![]() |
Sv: Oopsie-roll
Sitat:
|
Sitat:
|
Høh - hvordan får du de til å se så pene ut? Mine ser ut som takras når de kommer utav ovnen - GODE men lite pene og se på ;)
*applaus* Kult skilt på veggen forresten hehe :) |
Har nå eksprimentert litt.. har laget sjokoladeoopsie mufins.. *venter på at de skal bli litt kaldere* Noen som har ett tips til hva jeg f.eks kan ha oppå????
|
Sitat:
|
Sitter og koser meg med litt pisket krem med kaffepulver og sjokoladeproteinfavoritten min - smaker som tja, innsiden av spesial-småsjokoladen man får kjøpt i løsvekt på butikken. Pisk til ordentlig stiv og ha på toppen - eller ha i litt gele om du vil ha det helt fast. GODT er det ihvertfall!
|
Sitat:
|
http://www.proteinfabrikken.no/Avdel...ion-10429.aspx
det er små sjokoladebiter i den, og også kunstig søtningsstoff -dette til opplysning :) Den er bare KNALLGOD :) |
Da er mitt første brett ferdig også :)
Lagde naturelle og hadde de ved siden av omelett. Helt greie, smakte ikke så veldig mye. Skal prøve med litt krydder i neste gang, og de søte hørtes gode ut. :sikle: |
Sitat:
|
Sitat:
I smoothiesen jeg lager bruker jeg 60 gram men det er jo delt på 5 porsjoner, og da får jeg regne-regne-regne ca 2 g karbo pr porsjon :) Og DET er greit for meg og mitt kosthold - som inneholder ca 20g karbo pr dag - ofte mindre :) |
Jeg har nå testet ut Oopsie-roll med Philadelphia naturell som pizzabunn, og med kanel, stevia og vaniljepulver som dessert/kake (servert med pisket krem). Helt ypperlig!
"Pizzabunnen" stekte jeg på forhånd i ca 30 minutter, og lot den stå og avkjøle seg litt på rist på benken, mens jeg lagde fyllet. Hadde deretter på kjøttdeig i krossade-tomater-på-boks-hjemmelagd-saus og ost på toppen, og så inn i ovnen i ca 10 minutter på 200*C (på bakepapir på stekeplate). Kjempegodt ble det! Og den var god noen timer senere også, kald. Skal prøve å steke på rist neste gang, for den ble kanskje litt i våteste laget.. Sambo syntes riktignok at "vanlig" pizza smaker bedre, men DET var jo ikke poenget her! :p Dessertvarianten ble også kjempegod! Varmet de litt på stekepanna og hadde på pisket krem. mmm.. Kan tenke meg å lage en slags bløtkake av dette når anledningen (bursdag lr lignende) byr seg. :) Er det forresten noen som har prøvd å lage uten bakepulver eller kremortartari? Jeg dropper søtningsmiddel når jeg lager de "vanlig", men har i piiittelitt stevia når jeg lager desserten. :) |
Sitat:
|
da har jeg prøvd disse for første gang! pluss for at de var enkle å lage, men minus for at de var seige/råe inni (selv etter 30 minutter) og at de detter fra hverandre med en gang. har jeg gjort noe feil kanskje? syns ikke jeg kunne røre mindre enn jeg gjorde heller. rørte forsiktig!
de satt fast i bakepapiret. har noen noen råd om det? når jeg skulle ta de av plata så satt halve bunnen igjen på plata. kjente at det inni var klissete. kanskje jeg skal lage toast i morra av disse, så blir de helt stekt. god smak, utrolig nok med så enkle ingredienser! |
Sitat:
|
Hvor mye blir det av en oppskrift? Tror jeg må prøve disse! :)
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
noen som har noen tips til åssen jeg kan få de til å IKKE sette seg fast i bakepapiret? smøre papiret med smør??
|
jeg har ingen problemer med at de setter seg fast. Smører ikke heller... Bruker helt vanlig bakepapir. :p
|
merkelig! jeg får prøve en gang til da kanskje...
|
Jeg sleit veldig med det da jeg brukte billig-bakepapir (Biltema sitt).
|
Sitat:
|
okei! tror dere jeg kan bruke muffinsformer? har kjøpt meg ett brett jeg vil prøve :D men da må de vel steke endel lenger, siden de ble råe da de var flate.
|
Mine henger litt fast, men jeg dytter bare en stekespade under dem så er de løse :) Men det ER stor forskjell på bakepapir. Hadde en type som var helt jævlig.
|
Sitat:
Burde kanskje skrive det i første innlegg. Jeg tror kanskje de sitter fast om de ikke er godt nok stekt, muligens.. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01. |