Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hei! Start 20. april (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25427)

mossa 13-06-09 09:04

Stagnert

Gratulerer med alle nedgang ;)
Jeg har stagnert. Og når jeg tenker over hva jeg har spist, er det kanskje ikke så rart, jeg spiser jo ikke fet mat! Jeg er i ketose, men har ikke den feteste maten, kutter ut karber bare liksom......Må begynne å skrive ned hava jeg spiser for en periode igen. Men...jeg går inn da, så noe hjelper det. :o

Jente 1980 14-06-09 00:17

Sv: Hei! Start 20. april

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av egg&bacon (Innlegg 733598)
Gratulerer alle sammen! Kjempe bra! :)
Da jeg hadde veie dag på mandag... 0 ned fra forige uke.
Dagen etter på -1 kg og onsdag -0,5 kg og i dag + 1 kg!!!!!
Kjedelig altså... :o
Og magen min er så snål.. mandag var den stor, utstikkende og tirsdag var den nesten flat... merkelig! :eek:

Uff, men jeg har to venner som har gått ned 19 og 15 kg på ketolyse som nå er i vedlikeholdsfasen, hos dem svinga vekta mellom 1 og 2 kg hele veien viss det er en trøst!

Men du har gått ned over 9 kg siden april, og det er jo HELT fantastisk!!! Jeg har knapt nådd 5 kg :o Har vært på et platå, men virker som jeg er igang igjen nå!;)

Jente 1980 14-06-09 00:19

Sv: Stagnert

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 733726)
Gratulerer med alle nedgang ;)
Jeg har stagnert. Og når jeg tenker over hva jeg har spist, er det kanskje ikke så rart, jeg spiser jo ikke fet mat! Jeg er i ketose, men har ikke den feteste maten, kutter ut karber bare liksom......Må begynne å skrive ned hava jeg spiser for en periode igen. Men...jeg går inn da, så noe hjelper det. :o

Jeg har også hatt en stillestående periode som varte i ca 3 uker, overlykkelig her om dagen da jeg ENDELIG hadde gått ned 300 g!! Hihi... Man må bare ikke gi opp! Lykke til!

Jente 1980 14-06-09 14:09

Så var det 600 gram ned de siste 3-4 dagene! Jippi, har passert 5 kg!

Hapylady 14-06-09 15:16

Kjempebra :). Det er godt når man endelig begynner å se at det går nedover igjen. Selvom det kanskje ikke er mer enn noen få gram. Ned er ned, og da går det rette veien:). 600 gram er jo knallbra - og på så få dager. Gratulerer..........
Tror flere av oss har vært på et platå, men nå er vi alle igang igjen:D. Jihaaaaa:D

mossa 14-06-09 18:59

Sommer dager

lest litt på forumet her om Sten Sture Skaldmann, han svensken som gikk så mye ned på "fett diett". Forsto det sånn at når man kom til et platå ( stagnasjon) så skulle man unne seg "sommer dager", hvor man spiser karber, frukt etc. Noen unnet seg uker?, noen dager.... Da går man opp, som regel kun vann, ca 2 kg, men påfølgende uke med keto kost, kan man gå ned det dobbelte, 4 kg.....
Skal kjøpe boka hans også. Går tom for ideer og spiser på langt nær mye fett!!! Ikke lett dette ;)
Unnet meg en sommer dag i går kveld og litt i dag. Spist en halv stor dolly pizza, is (3 kuler). I dag pølser og lomper.....
Veide meg i morrest og var gått ned 400 gram !!!! Tenk det!!! Sommerdager hjelper :D
Noen som har lest boken hans og kan nevne noen forskjeller fra ketolyse kuren??
http://lillemaane.no/forfatter/anbef...skaldeman.html

mossa 14-06-09 19:03

Sommerdager

Kan lese litt om sommer dagene her :
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11861

Jente 1980 14-06-09 21:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hapylady (Innlegg 734201)
Kjempebra :). Det er godt når man endelig begynner å se at det går nedover igjen. Selvom det kanskje ikke er mer enn noen få gram. Ned er ned, og da går det rette veien:). 600 gram er jo knallbra - og på så få dager. Gratulerer..........
Tror flere av oss har vært på et platå, men nå er vi alle igang igjen:D. Jihaaaaa:D

