![]() |
Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info
Sitat:
|
har ei venninne som tok gbp, fors 6,,,7 år siden
å hun kan enda ikke spise mye ,, halvt knekkebrød av gangen halv potet en kjøttkake men hun spiser alt for lite for tiden ,men vekta er stabil , gått opp et parr kilo mulig.. men saå en annen bekjent,han gikk ned kanske mye ,,han er på vei opp igjen ,men selfølgelig ,matinntaket hans består mye av sjokolade ,pølser ,hamburger , brus ,å det er vel fordi han har stor tilgang til denne type mat da han driver en kiosk,,å er der mye å jeg tok en gb for snart 30 år siden ,joda jeg la på meg 20 kilo av de 32 jeg gikk ned ,, fordi ,jo sjokolade å usunne ting var lettere å fordøye ,sunne ting kastet jeg opp av , nå er jeg der at jeg igjen kan spise sunn mat grønnsaker kjøtt fisk å sånne ting,,å har fårstått at jeg reesten av livet må være bevist på hva jeg spiser å ikke minst mengden.. å som kirurgen på Aleris sa , jo du legger på deg om du smelter sjokolade å drikker det ofte |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
har også to bukplastikker på det offentlig,,å skal også ta det den 3 gang ,fordi de ikke gjorde en skikklig jobb sisst ,men etter det jeg har vært igjennom nå så blir det nok ikke fler oprasjoner på meg ,tør jeg nok ikke ,så nå får jeg bli som jeg blir |
Sitat:
Og ja du har virkelig hatt nok nå så håper absolutt at dette blir det siste :klem: |
Sitat:
Av det jeg forstått fra mine GBP-bekjente må man også endre kosthold etter en GBP for at effekten skal være varig. Tenkte "hva i svarte" når jeg leste innlegget om å legge på seg etter en GBP... :D Men jeg var så ensporet at jeg tenkte ikke på at noen ikke legger om kostholdet etter en operajon. Det var liksom så selvfølgelig i mitt hode. :rolleyes: |
Sitat:
|
Kostholdet etter GBP er litt som Grete Rhode, magert og lite og ofte.
Med brød, melk og frukt. Og hvis man ikke tåler masse karbohydratrer nytter det ikke. Og dette er det jeg fikk fortalt at man skulle spise. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Nei, det er ingen problemer, Har gått på lavkarbo i over et år, men det var ihvertfall ikke sykehuset som opplyste om det. Deres kostholdsråd var lite, ofte og magert. Hadde jeg ikke kommet i kontakt med biopat, hadde jeg vel sikkert vært like tykk enda.
|
Sitat:
Sitat:
Impulsiw er jo GBP- operert lavkarber også!:) |
Jeg forsøkte å registrere meg på vektoperasjon.no, men det gikk ikke ... Fikk aldri noen aktiveringsmail.
|
Sitat:
Prøv igjen senere i dag, du, eller send en mail til admins@vektoperasjon.info Hihi, den ble en link helt av seg selv! |
Ja, jeg får sende en mail. Prøvde å registrere meg på nytt, men fikk beskjed om at mailen min allerede var i bruk. Prøvde å få ny aktiveringsmail, men jeg har glemt hvilket brukernavn jeg valgte (Det var tydeligvis ikke Cyan :rolleyes:). Ammetåke altså ...
|
Ja, slik jeg har forstått det er det anbefalt en "Grethe Roede" etter GBP, men så ser jeg jo at mange har god erfaring med lavkarbo -heldigvis! :D Passer meg utmerket!!! ;) Elsker lavkarbo!
|
Man kan fint leve lavkarbo etter en operasjon, man får beskjed om lite og ofte ja. Helst under en viss mengde fett pga ubehag og problemer man kan få. Men jeg fikk minst like mye info om å holde meg unna for masse karbs iallefall i form av sukker. Dette pga dumping som er svært ubehagelig.
Jeg spiser noe a la fedon, har ikke sjans til å komme opp i mye karbs om jeg vil engang fordi jeg har rett og slett ikke plass eller lyst til å spise. Matlysta mi er helt borte, spesielt denne uka siden jeg er syk i tillegg. |
Jeg har levd lavkarbo siden operasjonen pga dia2. Går helt greit..tåler fint masse fett også. Men når jeg får sukker og fett sammen så dumper jeg..like greit for da holder man seg unna :D Har gått ned fra 120 kg til 85.4 siden operasjo. "Fattige" 4.4 kg igjen til bmi 25. Angrer ikke ETT sekund. Hadde gjort det igjen! Livet er så mye lettere. Jeg trener og har masse energi.... :) |
Vurderer sleeve operasjon i stedet for gastric bypass. Noen som har erfaring med dette?? Og noen som har operert seg i Italia??
|
Sitat:
Der er det mange med erfaring! Noen har tatt GBP, andre sleeve!:) |
Klarer ikke logge meg inn der, har glemt brukernavnet mitt:o
Er så deprimert over igjen å ha gått opp de 30 kg jeg gikk ned ved hjelp av eurodietten.:hylgrine::hylgrine: |
Kitt : NÅ klarte jeg å logge meg inn.. forsøkte med Aha.. tenk smarting som bruker samme brukernavn flere steder hi hi....
|
Sitat:
Vi er nok flere i den båten, opp og ned, opp og ned...... Nå står jeg på venteliste til GBP på Bærum og akter å gjennomføre det! Orker ikke mer opp og ned, opp og ned..... og OPP!:nedfor: |
Hello!
Gastric bypass i utlandet er en veldig god mulighet. For eksempel i Litauen i klinikken www.nordbariatric.com fungerer her gastric kirurg som arbeider i Sverige også og drift kostnader som halvparten av prisen i Sverige, og enda mer enn en halv billigere enn i Norge. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01. |