![]() |
Sv: Flere som skal begynne 1. mai?
Ikke for å skryte, men jeg tror vi er de flinkeste karberne i hele verden. :o
|
Sitat:
|
Vi har 9,9 kilo igjen, du og jeg! FUS! :D
|
æsj! Da har jeg tråkket på vekten igjen, og bare 300 gram ned :(:(:(
Jeg er så SINT! Men vet hvorfor.. Ingen mosjon denne uken, og aaaaltfor lite grønnsaker:eek: Høres det sannsynlig ut? Så da er det slik : 18 Mai : 77,7 21 Mai : 78,4 25 Mai : 76,5 :):) 1 Juni : 76,2 :sint: |
300 gram reint fett!!! Er en god smørpakke det :) Bare stå på!
|
Sitat:
Den er kjempe god! Jeg tar ikke helt etter oppskrifta da.. Jeg smaker til med søtning selv, og bruker vanilje dråper i stedet for pulver eller stang :) I dag har jeg laget mere is! Ganget oppskrifta med 3, og raspet litt mørk sjokolade som jeg hadde oppi :) Gleder meg til å smake! :D |
åh yummy! Må prøves når jeg kommer hjem. Har reist på hytta dermed utgår veiing på fredag, håper jeg greier å holde meg i ketose. Har med melene mine og sukrin sånn at jeg har alternativ:)
|
Hei igjen, da er jeg tilbake etter en uke i varmere strøk. Kom hjem og gikk på vekta:eek: 5 kg opp!!!!! Blæ. Men i dag morges hadde 2 av disse forsvunnet. Har ikke vært på do skikkelig på den uka og beina/kroppen er fulle av vann. Kunne ikke se hvor foten startet og hvor låra startet... om dere forstår hva jeg mener :p
Jeg har været flink til å ikke spise chips, potet, ris, pasta, sjokolade ol og det har gått uten problemer. Men det har blitt alkohol hver dag :cool: iform av øl, drinker og sukkerholdig blandevann. Dagene har vært brukt til å ligge musestille på stranda og bading. Så ikke mye aktivitet heller. Jeg veier meg ikke før til fredag igjen så får vi se hvor stor katastrofen blir:( (men har koset meg, så at det har vært verdt det ;)) Starter opp igjen med ny giv!! |
Jippi! :D Har gått ned over en halv kg siden i går, selv om jeg spiste masse lavkarbo is med bringebær! :) Håper ikke det kommer i biter meg i ræva!
|
Velkommen hjem, Bjella! 5 kg på en uke høres veldig mye ut- jeg er sikker på at de raser av i løpet av et par dager! Spesielt siden det høres ut som du har holdt deg ganske greit på matta.. Og som du sier, så er det verdt det å kose seg på ferie...
Skulle ønske jeg også kunne reist til syden NÅ! I stedet sitter jeg her i regnværet og leser til eksamen :S (sutre) I sommer skal jeg to uker på ferie til sør-Frankrike, så noen uker tilbake og så flytter jeg til Paris! Før det blir det 4 uker til på språkkurs i Toulouse. Så jeg skal nok få litt sol på kroppen jeg også.. Og sikkert masse ost, croissanter og lafe au lait. Det begynner å nærme seg så mye at det nesten snart føles virkelig nå.. :O Må altså nå matchvekt før 4. juli. Litt snikveiing midt i uka viste forresten at jeg har gått ned 0,5kg til! Jippi! |
Oj flytter du til Paris. Så spennende tider du har fremover! Lykke til på eksamen!
Måtte veie meg igjen i dag, og heldigvis har jeg gått ned 4 av de 5 kg jeg hadde gått opp. Har fått normale bein igjen også, helt utrolig at kroppen kan holde på så mye vann. Unnimoor flott nedgang! |
1. mai er litt av en startdato.:( Konfirmasjoner, brylluper og feiringer i alle retninger så da gav jeg blanke når pizzaen ble servert på jobb også - men fem kilo er forsvunnet likevel:):):) Håper det blir enklere i juni:o Barnedåp nå til helga da ;)
|
Ooops.. Ute av ketose! Vet ikke helt hvorfor heller.. Spiste et par muffins med litt splenda i for ikke så lenge siden, og et par cashewnøtter.. kanskje det er derfor..
Hvor lenge etter et måltid er det egentlig meningen at man skal sjekke? To-tre timer etter siste måltid om kvelden? Hvis man sjekker rett etter et måltid med litt karbo i, så vil man vel falle ut av ketose en liten stund med en gang, ettersom kroppen vil brenne de få karbene den får? Eller? |
Bjella, ja, er det ikke fascinerende hvor mye vann man kan gå rundt og lagre? Vi er jo nesten som kameler! ;) Deilig å miste det igjen også da.. man føler seg liksom litt renset.
|
JIPPI, Jeg har gått ned CA 6 kilo!! :D:):o (ikke denne uka, men sammenlagt :p Jeg begynte ikke 1 mai da, men uka etter.....Jeg sier ca på vekta, fordi jeg ikke heelt vet hva startvekta mi var, den gamle viste rett før 115..men har alltid tenkt 113 (psykologisk) Og i dag tidlig viste vekten min 106,8, og det er jo supert! Jeg har ikke veid meg ordentlig etter jeg begynte på kuren, redd for å bli skuffa, siden jeg har skeid litt ut med både ekte sjokolade, syns også jeg har spist mye 70 prosent sjokolade, cola zero hver dag, sjokoladebolle her om dagen( fikk krampe i magen etter det, så no more!!) , og både brød en dag, og hamburgerbrød en annen dag...Men tror kroppen min tåler disse utskeielsene godt, og det er jo bra for meg :D men har skjerpa meg den siste uka..(fortsatt Zero hver dag)
Jeg er veldig fornøyd ihvertfall!! Nå er målet mitt å komme under 100 innen 1 juli...er dette mulig tror dere?:confused: Jeg skal til syden da, og hadde vært fint å veid 2 tall da, for min egen selvfølelses skyld....også litt nervøs for alle fristelsene og utskeielsene i syden:confused:...men er kun 1 uke da.... |
detgladehjerte: Jeg vil også ned 6 kg før 4 juli.. Vi kan vel sikte mot det, og så ser vi hvordan det går? ;)
|
Buhu, ikke moro når vekta går opp altså. Kjenner jeg er litt irritert på den dumme kroppen min som tåler så lite karbo før den legger på seg. Kjedelig at man skal legge så mye på seg på en ferie...
Jaja nå er hverdagen her igjen og jeg er klar for å komme meg inn i ketose igjen. Endelig har vi fått oss ny vekt, digital :D så nå kan jeg følge med på gram også. Den gamle var litt "snillere" med 1 kg mindre men det er jo bare tall, ikke sant, viktigste er at tallene skal gå nedover. I dag er det varm og deilig, men jeg har fått i meg alt for lite mat. Tror jeg skal bla litt i ketolyse boka for å få litt motivasjon igjen. |
Hehehey!
I`m back :D Vært en snartur på hytta, måtte vende hjem siden sambo plutselig måtte på jobb. Ramla sånn snarest ut av ketose i går :flau: og jeg vet hvorfor. Har ikke spist høykarbo, men host4kremtatkinsharkbarer på en dag gikk ikke :flau: Skal aaaaldri mere bestille barer på iherb :lover: vondt i magen fikk jeg og. Til pass for meg det gitt ;) Så i dag er det ny start :) Nå har jeg spist reker strødd over avokado og majones oppå oopsie rolls. Vet ikke om det bare er jeg som blngsa med oppskrifta, men de var nå ikke så utrolig fantastiske da, syns jeg. Altså oopsiene ;) Ellers da jenter, planene for helga? |
Å himmel....har dere oppdaget avokado?
Jeg har alltid trodd jeg ikke likte det, men i går kjøpte jeg det for å ha sammen med rekene (etter tips herfra). Syns det smakte godt i går. I dag laget jeg salat til lunch. Helt enkel- to blad hjertesalat, agurk, masse reker og godt moden avokado som jeg skviste og blanda i, samt majones. Å det var godt!!! At jeg ikke har tenkt på å like avokado før da! Har kjøpt inn aubergine også, tror heller ikke jeg liker det, men hvem vet. Kanksje jeg liker det lell ;) |
Euphita, gratulerer med oppdagelsen av avokado. JEg sitter og tenker på avocado selv nå.. Tror jeg må en tur på butikken :) Kanskje lage guacamole eller noe sånt..
Har fått et lite kick på sunt fett. Tror kroppen min kanskje prøver å sende meg en melding. Fikk plutselig veldig lyst på både avocado, røkelaks og makrell... Får dere det sånn noen ganger? Noen ganger får jeg også skikkelig lyst på leverpostei. Det er jeg sikker på at er en beskjed fra kroppen om at jeg trenger mer jern :P Et tips til aubergine er å bruke den i stedet for squash i lasagne: stek skiver av aubergine i et par minutter i olje på høy varme, til de får litt farge. Så legger du skivene lagvis med kjøttsausen. Et tips er å slenge litt kanel i tomatsausen, det er fantastisk godt :) (dette blir kanskje mer moussaka enn lasagne, men ..) Aubergine har en sånn herlig, fyldig konsistens.. Skulle tro den var full av karbo egentlig... |
Sitat:
Mer motiverende når vi er to som skal ned akkurat det samme :) |
detgladehjerte: Ja, så stas! :) Min vekt viste 1kg opp idag da.. Skuffende, men vi får se hvordan det utvikler seg...
Så gøy med bryllup da! Men utrolig vanskelig ja, jeg elsker kaker :) Jeg pleier å tenke at jeg kan ta en bit sånn helt til slutt - ofte vanskelig å slutte når man først har begynt. Og så når "til slutt" kommer, så har jeg jo klart meg gjennom hele greia uten å spise kake, så da kan jeg jo like gjerne bare la være. Men det kan kanskje være lurt å ha noe reservesnacks i veska, hvis lysten på søtsmak blir for stor. Så kan du snike deg unna og tygge litt på en atkinsbar eller noe.. Euphita: Her er det eksamensinnspurt. Alene hjemme i kveld, så jeg tipper at jeg kommer til å råtne foran en film med TAB X-tra og no god mat.. Nå: Avocado, røkelaks, tomat og litt creme fraiche med dill på. Jeg er i himmelen <3 |
Jeg har sittet tre dager på stranden sammen med min datter og min mor, det blir litt "rar mat" men jeg holder meg innenfor det som jeg skal. Spiser mye mindre sammen med mamma merker jeg, rart det der.
I går var jeg på karaoke og fikk gratis karamellpudding.. Åherregud altså! Men jeg spiste bare jordbæret og kremen og gav resten til venninnen min. *Viljestyrke* Så sang jeg to sanger helt alene og var troll så stolt av meg selv etterpå. Tror nemlig at det gikk nokså bra (men hadde aldri i verden turt å spørre noen :P ). |
Avokado er nammis!!