Ja, ikke sant! Synes og det er kjempebra, og takk for respons:-))) Vi har gått ned like mye vi nå:-) Nårtid startet du da? :)

Jente 1980 14-06-09 21:45

Sv: Sommerdager

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 734263)
Kan lese litt om sommer dagene her :
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11861

Hm... Interessant dette her da... Men det ser ut som at det ikke blir behov for no` "sommerdag" på meg siden vekta har begynt å bevege seg igjen, så her er det bare å holde fingrene krysset:p

Ivory 14-06-09 21:58

Sv: Sommer dager

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 734262)
lest litt på forumet her om Sten Sture Skaldmann, han svensken som gikk så mye ned på "fett diett". Forsto det sånn at når man kom til et platå ( stagnasjon) så skulle man unne seg "sommer dager", hvor man spiser karber, frukt etc. Noen unnet seg uker?, noen dager.... Da går man opp, som regel kun vann, ca 2 kg, men påfølgende uke med keto kost, kan man gå ned det dobbelte, 4 kg.....
Skal kjøpe boka hans også. Går tom for ideer og spiser på langt nær mye fett!!! Ikke lett dette ;)
Unnet meg en sommer dag i går kveld og litt i dag. Spist en halv stor dolly pizza, is (3 kuler). I dag pølser og lomper.....
Veide meg i morrest og var gått ned 400 gram !!!! Tenk det!!! Sommerdager hjelper :D
Noen som har lest boken hans og kan nevne noen forskjeller fra ketolyse kuren??
http://lillemaane.no/forfatter/anbef...skaldeman.html

Kanskje det er derfor jeg gikk ned forrige helg, da jeg trodde jeg stoppet opp alt?? :confused: Var på fest der vi fikk mat servert på tallerkenen, og jeg tenkte at jeg kunne unne meg litt og skeie ut en dag siden jeg ikke hadde gjort det tidligere. Spiste både potet, pasta, og mye dessert. Drakk til og med likør og vin. Var sikker på at jeg var ute av ketose også. Det merkelige var at jeg var fremdeles i ketose, og dagen etter hadde jeg gått ned en halv kilo!!!:confused:

(Jeg startet 13. april)

Hapylady 14-06-09 22:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980 (Innlegg 734328)
Ja, ikke sant! Synes og det er kjempebra, og takk for respons:-))) Vi har gått ned like mye vi nå:-) Nårtid startet du da? :)

Ja, nå har vi kommet like langt:). Jeg begynte 20 april. Og du??

Sunfrid 14-06-09 22:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 734262)
lest litt på forumet her om Sten Sture Skaldmann, han svensken som gikk så mye ned på "fett diett". Skal kjøpe boka hans også.

Bare et kjapt tips fra meg til deg......... Skal du kjøpe boka/bøkene så gå inn på capris.no, der har de hatt tilbud på bøkene hans.
Jeg betalte 299,- for "GI-null" på ark på Jessheim og på capris.no kostet den 79,-............ Men jeg kjøpte "Spis deg ned i vekt" på capris.no denne også på tilbud til 79,-.

Begge bøkene er fine: "spis deg ned i vekt" er en grundig bok i hans matfilosfi, mens "gi-null" er en blanding av kokebok og kortversjon av filosfien....

Sunfrid 15-06-09 08:04

Joda, vekta i dag er slett ikke verst opp 100 g fra forrige uke. Hadde ventet en kilo eller så opp siden jeg gikk ned mye forrige uke som jeg trodde var litt galt i og med sykdom osv...:)
Jeg går fortsatt på penicillin og formen er igrunn ikke noe særlig enda. Men jeg skal prøve å spise litt mer fettrik kost denne uka og så satser jeg på litt nedgang til neste veiing. :p

Ha en flott fettrik uke alle sammen;)

mossa 15-06-09 10:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ivory (Innlegg 734335)
Kanskje det er derfor jeg gikk ned forrige helg, da jeg trodde jeg stoppet opp alt?? :confused: Var på fest der vi fikk mat servert på tallerkenen, og jeg tenkte at jeg kunne unne meg litt og skeie ut en dag siden jeg ikke hadde gjort det tidligere. Spiste både potet, pasta, og mye dessert. Drakk til og med likør og vin. Var sikker på at jeg var ute av ketose også. Det merkelige var at jeg var fremdeles i ketose, og dagen etter hadde jeg gått ned en halv kilo!!!:confused:

(Jeg startet 13. april)

Ja, jeg tror det kan ha noe for seg, å legge inn karbo dager, når man stagnerer. Får se til helgen om det har noe for seg. Er ikke flink til dette med fett. Prøver, men det blir nok så magert uten karber, tror jeg. Skal kjøpe bøker av han Skaldeman også, for inspirasjon....
http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8292605215

http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8292605363

Overkommelige priser ;)

mossa 15-06-09 10:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sunfrid (Innlegg 734345)
Bare et kjapt tips fra meg til deg......... Skal du kjøpe boka/bøkene så gå inn på capris.no, der har de hatt tilbud på bøkene hans.
Jeg betalte 299,- for "GI-null" på ark på Jessheim og på capris.no kostet den 79,-............ Men jeg kjøpte "Spis deg ned i vekt" på capris.no denne også på tilbud til 79,-.

Begge bøkene er fine: "spis deg ned i vekt" er en grundig bok i hans matfilosfi, mens "gi-null" er en blanding av kokebok og kortversjon av filosfien....

Takk, jeg har funnet de ;) De skal bestilles....
Det er jo samme prinsippet som ketolyse kuren....

Sunfrid 15-06-09 11:13

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 734473)
Det er jo samme prinsippet som ketolyse kuren....

Jeg kjører vel et sånt tilpasset skaldeman opplegg for meg selv, synes nesten det er lettere å holde seg unna alle karbohydrater enn bare litt. Litt for meg blir fort litt til og litt til...:)
Jeg ligger vel på 10-12 karb per dag, men sliter litt med nok fett så jeg smører smør på alt som det kan smøres smør på.:p
Frokosten i dag ble peperonipølse med smør og kremost, slettes ikke verst......

mossa 15-06-09 13:32

Det er sånn jeg må begynne også..... Men skal kjøpe to av bøkerne hans for å få noen mat tips og se forskjellen på ketolysekuren og skaldmans teori :)

Jente 1980 15-06-09 14:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hapylady (Innlegg 734340)
Ja, nå har vi kommet like langt:). Jeg begynte 20 april. Og du??

28.april:p Hihi, har stått stille i ca 3 uker, som nevnt tidligere, men endelig ser det ut til å ha "løsna"! Ser frem til neste veiing, og krysser fingrene;)

mossa 15-06-09 15:30

Skaldeman

Til Sunfrid, du som har lest bøkerne, er det stor forskjell på ketolysekuren og skaldeman? Tenker f.eks på mengde karber o.l :)

Sunfrid 15-06-09 18:00

Sv: Skaldeman

Sitat:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mossa (Innlegg 734642)
Til Sunfrid, du som har lest bøkerne, er det stor forskjell på ketolysekuren og skaldeman? Tenker f.eks på mengde karber o.l :)

Nei i utgangspunktet er det vel ikke store forskjellen, og jeg hadde stor "glede" av å lese bøkene. Men det er jo alltid slik at når du får satt deg inn i ens teori så er det jo så logisk, det har for meg vært logisk at skal du ned i vekt så skal du spise mindre enn du forbrenner, men så kommer det en ny teori om at det er ikke slik ting fungerer og så er det plutselig denne teorien som er logisk... :D Skjønn det den som vil, men jeg har jo erfart nå at det faktisk er mulig å leve etter "Skaldemans" teori og gå ned i vekt. :p Jeg har ikke merket noe til at formen har blitt bedre, men jeg har fått en litt gjenstridig lungebetennelse så det er godt mulig at formkurven stiger nå snart. :)

