Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Tråd for junistartere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34336)

JKBB 06-07-10 21:33

Sv: Tråd for junistartere

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tmaria (Innlegg 899730)
Men da burde jeg jo ha fått utslag i morges?:confused:

Jeg tror kanskje det heller er som så at om mårran så skilles det ut ketoner i urinen, fordi det er på lenge siden du har spist, og da kan du få utslag på stixen, uten at du egentlig ER i ketose...hvis du skjønner? Hvor fort man kommer i ketose er veldig individuelt, så får du utslag, så er det så! ;)

Cec1973 06-07-10 21:50

JIPPIII! Tenkte jeg bare måtte meddele at jeg på to dager har gått ned 600 g.! Da har jeg spist inntil 50 karber, men holdt meg til 1300 kalorier. Ser ut for at det er oppskriften min. Føler meg MYE bedre når jeg ikke er i ketose. Hehe, vakummet i hodet er borte! :-D

Cec xxx.

pingunn 06-07-10 21:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 898796)
Magen min er allerede mindre oppblåst, etter to uker på lavkarbo:)

Ikke at den er flat, men heller småkvapsete enn smågravid;)

All fremgang er velkommen

Å som jeg gleder meg til magen ikke ser gravid ut lenger....... :rolleyes: :D

pingunn 06-07-10 22:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av rik (Innlegg 898873)
Gratulere til deg som har lagt røyken bort. Tenk ikke på røyk, men tenk positivt at du skal bort med noen kilo også. Du får bedre pust, bedre luktesans og mer energi av lavkarbo. Min røykestopp har vært problemfri når jeg ser at det var det som fikk meg til å legge om kosten. Nå skal jeg bort meg veldlig mange kg. på sikt. startet i månedskifte mai/juni og derfor følger jeg junitråden. Sammen er vi sterk:) Obs: Vil poengterer at rik står for forkortelse av mine navn, som igjen betyr rik på erfaring på grunn av alder.

Takk takk!:D Merket det litt på treninga allerede. Deilig!
Merker at jeg er litt mer godis syk. Litt ekstra trang til å putte noe i munnen, Nøtter funker bra, men ikke store vekt nedgangen enda, har bestilt keto tablettene nå, det hjelper jo også gått på søt behovhet ol.
Det skal gå begge deler,
Gleder meg til å være slankere, røykfi og veltrent :cool:

Mizzme 06-07-10 23:52

Hvordan går en vanlig dag for dere? Hva spiser dere til frokost, middag, kvelds?? (har begynt idag men føler jeg bruker evigheter på å lage mat og det har jeg ikke tid til :P )

rik 07-07-10 07:34

Fornøyd etter å ha veid meg igår. Nå går det nedover etter å ha stått litt stille. Det nytter, men en tålmodighets prøve som skal ende bra. (Håper jeg). :)

Matgud 07-07-10 09:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av rik (Innlegg 899908)
Fornøyd etter å ha veid meg igår. Nå går det nedover etter å ha stått litt stille. Det nytter, men en tålmodighets prøve som skal ende bra. (Håper jeg). :)

Her oxo!!!! Virker som det går nedover:D weeeee!!!!!!!!
Sjekk tickern min nå da:D

SuperSun 07-07-10 10:01

Folk er virkelig flinke her! Jeg klarte ikke å dy meg, og veide meg i dag tidlig igjen. Opp 500g!! Ikke særlig gøy, men det kan jo også skyldes mange ting, eller?

Ellers lurer jeg på om noen har tips til lunsj jeg kan ta med på jobben. Vi har ikke noe kjøleskap som virker, så lunsjen ligger i veska hele dagen (fram il jeg spiser de, altså..:) Jeg synes ikke det er noe særlig med svett omelett eller rekesalat. Her om dagen hadde jeg med "chicken nuggets" (med panering av baconcrisp) og coleslaw. Det klarte jeg ikke å spise da det hadde ligget i veska i for mange timer. Blæh! Begynner å bli litt desperat, håper noen kan hjelpe meg. De siste dagene har jeg spist alt for lite i løpet av dagen på jobb...

