Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Nannahs supergode knekkebrød! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214)

Karbosara 15-10-10 15:42

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg testet ut noe i dag...jeg la bakepapir over røra jeg hadde klasset ned på stekeplaten, og så rullet jeg over med et kjevle...funka som bare det! Alt ble jevnt og flatt og ikke noe klass!

Veggpryd 15-10-10 17:07

Knekkebrødene ble skikkelig gode! :) Ikke satt de fast i papiret heller. Disse blir garantert laget flere ganger! Takk for super oppskrift! :)

Debussy 16-10-10 20:48

Jeg har laget ennå en ny runde i dag, etter at koret mitt spiste opp hele forrige porsjon på dagens lunsj - DE LIKTE DEM KJEMPEGODT!!!!

Nå vil de gjerne ha oppskriften. Jeg har laget dem med 3ss bakemix (ketolyse), men kan folk som ikke går på lavkarbo f.eks. bruker hvetemel i stedet? (tilsvarende mengde?)

Nannah 16-10-10 23:21

Alt går ann! Bare å mixe og forandre som mann vill...og legg gjerne ut her om dere får til noen gode varianter:ja:

LIBBA 17-10-10 00:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karbosara (Innlegg 948822)
Jeg testet ut noe i dag...jeg la bakepapir over røra jeg hadde klasset ned på stekeplaten, og så rullet jeg over med et kjevle...funka som bare det! Alt ble jevnt og flatt og ikke noe klass!

Det har jeg også prøvd, og fungerte som en drøm :). Jeg pleier å riste solsikkefrøene i tørr stekepanne før bruk.
Synes knekkebrødene blir extra sprø og gode da.
Har laget disse MANGE ganger. ( takk Nannah :)).

Tiki 17-10-10 08:44

Jeg har også gitt oppskrifta videre til en som ikke spiser lavkabo. Hun sa hun hadde smakt 3 andre knekkebrødoppskrifter (ikke lavkarbo) og denne var den beste. :)

Måtte guide henne rundt i hyllene pr. tlf. hvor hun skulle finne fiberhusk. Men kanskje hun kan bruke et par ss med mel i steden ja.

Og min samober elsker også disse, han spiser heller ikke lavkarbo, bortsett fra at han elsker maten ;-)

Brimstone 17-10-10 22:26

3 Vedlegg
Sånn ser mine ut :D

Skal inn i ovnen
Vedlegg 7461

Ferdig!
Vedlegg 7462

Spise!
Vedlegg 7463

ding 18-10-10 09:40

Disse knekkebrødene er kjempegod! Vel og merke så stekte jeg mine for lite men de smakte fortsatt kjempegodt :-p Det blir nok en ny bakerunde i ettermiddag og da skal jeg sørge for å ha de inne lenger hahaha.

Hilja 20-10-10 23:10

Disse er også supre å fryse! De trengte bare 5 minutter i vanlig stekovn på ca 200 grader, og så var de tint! Klar for ost, kjeks/knekkebrød og vin! De er nydelige til det! Har laget de mange ganger nå.

Nannah 20-10-10 23:26

Lurt tips:)

senorita 23-10-10 20:10

hva om jeg lager bare ett brett? da blir vel 160 grader og 70 min litt lenge? noen som har prøvd å steke bare ett brett?

Nannah 23-10-10 22:10

Nei, steketiden blir den samme. Du kan bare steke to brett samtidig om du har varmluftsovn. Ellers må de stekes hver for seg.

senorita 24-10-10 02:40

testet dem ut.. ble veldig bra :D nom nom :)

MaLyng 25-10-10 15:34

Jeg lagde disse i går! :) Nyyydelige!! :D
Tusen takk for en kjempegod oppskrift Nannah! :):)

Mammaannmari 31-10-10 19:29

Fantastisk gode. Jeg, mannen(som er blitt overbevist om at han ikke trenger vanlig brød, selv om at han ikke spiser lavkarbo) og Noah på 1 år elsker de:D
Tusen takk Nannah for genial oppskrift.

Jeg har ikke varmluft og hadde all røre på ett brett. Orka ikke steke i to omganger:p Funka som bare det, snudde underveis, samme tid og temperatur:)

Har bakt 2 omgangen i dag:D

trude.lutt 11-11-10 18:30

kjempe gode, men mine sitter fast i papiret.... og ja, det er bakepapir!:) noen tips?

Nannah 11-11-10 19:07

Deigen må IKKE være for våt. La den stå en stund før du har den ut på papiret..:ja:

Kanutten 11-11-10 19:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 965466)
Deigen må IKKE være for våt. La den stå en stund før du har den ut på papiret..:ja:

Jeg syntes det var bedre motsatt av det du sier. Det var myyyye lettere å få knekkebrødene skikkelig flate når deigen var våt. Jeg lot deigen heller tykne på stekebrettet. Resultatet ble løvtynne knekkebrød!

Lillemy71 11-11-10 20:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trude.lutt (Innlegg 965447)
kjempe gode, men mine sitter fast i papiret.... og ja, det er bakepapir!:) noen tips?

Smør olje eller smør på papiret, det gjør jeg alltid for ellers sitter papiret fast.

Lykke til

Idarull 21-11-10 20:07

Lagde disse i stad og skal straks smake! Blir sikkert enda diggere enn micro-knekkebrødene jeg har laget hver morra!

Idarull 21-11-10 20:23

Mine ble nok stekt for lenge, selv om jeg gjorde som det sto. Litt svidd smak, men jeg overlever :) neste gang skal jeg følge nøye med mot slutten! Anbefaler også å ha gresskarkjerner oppå eller inni. 5 gram karbo per 100 gram, så ikke bruk altfor mye.

isabella 23-11-10 23:33

Første gang jeg laget glemte jeg å tilsette kli men hadde litt gresskarkjerner i tillegg og brukte stavmikser for å "knuse" frøene litt. Lot det stå til det ble litt "konsistens" før jeg smurte det utover. De ble kjempegode og sprø uten kli. Hadde litt problem med at jeg ikke fikk delt dem nok, så neste gang skal jeg dele de en gang til etter de har vært i ovnen litt. Nydelig å spise knekkebrød igjen!

Tidl. medlem 19-12-10 10:35

Jeg laget disse i går og de ble kjempe gode!!
Var på besøk hos søsteren min i går og hadde med meg et par knekkebrød som hun fikk og hun likte de kjempe godt.

Hun ønsker seg slike i julegave;)

Skal lage en posjon og gi til henne.
Skal legge de i en fin boks, med rød sløyfe på;)

Isemor 05-01-11 18:12

Kan man bruke johanneskjernemel istedet for fiberhusk her??

Kitt 06-01-11 10:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Isemor (Innlegg 993802)
Kan man bruke johanneskjernemel istedet for fiberhusk her??

Blir nok ikke helt det samme, men bør fungere. Er jo et bindemiddel, det også!

Har du sjekket om det står noe om det i tråden?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.