![]() |
Sv: Start august
Regna på den nå.
1 muffinform med gele er ca 50g. Da inneholder den 0,75g protein. Det er alt. :) 1,5g protein pr. 100g ferdig gele. |
Får lete neste gang jeg er på Meny jeg, da :p
|
Menyen hos oss har Heistad. Jeg synes ikke den er kjempegod, men den tar av for det verste søtsuget. ;)
Den blir forresten ordentlig god hvis man blander den med pisket krem før den stivner. En slags fromasj der aspartamsmaken er litt dempet. |
Vekta viser ned 500g denne uka:), det er litt mye til meg å være så neste uke blir nok ikke like bra. Men dette var koselig. Ser forresten at vekta svinger med 1 kg opp og ned over uka(må spise mindre spekemat). Veier stort sett hver dag og setter ukas laveste som gjeldende. Det gir meg best oversikt for meg.
|
Jeg har også begynt å veie meg oftere nå, etter å ha stått stille en god stund. Hver gang det er en liten nedgang, så fører jeg det inn i tickeren, og oppgang bryr jeg meg ikke om for det er bare midlertidig. Jeg har funnet ut at det fungerer best, for da jeg veide meg en gang i uka var det som om alt står og faller på den ene ukeveiingen. Nå har jeg endelig sett litt nedgang (og dèt selv om jeg akkurat har fått mensen! :eek:), så da var det å føre det rett inn i tickeren. Selv om det bare var 100 gram...men det føltes godt etter å ha stått stille i nesten 4 uker!
|
Jeg står dønn stille nå, men har en sterk mistanke om at det kommer av for lite vann inntak!! Skjerpings på meg :D
|
Har vannmengden noe å si på nedturen ?? Trodde det var fett som var viktig jeg, og lite karbs da
Jeg står drønn stille, men jeg drikker nok litt mye kaffe, og får ikke nok fett (Tror jeg) MVH |
Sitat:
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104&highlight=hvorfor+vann Vann?, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27718&highlight=fett+vann |
Jeg sliter også litt med vannmengden, klarer å tvinge i meg litt over 2 liter om dagen. Den store ulempen er at jeg nå alltid våkner og må tisse om natta (selv om jeg går på do rett før jeg legger meg), og mange ganger får jeg ikke sove igjen etterpå. Har vært mye trøtt på jobb pga dette. Dette fører til at jeg må drikke mer kaffe for å holde meg våken, jeg som egentlig bare drikker maks 1 kopp om dagen.
|
Vi har hatt konfirmasjon i helgen, men jeg er fortsatt i ketose
:_punk: :boxing: Jeg synes jeg var flink. Spiste helt lavkarbo på middagen.Jeg hadde bakt ostekaka til Gerd, og spiste et stykke av den til kaffen, pluss at jeg smakte på et knøttlite stykke av yndlingskaka mi som dessverre ikke var lavkarbo. Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle være i ketose etter denne helga, men er fryktelig glad for å være det, selv om vekta er litt høyere enn på fredag. Ha fått mensen, så det kan jo også være den som spiller litt inn. |
Sitat:
Sitat:
Bra jobba! :) |
Gratulerer til gamlasnyeliv! Det er bra jobba må jeg si, er skikkelig imponert!
Her går vekta nedover, litt i rykk og napp. Kan stå stille en uke for så plutselig å gå ned en kg på en dag! Men er jo fornøyd med resultatet - ned 6,6kg siden 10. august! Men jeg syns det er litt vanskelig egentlig, det krever mye planlegging av hva jeg skal spise. Og som nevnt over har jeg gått skikelig lei av egg.... Bortsett fra kokt og stekt, det går fortsatt greit. Nå i det siste har jeg spist mye vafler med rømme og syltetøy på - det er skikkelig godt! Må søke litt mer rundt på oppskrifter for å finne flere retter jeg kan spise. Har nok ikke vært like flink til å drikke vann hver dag heller, der må jeg skjerpe meg.... Lykke til videre ale sammen! |
Jeg er bare forvirra nå.
Fra sønd 30.8 - tirsdag 8.9 Alt dette er innen samme kiloen. M.a.o, her står det stille. x,7 x,8 x,3 x,4 x,5 x,5 x,9 x,4 x,3 x,7 (i dag) |
Sitat:
|
Joa, har forstått det. Men litt surt er det jo.:(
|
Sitat:
Ja, du sier noe der. Det hadde nok hjulpet, men av en eller annen grunn så frister det ikke med vann tidlig på dagen, det er liksom ikke før etter kl 12 at jeg får lyst på det. |
Jeg har ei 0,7L imsdalsflaske som jeg fyller med vann hver kveld, og setter i kjøleskapet.
Den drikker jeg opp før/under, rett etter frokost. Får jeg ikke i meg den kjenner jeg det på kroppen ganske fort. Mer "futt" med vann det første jeg gjør etter jeg står opp. :) |
Jeg har lagt 4 sånne imsdal flasker i kjøleskapet og det funker fint.
Fyller de opp og legger de inn igjen i når de er tomme og bytter kontinuerlig! Deilig med iskaldt vann hele tiden. På jobb er vi så heldige at vi har vann fra Elden, |
Har vært fri for magnesium noen dager. Så i natt kl 04.33 stod jeg på badet og tråkket som en gal. Krampe i begge legga, har ikke engang hatt det som gravid. Vært og handlet magnesium i dag og har tatt en pille, men jeg kjenner at det drar i legga så her skal det tas en til. Aldri mer uten magnesium så lenge jeg er i ketose. Noen som vet om vi må ta det fordi kosten mangler det, eller fordi det forbrukes hurtigere når en går på fettforbrenning?
|
Surke, surke, ingen bevegelse på vekta denne uka.
|
2/9 og 7/9 er var jeg det samme som i dag. Så her går det både opp og ned..
|
Jeg er også på stedet hvil.... Vært det i to uker nå :(
|
Det har løsnet litt her nå. 1,1 kg siden torsdag. men totalt siste uka er "bare" 300 gram.
Så det har gått opp og ned. |
Jeg går også skikkelig opp og ned. Mulig det er straff for konfirmasjonshelgen, selv om jeg holdt meg i ketose ??
Er mer eller mindre på stedet hvil i allefall..... |
Spent på i morra jeg.
Har pussa og mala i mange timer. Sånt legges på trimkontoen ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13. |