![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Og når jeg nå først var i gang gikk jeg like godt på kinarestaurant og spiste litt ris også....:_oy:
|
Sitat:
Jeg rydda i skapet i morges og fjerna alt som kan være en bump i veien: og så bar jeg det ut i avfallet. Har også gått meg en tur i kveld; deilig sånn midt i uka. Magen min vil ikke samarbeide da :( tross alt vannet jeg drikker og knekkebrødene og grønnsakene jeg spiser. Det er nok grunnen til at vekta viste enda 300 gram opp i morges:eek: Må bli resultat snart nå vel? Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? |
Hei, det er en stund siden jeg var her inne nå. Mannen ble lagt inn på sykehuset forrige fredag, kraftig lungebetennelse :( men nå kommer han sikkert hjem før helga. Det skal bli godt. Jeg tåler jo egentlig ikke stress og det var veldig slitsomt å være på sykehuset i timesvis hver dag. Spesielt siden han ble lagt inn på hjerteovervåkningen pga at de fant noe uregelmessig i hjertet. Men det er også ok nå. Så nå er jeg helt utslitt og fått en liten tilbakegang ned min egen sykdom. Og jeg som hadde en fin framgang for litt siden. Men det ordner seg nok etter en stund :) skal bli bedre! Det er den eneste tankegangen jeg tillater meg. Vekta står stille, kanskje litt opp. Har vært litt uregelmessig spising, men er i ketose iallefall :) helsa først og så vekta, selv om de går litt hånd i hånd også :rolleyes: nå skal jeg lese på nye tråder her inne for å se om det er noe "nytt" :)
|
Kjære Fedona! Ta også vare på deg selv midt oppi at du tar vare på mannen din! Veldig godt å høre fra deg, og at du har fokus på at det blir bedre. Du har vært i en veldig stressende situasjon og det kan gi litt vektøkning uten at det betyr at vi har lagt på oss annet enn vann. Så fortsett å ta vare på dere begge, og særlig deg selv. Mannen din blir helt sikkert godt tatt vare på av helsepersonell. Jeg sender mine varmeste tanker til dere begge to!
|
Sitat:
|
Jeg måtte bare innom og legge inn denne lenken om aspartam. Kjenner at jeg er ekstra fornøyd med å ha kuttet det ut når jeg leser dette og annet tilsvarende.
Må også "rapportere" fra dagens innsats (som en del av mitt holde-fokus-for-å-komme-på-sporet-igjen): vekta var likedan i dag som i går morges, så jeg har i alle fall ikke gått mer opp. Magen har begynt å røre på seg - heldigvis!! Tenk at et par dagers utskeielser (og det var ikke mye altså!) gir så voldsomt utslag?? :eek: Matmessig har jeg holdt meg i skinnet i dag også; lysten på noe er nesten borte. Jeg har funnet fram Friboldropsene mine og tar meg et innimellom med god samvittighet og jeg har laget sjokolade til helga; 25 g cocosa og 50 g 86% sjokolade. Det blir godt å ha når (ikke hvis nei;)) fysen tar meg. Spiser fortsatt litt for mye, men heller det enn å gå og ha lyst på noe hele tiden. Mye bedre å holde det i sjakk med godkjent mat som reduseres når ting er på stell. Festina: du sier at du trenger 2-3 uker for å komme over suget etter noe. Det var lang tid? Jeg trenger inntil ca 4-5 dager før det verste er over: hva med dere andre? |
Veiing og 200g fra minstenotering. Håper å holde meg undr 72 nå...
