Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5749)

Sukkerzpinn 25-06-08 14:07

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bea (Innlegg 493140)
Og Sukkerzpinn! Gratulerer med flott resultat!!
Det er så deilig når man ser at det virker!
Nå er det bare å stå på videre:)

:klem:fra meg

Takk Bea, det varmer :klem:Lykke til videre du også!

HøyOgMørk 26-08-08 14:16

Jeg har prøvd Atkins en gang før (for cirka et år siden), og gikk ned 10-12 kilo før jeg falt av lasset. Nå er jeg tilbake på startvekten min igjen, men har tenkt å prøve igjen. Har en samboer som har holdt på siden mitt forrige forsøk med svært gode resultater - så jeg vet det går an. Men hun er nok ikke like glad i sukker og søtt og poteter og brød som det jeg er...

Vil gå ned fra 113 til 84 kilo. OK, så det er bare 29 kilo, men jeg satser på å gå ned mer enn det i fett, og heller gå opp litt i muskler - så da synes jeg jeg kvalifiserer til å skrive i dette selskapet :)

Tundeh 26-08-08 17:09

Hei,eg skal prøve å komme igang med Ketolyse kuren, den hører mest fornuftig ut i mine ører. Noen sier det er iallefall på tide, med en BMI på 44,6 og 143 kg. Må prøve å lande på nedre delen av 80 tallet.
Så da skal eg ned ca 60 kg. Det kan jo ta luften av en hvem som helst. Men skal begynne, og det har jeg nå gjort. :)

Runegutt 27-08-08 07:46

Heisann.
Har gått sakte men sikkert opp i vekt i litt over 20 år. Egentlig siden andre gym.
Er 41 år nu. Blei kjempesyk i November 2007, etter å ha hangla kjempelenge.
Kom til en meget sympatisk svensk legevakt her på stedet. Han fant blodtrykket mitt en smule høyt (180/110) og starta dermed å undersøke meg for alt mellom himmel og jord. Et stikk i fingern senere var beskjeden Dia2.
Ned neste dag på fastende hjerte, tappa en masse blod og fikk sendt inn ei prøveliste langt som en ondt år. Fikk Metformin og høytrykkstabletter første dag.

Så kommer man tilbake ei uke senere, og Svenskedåktern går igjennom ressultatene. Joda, blodsukkeret var seff. alt for høyt, litt lite calcium etc.

Til slutt skulle stakkars mannen holde det STORE kostholdsforedraget, det som omhandler pomes frites, smågodt og potetgull etterfulgt av cola.

Han starta sånn:

" Og nu skal jag kolla er colesterål"
Hmmmm 3,6
Venta lite........
Nee, summan blir oxo 3,6
--------------------------------------
Måtte jo fortelle stakkarn at jeg ikke bodde på Mc Donalds, og at jeg er flink å lage mat.
-------------------------------------------------------------------------------
Forvirra som jeg var de første dagene, forsøkte jeg å finne ut av kosthold og Dia. Fant ei ny forening "KOS" og den gamle Diaforeninga.
Dem var ikke helt enige om maten, så jeg satsa på alt dem var enige om.

Fikk blodsukkermåler etter ei uke, og fikk målt meg ettersom jeg spiste litt av hvert.
Fant ut etter mye prøving og feiling at KOS sitt kosthold=Lavkarbo går fint for min Dia.
Har siden levd på omtrent Lindbergkost.
Har sakte men sikkert også utvikla en "Hjernesykdom"
"Treningsnarkomani"
Som tidligere formann i NKPF (Norsk KroppsPassifistisk Forening) anser jeg dette som skummelt.
--------------------------------------------------------------------------------
Slutta å røyke for 5 uker siden. Vekta har gått litt baklengs siden da. Nærmere 3 baklengskilo. Ser endelig ut til at det har retta på seg :D
--------------------------------------------------------------------------------
Målsetting:
Ca 100Kg. altså en total nedgang på 48,8
I Følge BMI bør jeg veie 84,5 men da blir jeg nok seende snål ut.