Benedictee 07-07-10 10:56

På Coop Obs hadde de en slik pitteliten kjølebag. Akkurat plass til 5 pils..evt lunsj ;)

pingunn 07-07-10 12:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av rik (Innlegg 899908)

Så deilig da! :D har så vitt begynt å gå nedover her også, kuttet ut endel brød, pølser, yougert og nøtter. Var i Sverige igår og skjøpte inn en stor stabel med bacon :sikle: Tror vretfla det blir minus denne uken :rolleyes:

pingunn 07-07-10 12:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Benedictee (Innlegg 899983)
På Coop Obs hadde de en slik pitteliten kjølebag. Akkurat plass til 5 pils..evt lunsj ;)

Kjølebag er lurt :) Hvertfal bruke kjøle elementer, jeg bruker ofte 0,5 liters flaske som kjøling, når vannet smelter blir det utrolig deilig og kaldt vann på varme dager. :D Og maten holder seg kald.

pingunn 07-07-10 12:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 899940)
Her oxo!!!! Virker som det går nedover:D weeeee!!!!!!!!
Sjekk tickern min nå da:D

:heia:

pingunn 07-07-10 12:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mizzme (Innlegg 899865)
Hvordan går en vanlig dag for dere? Hva spiser dere til frokost, middag, kvelds?? (har begynt idag men føler jeg bruker evigheter på å lage mat og det har jeg ikke tid til :P )

Frokost: Egg og bacon
Lunsj: Salat! Kutter opp innholdet og putter i forskjellige bokser, da holder alt seg bedre og lenger syns jeg. Så når jeg skal spise er det fort gjort å mikse en "ny" salat fra alle boksene. Kan kutte opp for hvertfal 5 dager.
Middag: blir mye grilling nå på sommern, Da blir det ofte mer salat. og gjerne sopp stekt i cf.

Kveld: Spiser ikke så ofte kvelds, kun hvis jeg har fått i meg for lite fett. men da blir det gjerne noe godt og enkelt som ost: bri med syltetøy, krem med litt jorbær, lavkarbo brød. noen nøtter. ol

Lager jeg f eks. pannekake røre, lager jeg ekstra posjon som står i kjøla, og spiser det gjerne flere ganger den dagen, som variasjon.

Så bortsett fra middagen har jeg veldig kjappe måltider å lage..:)
Lykke til

SuperSun 07-07-10 12:46

Kjølebag er selvfølgelig en god idé. Jeg blir åpenbart lettere dum av å gå med for lite mat...:) Men jeg tar uansett gjerne imot tips om romtemperaturvennlig lunsj!

JKBB 08-07-10 00:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SuperSun (Innlegg 899963)
Folk er virkelig flinke her! Jeg klarte ikke å dy meg, og veide meg i dag tidlig igjen. Opp 500g!! Ikke særlig gøy, men det kan jo også skyldes mange ting, eller?

Ellers lurer jeg på om noen har tips til lunsj jeg kan ta med på jobben. Vi har ikke noe kjøleskap som virker, så lunsjen ligger i veska hele dagen (fram il jeg spiser de, altså..:) Jeg synes ikke det er noe særlig med svett omelett eller rekesalat. Her om dagen hadde jeg med "chicken nuggets" (med panering av baconcrisp) og coleslaw. Det klarte jeg ikke å spise da det hadde ligget i veska i for mange timer. Blæh! Begynner å bli litt desperat, håper noen kan hjelpe meg. De siste dagene har jeg spist alt for lite i løpet av dagen på jobb...

Ang vekta så kan jeg fortelle at det kan være mye som virker inn på den! Jeg tåler helt tydlig ikke å drikke alkohol. Selv om jeg var i ketose hele veien, så tok det en uke før ting begynte å fungere igjen, og vekta gikk ned... jeg har altså kasta bort to uker for så mye som en flakse vin tilsammen de to helgene! Jommen sa jeg smør!! Ikke bare stagnerte vekta, men jeg, som da hadde gått ned 3 og 4 kg var nesten oppe på startvekt igjen!!!! DET var nedtur, men jeg ga meg ikke! ;) Nå, etter 4 uker, har jeg gått ned 6 kg! :) JIPPII!

