Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Desember/januarstarter-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38996)

Runegutt 21-01-11 12:59

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Fredag er veiedag. Ukens ubehagelige sannheter skal avsløres.
Ned 1/2 Kg. Hadde selvsagt håpet på mer, men er egentlig fornøyd med 1/2-1 Kg pr.uke. Kroppen har det bra, jeg er ikke sulten, merker at klærne blir litt løsere i snittet.
Det er helt tydelig at jeg tåler mer enn 20 karbs/døgn uten å gå ut av ketose. Det ser også ut som at jeg ikke må spise mindre.

Da gjenstår det bare å ønske dere lykkettil med veiinga.

aragorn 21-01-11 14:49

Sukk, kjøpte ny vekt i går og da hadde jeg visst gått opp et par kilo.
En fancy en med måling av fett, vann og muskler i tillegg til vekt selvsagt.

Så jeg tror nok at utgangsvekten min var noe høyere enn det jeg antok.
Nedgangen min er nok reell, men har en lenger vei til målet enn først antatt.
Så jeg mener fortsatt at jeg har tatt like mange kilo som målt, men at jeg nok var 2-3 kg tyngre da jeg startet. Det passer forsåvidt godt med målingen legen tok i november.

Vel, vel. Godt på vei er jeg uansett. Og ned skal jeg. Basta.

God helg

hope10 21-01-11 15:49

Hørte ut som en grei vekt, visste ikke at det fantes sånne engang jeg :flau: kanskje jeg også skulle anskaffet meg en.

Jeg er super frustrert idag, vet at jeg ikke skal stresse, men en sniktitt på vekten idag viser 1,1 kg opp siden første uken, selv om jeg lever kjempesafe...:(

skal forsøke å ikke tenke for mye på det, men vanskelig siden jeg ikke forstår hva eg gjør galt, å hvorfor jeg bare gikk ned første uken, å får 2 uker med oppgang, men men, satser med friskt mot på neste uke :D

Cassiopeia 21-01-11 16:03

Jeg ligger bom stille jeg. 100 gram ned siste uka, men så har jeg også ramla ut av ketose, det er fullmånetid og alt det der. Normalt skal jeg samle vann nå...
Jeg krysser fingrene for bedre resultat til uka igjen :)

Midnight Choir 21-01-11 17:55

Skjønner hva dere mener, men vi må ikke slippe taket nå, folkens! Jeg bestemte meg idag for å teste om det å kutte ut melkeproduktene hjelper. Krysser fingrene for at veiingen blir bra mandag.

Hold motet oppe, og kos dere i helgen!!;)

Val 21-01-11 22:49

Jeg begynte med ketolysemat i går og innen kvelden var jeg i ketose, men så....

Jeg kjøpte en pakke med Dent pastiller i dag, som det står at det ikke er sukker i. Jeg leste innholdsfortegnelsen og så at det var kunstig søtstoff. Så jeg spiste hele pakka. Så leste jeg igjen og så at det var 11 karber i pakka....Så det var jo dumt.

nisse 21-01-11 22:52

hei, har veiedag i morgen. bli spennende det.
dere som går ikke ned - hvis jeg husker riktig fra i fjor da hjalp det med å øke fett mengde per dag. fungerte på meg i hvert fall ;)

Carisma 21-01-11 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Val (Innlegg 1008182)
Så leste jeg igjen og så at det var 11 karber i pakka....Så det var jo dumt.

Hva kommer karbene fra? Er det sukkeralkoholer tas de ikke opp.

MaritR 21-01-11 23:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Val (Innlegg 1008182)
Jeg begynte med ketolysemat i går og innen kvelden var jeg i ketose, men så....

Jeg kjøpte en pakke med Dent pastiller i dag, som det står at det ikke er sukker i. Jeg leste innholdsfortegnelsen og så at det var kunstig søtstoff. Så jeg spiste hele pakka. Så leste jeg igjen og så at det var 11 karber i pakka....Så det var jo dumt.

Hvis du er fysen og syntes smaken i munnen er helt forferdelig prøv Fribol med enten sitron eller lakris smak. De kjøpes på apoteket

Bollemor 21-01-11 23:52

føler meg helt jævlig jeg.. ikke energi i det hele tatt! konstant trøtt.. natten blir litt halv dårlig søvn, bråvåkner av rare drømmer og at blæra holder på å sprenges! Og jeg har fått masse kviser.. jeg har aldri had noe problem med. Ikke tenåra en gang!!! uff.. små frustrert.. Så håper vekta vertfall vise nedgang på mandag:)

hope10 22-01-11 09:45

Lurer på om man kan spise fluortabletter? skulle til å ta en med anissmak igår på 0,25, men det stod at de inneholdt 150 med sorbitol, samt noe annet, kan jeg bruke 2 av disse til dagen, eller skal jeg heller gå over til tannkrem med fluor?

hkam 22-01-11 10:32

Jeg slenger meg på her jeg også :)
Startet på ketolyse kuren 4 Januar, aldri følt meg mer våken og konsentrert!
Sovner ikke i timene, og kommer mindre for sent til skolen. Noe som er veldig bra siden jeg går 3 VGS. Jeg liker å stå på kjøkkenet og bruke litt tid på å lage noe ordentlig mat, for da syntes jeg det smaker SÅ mye bedre! Jeg kom i ketolyse etter dag 2, men har ikke sett noe endringer på vekten enda :( Skal gå å kjøpe meg en vekt i dag, siden jeg ikke har det i leiligheten min. Spiser som regel egg og bacon med majones til frokost, og gjerne rester etter middagen dagen før til lunsj. Trener 2-3 dager i uka, er dette for lite? Trener en del vekter, bør man heller løpe og sånn? Har fått en rockering til jul også, men må bli flink til å bruke den. Klarer ikke å rocke jeg ... :p

Tenkte å gå ned hverfall 15 kg til sommeren.

Rettelse; SKAL gå ned 15 kg.

hope10 22-01-11 11:40

Velkommen hkam :heia:

hope10 22-01-11 14:05

Innser jeg at jeg har en laaaang vei igjen på treningssiden ja, fikk meg ellipsemaskin igår, å skal endelig få trent litt, hadde et mål om sakte gange i 1 time, men etter litt over 9 min, var jeg fullstendig Ø.D.E.L.A.G.T....:rolleyes:

Men alt er bedre enn ingenting :snill:

hkam 22-01-11 14:14

så sant så sant! :)

nisse 22-01-11 22:13

jeg må bare dele på en god bit. frokost eller kvelds. glemte denne fra i fjor og kjenner ikke hvordan kunne jeg klare meg i 3 uker uten den... kinakål - hel blad. ta på godt med smør, skinke, ost (eller alt du liker) og rull det sammen.:D er så godt og så enkelt. er lei av egg til frokost. ikke hver dag jeg har tid til å lage de heller ;)

hope10 22-01-11 22:29

Tusen takk for tipset :D Suger til meg alle tips jeg kan ;) Greit å kunne variere litt :) Å noe som er lettvint ikke minst, er ikke alltid jeg er like flink til å steke opp noe til lunsj på jobb....

TrillTrall 22-01-11 22:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1006590)
Men det jeg lurer på er, det med sauser, holder meg milesvis borte fra det, hva gjør dere andre der? jeg bruker kun smeltet smør, over eller creme fraiche til, eller så heller jeg fløte over å får på en måte fløtesaus.

Jeg elsker sauser! Nå er ikke jeg på ketolyse da så jeg bruker en del saus av soltørkede tomater (på glassflaske), denne heller jeg over kyllingen når jeg har stekt den i smør (evt. med rosenkål og kikerter) og litt chilipasta. Lar det putre et lite minutt og drar så panna av plata. Deretter rører jeg inn en god klatt rømme og rører godt. :sikle:

Når jeg lager fisk tar jeg en dæsj sennep og blander i enten fløte eller rømme og heller over fisken og lar det putre til det blir passe tykt. Om det er hvit fisk er godt med karri oppi også. :sikle:

pusen2008 23-01-11 00:30

Hei! Henger meg på jeg også. Har holdt på i 2 uker til mandag, gleder meg til å se kiloene forsvinne utover. Kjenner jeg er kjempe motivert, dette skal bare gå bra :) Formen er stigene, og synes det går greit med maten, men savner melkesjokolade. Det er nemlig det beste jeg vet!

hope10 23-01-11 09:32

Velkommen pusen2008 :heia:

Emine 23-01-11 11:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pusen2008 (Innlegg 1008929)
Hei! Henger meg på jeg også. Har holdt på i 2 uker til mandag, gleder meg til å se kiloene forsvinne utover. Kjenner jeg er kjempe motivert, dette skal bare gå bra :) Formen er stigene, og synes det går greit med maten, men savner melkesjokolade. Det er nemlig det beste jeg vet!

Hei og velkommen :) De melkesjokoladebarene til Atkins er ikke så ille de altså. Bedre å spise en slik enn å sprekke på vanlig melkesjokolade.

Midnight Choir 23-01-11 11:47

Har vært en smule "shaky" ifht framgangen denne uken, men i morges kom heldigvis tegnet på at dette virkelig funker (og jeg måtte ta veiingen idag istedet for imorgen fordi jeg drar på tjenesteoppdrag i kveld og ikke har vekta innen rekkevidde på hotellet):

3.januar: 73kg
10.januar: 68,6kg
17.januar: 70kg
23.januar: 68,6 kg:D

Økt inntak av fett og redusert inntak av meieriprodukter er iallefall grepet jeg tok:) God søndag!

pusen2008 23-01-11 12:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Emine (Innlegg 1009051)
Hei og velkommen :) De melkesjokoladebarene til Atkins er ikke så ille de altså. Bedre å spise en slik enn å sprekke på vanlig melkesjokolade.

Har smakt litt på Sjokoladeprinsen, men magen min liker ikke maltiol. Her blir det ikke sjokolade før i mai, da har jeg bursdag og da skal jeg kose meg med en melkerull :D Hvis suget blir stort, så lager jeg meg litt mat i stedet, har funket til nå ihvertfall.

Supert forum dette!

Midnight Choir 23-01-11 13:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir (Innlegg 1009075)
Har vært en smule "shaky" ifht framgangen denne uken, men i morges kom heldigvis tegnet på at dette virkelig funker (og jeg måtte ta veiingen idag istedet for imorgen fordi jeg drar på tjenesteoppdrag i kveld og ikke har vekta innen rekkevidde på hotellet):

Økt inntak av fett og redusert inntak av meieriprodukter er iallefall grepet jeg tok:) God søndag!

Men å dra ut på joggetur, i ren jubelrus over vektnedgang, med 5 fårepølser og 2 cherrytomater i full fart i magen, er bare tull.... Fy søren, jeg holdt på å gå i bakken...!!:(

Val 23-01-11 13:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1008190)
Hva kommer karbene fra? Er det sukkeralkoholer tas de ikke opp.

Hei!:)

Nei si det, jeg så etter sukkeralkoholer men det står ikke det på pakka. Hvis det er sukkeralkoholer, skal ikke det egentlig stå for seg selv?

hope10 23-01-11 13:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir (Innlegg 1009075)

Er det lov å spørre om du var like streng på alle meieriprodukter da? :flau: tok du feks bort vare fløte og creme fraiche, eller også meierismør osv, å evt hva erstattet du disse med?

Midnight Choir 23-01-11 14:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1009173)
Er det lov å spørre om du var like streng på alle meieriprodukter da? :flau: tok du feks bort vare fløte og creme fraiche, eller også meierismør osv, å evt hva erstattet du disse med?

