Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Mitt aller beste brød (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639)

gryhelen 29-09-10 09:22

Sv: Mitt aller beste brød

Kjempegodt. Beste brødoppskriften jeg har prøvd. Tror ikke jeg gidder å prøve så mye andre oppskrifter nå... Tusen takk :)

illafanten 26-11-10 19:48

Dette brødet er et GODT lavkarbo brød! Har prøvd flere forskjellige oppskrifter, men ingen slår denne oppskriften. Du har reddet frokostene mine :)

Karissima 27-11-10 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av illafanten (Innlegg 973879)
Dette brødet er et GODT lavkarbo brød! Har prøvd flere forskjellige oppskrifter, men ingen slår denne oppskriften. Du har reddet frokostene mine :)

Signerer denne :D

Solange 27-11-10 16:55

Takket være dette brødet har også mannen min gått over til lavkarbo, og dermed blitt kvitt et helt livs mageproblemer og fem sår på magesekken!

Tiki 29-11-10 10:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 974365)
Takket være dette brødet har også mannen min gått over til lavkarbo, og dermed blitt kvitt et helt livs mageproblemer og fem sår på magesekken!

Så flott å høre.
Har også en samboer som har vært utredet for en del mageproblemer som kommer og går, og de finner ingen ting. Ymter frampå at han bør prøve lavkarbo for å teste ut, men han vegrer seg. Ja ja.

Solange 29-11-10 11:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 975190)
Så flott å høre.
Har også en samboer som har vært utredet for en del mageproblemer som kommer og går, og de finner ingen ting. Ymter frampå at han bør prøve lavkarbo for å teste ut, men han vegrer seg. Ja ja.

De har aldri funnet noe feil på mannen min heller, allikevel har magen forsuret livet hans til de grader. Kan trygt si jeg har fått en ny mann nå, utrolig bedre humør og form! At jeg bakte et brød han kunne spise gjorde utsalget for hans del, se om du kan finne ut hvorfor han vegrer seg, og om det går an å erstatte med noe annet.

Tiki 29-11-10 11:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 975196)
De har aldri funnet noe feil på mannen min heller, allikevel har magen forsuret livet hans til de grader. Kan trygt si jeg har fått en ny mann nå, utrolig bedre humør og form! At jeg bakte et brød han kunne spise gjorde utsalget for hans del, se om du kan finne ut hvorfor han vegrer seg, og om det går an å erstatte med noe annet.

Han er nok mest redd for smøret og fettet. Nå spiser jeg mest lindberglingende kost, og det er jo lettere å kombinere. Han elsker Nannahs knekkebrød også. Kanskje få han til å smake på dette brødet som jeg også foretrekker.
Ellers så synes han jeg blir litt sær når vi er borte og ikke spiser alt. Men det er nok fettdebatten som er hoveproblemet. ;-)

Kitt 29-11-10 11:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 975208)
Han er nok mest redd for smøret og fettet.
Men det er nok fettdebatten som er hoveproblemet. ;-)

Har han lest tråden som heter Er fett og ketose farlig?

ladyharley 11-01-11 09:35

Smakte et lignende brød hos søstra mi i gå, så ut å handle og så er vi i gang :-)

http://tickers.TickerFactory.com/ezt...O43/weight.png

LIBBA 15-01-11 23:32

Bakte dette brødet for første gang i går.
Jeg fikk 30 tynne skiver, og fulgte oppskriften og stekemetoden til punkt og prikke;)
Frokost i dag var første smak, og brødet var fantastisk:love:
Tusen takk Karin:):)

reigroen@online.no 16-01-11 16:07

Kjempebra brød(Dette er snop) Reidun

Ju9ta 27-01-11 20:27

Tuuuuuuusen takk :)
Kjempedeilig brød :D
T.o.m sambo som ikke er på lavkarbo spurte meg hva slags godt brød dette var, han trodde meg nemlig ikke.. ;)

frøken 30-01-11 17:33

mmmm
Tygger på brødet akkurat nå <3

Kjempegodt!!

Fulgte oppskriften til punkt og prikke.
Smaker nydelig med greddost på.

Minnepinna 02-02-11 19:37

*bokmerket*. Blir mitt neste bakeprosjekt. :rolleyes:

Minnepinna 03-02-11 22:03

Skuffa! I helsekosten var de utsolgt på alle ingredienser jeg trenger for å bake brødet. Lavkarbo er skikkelig in. Så det blir ingen brødbakst før mandag.

silje21 18-02-11 11:37

Ah nå mangler bare JBKM, CC og egg, så skal det bakes *ut i snøværet* o.o

silje21 19-02-11 13:10

Da står brødet endelig i ovnen, skikkelig spennende :D luktet hvertfall nyydelig, selv om det bare var deigen, hehe.. får gi oppdatering senere, når det skal smakes :D

silje21 19-02-11 17:11

Nam! litt mindre salt neste gang, så blir det perfekt :D

MonPlaisir 21-02-11 15:07

Jeg bruker også kun sukrin, ser at det går greit an å bruke det istedet for splenda. Men lik mengde også? Altså 3 ts splenda = 3 ts sukrin?

Pleier å kjøpe spidegslank sine brød. Noen som ver hvordan dette brødet er i forhold til de brødene? For de begynner jeg å bli ganske så lei av....

Ser at det har vært spurt før, men hvor får en tak i glutenmel i stavanger området? Er det noen matbutikker som har det? Ica feks?

silje21 21-02-11 15:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MonPlaisir (Innlegg 1036365)
Jeg bruker også kun sukrin, ser at det går greit an å bruke det istedet for splenda. Men lik mengde også? Altså 3 ts splenda = 3 ts sukrin?

Pleier å kjøpe spidegslank sine brød. Noen som ver hvordan dette brødet er i forhold til de brødene? For de begynner jeg å bli ganske så lei av....

Ser at det har vært spurt før, men hvor får en tak i glutenmel i stavanger området? Er det noen matbutikker som har det? Ica feks?

Hei!
Vet dessverre ikke om det blir samme mengde sukrin som splenda, da jeg kun har brukt splenda. Og dette brødet er kjempegodt, bedre enn kjøpebrød synes jeg.
Vil tro at det er noen helsekost butikker i Stavanger som fører det, sikkert. T.o.m den lille jeg handler i, i grimstad har glutenmel, så tror ikke det blir så vanskelig:D
Uansett lykke til, selv om det kan hende noen ingredienser kan være litt vanskelige å få tak i, så er resultatet verdt det :D

BlirFjong 21-02-11 15:54

Glutenmel finner du i helsekostbutikker. De har det på sunkost i Sandnes i alle fall, så da har de det sikkert i Stavanger også :)

Minnepinna 21-02-11 22:25

Mitt brød ble veldig salt, hvis jeg skal bake det igjen vil jeg sløyfe saltet...

MonPlaisir 22-02-11 01:20

Ok, takk! Da skal jeg ta runden for å se om jeg finner glutenmel!

Leoline 22-02-11 18:48

Dette skal jeg lage!! Hørest godt ut!
Har nettopp prøvd Soyabrødet fra ketolyseboka....- følte jeg ville spy!!
Eller er det noe godt og gjøre med denne soya oppskrifa også eller?

Minnepinna 22-02-11 18:56

Nu står det i ugnen - denne gangen uten salt. Rapport følger... :rolleyes:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.