Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45728)

Regret 28-08-11 00:17

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ThereseA (Innlegg 1193810)
Har akkurat bestilt meg denne og håper den ikke bruker altfor lang tid.. Tok vanlig airmail.. Bruker nå bare cocosa, tok udos piller, men følte lixom ikke at de funka

Jeg har bestilt akkurat lik nå, for et par dager siden. Sist jeg bestilte, så tok jeg en på 250ml for å prøve ut det her, og da tok det 8 dager fra den var sendt til å ligge på postkontoret klar for å hentes. Så jeg synes ikke det tar så alt for lang tid å få varene egentlig.

ThereseA 28-08-11 00:25

Har bestilt endel fra iherb før og de gangene jeg har bestilt med airmail tok det runst 12 dager og de gangene jeg har brukt DHL har det tatt 3 dager fra jeg bestilte til pakka var på døra mi.. Selvom det var helg :)

Regret: er ikke lov å skrive koder her, just so you know

Regret 28-08-11 00:27

trodde det bare gjalt signaturer? Men jeg fjerner det jeg, sånn i tilfelle :)

ThereseA 28-08-11 00:28

Tror det gjelder i alle poster...

Regret 28-08-11 00:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ThereseA (Innlegg 1193816)
Tror det gjelder i alle poster...

Du hadde helt rett :ja: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43947

Ravna 28-08-11 13:27

Har heve meg på udos og cocosa kjøret jeg også, merker ingenting på vekta, men merker mye på hud og energi, har det helt fantastisk om dagen :D

LibraGirl 28-08-11 13:45

Er på min2dag med udos å cocosa, å jeg er så fryktelig varm! Trenger
ikke bare være pga oljene dog :)
Var på vekta i morges, opp 300gram, men dette er ene og
alene min måntlie syklus sin feil :P Samler vann som bare d :)
Spent på hvordan ting ser ut om en mnd :)

Sanney 28-08-11 13:58

*venter utålmodig på pakke i posten*

Regret 28-08-11 14:09

Jeg også sitter utålmodig å venter, sjekker hva postmannen har med seg hver dag :p
Ang varmen du kjenner, LibraGirl, kan godt være fra oljene. Det hender at jeg blir så varm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, mens de andre i huset sitter å fryser.
Jeg også er i den perioden nå og jeg samler mer vann enn noen gang! Jeg har til i dag gått opp 1,2 kg på ei uke! :( Har sluttet å ta oljene i håp om å gå noe ned i vekt, nå tar jeg oljene kun pga de andre virkningene den har. Sånn på hud, hår og energi.

Jabba 28-08-11 15:33

Venter også på mer Udos.....

smgj 28-08-11 15:39

Udo's har ikke gjort noe for vekta mi. Det forventet jeg heller ikke... og er ikke nødvendig. MEN mens jeg har spist den har kne-nuppene mine forsvunnet og nuppene på overarmene er blitt mindre. Og det er ingen dårlig ting.

Ulempen med å ha fått fetere og mer ungdommelig hud er forresten at jeg har et skap fullt av (dyre) hudkremer jeg ikke bruker lenger. :D Det er nok sant at ikke alt fett fungerer likt i kroppen. Jeg tror jeg har fått noe jeg hadde lite av.

Skal gjøre et forsøk med cocosa også - litt ekstra varme hadde vært fint. :)

Yrla 28-08-11 17:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1194017)
*venter utålmodig på pakke i posten*

Samme her!!Oljene mine ble ødelagt da kjøleskapet sviktet så nå bruker jeg kun smør og venter, venter.

OnMyOwn 28-08-11 19:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1194073)
Udo's har ikke gjort noe for vekta mi. Det forventet jeg heller ikke... og er ikke nødvendig. MEN mens jeg har spist den har kne-nuppene mine forsvunnet og nuppene på overarmene er blitt mindre. Og det er ingen dårlig ting

Hva eeeeer det med de nuppene på overarma???? Reine blindeskrifta jo! har det ingen andre steder....

Kanutten 28-08-11 19:04

Søsteren min hadde alltid slike nupper på kroppen, jeg har aldri hatt det og vi spiste jo samme maten... :o

Bee 28-08-11 21:04

Bøtter innpå med cocosa mens jeg venter på udosen.
Tok nettopp en diger skje og holdt på og gå i bakken av brekningsfornemmelser. Herregud!