Søtsuget mitt kommer og går, men 3-5dager er kanskje ikke så langt unna. |
Sitat:
Jeg er fortsatt på 78-79, og nå kan jeg vel tro at det har snudd. 900 g ned siden i går, og buksa slenger litt rundt meg igjen. Har igjen 800 g til minstenotering; de regner jeg å måtte jobbe hardt med både ift trening og mat. Godt å vite at kroppen er "med" igjen da. Nå er det pizza og rødvin her i gården; endelig fredag! |
God morgen! Eller snart ettermiddag når jeg tenker meg om ;)
Stod opp i rett tid i morges og heiv meg på vaskeballetten og nå er huset rent og pent fra topp til tå. Lenge siden sist alt ble tatt på en gang, og da er det ekstra godt. Skal snart ut og gå en tur; noen som blir med? :D Vekta viste ned 400 g siden i går, så det nærmer seg heldigvis. Går det som jeg håper nå er jeg tilbake på scratch tidsnok til neste konfirmasjonsselskap:p |
I dag sprekker nok caloriene her. Tur og grille Pølser... Og lørdag... Ja, ja. Det ffår så være. Bare holde det lavt på karbo... 2 jacobs er braa, 2 Andre...
Mye aktivitet i dag også da... Tur, freesbe (artig å prøve med feil arm... Fortsatt ikke bra i høyre...) sandslottbyggiing... Deilig med sommer i Oslo! |
Så bra kaloriene sprekker - da forsvinner de jo! Neida; skal ikke spøke med noe så alvorlig. Jeg er sikker på at aktivitetene veier opp for det som evt ble for mye.
Jacopspølsene har jeg spist to ganger og begge gangene ble jeg veldig dårlig etterpå, med skikkelig magevondt og oppkast. Så jeg tar meg heller en gildepølse, så får det være med kh - hvis jeg må ha pølse. Jeg må be dere om litt hjelp til å sparke meg bak. Rømmegrøt til middag er jo sjakktrekk når en spekulerer på om en tåler melkeprodukter :eek: Magevondt, hoven, oppblåst mage mm.Fatter ikke at jeg ikke kan la være å måtte lære av feilene mine :( har vært på langtur i dag også; godt å kjenne at kroppen fungerer og at det er bare musklene jeg har vondt i etterpå - og ikke leddene som før. Altså har trening en funksjon! Ønsker alle en riktig god søndagskveld og kommende uke. https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...95623300_n.jpg https://www.facebook.com/photo.php?f...5445579&type=1 |
Vel, ble en lørdag i utskeielsenes tegn, men back on track og bra aktivitetsnivå i går. I dag er svømmetøy pakket så skal det testes etter kurs. Håper armen er enig... Vel 4 uker siden den ble skadet...
|
Bare innom sånn hastig. Jeg spiser alt for mye og det gir meg lyst på mer. Må redusere på mengdene og slutte med å ta litt til fordi det er jo "godkjent" mat. Altså slutte med å spise litt til.
Sånn da er det sagt. God kveld. Neste gang jeg er innom håper jeg å bli påminnet dette og at jeg har begynt jobben. Blah.... |
Sitat:
I morgen er 17.mai og nye utfordringer i så måte... Har begrenset innkjøpet av godter. Laget en liten bløtkake i stedenfor stor. Inspirert av en eller annen blogg brukte jeg kesam (vanilje, hjemmelaget) i fyllet, med litt gelatin. Spare litt fett der. Men det viktigste er at mengden begrenser seg. Har stort sett mindre problemer ute der det ikke er lavkarbo alternativer. |
Gratulerer med dagen alle sammen! Hipp hipp hurra! Jeg nådde 17 mai målet mitt, - 2 kg siden påske. I dag blir det etter tradisjonen Trøndersodd :) nam! Blir selvfølgelig uten poteter, men noen gulrøtter skal jeg ha. Hva spiser dere i dag?
|
Her er det spekemat, eggerøre, salat, lchf bløtkake og kransekakestenger.