JKBB 08-07-10 00:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cec1973 (Innlegg 899805)
JIPPIII! Tenkte jeg bare måtte meddele at jeg på to dager har gått ned 600 g.! Da har jeg spist inntil 50 karber, men holdt meg til 1300 kalorier. Ser ut for at det er oppskriften min. Føler meg MYE bedre når jeg ikke er i ketose. Hehe, vakummet i hodet er borte! :-D

Cec xxx.

SÅ bra!! :) Endelig!
Det er jo bare sånn, at man må finne sin egen vei! :) Ketose er ikke for alle, mens ketose er eneste vei for andre, sånn føler jeg det akkurat nå da, at det er ketose eller ingenting! :p

MAR 09-07-10 14:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SuperSun (Innlegg 900012)
Jeg blir åpenbart lettere dum av å gå med for lite mat...

Det er da ikke meningen at du skal gå rundt og være sulten eller spise for lite :_ohmy: Tvert imot, det fine med ketolysekuren er jo å spise seg mett hele tiden! :forstoikk

rik 09-07-10 14:31

At vekta går ned er jeg mest glad for, men har en glad melding til. Mygga i Finnmark liker ikke oss som er i ketose. Det var virkelig rart å se at den ikke likt meg lengre den som har vært helt vill etter mitt blod. Kan det være lukt av meg som selv mygge skyr eller??? Håper ikke noen andre tar avstand fra meg selv om jeg blir litt slankere. Det føles deilig!!!! :)

rik 09-07-10 14:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 900242)
Ang vekta så kan jeg fortelle at det kan være mye som virker inn på den! Jeg tåler helt tydlig ikke å drikke alkohol. Selv om jeg var i ketose hele veien, så tok det en uke før ting begynte å fungere igjen, og vekta gikk ned... jeg har altså kasta bort to uker for så mye som en flakse vin tilsammen de to helgene! Jommen sa jeg smør!! Ikke bare stagnerte vekta, men jeg, som da hadde gått ned 3 og 4 kg var nesten oppe på startvekt igjen!!!! DET var nedtur, men jeg ga meg ikke! ;) Nå, etter 4 uker, har jeg gått ned 6 kg! :) JIPPII!

Jippi sier du for 6 kg på 4 uker. Det må man kunne si mange ganger jippi for.
Det er ikke bortkastet uke. Jeg får andre utfordring til helgen med stort selskap, men krysser fingrer på at det denne gang skal gå like bra som for en tid tilbake hvor det var bursdagsselskap. Må stå det av og må lære seg å kose seg utfra den situasjon man befinner seg i, men er fryktelig spent.:veitikke:

MinaMarie85 09-07-10 15:33

Det ordnet seg for meg allikevel :) Var bare litt for tidlig ute med veigingen rett og slett. Jeg startet ganske tidlig i juni, er på fjerde uka nå. Men har fått litt ny kunnskap i dag om søtningsmiddler så med det i minnet skal vi nok se om ikke det raser enda litt. Fikk bl.a. vite at Tab Xtra er den beste av lettbrusene om noen andre også kunne få glede av den kunnskapen her inne, dette er fordi den er for diabetikere også så den påvirker ikke blodsukkeret på samme måte som de andre lettbrusene gjør.

Resultater så langt:

Vekt: - 4.8 kg
Fett %: - 2.9 %
Muskel %: + 1 %
Vann %: + 1.6 %
BMP: - 46
BMI: - 1.6

Jeg gikk ned litt før begynte på kuren også så totalt stemmer denne:

http://tickers.tickerfactory.com/ezt...plx/weight.png.

MinaMarie85 10-07-10 09:42

Forresten! Det er salg på fitness DVD'er på play.com nå! Jeg kjøpte meg fire forskjellige for 200 lappen :) Blandt annet Jillian Michaels 30 day shred, gleder meg til å få den. Noen andre som vil være med på den?

MinaMarie85 10-07-10 09:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SuperSun (Innlegg 899963)

Et tips kan rett og slett være og lage maten dagen før, fryse ned og så ta med på jobb. Da bruker maten tiden i romtemperatur på å tine så den er klar til du skal spise. Verdt et forsøk iallefall :)

MinaMarie85 10-07-10 10:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tmaria (Innlegg 899542)
Jada... Da var jeg ute av ketose :(:(:(:(:(
Kunne IKKE skjønne hvorfor...