Men det du spurte etter :rodme:
Jeg har ikke helt kontroll på ketolyse-kosten da jeg ser for meg at jeg fort kan skli litt ut der (prøvde denne kosten for ca 2 år siden, men var ikke helt motivert). Mens Skaldeman er ganske striks på karbene han har delt inn i tre grupper etter overvekt 50+, 25+ og 10+ og på alle er det selvfølgelig mulig å variere stort i kosten. Hver gruppene går på mengder karber i måltidene og på totalen pr dag, jeg prøver å holde meg på max 12 karber eller 5% om dagen, den strengeste. Og det går faktisk greit: spiser egg/bacon, omeletter, griller kjøtt osv.... spiser kun litt salat eller grønnsaker til middagen. For meg er den største forskjellen at Skaldeman ikke er helt anti vanlig salt, jeg synes alt annet salt smaker tja... rett og slett vondt :eek:
Ellers har jeg den siste uka slitt litt med fett andelen og smører derfor tykt på med smør på alt (begynte med det i går).
En annen ting som passer meg utmerket på Skaldeman er at jeg spiser når jeg er sulten og ikke ellers, eller det vil si jeg spiser når jeg blir "fysen" det er skjelden jeg føler sult. Det blir for meg 2-3 måltider pr dag, men som det står i bøkene spis når du er sulten enten det er 2 ganger eller 8 ganger om dagen, dette vil regulere seg selv etter hvert.

Håper du fikk svar på noe Mossa..... Hvis ikke så spør igjen:ja:

mossa 16-06-09 10:22

Jo bevares, svaret var bra!!! Takk
Synd at du har bli syk, håper det gir seg snart. Lungebetennelse er ikke bare bare!
Forstår det sånn da at jeg f.eks skal velge 10+ og skal da spise max en viss %andel karber.... Du har valg den strengeset, det er vel 25+ det da, som har 5%?
Enig med deg, ekte havsalt kan liksom ikke erstattes med noe som smaker papp. ;)
Sliter også med fettet, men håper jeg får litt mer info når jeg bestiller to av bøkerne til Skaldemanden. Aner ikke lengere hvilken mat jeg skal lage!

:o Blir heller ikke skikkelig sulten lengere, slik jeg ble med "høy" karbo mat. Da fikk jeg pluttselige sultanfall, der jeg ble svimmel og skjelven!!! det gikk over når jeg spiset noe med sukker i. Skulle tro jeg hadde sukkersyke eller noe, men det har jeg altså ikke. Teste det.
Og litt dritt prat :D Avføringen er bedre og ferre på denne type kost. Siter litt med magen, har gjort det hele livet, men uten brød og andre tunge kraber, er jeg rett og slett nesten problem fri.:rolleyes: Har litt hard mage, men hva er vel det...
Gleder meg til bøkerne kommer og nye ideer til mat :hungry:

Sunfrid 16-06-09 22:58

God kveld mosa....

Jeg har valgt å legge meg på 50+, vil komme meg ned over 30 kg, gjerne 40. Men har tenkt til å bruke den tiden det tar. Det er veldig greit å komme seg over på et kosthold som en skal leve med og ikke avslutte så fort en har nådd sine kilo....:p

Jente 1980 17-06-09 09:02

JIPPI!!!!!!!!!! -6 kg idag!!! Nå har vekta virkelig fått fart på seg i riktig retning, jeg som sto på stedet hvil i 3(!) uker!!! Så ikke her er det bare å aldri gi opp! Har vært på kur i nøyaktig 7 uker.;)

mossa 17-06-09 09:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sunfrid (Innlegg 735314)
God kveld mosa....

Jeg har valgt å legge meg på 50+, vil komme meg ned over 30 kg, gjerne 40. Men har tenkt til å bruke den tiden det tar. Det er veldig greit å komme seg over på et kosthold som en skal leve med og ikke avslutte så fort en har nådd sine kilo....:p

Sant nok, men du er tøff da!!! All ære.... Må unne meg litt med karbo, ellers klarer jeg det ikke!:rodme:
Ned 400 g siden karbo helga mi!! Det er bra:p

mossa 17-06-09 09:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980 (Innlegg 735395)
JIPPI!!!!!!!!!! -6 kg idag!!! Nå har vekta virkelig fått fart på seg i riktig retning, jeg som sto på stedet hvil i 3(!) uker!!! Så ikke her er det bare å aldri gi opp! Har vært på kur i nøyaktig 7 uker.;)

Gratulerer ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.