![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg gikk rundt på kontoret mitt, gråt pga vondt og fordi det føltes som om jeg skulle tisse på meg hele tiden. Heldigvis føler jeg meg bedre i dag,siden jeg har sovet godt for en gangs skyld på hele uken og begynt på medisinen:) |
Sitat:
Var i Bergen på et gjennforeningstreff med folkehøgskolen jeg gikk på. Da spiste jeg pizza og litt høykarbo enn det jeg har gjort. Tok meg hele uken som har vært nå å komme ned tilbake til det jeg veide før jeg dro, hehe. |
Tenkte jeg ville prøve meg på å lage hjemmelagede hamburgere etter å ha blitt inspirert av en oppskrift på hamburgerbrød her inne.....
Tenkte å lage av 500 gr kjøttdeig. Spe med 2 egg og litt fløte......+ krydder da seff.... Noe mer jeg burde spe med? Og hvor mange hamburgere blir det utav 500 gr kjøttdeig (sånn ca). Lurte på om jeg bare skulle doble oppskrifta mens jeg først er i gang - så greit å ha noe i fryseren..... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ikke for mye, du kjenner når deigen er passe fast til og forme:) Spe litt og litt. Lykke til:)
|
Hva heter den gode knall gule osten som er på burgerene til McDonalds? Og hvor fås denne kjøpt i pakke med skiver?
|
Et spm til fra meg...
Hvilken produsent har den kruskaklien med lavt karbo innhold? Var på Rema i dag og der hadde de bare Mølleren sin med 18 gr karber... Er det Regal sin som det er mindre i mon tro??? Og hvem selger den ? |
Hvis den osten er en slags cheddar så får man den i skiver i diverse veassorterte matbutikker. Har iallefall sett sånn gul ost på Safari, men kanskje også på rema tror jeg.
Ang. karbinnhold i kruskakli så er det mange diskusjoner ang dette her inne. Synes å huske at noen hadde stilt spørsmål til produsenten og enden på visa var at den med minst karber i var feilmerket. Mulig jeg husker feil. |
Det er cheddar. Og nå som cheddar er blitt ganske så populært så har de aller fleste dagligvarebutikker tatt inn den osten. Noen må man skive selv, mens andre er ferdigskivet :)
|
Det som er på burgere er som regel det som kalles processed cheese. Den som ligner mest i smak er faktisk tomatosten fra Kavli :ja:
|
Sitat:
|
Tror jeg skal prøve tomatosten til kavli neste gang jeg har burger :)
Men burgerost skal jo i alle fall inneholde en del cheddar. Jeg kjøper ofte cheddar og har på burgeren, og det er absolutt meget godt! |
Jeg syns smelta cheddar smaker brunost jeg... Og det passer liksom ikkepå burger. :o
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Hvordan fjerner man stearin fra vinduet på enklest mulig måte? :p
(noen som har blåst ut stearinlysene litt vel hardt :p hehe) |
Sitat:
|
Sitat:
|
:rolleyes:
Sitat:
|
Sitat:
|
Skal på fest i kveld, og har kjøpt inn en diabetiker hvitvin, tørr, og sprite light, som de sa kunne blandes på polet.
Men er redd for å ødelegge ketolysekuren min ..... hvor lang tid tar det før man er på rett vei igjen etter en slik ødeleggelse? Og hvorfor i alle dager kjøpte jeg ikke bare inn vanlig sprit som jeg pleier ?:confused: hm. |
Sitat:
Du forbrenner alkohol før fett, så det tar deg noen dager å komme i gjenge igjen. Hvis du er i ketose så kan det bli billig fyll, ha det gøy :) |
Sitat:
Smaker de sånoenlunde likt - den gule og den hvite cheddaren ?? |
Sitat:
Jeg på min side synes det var lurt av deg å kjøpe hvitvin, av den enkle grunnen at første fylla i ketose kan være temmelig ... plutselig :o. |
Hehe jeg tenkte på det ja , at jeg kanskje ble veldig full, sånn plutselig .. Og det er vel kansje moro for de andre, men kanskje ikke for meg hehe. Og dessuten, når jeg har sprit med, så drikker alltid noen andre opp mesteparten :mad:
Hvorfor i alle dager må folk alltid ta litt av andres alkohol, og så er det ikke mer igjen til den som kjøpte drikka?? |
Sitat:
|
Jeg er forvirra.
