![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Jaaaaaaaaaa, jeg har vanskelig for å finne skikkelige damesko!:mad: . |
Jeg lurer på hvor strikkepinnene mine i str4 har gjort av seg?
|
Sitat:
Men finner jeg oppskriften her inne? |
Jeg har en rømmedressing stående, det står at den inneholder 6,3 g karbohydrater. Det står ingenting om at det er per 100 g. Er de kh da i hele flasken på 800 g eller?:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Stek det ordentlig, så blir det kjempegodt!:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sikker på at du ikke kastet dem med? :p . |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg fant igjen krølltanga i fryseren en gang, så det er slett ikke så dumt tenkt... Spesielt hvis melka eller frysegrønnsakene ligger i strikkekurven... . |
Sitat:
|
Jeg finner ikke februarskravletråden for 30+ :( Finner bare den fra i fjor. Hvor har den gjemt seg?
|
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40170 om jeg har gjort dette riktig så finner du februartråden her :)
|
Takk Anarko. Fant den visst ;) Ikke så god å se ting. Tror kanskje det er på tide å lalle?? :p
|
Sitat:
HVilken mineralfoundation har du? Du bør sjekke hva som er i den for i mange slike blir det brukt Bismuth oksid som er et veldig billig fyllmateriale, det er et tungmetall (riktig nok ikke giftig) og det kan irritere både hud og slimhinner. Gir i tillegg en diskokuleeffekt eller det som selgerne kaller en naturlig glød. Det finnes mineralsminke uten bismuth. |
Når det er snakk om sminke, så vil jeg anbefale å ta en tur til en Make Up Store-butikk. Jeg har alltid fått super service der og har alltid blitt fornøyd med produktene. De viser hvordan man skal legge sminken og gir tips. En gang skulle jeg ha noe til å dekke over de blå ringene mine, og så ble jeg anbefalt en foundation i stedet. Den dekker så bra at jeg kan bruke den under øynene. :ja:
Make Up Store holder sminkekurs også. Ring butikken, eller stikk innom. De har både gruppekurs og privattimer. Nærmeste butikk for meg er 120 km unna, så jeg har ikke vært på noe sminkekurs. Men jeg har lyst. :snill: |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Foundationen min er helt safe. Jeg er veldig sensitiv på produkter og har tidligere nesten bare kunnet bruke Max Factor, siden den ikke inneholder noen tilsetninger. Men så oppdaget jeg MAC mineralsminken, og den er genial. Er superfornøyd. Og fargen er riktig. Jeg kan triksene med å teste det, og slipper ikke de damene innpå engang før jeg vet sjøl hva jeg skal ha. |
Jeg har en venninne som sliter med det motsatte av meg, hun klarer ikke å legge på seg. Hvordan stiller det seg med lavkarbo i forhold til dette? Hun spiser mye sukker, og det er vel ikke helt bra uansett om man vil gå opp eller ned.
Noen ideer og forslag? |
Sitat:
|
Har ingen konkrete forslag men lavkarbo skal jo være vektregulerende, ikke slankende, så det kan vel hende at hun hadde lagt på seg med lavkarbokost.
|
Sitat:
|
Takk takk LineJM og Carisma, da skal jeg bringe dette videre. :frosk:
|
Sitat:
Touche eclat ble i sin tid lansert i 3 fargenyanser og finnes nå i 6 nyanser så kanskje du bør vurdere om du trenger en annen farge??:p |
Sitat:
|
Har ikke sagt hva du skal gjør og ikke gjøre jeg, kan stå på huet når du sminker deg for min del men jeg synes ikke nødvendigvis at det er en god ide som alle bør gjennomføre. Jeg bare påpekte at den finnes i flere farger og at jeg og mange med meg har på diverse kurs lært at denne skal legges oppå foundation. Syntes bare det måtte nevnes siden det var andre også her inne som spurte om dette, så får jo bare folk prøve seg frem og finne det som passer de best Ingenting å være grinete for det :cool::cool::cool:
Jeg har også blitt fotografert (både av profesjonelle fotografer og amatører) uten at jeg har hatt problemer med at jeg blir for lys under øynene, har kanskje ikke hatt på nok jeg da :p |
Sitat:
Men ta deg en tur på et parfymeri og få testet litt forskjellig, kan jo være en fordel og prøve om du tåler de forskjellige merkene også (er jo dyre greier). Er mange rare ingredienser i make up. Lykke til, håper du finner noe du kan bruke og blir fornøyd med :) |
Sitat:
|
Dette er sikkert et veldig teit og rart spørsmål, MEN:
Noen som har peiling på symptomene på en blærekatarr? x) For i det siste har jeg måtte løpe veldig mye frem og tilbake på do, for det har virket som at jeg har drukket kjempemye og må på do, selv om jeg ikke har drukket mye vann/væske den dagen. |
Ja, det kan jeg fortelle deg! :o. Det svir gjerne litt nedentil, særlig når man tisser, de gangene man faktisk får det til. Det er ganske typisk at det føles som om man må på do uten at det kommer noe som helst, og så er det heller ikke så uvanlig at man lekker litt ...
Gå til legen, det er en kjapp urinprøve for å påvise blærekatarr, og lett å fikse med antibiotika. Ellers er mye gjort ved å få i seg nok vann, og et meget godt tips om man føler man er på vei til å få en blærekatarr eller urinveisinfeksjon å ta tranebær i en eller annen form. Jeg har tranbærkapsler, f.eks, de funker veldig bra! |
Sitat:
|
Sitat:
Har du mistanke om uvi så stikk på legekontoret med en urinprøve (helst morgenurin), om det drøyer for lenge kan det gå til nyrene og det vil du garantert ikke. |
Jaaa ... Hehe, jeg glemte å nevne det med at det kan gjøre temmelig vondt å tisse også :(.
|
Da tror jeg at jeg kanskje har fått det:P
Får ringe og bestille meg legetime til over helgen! |
Sitat:
En UVI venter ikke. Den kan bli svært behandlingstrengende i løpet av timer! Kom deg til legen i dag! Helst NÅ! Med urinprøve! |
Og i mellomtiden, drikk MASSE vann! Har du tilfeldigvis tranebærsaft eller kapsler tar du det også.
MASSE VANN!!!! |
Sitat:
Men skal ringe og få en hastetime mandag morgen, det er desverre det tidligste jeg kan skaffe meg det :/ |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48. |