Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Hva skal du ha til middag i dag-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492)

Dietta 10-04-12 16:19

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1327906)
Svinestrimler i fløtesaus og rotmos med piff:)

Eh, hva er piff :confused: Høres unektelig godt ut :D

Brokkoli 10-04-12 16:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1328167)
I dag blir det SUPPE :hungry:

NAM. Hva slags? Jeg tenkte å stikke innom en "eksotisk matbutikk" og se om jeg finner litt ålreit pastinakk, så jeg kan lage litt syndig pastinakksuppe...

Dietta 10-04-12 16:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli (Innlegg 1328171)
NAM. Hva slags? Jeg tenkte å stikke innom en "eksotisk matbutikk" og se om jeg finner litt ålreit pastinakk, så jeg kan lage litt syndig pastinakksuppe...

Litt sånn rydde i kjøleskapet suppe: Litt kjøttdeig, litt smårettskinke, masse forskjellige grønnsaker og det viktigste av alt: CHILI :sikle: Lurer også på å bake minimais muffinsene/rundstykkene til Rin til mannen ved sdien av. Bytter ut det søte med salt og krydder.

Pastinakk tror jeg nesten ikke jeg har smakt i hele mitt liv :rodme: Er det godt (ja ,selvfølgelig ellers ville du ikke ha spist det. Men hva smaker det som ?)

langaard 10-04-12 16:27

https://encrypted-tbn2.google.com/im...OxG7qji-HhnMjg
Med salat:D

Kanutten 10-04-12 16:27

Avkokt laks med sursøt rømmedressing og salat.

Brokkoli 10-04-12 16:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1328174)
Litt sånn rydde i kjøleskapet suppe: Litt kjøttdeig, litt smårettskinke, masse forskjellige grønnsaker og det viktigste av alt: CHILI :sikle: Lurer også på å bake minimais muffinsene/rundstykkene til Rin til mannen ved sdien av. Bytter ut det søte med salt og krydder.

Pastinakk tror jeg nesten ikke jeg har smakt i hele mitt liv :rodme: Er det godt (ja ,selvfølgelig ellers ville du ikke ha spist det. Men hva smaker det som ?)

Nam, chili!

Pastinakk smaker... Vel... Som en rund, litt søt rotfrukt. Den gir en god sødme til maten, og smaker også godt sammen med andre grønnsaker (om man blir litt redd av 10 gram karbo per 100 gram), for eksempel blomkål.

Men det beste som finnes... Det er pastinakkpuré. Pastinakk, smør, litt fløte, ferdig. :D

Dietta 10-04-12 16:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1328176)

Å himmel - nå fikk jeg assosiasjoner til et Drammens uttrykk jeg lærte da jeg flyttet hit: Få ræva ta potta :eek: Smakfult måltid :p

Kanutten 10-04-12 16:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1328176)

Er det et ektepar? Har de barn? Har du tatt foreldra fra de søte gnyllikbarna? :eek: :hylgrine:

Dietta 10-04-12 16:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli (Innlegg 1328179)
Nam, chili!

Pastinakk smaker... Vel... Som en rund, litt søt rotfrukt. Den gir en god sødme til maten, og smaker også godt sammen med andre grønnsaker (om man blir litt redd av 10 gram karbo per 100 gram), for eksempel blomkål.

Men det beste som finnes... Det er pastinakkpuré. Pastinakk, smør, litt fløte, ferdig. :D

Tusen takk. Lurer på om jeg ikke skal teste det ut på mannen, og så smaker jeg en skje (som jeg pleier når det er noe jeg egentlig burde holde meg unna enn så lenge) :)

langaard 10-04-12 16:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1328180)
Å himmel - nå fikk jeg assosiasjoner til et Drammens uttrykk jeg lærte da jeg flyttet hit: Få ræva ta potta :eek: Smakfult måltid :p

:lol:

Dietta 10-04-12 16:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1328182)
Er det et ektepar? Har de barn? Har du tatt foreldra fra de søte gnyllikbarna? :eek: :hylgrine:

Tror hun spiste gnyllikbarna i forige uke (eller var det meg ???)

Brokkoli 10-04-12 16:36

Om foreldrene til gnyllikbarna er det samme som ølkylling sier jeg GIVE ME SOME! Eventuelt ølgnyllik. Kanskje det er fyllikgnyllik?

Anarko 10-04-12 16:37

I full fart tacosalat. Very good.

Dietta 10-04-12 16:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli (Innlegg 1328188)
Om foreldrene til gnyllikbarna er det samme som ølkylling sier jeg GIVE ME SOME! Eventuelt ølgnyllik. Kanskje det er fyllikgnyllik?

:lol: Garantert fyllikgnyllik

Kanutten 10-04-12 17:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli (Innlegg 1328188)

Æh, hvordan får man stappet en ølboks inn i kloakkåpninga? Ja, det heter det på fugler. :p Jeg har hørt at fyllikgnylliker skal være veldig godt, men jeg sliter altså litt med tankene rundt det anatomiske OG en stor boks. :o

langaard 10-04-12 17:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1328202)
Æh, hvordan får man stappet en ølboks inn i kloakkåpninga? Ja, det heter det på fugler. :p Jeg har hørt at fyllikgnylliker skal være veldig godt, men jeg sliter altså litt med tankene rundt det anatomiske OG en stor boks. :o

Bare og presse på:D

vaskeklut 10-04-12 17:42

Kanutten: stappstappstapp!:cool: Som en god kamerat av meg bruker å si: går det ikke med makt, så går det med mer makt :lol:

Kanutten 10-04-12 18:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1328203)
Bare og presse på:D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1328217)
Kanutten: stappstappstapp!:cool: Som en god kamerat av meg bruker å si: går det ikke med makt, så går det med mer makt :lol:

:lol: Stakkars hønemor. For ikke snakke om hanefar. :p

smgj 10-04-12 18:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1328202)

Det kommer egg ut der.... :p

Og ja - det er bare å presse på.

Hint: slå av (kun for gode lavkarbere, alle andre kan drikke) ca 1/2 dl fra boksen og tilsett urter (timian og rosmarin er snaskens) før pressing... .

Yrla 10-04-12 18:27

nam, spiser nå salat med jarlsbergost og fiskekake

vaskeklut 10-04-12 18:29

funker det forresten å lage sånn ølkylling i stekeovn? ..og hvordan gjør man det?

Kanutten 10-04-12 18:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1328234)
funker det forresten å lage sånn ølkylling i stekeovn? ..og hvordan gjør man det?

Kanskje på varmluft og rett på bunnen i ovnen? Må teste!

vaskeklut 10-04-12 18:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1328236)

Ja, del gjerne resultatet! Funker liksom så dårlig med grill på en "røykebalkong" når man bor i åttende etasje :o Kan vel alltids ta med en engangsgrill til fellesarealet, men det begrenser seg selv litt hvor godt en engangsgrill virker til slik :lol:

vaskeklut 10-04-12 18:37

...når jeg tenker meg om så vil vel vekta av kyllingen og ølboksen mose den der engangsgrillen uansett... :lol:

smgj 10-04-12 18:42

Ad engangsgrill.... Nope. Må ha lokk.

Ad stekovnsgrill ... Muligens... men det oser en god del da og du bør nok iallfall ha en dryppform under.

Ellers kan jeg meddele at det ble thailkyllingcurry i kokosmelk til middag.

Kanutten 10-04-12 18:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1328250)
Ad engangsgrill.... Nope. Må ha lokk.

Ad stekovnsgrill ... Muligens... men det oser en god del da og du bør nok iallfall ha en dryppform under.

Ellers kan jeg meddele at det ble thailkyllingcurry i kokosmelk til middag.

:ja: Må setter den i en ildfast form.

Bønna200 10-04-12 19:04

Grillet sommerkotletter i stekeovnen. Fant ut at skulle vi vente på grillvær, må vi vente en stund. :rolleyes: Hadde grønnsaker til.

BenteR 10-04-12 20:58

Her ble det verken ølkylling eller annet snadder, men rett og slett wienerpølser, grov pasta i pestosaus og kokt blomkål og broccoli etter sykehustur der jeg fikk ENDA en auto-dritt-diagnose:mad: Denne gangen noe litt mindre komplisert heldigvis, "bare" Sjøgrens syndrom.....

Kanutten 10-04-12 20:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1328346)
Her ble det verken ølkylling eller annet snadder, men rett og slett wienerpølser, grov pasta i pestosaus og kokt blomkål og broccoli etter sykehustur der jeg fikk ENDA en auto-dritt-diagnose:mad: Denne gangen noe litt mindre komplisert heldigvis, "bare" Sjøgrens syndrom.....

:klem:

Bønna200 10-04-12 21:11

Sitat:

:suss:

Ziltoidia 10-04-12 21:16

Stekte opp sellerirotskiver, sopp, grønn paprika og rødløk i smør, med salt og pepper. Tilsatte så fløte og philadelphiaost og en ts red curry paste. :3
Helte det over smørdampet brokkoliris og serverte med creme fraiche og 'cherry plum tomatoes'.

Dietta 10-04-12 21:31

Sitat:

:klem:

langaard 10-04-12 21:42

Sitat:

Herregud så mange plager enkelte skal ha!!:klem::suss:

senka 10-04-12 22:03

kylling,grønnsaker,salat med olivenolje:)

Bønna200 11-04-12 16:39

Kyllingkjøttdeigsuppe med indisk vri. :love:

langaard 11-04-12 16:43

Karbonadekjøttdeigsuppe type HOT:D

senka 11-04-12 16:43

Mousaka med squash;)

Kanutten 11-04-12 17:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1328753)
Karbonadekjøttdeigsuppe type HOT:D

Med Cajannepepper?? Jeg har fått sånn dilla på det! Det blir HOT på en helt annen måte enn med chili... Jeg er bra lei chili for tiden.. :o

Kanutten 11-04-12 17:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1328236)

Se her, se her! Fyllikgnyllik i ovn!!!

http://bilder.vgb.no/479/3col/img_48fcad8a4681c.jpg

langaard 11-04-12 17:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1328788)
Med Cajannepepper?? Jeg har fått sånn dilla på det! Det blir HOT på en helt annen måte enn med chili... Jeg er bra lei chili for tiden.. :o

Masse kajennepepper, ja:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.