Så flink du var lucifine, karamellpudding er jo noe av det beste som finnes!! Jeg er sikker på du sang nydelig :D Jeg er kjempespent på veiedag imorgen, dette er min andre uke. Har klart å la være å gå på vekta de andre dagene så ekstra spennende nå! Forrige uke var jeg sikkert på vekta hver dag:o Jeg skal ha mensen en av de nærmeste dagene så føler meg litt tung og oppblåst, men MÅTTE bare prøve en av de gamle "før-gravid" buksene mine. Jeg fikk den på, så da måtte jeg prøve en til - den også! Så om jeg ikke har mistet noen kilo denne uken så er jeg iallefall blitt smalere, for disse buksene har jeg ikke fått knappen igjen på nesten tre år :D |
Herlig Tufso! Gleder meg til å kunne skikkelig merke buksene falle av (og gamle passe på *humre*)
|
Å så flinke dere er! :heia:
Annne: du stresser sikkert ubevisst over eksamensinnspurt og dermed går vekta feil vei ;) Satser på det ramler av i bøtter og spann når du er ferdig iallefall :) Føles ut som jeg har gått opp 10 kg akkurat nå. Laget meg eggedosis-krem som jeg fant oppskrift på her inne isted (sovna på sofaen og da blir jeg sååå fysen) og nå er jeg stappa :flau: kvalmen har gitt seg, nå er jeg bare full :lol: |
Velkommen fra hyttetur, Ephita :)
Vi er på svigers-besøk i helga... reiser heim i morgen. Gleder meg å veie meg å se om jeg har vært flink... flink har jeg vært syns jeg men sånn som i dag har jeg spist litt lite...syns ikke jeg var så veldig sulten heller - men her er en annen rytme enn hjemme på mat-tider. Hadde veiedag på fredag - men siden jeg ikke fikk med den så forventer jeg et stoooooooooort ras av gram når jeg får veid meg ;) hihi... Neida, men jeg har ihvertfall ikke smakt en eneste kakebit eller noe - men likevel har jeg en følelse av at jeg er ute av ketose - for den vonde ånden er borte :( Har en misstanke om at det var litt mye karbo i den rødvinen jeg drakk i går og dagen før... Fikk ikke sjekket navnet, men bruker å gå greit med et glass rødvin. Men får se... uansett er jeg nok tilbake i ketose igjen til uka? Ha en super søndag og en super uke!! :love: |
Det blir spennende Paris! Håper vekta har gått ned!
Her er det veiedag, og vekta viste 500 g opp. Jeg mistenker at det er pga mensen, den kom idag. Jeg har følt meg oppblåst og tung i flere dager, og det pleier jeg alltid når mensen kommer. Jeg er dog smalere enn sist søndag, for jeg har gått inn en cm på hver av de plassene jeg målte da :D Så da tar jeg det ikkje så tungt med de 500 grammene, regner med de er borte neste søndag :) |
Tufso: Det er jo størrelsen som teller, ikke vekta :) Gratulerer med krympingen!
Paris: For meg er alkohol en kjempebrems, jeg må rett og slett bare holde meg unna i en periode tror jeg.. (må ta en eksamensfest da) Spennende å se om du har gått ned i helga. Synes du er veldig flink!! Euphita: Ja, vi får satse på det.. Vanskelig å sluttte med ubevisst stress :P Men nå er det bare ei drøy uke igjen, og så er der sommerferie! Enn det.. Det har vært så mye som har skjedd, og så kaldt og gufsete ute, at det har ikke helt gått opp for meg at det nærmer seg sommer.. Hva besto den eggedosiskremen av? Egg og sukrin? Det har jeg også spist en gang. usj. Men kjenner meg godt igjen i at middagslurer sender apetitten og søtsuget i taket. Rare greier egentlig. Sikkert bare kroppen som tenker at den trenger ny energi for å våkne.. Teite kroppen :P I dag er jeg skikkelig støl i låra etter den første styrkeøkten på veldig lenge. Rart å kjenne at styrken har gått ned så mye på så kort tid.. Dvs, jeg kunne nok løftet ca det samme, men støl er jeg altså. Muskler er virkelig ferskvare - på 1 mnd er mine gått ut på dato :P Veide 66,6 i morges.. Skal prøve å slutte å snikveie meg, og vente til tirsdag som har blitt min nye veiedag. Så får vi se. |
Vel hjemme fra bryllup, er ikke så lenge sidne jeg sto opp faktisk :eek::eek: Men det var utrolig gøy, og en magisk og evetyrlig opplevelse! Nydelig rett og slett!
MEEEN, alt for mange fristelser:(...masse gode kaker, og jeg spise to stykker , og masse alkohol med sukkerbrus...æsj!!:mad: DERFOR blir jeg veldig overrasket når jg går på vekta i dag tidlig, på fredag viste den 106,8, og i dag viste den 106,00..?? Får jeg smellen i morra heller? huff...håper jeg slipper å gå opp i vekt, noen som vet, Slipper jeg unna smellen, eller kommer den i morra? :confused: |
Tror faktisk jeg også har gått ned i løpet av helgen.. Syntes jeg så et glimt at et tall jeg ikke har sett på noen år, men jeg tør ikke tro på det da mamma si vekt er noe.. uhm.. varierende.. Kommer ann på om den står på nøyaktig samme plass, og det husker jeg ikke heeelt hvor er.. Men har uansett gått ned da. Tror jeg. Naboveiing i morra merker jeg..