Impulsiw 27-08-08 11:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 523484)
Heisann.
Har gått sakte men sikkert opp i vekt i litt over 20 år. Egentlig siden andre gym.
Er 41 år nu. Blei kjempesyk i November 2007, etter å ha hangla kjempelenge.
Kom til en meget sympatisk svensk legevakt her på stedet. Han fant blodtrykket mitt en smule høyt (180/110) og starta dermed å undersøke meg for alt mellom himmel og jord. Et stikk i fingern senere var beskjeden Dia2.
Ned neste dag på fastende hjerte, tappa en masse blod og fikk sendt inn ei prøveliste langt som en ondt år. Fikk Metformin og høytrykkstabletter første dag.

Så kommer man tilbake ei uke senere, og Svenskedåktern går igjennom ressultatene. Joda, blodsukkeret var seff. alt for høyt, litt lite calcium etc.

Til slutt skulle stakkars mannen holde det STORE kostholdsforedraget, det som omhandler pomes frites, smågodt og potetgull etterfulgt av cola.

Han starta sånn:

" Og nu skal jag kolla er colesterål"
Hmmmm 3,6
Venta lite........
Nee, summan blir oxo 3,6
--------------------------------------
Måtte jo fortelle stakkarn at jeg ikke bodde på Mc Donalds, og at jeg er flink å lage mat.
Forvirra som jeg var de første dagene, forsøkte jeg å finne ut av kosthold og Dia. Fant ei ny forening "KOS" og den gamle Diaforeninga.
Dem var ikke helt enige om maten, så jeg satsa på alt dem var enige om.

Fikk blodsukkermåler etter ei uke, og fikk målt meg ettersom jeg spiste litt av hvert.
Fant ut etter mye prøving og feiling at KOS sitt kosthold=Lavkarbo går fint for min Dia.
Har siden levd på omtrent Lindbergkost.
Har sakte men sikkert også utvikla en "Hjernesykdom"
"Treningsnarkomani"
Som tidligere formann i NKPF (Norsk KroppsPassifistisk Forening) anser jeg dette som skummelt.
Slutta å røyke for 5 uker siden. Vekta har gått litt baklengs siden da. Nærmere 3 baklengskilo. Ser endelig ut til at det har retta på seg :D
Målsetting:

Artig lesing :D Ønsker deg lykke til :heia:

Photobscura 27-08-08 11:35

Jeg er også med i NKPF :D Men jeg var nok et mer aktivt medlem før.

Kroppen finner dit den vil være med tid og stunder! Masse lykke til :blomster:

Tundeh 27-08-08 15:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 523484)
Heisann.
Målsetting:

Eg syntes også BMI var litt snål. eg må ned i 80-82, mens eg sjøl kanonfornøyd hvis eg kommer under 100.

Man får stå på, eg syns dette blir det rette for meg. Så da får tiden vise seg. Når man jobber på Anlegg og får tildelt mat 4 ganger om dagen. Så er det en utfordring å ikke spise alle den karbo maten.
Heldigvis var det Egg og Bacon til frokost i morges :D

mini me 28-08-08 20:34

Hei folkens :)
Jeg er en dame, er 163 høy, og veidde 96 kilo da jeg startet med Ketolyse for knappe 14 dager siden. Jeg har tidligere vært oppi 116 svært ulykkelige kilo, og klart å gå ned 30 kilo da. Så etter etter noen års seriøs sukkerfyllekule har jeg bestemt meg for å gå ned 30 kilo i første omgang. Jeg har i grunn ikke ambisjoner om å få av noe mer, da jeg har svært kraftig kropp og får store muskler. Men gleder meg til å bli slank, for den har vi ikke sett før ;)

Ellers må jeg nevne at jeg er svært glad for at dette forumet er her, og for alle de kloke og hyggelige menneskene som er villige til å dele sine erfaringer med oss andre.

Tundeh 28-08-08 21:03

Hei og velkommen hit Mini_me.

