![]() |
Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?
Heihei!
Sola skinner og sommeren er på god vei:-) Denne uken har vært fy,fy,fy for meg altså.. Hatt tre stoore utskeielser, men det komiske er at jeg har gått ned 800 gram siden mandag.. I dag veide jeg meg og det stoppet på 63,1kg, litt til og da er jeg på 62! I morgen skal jeg på hagefest og kjøpte meg en kjole istad, to strl ned fra forrige gang jeg kjøpte. *Superglad* Hvordan går det med dere? :D |
Fytti. Har ikke kommet i ketose etter 17. mai enda. Blir litt fustrert her. Jeg spiser jo bare så og si fett! Ligger på kanskje 2-4 karbs om dagen....:mad:
|
Tror jeg har funnet svaret på manglende nedgang!
Jeg har drevet å bakt Nannas knekkebrød som er kanongode, i uke fire stagnerte jeg, og det er jo helt vanlig, men da jeg stagnerte og gikk OPPOVER de neste ukene ble jeg bare deprimert... Så her i går, skulle mannen min bake knekkebrød før vi dro på hytta, plutselig fikk jeg se at han hadde MEL i dem :eek:, han hadde brukt feil oppskrift, og det hadde han gjort forrige gang og.... :mad: Her hadde jeg gått å trodd at jeg spiste så lite karbo, spiste de knekkebrødene til både frokost og lunsj... Hadde jo merket at den dårlige ånden plutselig var borte, men.... Håper jeg nå har en forklaring, og at det går rette veien. Knekkebrøda baker jeg selv heretter..:) |
Sitat:
Fra min front har jeg ENDELIG kommet i ketose igjen. Jeg brukte 5 dager på å komme i ketose etter 17 mai. ALDRI MER kaker altså. Har gått ned pittelitt selv om jeg ikke var i ketose. Kan ha med at vannet forsvant fra kroppen igjen :heia: |
Så bra at du er tilbake, EyeShock! :D
Og jeg må jo le litt av mannen din, Tonel http://www.blokksberg.com/images/smilies/fnis.gif Jeg sitter her og gumler sukkerfri sjokolade og Baconkrisp.. Kjøpte et restlager av et medlem her inne og ble helt gira. Så i går og i dag har jeg spist veldig få karber i måltidene for å få plass til mest mulig godis.. http://www.blokksberg.com/images/smilies/sparke.gif Veldig stas akkurat der og da, men magen blir jo heeelt på trynet da, så det er over i morgen.. http://www.blokksberg.com/images/smilies/giggle.gif Det er jo ikke sånn jeg vil kjøre denne kuren heller, men noen ganger er savnet etter en lørdagskveld fra "før ketolyse" veldig stort! |
FØRSTE DELMÅL NÅDD :D
Jeg har nådd mitt første delmål som var å komme under 80 kg!! SÅ stolt og SÅ glad nå! Og bedre motivasjon for å fortsette finnes ikke! Nåe er neste delmål å komme under 75 kg, helst før skolestart i august ;) Regner med at de neste kiloene sitter litt bedre fast enn de første fem. |
Gratulerer så mye, RainAngel, det må føles fantastisk!! :heia:
|
Jeg har nå gått ned 7kg!
Imorgen er det 5 uker siden vi begynte! Tok bilde idag, og er sjokkert over forandringen!:eek: Jeg ELSKER ketolyse! Føler meg bra, har spist 1 (EN!!) ibux siden vi begynte. Før spiste jeg 2-4 om dagen nesten! |
Sitat:
|
Veiedag! Jeg var urolig for at jeg ikke kom i ketose etter 17 mai før i helgen. Men du verden, jeg gikk ned 1,7 kg denne uken. Så - etter 8 uker - har jeg gått ned 12,3 kg og vekten er nå på 97,7 kg!
Sitat:
|
Fantastisk, Lima og EyeShock! :)
Jeg sjekket stix igjen i går etter et par dager, og var ikke i ketose.. :( Blir litt sprø av dette her, kjenner jeg.. Resten av uka med nazitelling av karber og minimalt med søtstoff, og så får vi se. Det er jo tullete å være inn og ut av ketose hele tiden... |
Jeg har hatt et par utskeielser denne helga, men tror ikke jeg har gått ut av ketose likevel :) På lørdag spiste vi fiberrik til frokost, og jeg spiste kjøttkake med brun saus og kålstuing på Oldemors Karjol - likevel var jeg i ketose på kvelden :) I går var vi på Gatebil, og jeg skeia ut med en Atkinsbar til frokost, lompe på pølsa til lunsj, og det ble to glass rødvin til biffen i går kveld - likevel var vekta i dag, på grammet det samme som i går tidlig :D
Lurer rett og slett på om jeg har gått på for lite karber :confused: Vekta har nemlig stått stille i over to uker, men etter de små utskeielsene har den gått litt ned igjen...... Aner ikke hvor mange karber jeg får i meg i løpet av en dag, men en vanlig dag kan se sånn ut: Frokost: Smelta gulost med agurk på, eller eggerøre med litt tomat og bacon. Lunsj: Smelta gulost med salami på Middag: Stekt kjøttdeig (ca 250g) med blomkål og brokkolistuing (en halv pakke) Kveldskos: En bit Gerds ostekake eller litt bacongull, evt litt sukkerfri sjokolade Drikke: Cola Zero og evt litt vin |
Da var det veiedag igjen og endelig har vekta rørt seg etter en lang periode hvor den har stått stille:)
man 17 mai 66.8 kg (har veid det leeenge) man 24 mai 66.2 kg:p Så nå er motivasjonen tilbake igjen.... |
Sitat:
Ja, og det du spiser til kveldskos da, bortsett fra bacongullet. Du kan prøve å legge inn på www.mylog.no f.eks, så ser du hva du ender på. Du kan nok med fordel øke litt. :) |
Sitat:
|
Lurer forresten på om jeg skal justere målet mitt litt..... Tror kanskje at jeg vil bli litt for tynn, om jeg skal helt ned i 63 kilo igjen (selvom jeg veide det før jeg fikk barn - og i noen år etter også). Kanskje jeg skal justere det til 65 kilo i første omgang, og så se an når jeg kommer dit :confused: Jeg er 170 cm høy og har spinkel beinbygning.......bare lufter tankene litt her......
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har havnet på et platå. Nemlig en vekt hvor kroppen min har vært over lengre tid tidligere. Har mistet tellingen for hvor lenge jeg har stått, her men det er vel 3 uker nå.
Men jeg gir ikke opp. Jeg strammer inn litt og håper nedturen fortsetter snart... |
Ikke ketose i går kveld heller. Nå begynner jeg å bli en smule irritert.. http://www.blokksberg.com/images/smilies/mumle.gif
Det er veldig rart denne perioden. Jeg har plutselig fått skikkelig stygg hud igjen etter å ha hatt fin hud i noen uker, og har hodepiner. Skjønner ingenting, for jeg ligger ikke over 15 karber om dagen, og spiser nesten nok fett og nok protein. |
Sitat:
For min del tror jeg at det er det og treningen som hjelper:-) |
Hei alle sammen:)
er så gøy å lese gjennom det dere skriver, tenk at vi har faktisk ikke holdt på lengre enn siden april og allerede nå er det mange flotte resultater ute og går:-) Jeg har nådd målet mitt, og er faktisk under det nå. 62,3 kg viste vekta i dag:D Denne uken har jeg brukt på å øke smått på karbohydratene, men jeg er fortsatt i ketose. Jeg kommer nok til å leve et lavkarbo liv, men ikke så strengt som jeg har levd nå. Jeg skal til legen på mandag, da er det en ny evaluering om hva gjør vi nå. Jeg begynte på ketolyse i hovedsak for å redde en helt forferdelig vond mage, men nå er de smertene borte. Jeg var veldig redd det kom til å bli smertefullt å øke smått på karbohydratene men det har ikke skjedd. I september reiser jeg til Kroatia med kjæresten, overraskelsestur! Det hadde ikke vært aktuelt for noen mnder siden for å si det sånn:) Puh.. ble et langt innlegg dette her også!:p |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er aldri uten et glass ved siden av meg for å si det sånn. Kanskje det kan være det da.. :confused: Får se hvordan det går i kveld! Og på veie- og måledag i morgen. |
Sitat:
|
Hvor mange aktive er vi her nå? Alle som er litt aktive si "her!"
|
Her! Hehe
|
HER! Er back on track etter besøk her tidligere i mai. Ble litt for mye karber den uka, det har nå tatt meg to uker å gå ned de 3,5 kiloene som kom på...Men i morgen regner jeg med at jeg er omtrent på utgangspunktet og kan fortsette nedover!
|
er her i 6 uker til:-)
|
Jeg er nå her og skal fortsette leeeeenge, hadde jeg tenkt....
|
Her! Er i uke 6 og skal ihvertfall fortsette til det har gått 12 uker. Så får vi se hvor jeg står og om jeg skal fortsette litt til. Men det er vel egentlig bare anbefalt med 3 mnd om gangen..
|
Jeg er også her :heia:
Skal på oppkarbing denne uka, før storfest på lørdag - med ketosefylla friskt i minne, vil jeg ikke oppleve den på storfest med masse ukjente mennesker på et ukjent sted ;) Spent på hvordan vekta tar i mot mer karber, har jo vært i ketose snart 7 uker...... Noen med erfaring :confused: Har aldri hatt problemer med insulin eller andre ting relatert til karber, gluten, laktose eller sånne ting i utgangspunktet..... |
Sitat:
|
Her!!
:D |
Her!
Iallefall i 3 uker til, og da får vi se. Men regner med at jeg skal innføre litt frukt og bær da. |
Jeg må gå ut av ketose til helga. Det dukker stadig opp mer jeg skal, som involverer alkohol, og den beryktede "ketosefylla" frister meg lite..:rolleyes:
Planen er å spise alle typer grønnsaker, litt frukt og litt ferdigsaus, og så håper jeg at det gjør susen. :) Søndag er det vanlig opplegg igjen, og jeg håper at jeg kommer inn i ketose igjen etter et par dager. Problemet er jo at stixen ikke gir utslag på meg for tiden da, så jeg vet ikke om jeg er inne eller ute annet enn på ånden.. hehe :p Mandag 14 skal jeg ut igjen, så det blir en snau uke i ketose i mellom de to anledningene. Jeg er er fryktelig spent på hvordan dette vil påvirke vektnedgangen min. Jeg skal spise lavkarbo hele veien da, så det er bare alkoholen som kommer i tillegg på karbene, men det vil nok merkes litt uansett.. |
Jeg har spist 4 fiberrik med fløtemysost i dag - to til frokost og to til lunsj, har ikke peiling på hvordan jeg skal komme opp i nok karber til å gå ut av ketose - aner jo ikke hvor grensa mi går, siden jeg har spist både soft-ice og lomper uten å komme ut av ketose...... Kanskje jeg må ha poteter eller pasta til middag? :confused: Har jo ikke lyst til å gå altfor langt over grensa heller......
|
Jeg er også her. Er vel bare innom sida her når jeg leiter etter oppskrifter, og oppdaterer vekta mi! Jeg har over 20 kg jeg vil ha bort, så skal gå på ketolyse en god stund til!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26. |