Men etter noen søk på internett så finner jeg at maltitol tas opp av kroppen som sukker, og påvirker blodsukkeret. Så da har jeg rett og slett gjort en kjempetabbe da jeg spiste Sjokoladeprinsens sjokolade i går!
Trodde maltitol var ok, det leser man om på forumet hele tiden.
Men, neida!!

Så pass dere, kjære ketolysevenner!!

http://www.nettdoktor.no/ernaering/m...sotemidler.php

Det var bra du sa! Personlig er jeg fremdeles i ketose etter sånt til lørdagskos o.l., men det er jo den blodsukker svingningen vi ikke vil ha da! Kan forøvrig melde om EKSTREME smerter (jeg har gått med sprukken blindtarm i 18 timer, og disse smertene er like ille om ikke verre) ved for høyt inntak av disse sukkeralkoholene også, så for min del er det ikke verdt det lenger!! Selv ikke til helgene (siden smertene varer hele natta og selve 'kosen' i en time eller to.....)

Matgud 11-07-10 02:17

Hmh....Veide 90,3 her om dagen, å nå 91,2! Fatter ikke..Må vel være vann.... Har ikke spist noe som skulle tilsi at jeg skulle gå opp heller...Eneste er at jeg har trent i det siste...kanskje det er det?

whynn 11-07-10 12:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 901148)
Hmh....Veide 90,3 her om dagen, å nå 91,2! Fatter ikke..Må vel være vann.... Har ikke spist noe som skulle tilsi at jeg skulle gå opp heller...Eneste er at jeg har trent i det siste...kanskje det er det?

jeg er sånn hele tiden... veide 88,1 i går lissom og 90,2 i dag.. sånn går jeg opp og ned hele tiden... skjer lissom ingenting. enda jeg er flink asså.! begynner og tro jeg klarer og gå ned mere med vanlig kost og morsjon..

Matgud 11-07-10 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av whynn (Innlegg 901198)
jeg er sånn hele tiden... veide 88,1 i går lissom og 90,2 i dag.. sånn går jeg opp og ned hele tiden... skjer lissom ingenting. enda jeg er flink asså.! begynner og tro jeg klarer og gå ned mere med vanlig kost og morsjon..

Jeg klarer ikke å gå den vanlige veien..Har ikke syken og viljen til det dessverre. Men nå veide jeg 90 kg:p

Så blir litt forvirra ja:)

MinaMarie85 11-07-10 22:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 901148)

Hvis du har trent styrke så kan jo det være forklaring på det. Muskler veier jo mer enn fett. Men er vel uansett ikke bra å veie seg for ofte sånn sett, mye rart som kan skje mellom hver gang. Vann kan samles, muskler kan bygges, hormoner kan gjøre rampestreker osv.

Matgud 11-07-10 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MinaMarie85 (Innlegg 901386)
Hvis du har trent styrke så kan jo det være forklaring på det. Muskler veier jo mer enn fett. Men er vel uansett ikke bra å veie seg for ofte sånn sett, mye rart som kan skje mellom hver gang. Vann kan samles, muskler kan bygges, hormoner kan gjøre rampestreker osv.

Jeg vet..men klarer ikke vente 1 uke av gangen:P

JKBB 11-07-10 22:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MinaMarie85 (Innlegg 901386)

Veldig enig her!
Jeg har begynt å slappe litt av ang. veiingene jeg nå. Veier meg lite mellom de faste dagene. Det er så mye opp og ned at jeg bli sprø! :p Men tror det blir innkjøp av digital vekt her snart...den der skivevekta er så teit! :p

Forresten så tror jeg at jeg må roe ned den sjokoladebruken jeg også...har blitt litt mye i det siste. :S Blir fryktelig vindfull, og hvis den i tillegg er SÅ dårlig for meg, så må jeg kunne stå han av! :p
Og takk for tips ang. Tab Xtra! ;) Liker den ikke på nær så godt som Zero, men kanskje jeg kan venne meg på den? Prøver det!