Her er det mulighet for dagbok og blogg. Hvordan jeg evt. skal opprette en dagbok skjønner jeg ingen ting av, og blogg - trenger man begge? Eller er det samme? Hva bruker folk? (Ja, jeg har prøvd å finne ut av det vha FAQ, men der blir jeg bare enda mer forvirra...) Hjælp! :confused: . |
Sitat:
Du må nesten bare finne ut selv hva som passer ditt behov. Jeg for min del synes bloggene er veldig fine, ettersom man har en viss oversikt. Dessuten kan man privatisere dem i den forstand at kun de du har lagt til som venner her inne, har tilgang på bloggen din, dersom du ønsker det. Både journaler og blogger er ellers kun tilgjengelige for registrerte medlemmer, og kan ikke søkes opp på google o.l, som store deler av forumet ellers. Håper dette ga litt klarhet :). |
1000takk. Blogg it is! :ja:
. |
Jeg lurer...
Begynner å få rar smak i munnen, har lest at det kan bety at jeg er i Ketose????? :frosk: . |
Sitat:
Høres litt merkelig ut. Jeg gir gjerne bort en dram eller to. Men hele flasken pleier ikke å forgå uten at jeg har deltatt sterkt selv :) Om folk snylter så mye så hadde jeg sagt i fra. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
For en god stund siden brukte noe som het Sweet'n'less for å erstatte en del av sukkeret i kaker. Men nå finner jeg det ikke igjen.
Hva har skjedd med denne? |
Finnes det noen oppskrift her inne på lavkarbo hønsefrikasse?
|
Sitat:
For å lage frikasse lavkarbo, bytter du ut hvetemel med JBK (johannesbrød kjernemel som du får på bl.a. helsekost). Ha gjerne litt fløte/CF i sausen. Pass på at alle grønnsaker er lavkarbo vennlige, dvs bytt ut gulerøtter, kålrot, erter osv med grønnsaker som du kan bruke. Ikke server med potet/ris, bruk bare grønnsaker, jukseris eller blomkålstuing til. |
Takk, hehe.
Er bare at moren min lager den vanlige versjonen i dag, og jeg må nok spise det i dag. Det er en av mine yndlingsretter, men heldigvis er det noe vi såvidt har på vinteren, så nå som det nærmer seg vår blir det vel siste gang til neste vinter x) Og tror kroppen skal klare litt mer karbo i dag, så lenge jeg holder meg lavkarbo fra i morgen av igjen^^ |
Sitat:
|
Guttungen spurte i går om han kunne få ha overnattingsbesøk. Jeg sa nei siden både sambo og jeg ikke er helt i form om dagen. Klokken to i natt kom poden inn på soveromemt vårt (vi steinsov) og spurte om han kunne få låne den internettusben vi har på soverommet. Det fikk han.. :ja:
I formiddag stekte jeg rundstykker og poden kom ned og spurte om han kunne få ta med mat opp til en kompis fordi han faktisk fikk besøk om natta. :confused: Kompisen kom derimot ned og lagde seg mat. Kompisen blir hos oss... Hele dagen, langt utover ettermiddagen. Han er faktisk nettopp gått. Jeg ble sint fordi vi hadde jo sagt NEI til overnattingsbesøk! Jeg skjennes mye fordi jeg hadde stått på kjøkkenet og laget mat i mange timer og poden bare spiser og fyker avsted igjen. Jeg ble megasur! :o Poden kommer ned og gråter.. Han er lei seg og føler behov for å forklare. Gutten som kom på besøk om natta hadde vært på en fest. Han hadde drukket litt, blitt på en snurr OG han likte ikke å være på festen, men han kunne ikke dra hjem. Han kom til oss fordi han føler seg trygg hos oss og ivaretatt. Poden tok vare på ham. Fikset seng og annet... blant annet internettoppkobling slik at han kunne spille rusen av seg. :o Jeg er stolt av poden!!! :love: Megastolt!!! MEN er det ikke litt for tidlig at unger på 15/16 år har hjemmefester med alkohol?? Poden har nå fått beskjed om at vi kan arrangere alkoholfrie fester her hjemme. Jeg vil heller ha ungene rundt meg og vite hva de gjør enn at de er ute og jeg ikke vet noe. Er jeg gammeldags?? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |