![]() |
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Sitat:
|
grattis kjempebra nedgang
|
Gratulerer! Kjempebra!
Sitat:
|
Sitat:
|
Gratulerer 2nybegynner" - kjempebra resultater!! Og så motiverende, ikke sant!!! Ja fase 2 er bedre - ikke lenge igjen nå!!
|
Sitat:
og imorgen skal jeg veie meg.... :neglebit: |
da er jeg så og si i gang. Akkurat mailet inn min bestilling på startpakken, så håper jeg har den innen mandag så jeg kan begynne da. Er kjempespent.
Har spist lavkarbo de siste 2,5 ukene nå og mistet nærmere 3kg. Så har stor tro på dette. |
Lykke til! ;) Heier på deg!
Sitat:
|
Tusen tusen takk for alle gode råd jeg har fått vedr. maten, nå er jeg virkelig i gang. Har nå vært i fase 1 i to uker, og har gått ned 3,1 kg, og er kjempefornøyd med det.
Har også begynt å trene. Hadde min første spinningtime i går, og det føltes kjempegodt å komme i gang. Har et mål om å trene to ganger pr. uke:) Er veldig motiverende å lese alle innleggende deres, har fulgt mange av rådene. |
Så bra! Stå på! Det er alltid godt å få kjappe resultater, det er motiverende for tiden fremover!
Sitat:
|
Bindy: Da er vi omtrent kommet like langt. Jeg er på dag 16...
En ting jeg lurer på, Fase 1 varer i 30 dager, men hvor lenge går man på Fase 2? |
Fikk ny forsyning med produkter i går, og har for første gang bestilt kyllingsuppen - ser at flere sier den er ok, og jeg merker at jeg trenger litt mer variasjon i utvalget :rolleyes:
Var ellers innom vekta en snartur i dag, men neida - ikke kommet meg under 90 i dag heller...... hvor vanskelig skal det være da???:( |
Veiedag i kveld....... :)
Har nok godt ned, men vet ikke hvor mye. Det eneste jeg vet er at jeg har fått på meg en str. mindre i bukse. :yuhu: |
Sitat:
|
Sitat:
90-tallet, ja. Du kommer nok der i løpet av noen dager. Jeg er også på utkikk etter det samme for tiden. Fikk forresten et tips av en tidligere ED deltaker om lunsj på jobben. Hun stekte opp flere pannekaker som hun la i fryseren. Da var det bare å ta med seg en om morgenen, slik at den tinte til lunsjen. Skal se om jeg også får gjort det. |
Sitat:
|
Bestilte startpakken i går. den skulle visst bli sendt i dag.
Jeg skal gå halvannen måned på fase 1 (om jeg klarer det såklart). jeg fikk valget om jeg ville prøve meg på en måned eller halvannen. Så jeg satser alt og prøver på lengst mulig jeg.... Håper varene kommer før mandag. |
Hei !
Har hatt to tunge dager her, har sinnsykt lite energi og kroppen føles deppa. Egentlig burde jeg jo være kjempehappy for fin nedgang, aner ikke hva som skjer. Noen som har opplevd noe lignende?:confused: |
Sitat:
Vil uansett anbefale deg en liten visit til legen :blomster: |
YuHuuuuu
På 16 dager har jeg oppnådd dette: - gått ned 4 kg! :D - redusert BMI fra 33,1 til 31,7 |
Superbra! Gratulerer! Stå på videre!
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det opplever jeg også innimellom , bortsett fra at jeg gleder meg over vektnedgang ,og samtidig vet at de tunge dagene går over |
Sitat:
det er god motivasjon ,,, (men enkelt er det ikke ) |
YES!!!!! I dag har jeg sett...... nei ikke lyset :p..... men 80-tallet :lol:
Hadde tenkt å la vekta stå under skapet fram til mandag, men så ble det for fristende. Og da sto det der på skjermen; 80-tallet, eller 89,7 for å være nøyaktig. Så her går jeg rundt å svever, for dette har jeg ventet på veeeeldig lenge nå føler jeg - kjempe start på helgen. :D (Men tickeren bli ikke oppdatert før på mandag) |
gratulere ,,kjempebra
|
Gratulerer så mye, kjempebra! Stå på videre! :-)
Sitat:
|
I går kom regning på produktene mine, så håper jo at varene er i posten i dag... Er så spent på å komme i gang,...
|
Så spennende! Lykke til!