Jeg droppet fløte (og melk) i kaffe, brukte mye mer olivenolje, kuttet creme fraiche, mindre meierismør og mye mindre ost. Men: det interessante er at de to siste dagene har jeg gradvis lagt på igjen disse elementene, men totalt sett økt fettinntaket veldig. Og da gikk vekten ned. Så i "etterpåklokskapens navn vet jeg ikke helt om det med meieriprodukter var det som gjorde utslaget eller bare det at jeg fikk i meg fett i mye større mengder. Jeg tror mest på det siste, faktisk. I går kveld stekte jeg svinestrimler, hadde oppi en stor dæsj rød karripasta og en liten kartong kremfløte + en liten kartong matfløte + grønnsaker. Mye meieri og mye fett. Krysser fingrene for at kobinasjonen er det som gir utslag.

Beurre 23-01-11 18:46

Jeg har IKKE vært flink med maten i det siste, og det jeg driver med nå kan virkelig ikke kalles ketolysekur:nei: Har gått og siklet på noen nye sorter godteri en stund, og denne uka ble jeg så lei av å tenke på dem at jeg bare kjøpte dem:o

Det som er positvt, og veldig ulikt meg, er at jeg har klart å spare på godteriet i fire dager, og jeg har holdt meg i ketose:) Tåler over 50 gram karbo før jeg faller ut av ketose - heldig sånn sett.

Men fy fy, jeg følger jo ikke kuren - nå blir det skjerpings!:realmad:

Tror jeg skal begynne å skrive dagbok her. Da kan jeg få utløp for frustrasjonene mine der.

hope10 23-01-11 19:28

Lurer også på å skrive en dagbok over maten, er ikke så flink med å veie den, så har egentlig ikke full kontroll over hva jeg spiser...
Jeg har ikke vært så ivrig i å bruke sticksene heller, så lurer på å ta en ikveld, men vet ikke om de virker under mensen..

Har hatt gjester her idag vi, å med lapskaus på meny`en siden vi måtte ha noe lettvint siden vi var på et arrangement sammen med eldstejenta vår først, så endte jeg opp med omelett selv, å dermed veldig åpenlyst for alle at jeg er på kur..

TrillTrall 23-01-11 20:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1009458)
Lurer også på å skrive en dagbok over maten, er ikke så flink med å veie den, så har egentlig ikke full kontroll over hva jeg spiser...

Jeg fører mat og trimdagbok i Word. :) Har et skjema i liggende format (da blir det bredere og får plass til mer), bortover har jeg 8 kolonner, en først med dato / uke og deretter en for hver ukedag. Nedover har jeg 8 rader, den øverste for datoen og ukedagene, så: frokost, lunsj, middag, kvelds, mellom, trim og vekt. Fyller inn hver dag og ser nå at den perioden før jul da jeg veide litt mindre enn jeg gjør nå så spiste jeg mer og trente mindre enn jeg gjør nå... Høh. Frekke kroppen.

For meg som elsker skjemaer og utfylling er dette helt topp! :)

Fjasnissen 23-01-11 20:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hkam (Innlegg 1008391)
Trener 2-3 dager i uka, er dette for lite? Trener en del vekter, bør man heller løpe og sånn? Har fått en rockering til jul også, men må bli flink til å bruke den. Klarer ikke å rocke jeg ... :p

Jeg trener også 2-3 ganger i uka, og har gjort det siden uke to av kuren. For meg holder dette helt fint.

Det beste er vel egentlig om du får en blanding av både kardio og styrke. Muskler er bra. Økt muskelmasse = økt passiv forbrenning.

Tutta87 23-01-11 21:51

Huff, jeg føler vekten har stoppet helt opp, på oss begge. Lurer på om det har noen sammenheng med at vi spiser et måltid om dagen (frokost eller lunsj) med brød altså lavkarbo brød. Gjort det ca en uke og lurer på om vekta har stoppa opp av den grunn, eller om det er vanlig å stoppe opp litt av og til. Syntes vi er litt flinke til å holde karbo inntaket til et minimum. Vi går begge med nesten konstant ketosesmak i munnen.... :( Trode det lissom var et godt tegn vi da.

Her er et eksempel på hva vi spiser på en dag:
Frokost: 2 tekaker med meierismør, ost og skinke
Lunsj: En skive lavkarbo brød med baconleverpostei
Middag: Lavkarbo kylling nuggets og cheddar chees dip (tom for salat :()
Kvelden: En tallerken med skinke og ost i mickroen.