Eg e også glad for dette forumet og all den hjelpen man kan lese seg til =)

Amine 30-08-08 10:26

Heisann.
Jakten på 85kilosgrensa er i gang. Endelig.
Etter mange år med en sykdom som ingen forstår seg på, er sykdommen plutselig borte, og jeg er klar til dyst.
Har ikke kunnet gå på dietter/ kurer tidligere, så gleder meg til å sette i gang.
Vekta viste 142 for 8 dager siden, nå 137,7, så det er en god start. Startet på Ketolyse for 3 dager siden- det er jo en "drømmekur".
Kollegene er misunnelige på matpakka mi, og jeg begynner å like meg på kjøkkenet. Lovende...

Dette er et flott nettsted, og motivasjonen øker jo mer jeg leser her. Deres erfaringer er fantastiske å ha med på veien- TAKK!

Runegutt 30-08-08 17:40

Bra, Amine. Når du kjenner formen / lettheta komme, kan du spe på med litt gåing drøye 20 minutter sammenhengende hver dag. Dette hjelper utrolig på den videre nedgangen.

Amine 30-08-08 17:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 525609)
Bra, Amine. Når du kjenner formen / lettheta komme, kan du spe på med litt gåing drøye 20 minutter sammenhengende hver dag. Dette hjelper utrolig på den videre nedgangen.

Jeg trener nesten hver dag. går en del i fjellet, men er mye på helsestudio. Det har jeg vært i mange år, men grunnet sykdom har kiloen holdt seg (og økt...).
Ellipsemaskinene er fantastiske til kondisjonstrening, og veldig bra for overvektige. Også er de mye artigere enn tredemøllene. Anbefales til alle!!

lyra 31-08-08 14:39

Blir imponert over mange her!

Er altså lyra og ble medlem i dag. Startet i juni etter å ha fått diabetes i mai. Skal ned 45 kg til sammen om jeg skal godt innenfor normalvekt, så satt målet der. 9 av de er unnagjort.

Lang vei å gå, men har tenkt å ha det mest mulig bra på den veien! :)

Runegutt 31-08-08 17:44

ACh zo, enda en medDiabetisist :-)
Diabetes 2 formoder jeg?
Har vist om min siden November, og er nogle kilo lettere. Skal ned 20 til, men stresser ikke. Spiser fedonmaten min og trimmer. Væ hilset Lyra.

Amine, har du prøvd å pushe litt jern da?

lyra 31-08-08 20:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 526124)
ACh zo, enda en medDiabetisist :-)
Diabetes 2 formoder jeg?
Har vist om min siden November, og er nogle kilo lettere. Skal ned 20 til, men stresser ikke. Spiser fedonmaten min og trimmer. Væ hilset Lyra.

Amine, har du prøvd å pushe litt jern da?

Sænk ju! Over halveis du jo bra jobbet!

mocci 01-09-08 20:09

Hei jeg er også ny her inne, jeg er en jente/dame på 33, og har gått på ketolyse nå i ca 3 uker. For 3 år siden så tippen vekten min over 130 kg, og jeg fikk et rimelig stort sjokk, og klarte å ta meg sammen det året og gikk ned nesten 20 kg...

Men så stoppet det opp, og sakte men sikkert begynte jeg å gå opp igjen de neste to årene, og da jeg startet på kuren veide jeg 118.5 kg. Og på min høyde på 173,5 har jeg funnet ut at mellom 60-70 er min idealvekt. Har før vært nede på under 80 kg, og følte også at at jeg hadde for mye mage og for mye fett på kroppen.

Men for å komme ned ditt så har jeg rundt 50 kg å ta av... Men har nå kommet i gang, ikke at det går så fort ned i starten som jeg trudde :confused:
men trur nok at ved å holde ut så vil jeg gå ned mer i løpet av tiden, enn på den måten jeg har holdt på nå i mange år, som rett og slett bare har gjort at jeg har slanket meg tykk.

Zalza 01-09-08 23:29

heisann
Jente på snart 23 år her, vekten min har vært oppe i 108 kg tidligere i år ,og skal ned til 70 kg, i skrivende stund er vekten 89,8 kg,så jeg er på vei :p går på egenkomponert lavkarbo, samt trening,tur og mye aktivitet!

Fungirl 02-09-08 12:56

Sitat:

Men for å komme ned ditt så har jeg rundt 50 kg å ta av... Men har nå kommet i gang, ikke at det går så fort ned i starten som jeg trudde :confused:
men trur nok at ved å holde ut så vil jeg gå ned mer i løpet av tiden, enn på den måten jeg har holdt på nå i mange år, som rett og slett bare har gjort at jeg har slanket meg tykk.
Ser du hadde håpet på at det skulle gå fortere, men husk på at jo flere ganger du har slanket deg tidligere, jo tregere kan det dessverre gå.
Men dette klarer du garantert :)

Stormagepus 03-09-08 13:48

Jeg er helt ny her. Jeg har vært på 4M-klinikken i Oslo og blitt veid og funnet for tung. ;)

Jeg har en BMI på 39,6. Er 1,69 høy og veier 113 kilo.

Jeg har aldri prøvd lavkarbo før, men skal nå teste det ut i en måned (lavkarbo, ikke non-karbo) for å se hvordan det påvirker verdiene mine. Så får vi se hva som skjer videre.

I følge målingene av meg, er min ideelle vekt 75,3 kilo. Jeg lå lenge på 80 kilo for noen år siden, og legen mente derfor at 80 kilo kanskje var den vekten det var realistisk for meg å nå på sikt.

Fungirl 03-09-08 14:36

Masse lykke til, dette fikser du og lavkarbolivet er helt strålende :)

zimzalabim 03-09-08 15:14

Hei.
Jeg skal ned 31 kilo, og håper det kan være mulig til neste sommer....:rolleyes:
Jeg er 24 år, har ikke slitt med overvekt hele livet, men det begynnte og balle på seg etter at jeg fikk meg kjæreste...:mad:
Noen på min alder som har klart dette???
tvi tvi...
Har holdt på i 3 uker no, og gått ned 3,5 kg....:) Det er en start...
Har også gått ned 5 cm rundt overarmen:)
Stor slanke klem...

ps: hvordan lager vi sånn slankeskala som jeg ser noen av dere har???

Albertine 03-09-08 16:03

Da kan jeg vinke farvel til denne gruppa. Nå har jeg under tretti kilo igjen til matchvekt, tenk det! De første førti gikk rasende fort, men nå tar nok ting litt lenger tid. Guri, det er rart! :)

Fungirl 03-09-08 19:25

Så flink du er albertine, gratulere :)
Stor inspirasjon og motivasjon for oss andre :)

Zalza 03-09-08 20:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av zimzalabim (Innlegg 528009)
Hei.
Jeg skal ned 31 kilo, og håper det kan være mulig til neste sommer....:rolleyes:
Jeg er 24 år, har ikke slitt med overvekt hele livet, men det begynnte og balle på seg etter at jeg fikk meg kjæreste...:mad:
Noen på min alder som har klart dette???
tvi tvi...
Har holdt på i 3 uker no, og gått ned 3,5 kg....:) Det er en start...
Har også gått ned 5 cm rundt overarmen:)
Stor slanke klem...

ps: hvordan lager vi sånn slankeskala som jeg ser noen av dere har???

jeg er snart 23 år så vi er på samme alder, jeg skal ned 38 kg,har akkurat kommet halvveis,gått ned 19 kg og 19 kg igjen ;)
for å lage slankeskala gå inn på http://www.tickerfactory.com/weight-loss

lykke til :)

Stormagepus 04-09-08 09:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Albertine (Innlegg 528044)
Da kan jeg vinke farvel til denne gruppa. Nå har jeg under tretti kilo igjen til matchvekt, tenk det! De første førti gikk rasende fort, men nå tar nok ting litt lenger tid. Guri, det er rart! :)

Hva? Drar du når jeg endelig kommer. :snurt:

Tundeh 04-09-08 11:26

Dette var jo flott. Nå har de første 5 kg gått bort. Og det på litt over en uke. Eg har prøvd å holdt meg kun til ingen karbo og bare protein og fett. Nå er eg heime igjen så eg kan no prøve litt mere kontrollert inntak av mat. :)

Fungirl 04-09-08 13:31

På ketolyse må du ikke kutte karbsene ned til 0, skal jo ha i deg vitaminer og mineraler også. Kjempeviktig at du får i deg grøntfór.
Gratulere med flott vektnedgang :)

Runegutt 04-09-08 14:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tundeh (Innlegg 528468)
Dette var jo flott. Nå har de første 5 kg gått bort. Og det på litt over en uke. Eg har prøvd å holdt meg kun til ingen karbo og bare protein og fett. Nå er eg heime igjen så eg kan no prøve litt mere kontrollert inntak av mat. :)

Er jo bra på ei drøy uke det Tundeh. Da vil du sikkert rase ned i det tempoet ei stund, før det stopper opp.

