter den første gangen en gang.
Og er fortsatt øm.
Hvor lenge er det sånn tro??

Gratulerer med rockering. :)

De første gangene er det rimelig vondt, men det går og fort over. Ikke ta mer enn noen få minutter om gangen ( i begynnelsen) og så øker du etter hvert som du kjenner at det ikke er så vondt lengre.

Jeg står gjerne i 30 minutter nå, og kjenner ikke noe. Nå har jeg rocket nesten hver dag de siste 7-8 ukene, så det hjelper jo mye.:D

Hevingen 29-06-10 09:04

Lykke til Belin! Som det er sagt andre steder i denne tråden så kan man ha på litt tykkere genser eller jakke når man starter hvis det gjør for vondt. Jeg tenker mer "No pain, no gain". Men klart med veldig mye "pain" er det ikke morsomt. Jeg har vært heldig så jeg har ikke hatt såå vondt. Godt polstret fra naturens side ;)

Fryda 29-06-10 22:46

Da var dagens rockerunde unnagjort :heia: Med tettpakket program, bursdagsselskap og godvær ble det ikke tid til annen trening i dag, men pytt pytt - blir nok snart regn igjen og tid nok til trening :D

Velkommen i rockingen Belin! Synes å minnes at det var ømt i et par uker før jeg var tvers igjennom "herdet". Kanskje litt greit at kroppen sier fra slik at man ikke overdriver i begynnelsen :) (tror faktisk på min rockering stod det maks bruk 20 minutt pr dag...)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.