Gratulerer med dagen alle sammen. |
Gratulerer med dagen! Også her er det trøndersodd på menyen. Som forrett hadde jeg en gåtur på 10 km - og desserten senere i kveld er LK sjokoaldemousse. Har prøvesmakt mens jeg laga den - mmmmm. Skal ha vaniljesaus og piska krem til og gleder meg. :D
Gratulerer med målet ditt Fedona! Jeg sliter med etterdønningene etter konfirmasjon for to uker siden, og har nå sluttet å veie meg og har satt fokus på i fikse/mestre maten i stedet. Ny konfirmasjon i morgen igjen; da skal jeg ha med sjokolademousse så jeg kan spise det ialle fall ;) |
Og jg har stagnert igjen :( teite vekt! :lol: rett før jeg vurderer å kjøpe ny :lol:
|
Ha ha ha; klart det er vekta som kan det til :D:D
Jeg er endelig back on track for i morges viste vekta 78,4 igjen; der jeg var for 2-3 uker siden. Nå ser jeg framover og setter veldig fokus på trening og hva jeg spiser. Igjen:D Her bøtter det ned i dag, men en tur må det bli lell. Ei mil! |
Litt mye mat i går, men ikke så altfor galt... Bevegelse ble det derimot lite av, startet dagen med besvimelse og har det fortsatt tryggest i sofaen... Ja, tur retur legen med drosje/nabo da. Er visst uheldig for tiden... Satser på en rusletur med mannen i kveld hvis været holder seg. Ellers er visst jeg og TV gode venner i dag...
|
Startet du dagen med å besvime??!! Du er ikke alvorlig syk nei? Det høres ut som det er fornuftig å være bestevenn med TV'n, så fortsett med det du VSB.
jeg sitter "på været" og venter på litt bedre vær - akkurat nå kommer det styrtregnskurer med jevne mellomrom, og i følge yr skal det lette litt de neste 2-3 timene. Må ut en tur i dag også; særlig siden vekta endelig var på minstenotering igjen. Tross masse sjokolademousse:D:D:D:D |
Sitat:
Håper på bedre vær for deg Tarato! Vil prøve en liten rusletur selv, men venter helt klart på følge av mannen. |
Huff da; det var sikkert skremmende både for deg og dine rundt deg! Stress går det heldigvis an å gjøre noe med; altså redusere.... Ikke like enkelt som det sies, men mulig er det!!
Jeg kom meg på tur i går, to timer uten en eneste regndråpe; veldig godt. Etterpå ble det sein middag men det sies jo at finere folk spiser seint, gjør det ikke? :D Jeg kom over noen ord om blodtypedietten forleden dag, og satt og kikket på det i går kveld. Noen av dere som kjenner til dette? Altså, jeg vet ikke om det har noe for seg, men det som fasinerer meg er at det jeg kjenner kroppen tåler/ikke tåler er 99 % i overenstemmelse med min blodtype (0), mens den siste % stiller jeg spørsmålstegn ved om jeg faktiks tåler (melkeprodukter). Og at beskrevelsen av hvordan kroppen blir hvis jeg spiser mat jeg ikke tåler stemmer 100%. Er det tilfeldig? Har det noe for seg? |
Jeg er også blodtyPe 0 og spiser ganske strikt lavkarbo, så ja sånn sett, men det er nok mange her inne som trives godt på samme kosthold med andre blodtyper.
|
Besvimelse høres ikke noe særlig ut, VSB. Håper du føler deg bedre snart. Skulle gjerne vært ute og gått tur jeg også, men må nok vente litt med det. Tarato, du er kjempeflink til å mosjonere! Og så bra at du er tilbake på rett spor igjen. Jeg lurer på om jeg kom litt ut av ketosen 17 mai, at det ble for mye gulrøtter og jordbær... Stiksen var iallefall ikke rosa. Skal sjekke igjen i kveld. Ha en fin lørdag! Venter på finværet som de sier kommer til uka :)
|
Utrolig nok går vekta nedover her, til tross for mye mat, litt feil mat og nær null aktivitet... Må være vann i musklene som slipper av manglende trening... 200g under minstenotering søndag morgen og jeg var ikke flink i går... Melkesjokolade er min store synd... Tenk å legge den rett foran meg på bordet...
|
Heisann. Da er jeg på plass etter å ha overlevd helgas utskeielser. Det ble litt mer enn beregnet, men mindre enn sist selskapshelg. Har vært sulten i hele dag; og sørget for å spise litt og ofte. Og masse vann.