Stopp i nedgangen er ugøy.
Er du i ketose, eller litt selvkomonert diett?

Fungirl 04-09-08 14:28

Hun er nok i ketose siden hun følger ketolyse :)
Er ikke sikkert det vil gå like fort fremover, så nå må du ikke love noe Runegutt:)
Er normalt at alt vannet man har i kroppen forsvinner første uka og så går man over til ett mer "normalt" vekttap etter det.
Kan selvsagt også stoppe opp, men det er ikke noe å bekymre seg for før man faktisk kommer dit. Ikke ta noen sorger på forskudd :)

Tundeh 04-09-08 19:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 528526)
På ketolyse må du ikke kutte karbsene ned til 0, skal jo ha i deg vitaminer og mineraler også. Kjempeviktig at du får i deg grøntfór.
Gratulere med flott vektnedgang :)

Hei, Tja karbo'en har nok ikke vært på null. Men eg har ikke hatt kontroll på den siden jeg har jobbet på en plass der man får servert opp til 4 måltider om dagen. Man får bare sjanse litt her og der. tatt litt saus, litt kjøttkake, litt stekt fisk, osv. Eg har vært i Ketose heile veien. Og har til og med hatt dressing på salat. Eks på salat på jobben blei, røkt laks, salat, agurk, tomat, ost og skinke. Det blei faktisk mange luncher slik pga. det er ALT for mange pasta retter i verden.
Uansett så gikk det fint. Tar sånne Krom tabeletter også.

Tundeh 04-09-08 19:15

glemte det også igrunn.. Kanskje nicket er forrivirrende, jeg er en mann/gutt på 33 :D

Runegutt 04-09-08 20:34

Har hele tiden oppfatta Tundeh som mann. Sender Fun et kart, så hun kan finne melkøya :-)

Fungirl 04-09-08 21:29

Har lest ett innlegg av Tundeh og tenker stort sett automatisk på damer her inne siden sikkert 95 prosent er det :)
Men beklager så masse. Skal herved bytte til h*n så kan man tolke det dit man vil :)

Tundeh 04-09-08 23:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 528903)
Har lest ett innlegg av Tundeh og tenker stort sett automatisk på damer her inne siden sikkert 95 prosent er det :)
Men beklager så masse. Skal herved bytte til h*n så kan man tolke det dit man vil :)

Det er ikke noe problem. Ja det er lite gutter her inne. Toppers her med alle folkene da. Får masse info om alt mulig. ;)

Men ska opp til Melkøya om litt over 3 uker, så da vil det bli en ny prøvelse.:p

Runegutt 04-09-08 23:54

3 uker på, 3 uker av?

Tundeh 05-09-08 09:54

2 på og 3 av. 14/21 ordning runegutt ;)

Runegutt 05-09-08 11:00

14/21 og dekka heimreise, er jo til å leve med.

Tundeh 05-09-08 14:47

Ja man skal ikke klage. Bare at det er litt ensformig å være i Ketose der oppe. Reserve mat som eg altid måtte sørge for at eg hadde var kokt egg og kokt skinkepålegg. Det redder dagen vettu. Det gikk no på ett vis.

Runegutt 05-09-08 14:51

Makrell i tomat og tunfisk er også fin reserve.
Ja, og mandler

KOGS 06-09-08 14:17

Hei hei! Hvor får man koden for å opprette vektskalaen da? Hadde vært brillefint å få ordnet dette, har troen på å kunne visualisere vekttap på den måten. Sikkert motiverende:) Jeg skal ned 40 kilo og har nå fjernet 5 av dem. Leeenge igjen, men ser jo samtidig at jeg mister en del cm også? Artig!!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.