Hyggelig å se deg her også, Mina Marie! :)
(jeg er www.junune86.blogspot.com)

Nuvian 12-07-10 01:58

Da har det gått 2 uker siden jeg starta, gikk fra 94.5 til 87.7 i denne perioden.
Blei frista med jordbær denne helgen, kjøpte en 1/3 L krem fløte og en kurv med jordbær, kverka alt på lørdag, brukte endel splenda også, angra dagen etterpå men gikk vist ikke ut av ketose :)

Ditta 12-07-10 21:52

Hehe jeg må innrømme at jeg blir veldig sjalu når jeg ser de som har gått ned masse de to første ukene ;) Ikke så sjalu at jeg ikke synes det er supert da! Egentlig veiedag i dag men siden det er den tiden av måneden bestemte jeg meg for å hoppe glatt over den. Håper at neste måling blir bra ;)

Matgud 12-07-10 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ditta (Innlegg 901753)
Hehe jeg må innrømme at jeg blir veldig sjalu når jeg ser de som har gått ned masse de to første ukene ;) Ikke så sjalu at jeg ikke synes det er supert da! Egentlig veiedag i dag men siden det er den tiden av måneden bestemte jeg meg for å hoppe glatt over den. Håper at neste måling blir bra ;)

Føler nesten man forventer mer når man går ned mye med engang..
Du må huske på at jeg sliter med vannsamlinger, så når jeg får mensen går jeg opp 2 kg:) så 2 kg er vann som er gått vekk:P

Matgud 13-07-10 00:12

Miiiiin Blogg

Har oppdatert:D synes dere da?

Benedictee 13-07-10 10:16

Sakte men sikkert ned :) Har hatt et par smeller denne uka også, blandt annet har jeg vært på byen og der har de ikke sukkerfri cider, men de ble bare 2-3 stk. I tillegg hadde jeg en rullekebab på vei hjem. Den smakte høgg så det blir ikke noe gjentakelse med det første. Tror kanskje jeg fikk litt hjelp søndag og mandag da jeg satte igang med vitaminene igjen og laget egg og bacon, har ikke vært flink på fettet.

Uke 1: 91,9 - 89,7 (- 2.2)
Uke 2: 89,7 - 88,8 (- 0,9)
Uke 3: 88,8 - 87,9 (- 0,9)
Uke 4: 87,9 - 87,3 (- 0,6)
Uke 5: 87,3 - 86,8 (- 0,5)
Uke 6: 86,8 - 85,7 (- 1,1)

Uansett; startvekt 91,9kg
Dagens vekt: 85,7 kg

:D

JKBB 13-07-10 18:54

Hadde veiedag i går forresten!
Veier nå 98 kg. 7 kg ned da, på 5 uker. Veldig fornøyd med det. :)

INGEN cm i minus gitt! Lurer på hvor de minuskiloene forsvinner fra da?? Vann kanskje... hm...

Benedictee 13-07-10 21:48

Jøss, det er jo kjempebra resultater!! :D

Denne uken hadde mamma 3,3 kg!! og Pappa 1,8. Det er dog farsan som har hatt mest jevn nedgang med rundt 1,5 kg pr uke. Skulle gjerne hatt 1+ pr uke jeg også. Er litt utålmodig og har begynt å få litt dårlig tid. Jada, har lest utålmodighetstråden :P ETTER august har jeg god tid, resten av livet som Borghild skriver.

Edlih 15-07-10 11:40

- 9 kg!!!!!!!!!!!!!!!

Tidl. medlem 15-07-10 18:08

utrulig hvor jeg koser meg med middagen min..Stekt en hel kylling i ovnen. Laget saus av kokosmelk, cremefraice og fløte + en kyllingfond. hadde i brokkoli og rosenkål...nam for en luksustilværelse. Håper bare kiloene løsner litt. Har stått stille i ca 2 uker pga spist for lite fett tror jeg. Vært på reisefot i utlandet og man kan jo bare spise middager...og pålegg. Men vekta har iallefall ikke gått opp og det er jo et godt tegn. Er spent på hva den viser på mandag:)

Matgud 15-07-10 18:40

Blæh...Blir forvirra av kroppen min....Vondt i magen..som om jeg skulle hatt Uka. USJ! eggløsnings muligens..ikke rart jeg føler meg oppblåst. føler meg 10 ganger større enn jeg noen gang har vært:P

Edlih 15-07-10 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karillen52 (Innlegg 902716)

Tar du ketolysevitaminer?? :) Det "løsner" for mange når de begynner med dem....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.