Nå er det endelig mandags kveld, og vi nærmer oss helga med raske skritt!! :D:D |
Sitat:
|
Veiedag og ned Ytterligere 300g. Tyder på at jeg har klart den siste vanskelige uka uten mat som trøst, ja utenom lørdag da...
Forhåpentlig slipper svimmelheten ytterligere i løpet av dagen, så jeg kan trene igjen. Foreløpig er det korte turer i slangetempo med mannens arm som støtte. Mulig musklene samler litt vann igjen da, men samtidig er det lettere å passe matmengde når jeg er litt i aktivitet. Medisinkutt (pga svimmelhet) kan også ha en "bivirkning" med tanke på matmengde og forbrenning... Kanskje til og med treningsutbytte... Så noen fordeler og noe bakdeler. |
Sitat:
|
Sitat:
Det høres veldig logisk ut. Mange som hovner opp i feks beina. Forsøker å legge inn grafen over nedgangen min, riktig jo-jo, men ned i det lange løp... My Weight Chart: http://tickers.tickerfactory.com/WeightPlot/wYJeGAd.png> |
Sitat:
|
Sitat:
Har shoppet i dag. 4 sommershortser, str 40 er jeg meget fornøyd med:) ola variantene startet jeg med29 og måtte opp 2str, ikke like gøy, men får skylde på ekspeditrisa som hjalp meg... Kan nok krype ned en str der med litt oppstramming, men under 40 setter hoftene stopp for! Ja utenoom den jeg har på nå, 38, kjøpt i fjord, GOD plass i den og... Så ble det to trenings BH, sånne man kan bruke uten topp. Får se om jeg er tøff nok/varm nok i solen... Og to korte treningsbukser, jevnt over L, bra fornøyd og brukt masse pengee i dag. Og så ble det iskremmaskin...:sikle::sikle: |
Hei!! Jeg har helt glemt å stikke innom her på flere dager. Jeg får skylde på varmen og solstikk:D
Den grafen din er ikke så ulik min heller gitt :p Jeg har kommet meg under 80 kilo, men ligger å vipper mellom 78,4 og 79,5. LItt slitsomt, men ikke noe uvanlig. Det har blitt for lite trening den siste halvannen uka, og det merker jeg på vekta. I dag har jeg bestemt meg for sommermålet: å ikke ha sånn stor hengedissemage som jeg har nå, i juli når vi skal til syden på ferie. Mannen min liker den hengedissegreia; han om det - jeg gjør det ikke... :( Jeg kjenner at tanken på hengedissemagen trigger meg til å ta i litt mer på trening, at jeg er litt mer fokusert når jeg spiser. Altså er det den jeg setter i framsetet de neste ukene. Det blir også skjerpings med maten; det har vært litt sånn til og fra med fokus i den delen av hverdagen også de siste ukene. Nå skal jeg se ferdig Oceans twelve - må prøve å finne ut hva de gjør og hvordan:confused::confused: |
Sitat:
Hvordan ser de treningsBH'ene ut?? Og iskremmaskin? Jeg ønskerønskerønsker meg det! |
Sitat:
|
Det ble hjemmelaget iskrem i går, nam nam...
Ellers er ting på stell med mat og trening. Fortsatt økter på 30min før jeg trenger pause, men kan fint holde høyt tempo. Skjønner godt at disse lavkarbo legene omtaler betablokkere som vektstoppere. Ikke notert ofisielt som bivirkning, men... Det ser ut som om pulsen går amokk og jeg har enda masse pust igjen. Energiforbruket er i følge pulsklokka økt med ca 1/3. På tross av at plagene jeg fikk medisinen for er tlbake, så føles det som en lettelse. Har jo mistenkt at dette påvirket vekt (nedgang) og ytelse på trening... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Vet jeg har lest fra flere av "guruene" innen lavkarbo at betablokkere stopper vektnedgang. Igrunnen logisk at forbrenningen synker når blodtrykket synker og musklene får mindre oksygen... Har imidlertid selv mistet 17kg på de da, men har jo hatt mange utfordringer. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53. |