FrkMarge 28-08-11 21:21

Vurderer veldig sterkt å bytte ut omega3kapsler fra butikken her med Udo's...
bare prisen frister...
Men hvor mye skal man bruke? Vi er 2 voksne og helst et barn som bør få i seg dette. En voksen (meg) på vektnedgang og en på vedlikehold.
Bare lurer på hvor mye det vil gå av dette daglig og hvor lange en slik flaske vil vare for oss?
500 ml høres mye ut, og til en brøkdel av prisen pr gram her hjemme frster det... :)
Men er redd mannen stritter litt imot om vi må bestille en ny hver 14. dag:p

Regret 28-08-11 21:33

500 ml er bittelite for 2,5 personer! Dere skulle kanskje ha hatt en flaske på 500ml hver for dere. Nå vet jeg ikke hvor tung du eller de andre er. Men man skal regne 1 ss pr. 22. kg for å finne ut hvor mange ss du trenger pr. dag etter opptrappingen :)
Kanskje prisen frister dere mer til å velge de fra butikken, men jeg kan nesten love deg at Udo's er mye mer verd det. Jeg har aldri kjent noen som helst virkning i de fra butikken.. Så jeg tror det er dyrere i lengden å drive med de 'vanlige' fra butikken, enn å få noe som virkelig virker til et par kroner mer (men er det egentlig dyrere? Hva betaler du i butikken?) Jeg vil også anbefale oljen, og ikke kapslene!

Her er link til oljen på 500ml

Lillemy71 28-08-11 21:38

Man trenger slettes ikke ta en ss per 22 kg kroppsvekt, men man KAN ta inntil så mye per dag. Noen vil trenge dette og andre ikke, her må man bare prøve seg frem. Selv brukte jeg store doser i begynnelsen (hadde ingen opptrapping) og har nå gått ned igjen ettersom huden er blitt så bra.

Sjekk også Udos sine nettsider der han skriver en del om dosering i forhold til barn.

FrkMarge 28-08-11 21:45

Omega3 kapsler ligger på mellom 100 - 200 kr for et glass. (Her MÅ vi jo velge kapsler siden det ikke finnes Olje). Og det er ca 60-120 kaplser i en boks... "Nok" til omtrent en mnd forbruk til én person altså om man tar 2 daglig... og et innhold på 600-1000 mg Omga3 pr kapsel.
For oss ville vi da måttet kjøpe minst 2 bokser pr mnd, og jeg vet ikke om den anbefalte doseringen er nok?

I dag tar vi en stor ss tran hver dag, men der er det jo ikke balansert omega 3-6-9 vel?

Regret 28-08-11 22:32

Hurra! :heia: Jeg er ferdig med opptrappingen med Udo's! Jeg fikk tatt 3 ss i dag og kroppen stritter ikke imot :) Da var det bare å få cocosaen i gang også :rolleyes:

Yrla 28-08-11 22:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1194396)
Omega3 kapsler ligger på mellom 100 - 200 kr for et glass. (Her MÅ vi jo velge kapsler siden det ikke finnes Olje). Og det er ca 60-120 kaplser i en boks... "Nok" til omtrent en mnd forbruk til én person altså om man tar 2 daglig... og et innhold på 600-1000 mg Omga3 pr kapsel.
For oss ville vi da måttet kjøpe minst 2 bokser pr mnd, og jeg vet ikke om den anbefalte doseringen er nok?

I dag tar vi en stor ss tran hver dag, men der er det jo ikke balansert omega 3-6-9 vel?

Tran er omega 3. Omega 6 er fra planteoljer, og 9 er fra mettet. I udosen er omega 9 fra kokosfett. Det finnes litt omega 3 i linfrøolje også, det er det som er i udosen. Det er erstatter dog ikke omega 3 fra fisk.

Regret 28-08-11 22:38

Samboeren min er skeptiker, og jeg får stadig spørsmål om hva omega 9 er godt for uten at jeg greier å svare. Kan noen hjelpe meg? Hva er det godt for og hva kan det gjøre for kroppen min?

langaard 28-08-11 22:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1194519)
Samboeren min er skeptiker, og jeg får stadig spørsmål om hva omega 9 er godt for uten at jeg greier å svare. Kan noen hjelpe meg? Hva er det godt for og hva kan det gjøre for kroppen min?

Hva er Omega 9 godt for?
Omega 9 synes å beskytte mot hjerte-kar sykdom. Det hevdes at fettsyren senker kolesterolet og reduserer sannsynligheten for brystkreft og hjertesykdommer hos kvinner.