|
Annne: eggedosiskremen er 1 egg og sukrinmelis (jeg hadde litt sukrin oppi og) pisket leeenge, og så blandet jeg med pisket krem+sukrin. Var tenkt å raspe sjokolade over eller ha noen bær til, men jeg hadde ikke tålmodighet til å vente :lol: gafla i meg gitt. Låg og kjente hele natta at jeg var stappmett :lol:
Mens, ja da går vel de fleste opp tror jeg. Jeg gjør iallefall det ;) Hurra for kjekke bryllupsfeiring! Syns ikke du skal ta det så tungt med utskeiinga, er jo tross alt ikke så ofte man er i bryllup da :) Iallefall ikke jeg ;) Har vært ute hele dagen. Beiset hus til vi gikk tom for beis, hatt besøk og fikset biler. En fin dag :) Jeg buttet og veiedag til fredag, men fikk ikke veid meg da pga hytteturen så jeg tenker jeg veier mandag. Nå har jeg ikke gått på vekta siden, tja....tirsdag-onsdag! Jøss, imponert over meg selv gitt :lol: |
På morran i dag viste vekta 105, 8 :D:):D Så tror ikke bryllupsfeiringen gjorde no særlig utslag på vekta, veldig fornøyd ihvertfall jeg..Startvekt var 113, det er jo 7 kilo og 100 gram ned det:p siden 9 mai..det er jo superbra syns jeg :D
Ønsker dere alle en SUPER dag. Ny uke, nye muligheter :cool: |
Hurra hurra detgladehjertet! Så bra :)
Jeg har gått ned bare 100g siden forrige fredag. Skuffa ja. Men ok, på'n igjen! Jeg går iallefall ikke opp! |
Jeg tror smakssansen min har forandret seg! Sitter med en atkins chocolate decadence bar nå, og herregud så søtt det er! Nesten så det brenner på tunga. Rart! Er det flere som har opplevd dette? Har også lagt merke til at når jeg har smakt litt på brød og potet, så har jeg syntes at det bare har vært kjipt og smakløst og ikke verdt det..
Gratulerer med vektnedgang, folkens.. Og Euphita: Jeg tror man må regne med at det går litt i rykk og napp.. Selv tror jeg fortsatt jeg veier mer enn jeg gjorde forrige tirsdag.. Får se i morgen.. |
Smakte en chips i går, den var "ok". Første tenkte jeg: "var dette noe da?" Neste tanke var: "jeg KUNNE sikkert spist flere men det var likegreit å spise noe annet istedenfor, så da gjør jeg det".
|
Gratulerer så mye detgladehjerte. Supert resultat!:)
Jeg sliter med å gå ned i vekt. Tror jeg spiser for mye, men føler at jeg trenger det jeg spiser nå, så slankingen står litt på vent for øyeblikket. Jeg lever likevel lkhf, og akkurat nå er det krevende nok. Vekta ligger mellom 65,2-65,6 kg. Jeg er egentlig ok fornøyd med det, men jeg er ikke fornøyd med å ikke ha gått ned mer i vekt når jeg har slanket meg så lenge. Jeg har vel bare meg selv å skylde på regner jeg med. |
Ugh! Coop grillbein (3for 69) smaker S-A-L-T!!
Kunne ikke spise mer enn en, og da kun fordi jeg tvang megselv.. |
Haha Lucifine, jeg hadde samme oppdagelse med nygrilla kylling idag!
Grusomt salt! Annne: ja jeg har samme problem. Det søte er grusomt søtt og det salte er forferdelig salt. Lagde en tråd på dette, og det kom frem at mange har det slik :) |
Vel, problem og problem, selv synes jeg det er ganske fint :) Jeg har jo ELSKET sukker, og nå som det ikke smaker så godt, frister det sikkert ikke så mye heller etterhvert.. Ikke for det, ejg spiste kryddermuffins med gulrotkakeglasur etter frokost i dag :P Det er farlig å ha sånt stående i skapet altså..
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49. |