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei alle sammen :)
Tenkte det var greit å introdusere meg her på ED-tråden også-. Har gått på ketolyse siden mai 08, gikk ned 30 kg på 8 mnd og så sa det bom stopp. Og ikke bare bom stopp, men opp faktisk. Jeg hadde noen pauser i 09 og det ble jeg straffet for, 18 av kg kom på igjen selv om jeg gikk på ketolyse så jeg var mildt sagt kjempefortvila. Tok kontakt med Fedonklinikken i Bergen og det angrer jeg ikke på. Skal begynne på ED i morgen og jeg har virkelig tatt den helt ut og bestilt varer for 7000 kr :lol: Blir artig om jeg ikke liker noe av det eller som noen jeg vet om, ikke tåler produktene. Men jeg håper at jeg har gått ned 10 kg neste gang jeg skal inn på kontroll som er 19.mars. Og da inkludere det de 4 kg jeg har gått ned siden midten av januar :) Jeg er mest på bloggen så om dere ønsker å følge meg der (skal selvsagt oppdatere, motivere, støtte og søke råd her også) så må dere legge meg til som venn om vi ikke allerede er det. Har lukket blogg nemlig :) Men ser at dere er kjempeflinke og har kjempegode resultat, stor motivasjon for meg og dette skal jeg klare, for jeg skal ned i vekta uansett om det blir noen tøffe uker :) Fortsatt masse lykke til alle sammen :klem: |
Velkommen fungirl. Da er vi to helt på lik start. jeg begynner også på eurodiet i morgen. Og skal på kontroll omtrent samtidig som deg. Jeg skal 18. mars mener jeg.. Vi er et par som får hjelp fra fedonklinikken i Bergen her nå har jeg sforstått. Tvi tvi. dette skal vi klare sammen.
|
Sitat:
Du finner mange gode tips i både denne tråden og i den tilsvarende tråden for fase 2, og har du spørsmål så er det nok flere her som kan gi deg svar siden flere av oss har hold på en god stund. Lykke til med oppstarten, du vil merke de samme symptomene som på ketolyse :goodluck: |
Velkommen fungirl!
Dette greier du:) Og hvis du følger opplegget kommer du til å gå ned i vekt igjen. Det kommer selvfølgelig ikke til å bli enkelt når du har vært på ketolysekuren med all den gode maten der, men for noen av oss må eurodiet til for å lykkes. For meg er ED det eneste som har virket i løpet av de snart 15 årene jeg har prøvd å gå ned i vekt .... man blir lei av produktene, og i begynnelsen er det noen man absolutt ikke greier også, men det går seg til;) Når man har så stor kunnskap om lavkarbo som du har så tror jeg det blir lettere senere også. Lykke til og velkommen i gjengen! |
Tusen takk for velkomst alle samme :klem:
Er kjempemotivert og hvis jeg er like standhaftig som jeg var de første 7 mnd på ketolyse så skal jeg klare dette, gleder meg til å kun gå i grønnsaksdisken på butikken og rett i kassa, så lenge jeg blir noenlunde mett så skal det nok gå. Har også en plan ang trening, men slik jeg leser i denne tråden så driver man ikke med mye trening i Fase 1, men jeg forsøke å trene litt siden jeg er så glad i det og så får jeg heller trappe ned om kroppen sier nei, og heller gå over til gange på tredemølla siden det er UMULIG å gå tur på dette føret :( |
Sitat:
Når det gjelder trening i fase 1, så går det helt greit. Det jeg fikk beskjed om fra legen var å ikke overdrive, dvs holde meg borte fra de mest fysisk krevende øvelsene som f.eks. vektløfting. Grunnen jeg fikk, er at kroppen i denne fasen skal gjennomgå mange omstillinger. Men hvis en sånn som du trener en del fra før (og du har jo også levd på ketolyse), så bør det ikke bli noe problem. Vil bare oppfordre til at du lytter ekstra nøye til kroppens signaler :visemuskl |
Sitat:
Da skal jeg fortsette som før og så ser jeg hva kroppen orker, grugleder meg til å starte i morgen. Er vel mest redd for at maten skal smake blæh og at jeg dermed gruer meg til hvert måltid. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:49. |