Bare googla jeg da!:)

Photobscura 28-08-11 22:52

Visstnok er omega 9 (som er enumettet i motsetning til 3 og 6 som er flerumettet fett) viktig for å forhindre ldl-partikler i å bli tettpakkede, som da er det dårligste av det dårlige kolesterolet. Det er i grunn det eneste jeg husker. Men kroppen klarer å produsere det selv, derfor blir det ikke ansett som en essensiell fettsyre.

Supera 28-08-11 23:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1194513)
Tran er omega 3. Omega 6 er fra planteoljer, og 9 er fra mettet. I udosen er omega 9 fra kokosfett. Det finnes litt omega 3 i linfrøolje også, det er det som er i udosen. Det er erstatter dog ikke omega 3 fra fisk.

Omega-3, 6 og 9 får du fra planter, fra fisk og fra dyr. Omega-3 fra fisk er ikke essensielt. Så lenge vi får ALA (den mest grunnleggende omega-3'en), så kan kroppen konvertere til de andre omega-3'ene. Jeg tror det var alle i alle fall. Man må spise mer omega-3 hvis man ikke spiser fisk siden konverteringen ikke er 100% effektiv, men man kan fint erstatte omega-3 fra fisk.

Omega-9 mettet? Alle fettsyrer som heter noe med omega er umettede. Hele poenget med omega-definisjonen er å si hvor dobbeltbindingen er i kjeden. Omega-9 = 9 ledd fra omega-enden av molekylkjeden. Og en mettet fettsyre har ingen dobbeltbindinger. Aldri. Så omega-9 kan ikke være mettet.

Yrla 29-08-11 01:00

Ok, jeg trodde kokosfettet var omega 9 siden det mange steder omtales som inneholdende meget mettet fett og omega 9 ikke er essensielt fett. Glemte at umettet heller ikke er essensielt. Fettstoffer er et så stort og komplisert område og med flere betegnelser for det samme, noe som skaper unødig forvirring om man bare ønsker å kjenne til hovedtrekkene. Her fant jeg en oversikt som de fleste skulle kunne fordøye om de vil vite mer litt mer enn hovedtrekkene:http://www.pratekompaniet.net/forum/...ead.php?t=2017

Charlott 29-08-11 10:44

Finnes det et alternativ til kokosfettet? Min mor reagerer allergisk på kokos, men vil gjerne ha effekten, naturlig nok ;)

Cyan 29-08-11 12:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1194787)
Finnes det et alternativ til kokosfettet? Min mor reagerer allergisk på kokos, men vil gjerne ha effekten, naturlig nok ;)

Om jeg forstår denne artikkelen riktig så kan palmekjerneolje også brukes (om eller hvor man kan få tak i det vet jeg ikke). Det var også en link til noen som selger ren mct-olje i den artikkelen. Kanskje du finner noen alternativer der.

Charlott 29-08-11 12:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1194823)
Om jeg forstår denne artikkelen riktig så kan palmekjerneolje også brukes (om eller hvor man kan få tak i det vet jeg ikke). Det var også en link til noen som selger ren mct-olje i den artikkelen. Kanskje du finner noen alternativer der.

Tusen takk! :blomster:

lifejack 29-08-11 12:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1194823)

Jeg tenkte også på MCT-olje, men nå vet jeg ikke om det finnes MCT-olje som ikke er laget på kokos? Kan jo godt hende hun tåler denne "renere" formen for kokosolje, men greit å være obs på i hvert fall!
Vet at Aman Prana har en rød palme(kjerne)olje som selges på flere helsekostforretninger:)

Engledans 29-08-11 12:50

Skal bestille fra iherb, dere som har bestilt. Kan jeg bestille både halvkilo cocosa og halvliter udos sammen, på den minste portoen, eller må jeg bestille separat? blir det under 200?

Jabba 29-08-11 12:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1194848)
Skal bestille fra iherb, dere som har bestilt. Kan jeg bestille både halvkilo cocosa og halvliter udos sammen, på den minste portoen, eller må jeg bestille separat? blir det under 200?

Tror ikke det går - tror det blir for tungt....Men du kan bare legge inn i handlekurva så ser du under checkout om det går eller ei...

Jeg prøvde med sukrin + 250 ml Udos i går og da måtte jeg opp i DHL frakt.....:(

Regret 29-08-11 12:53

Hvis du trenger å regne ut hvor mye det blir i norske kroner, så kan du gå inn på www.xe.com å regne det ut der :) Frakten skal ikke regnes med når det gjelder toll.