Åssen ligger vi ann?? For mye karbo? For lite fett??
Syntes det ikke er så lett enda,så supert om noen kan gi tilbake meld :p
*usj der kom den grusomme ketosesmaken igjen*

hope10 24-01-11 09:44

:DJaaaaaaa en ny uke med nedgang til tross for at jeg fikk mensen for noen dager siden, bare lyst å hoppe å danse rundt, virkelig den beste bursdagsgaven jeg kunne fått på dagen min idag :D:D:D

Jeg hadde oppgang sist uke, å egentlig hatt det på alle snikveiingene mine hele uken, så en nedgang idag var absolutt ikke forventet, men veldig velkommen :D å det etter bursdagsfeiringen min igår også, jammen var det verdt å holde seg unna alle fristelsene igår..:D

jeg skulle gjerne hjulpet deg med menyen din, men jeg aner dessverre ikke hvordan min egen ser ut en gang, har lagt ut min også her, men fikk ikke tilvakemld på den, så jeg har ikke peiling på hva jeg evt gjør galt selv en gang.'men jeg spiser ikke brød i det hele tatt, eneste jeg har som jeg kan ha pålegg på, er ostekjeksene jeg fant "oppskrift" på her inne, de er enkle å lage til, blir harde, å så kan jeg legge pålegg på de :)

Tutta87 24-01-11 10:27

Gratulerer så mye med vekta og bursdagen din :p Håper du får en fortsatt knall dag da :)

Har veie dag i dag og står BOM stille. Samma i dag som forje mandag. Så nå har jeg skrevet en plan jeg skal følge. En som gir strengere linjer og mer oversikt. JEG VIL NED. JEG VIL JEG VIL JEG VIL :D

hope10 24-01-11 11:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tutta87 (Innlegg 1009808)
Gratulerer så mye med vekta og bursdagen din :p Håper du får en fortsatt knall dag da :)

Har veie dag i dag og står BOM stille. Samma i dag som forje mandag. Så nå har jeg skrevet en plan jeg skal følge. En som gir strengere linjer og mer oversikt. JEG VIL NED. JEG VIL JEG VIL JEG VIL :D

Tusen takk for det :klem:

Bedre å stå stille, enn oppgang, å neste uke skal du se at det er nedgang der igjen :) Jeg VIL også ned, er laaangt igjen, men bare det går sakte men sikkert i den riktige retningen så er jeg fornøyd :)

Val 24-01-11 11:11

Så mange som er så flinke:)

Jeg startet jo forrige torsdasg, men jeg har hatt en veldig dårlig start pga. noen feil og glipp. Men nå tror jeg at jeg har lært leksa mi, så nå skal jeg være flinkere. Har startet dagen med bacon og spinat, og kaffe med eggemelk. Nå skal jeg på trening, og skal huske å drikke mye vann:D Men før jeg drar skal jeg sjekke at jeg ikke har spinat i tenna:)

MaritR 24-01-11 13:33

Sliter med frokosten jeg altså...orker ikke å spise før jeg reiser på jobb om morran (kl 07) og kald omelett eller annen kald eggholdig mat er ikke er ikke godt. Har Nannahs knekkebrød med smør og ost som frokost når jeg har kommet igang på jobben (ca kl 08) men merker at jeg får i meg for lite fett. Så i kveld så skal jeg prøve å lage Gerds frokostpannekaker og håper det er nok fett i de til å holde iallefall frem til lunch.
Er det flere som sliter med frokosten???

Bollemor 24-01-11 18:05

ingen nedgang denne uken:( jaja..stikker snart å trener.

mumfie 24-01-11 18:21

Jeg sliiiiiter :( Klarer ikke fettet lenger! *snufs* Vil jo så gjerne. Vet jo at det funker! huff, er så rådvill... Hva skal jeg gjør??

MaritR 24-01-11 18:23

Skriv opp hva du spiser i løpet av dagen:) Er ikke sikkert det er så mange justeringene som skal til :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.