![]() |
Sv: Tråd for junistartere
Sitat:
|
JIPPIII! Tenkte jeg bare måtte meddele at jeg på to dager har gått ned 600 g.! Da har jeg spist inntil 50 karber, men holdt meg til 1300 kalorier. Ser ut for at det er oppskriften min. Føler meg MYE bedre når jeg ikke er i ketose. Hehe, vakummet i hodet er borte! :-D
Cec xxx. |
Sitat:
|
Sitat:
Merker at jeg er litt mer godis syk. Litt ekstra trang til å putte noe i munnen, Nøtter funker bra, men ikke store vekt nedgangen enda, har bestilt keto tablettene nå, det hjelper jo også gått på søt behovhet ol. Det skal gå begge deler, Gleder meg til å være slankere, røykfi og veltrent :cool: |
Hvordan går en vanlig dag for dere? Hva spiser dere til frokost, middag, kvelds?? (har begynt idag men føler jeg bruker evigheter på å lage mat og det har jeg ikke tid til :P )
|
Fornøyd etter å ha veid meg igår. Nå går det nedover etter å ha stått litt stille. Det nytter, men en tålmodighets prøve som skal ende bra. (Håper jeg). :)
|
Sitat:
Sjekk tickern min nå da:D |
Folk er virkelig flinke her! Jeg klarte ikke å dy meg, og veide meg i dag tidlig igjen. Opp 500g!! Ikke særlig gøy, men det kan jo også skyldes mange ting, eller?
Ellers lurer jeg på om noen har tips til lunsj jeg kan ta med på jobben. Vi har ikke noe kjøleskap som virker, så lunsjen ligger i veska hele dagen (fram il jeg spiser de, altså..:) Jeg synes ikke det er noe særlig med svett omelett eller rekesalat. Her om dagen hadde jeg med "chicken nuggets" (med panering av baconcrisp) og coleslaw. Det klarte jeg ikke å spise da det hadde ligget i veska i for mange timer. Blæh! Begynner å bli litt desperat, håper noen kan hjelpe meg. De siste dagene har jeg spist alt for lite i løpet av dagen på jobb... |
På Coop Obs hadde de en slik pitteliten kjølebag. Akkurat plass til 5 pils..evt lunsj ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Lunsj: Salat! Kutter opp innholdet og putter i forskjellige bokser, da holder alt seg bedre og lenger syns jeg. Så når jeg skal spise er det fort gjort å mikse en "ny" salat fra alle boksene. Kan kutte opp for hvertfal 5 dager. Middag: blir mye grilling nå på sommern, Da blir det ofte mer salat. og gjerne sopp stekt i cf. Kveld: Spiser ikke så ofte kvelds, kun hvis jeg har fått i meg for lite fett. men da blir det gjerne noe godt og enkelt som ost: bri med syltetøy, krem med litt jorbær, lavkarbo brød. noen nøtter. ol Lager jeg f eks. pannekake røre, lager jeg ekstra posjon som står i kjøla, og spiser det gjerne flere ganger den dagen, som variasjon. Så bortsett fra middagen har jeg veldig kjappe måltider å lage..:) Lykke til |
Kjølebag er selvfølgelig en god idé. Jeg blir åpenbart lettere dum av å gå med for lite mat...:) Men jeg tar uansett gjerne imot tips om romtemperaturvennlig lunsj!
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er jo bare sånn, at man må finne sin egen vei! :) Ketose er ikke for alle, mens ketose er eneste vei for andre, sånn føler jeg det akkurat nå da, at det er ketose eller ingenting! :p |
Sitat:
|
At vekta går ned er jeg mest glad for, men har en glad melding til. Mygga i Finnmark liker ikke oss som er i ketose. Det var virkelig rart å se at den ikke likt meg lengre den som har vært helt vill etter mitt blod. Kan det være lukt av meg som selv mygge skyr eller??? Håper ikke noen andre tar avstand fra meg selv om jeg blir litt slankere. Det føles deilig!!!! :)
|
Sitat:
Det er ikke bortkastet uke. Jeg får andre utfordring til helgen med stort selskap, men krysser fingrer på at det denne gang skal gå like bra som for en tid tilbake hvor det var bursdagsselskap. Må stå det av og må lære seg å kose seg utfra den situasjon man befinner seg i, men er fryktelig spent.:veitikke: |
Det ordnet seg for meg allikevel :) Var bare litt for tidlig ute med veigingen rett og slett. Jeg startet ganske tidlig i juni, er på fjerde uka nå. Men har fått litt ny kunnskap i dag om søtningsmiddler så med det i minnet skal vi nok se om ikke det raser enda litt. Fikk bl.a. vite at Tab Xtra er den beste av lettbrusene om noen andre også kunne få glede av den kunnskapen her inne, dette er fordi den er for diabetikere også så den påvirker ikke blodsukkeret på samme måte som de andre lettbrusene gjør.
Resultater så langt: Vekt: - 4.8 kg Fett %: - 2.9 % Muskel %: + 1 % Vann %: + 1.6 % BMP: - 46 BMI: - 1.6 Jeg gikk ned litt før begynte på kuren også så totalt stemmer denne: http://tickers.tickerfactory.com/ezt...plx/weight.png. |
Forresten! Det er salg på fitness DVD'er på play.com nå! Jeg kjøpte meg fire forskjellige for 200 lappen :) Blandt annet Jillian Michaels 30 day shred, gleder meg til å få den. Noen andre som vil være med på den?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hmh....Veide 90,3 her om dagen, å nå 91,2! Fatter ikke..Må vel være vann.... Har ikke spist noe som skulle tilsi at jeg skulle gå opp heller...Eneste er at jeg har trent i det siste...kanskje det er det?
|
Sitat:
|
Sitat:
Så blir litt forvirra ja:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Veldig enig her! Jeg har begynt å slappe litt av ang. veiingene jeg nå. Veier meg lite mellom de faste dagene. Det er så mye opp og ned at jeg bli sprø! :p Men tror det blir innkjøp av digital vekt her snart...den der skivevekta er så teit! :p Forresten så tror jeg at jeg må roe ned den sjokoladebruken jeg også...har blitt litt mye i det siste. :S Blir fryktelig vindfull, og hvis den i tillegg er SÅ dårlig for meg, så må jeg kunne stå han av! :p Og takk for tips ang. Tab Xtra! ;) Liker den ikke på nær så godt som Zero, men kanskje jeg kan venne meg på den? Prøver det! Hyggelig å se deg her også, Mina Marie! :) (jeg er www.junune86.blogspot.com) |
Da har det gått 2 uker siden jeg starta, gikk fra 94.5 til 87.7 i denne perioden.
Blei frista med jordbær denne helgen, kjøpte en 1/3 L krem fløte og en kurv med jordbær, kverka alt på lørdag, brukte endel splenda også, angra dagen etterpå men gikk vist ikke ut av ketose :) |
Hehe jeg må innrømme at jeg blir veldig sjalu når jeg ser de som har gått ned masse de to første ukene ;) Ikke så sjalu at jeg ikke synes det er supert da! Egentlig veiedag i dag men siden det er den tiden av måneden bestemte jeg meg for å hoppe glatt over den. Håper at neste måling blir bra ;)
|
Sitat:
Føler nesten man forventer mer når man går ned mye med engang.. Du må huske på at jeg sliter med vannsamlinger, så når jeg får mensen går jeg opp 2 kg:) så 2 kg er vann som er gått vekk:P |
|
Sakte men sikkert ned :) Har hatt et par smeller denne uka også, blandt annet har jeg vært på byen og der har de ikke sukkerfri cider, men de ble bare 2-3 stk. I tillegg hadde jeg en rullekebab på vei hjem. Den smakte høgg så det blir ikke noe gjentakelse med det første. Tror kanskje jeg fikk litt hjelp søndag og mandag da jeg satte igang med vitaminene igjen og laget egg og bacon, har ikke vært flink på fettet.
Uke 1: 91,9 - 89,7 (- 2.2) Uke 2: 89,7 - 88,8 (- 0,9) Uke 3: 88,8 - 87,9 (- 0,9) Uke 4: 87,9 - 87,3 (- 0,6) Uke 5: 87,3 - 86,8 (- 0,5) Uke 6: 86,8 - 85,7 (- 1,1) Uansett; startvekt 91,9kg Dagens vekt: 85,7 kg :D |
Hadde veiedag i går forresten!
Veier nå 98 kg. 7 kg ned da, på 5 uker. Veldig fornøyd med det. :) INGEN cm i minus gitt! Lurer på hvor de minuskiloene forsvinner fra da?? Vann kanskje... hm... |
Jøss, det er jo kjempebra resultater!! :D
Denne uken hadde mamma 3,3 kg!! og Pappa 1,8. Det er dog farsan som har hatt mest jevn nedgang med rundt 1,5 kg pr uke. Skulle gjerne hatt 1+ pr uke jeg også. Er litt utålmodig og har begynt å få litt dårlig tid. Jada, har lest utålmodighetstråden :P ETTER august har jeg god tid, resten av livet som Borghild skriver. |
- 9 kg!!!!!!!!!!!!!!!
|
utrulig hvor jeg koser meg med middagen min..Stekt en hel kylling i ovnen. Laget saus av kokosmelk, cremefraice og fløte + en kyllingfond. hadde i brokkoli og rosenkål...nam for en luksustilværelse. Håper bare kiloene løsner litt. Har stått stille i ca 2 uker pga spist for lite fett tror jeg. Vært på reisefot i utlandet og man kan jo bare spise middager...og pålegg. Men vekta har iallefall ikke gått opp og det er jo et godt tegn. Er spent på hva den viser på mandag:)
|
Blæh...Blir forvirra av kroppen min....Vondt i magen..som om jeg skulle hatt Uka. USJ! eggløsnings muligens..ikke rart jeg føler meg oppblåst. føler meg 10 ganger større enn jeg noen gang har vært:P
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06. |