FrkMarge 29-08-11 14:07

Var innom helsekosten i dag og skulle ha noe småtter og endte opp med et impulskjøp av en 250ml flaske med Udos 3-6-9 til den nette sum av 196,-:eek:

Vel nå får jeg testet ut dette iallefall.... har ikke smakt på den enda, men den luktet høy synes jeg:confused:

Ang 8-åringen fant vi omega3-fisker som heldigvis fallt i smak :)

Men skal jeg ta tran i tillegg til Udo's?

Regret 29-08-11 14:17

Ser ikke hensikten med å ta begge deler.
Anbefaler å kjøpe på iherb og ikke i helsekost! Helsekosten tar seg GODT betalt, så det er penger du egentlig ikke skal trenge å betale for samme varen.
Udo's smaker frø. Linfrø / solsikkefrø - noe den inneholder også :p

amritam 29-08-11 17:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av OnMyOwn (Innlegg 1194194)
Hva eeeeer det med de nuppene på overarma???? Reine blindeskrifta jo! har det ingen andre steder....

Hm, det minner meg på at jeg hadde jo masse nupper på overarmene før - helt siden jeg var ganske lita - men siden noen år tilbake har de nesten forsvunnet helt. Jeg har ikke tenkt over det før nå. Kan godt hende det var i forbindelse med at jeg la om kosten, men det vet jeg ikke sikkert.

Bravo 29-08-11 19:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1194903)
Ser ikke hensikten med å ta begge deler

Om man skal være med på dette eksperimentet med å booste forbrenningen, så har det vel ikke nødvendigvis noen hensikt å ta tran eller andre marine kilder til omega 3.

Om man derimot ønsker å få inn marine omega 3-kilder for å gi kroppen mer av dette og komme "i balanse", så har det nok en hensikt altså. Dette fordi det ser ut til at vi omdanner lite av alfalinolensyre (som er i Udo'sen) videre til andre viktige stoffer, men får nytte av disse stoffene i mye større grad når vi inntar dem fiks ferdig formert, slik vi gjør i fisk og marine omega 3-tilskudd.

Anbefaler deg å lese et innlegg i fitnessbloggen som Heipådu her inne har skrevet:
http://fitnessbloggen.no/omega-3-og-...-i-kostholdet/

Se under bildet av de tre fiskene, så står det litt om akkurat det.

FrkMarge 29-08-11 20:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1194903)
Ser ikke hensikten med å ta begge deler.
Anbefaler å kjøpe på iherb og ikke i helsekost! Helsekosten tar seg GODT betalt, så det er penger du egentlig ikke skal trenge å betale for samme varen.
Udo's smaker frø. Linfrø / solsikkefrø - noe den inneholder også :p

Å fytti:_oy: Ingen frø jeg noensinne har smakt smker så ufyselig som dette.... Tok en ss bar. Selve smaken var helt ok, men ikke godt, men ettersmaken var diskusting...:(
Måtte sporenstreks blande meg en kaffe med masse fløte og cocosa for å døyve smaken - og jeg gulper den opp også:o Takker meg til å drikke tran av melkeglass fremfor dette :rolleyes:

Jaja når jeg nå har betalt nesten 200,- for denne hersens flaska, så skal jeg nå klare å drikke dn opp, men tror ikke det blir med lett hjerte...

Rin 29-08-11 20:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1195079)
Å fytti:_oy: Ingen frø jeg noensinne har smakt smker så ufyselig som dette.... Tok en ss bar. Selve smaken var helt ok, men ikke godt, men ettersmaken var diskusting...:(
Måtte sporenstreks blande meg en kaffe med masse fløte og cocosa for å døyve smaken - og jeg gulper den opp også:o Takker meg til å drikke tran av melkeglass fremfor dette :rolleyes:

Jaja når jeg nå har betalt nesten 200,- for denne hersens flaska, så skal jeg nå klare å drikke dn opp, men tror ikke det blir med lett hjerte...

Krysser fingrene for at du opplever det samme som meg, da... at plutselig en dag endrer Udo-smaken seg. :cool: Har ingen problemer med den lenger!

Regret 29-08-11 20:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge (Innlegg 1195079)

haha :D Det blir bedre! Jeg skyller ned med en sup pepsi max, og jeg har ingen problemer med å ta oljen :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.