![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Sitat:
|
Sitat:
Ser ut som forskjellen er litt mer karbo og litt mindre protein, men ikke så stor forskjell... Skal sjekke barene for moro skyld også. |
Greit å tenke på det som et alternativ senere en gang... når jeg forhåpentligvis er ferdig slanket, og bare skal holde vekten... slipper å drive å bestille ED viss barene til allevo er ganske like
|
noen som har tenkt på noen produkter fra spisdeg slank, sånn etterhvert som man er ferdig slanket? er lavkarbo det også, og ser mer ut som MAT.
men JEG... har langt igjen til å tenke dit.... for nå sitter jeg med min FØRSTE bestilling i hånda :p Rekker ikke ringne den inn i dag, men i morgen. DA er det bestilt :D gleder meg |
mail inn bestillinga di da? da enten scanner du legeattesten og legger ved, eller sender den etter i posten :)
|
Legen sa hun skulle sende inn legeatesten. Ringer i morgen jeg, så veit jeg at alt er rett. Har faktisk brukt litt tid på betillingen her... vanskelig å vite hva jeg skla bestille flere av, tenkte å bestille for 3-4 uker.
hvilken barer har minst karber? |
finner ikke noe sjokomuffins på lista?
Blir ikke mye middag på denne bestillingen gitt.... tør ikke bstille så mye supper... er ikke glad i suppe fra før, og disse virker ikke akkurat BEDRE enn vanlige ;) kjenner nesten jeg allerede blir litt lei søtt jeg.... må få handlet inn til suppa til Indi i løpet av helgen :) |
Sitat:
|
Allevo er supper og shaker med lite kcal. Jeg ser ikke noen forskjell på disse og f.eks. en Noka eller Herbalifekur. Dette skulle gi en slags pangstart, og så skulle man over på menyer med 1600 kcal pr dag, evt. med 2000. Sjekket innholdet og synes det lignet veldig mye på alle slags tidligere slankekurer som ike var lavkarbo. Her var det brød og frukt, skikkelig Grete Roede&Norum&Espelid&Statens ernæringsråd (hele suppa). De kaller det visst for tallerkenmodellen. Ja, så jeg synes ikke det er noe alternativ til ED nei nei nei.. :)
|
Sitat:
Har du fått bestilt nå da? Tror ikke at du skal bekymre deg om hvilken som har minst karber, de er så små så.. og så liker jeg best sjokoladebaren altså. Jeg er jo så glad i sjokolade, nam. Jeg kjøper Brownie, pannekake, sjokopudding, vaniljepudding, sjokofrokost, paella og barer. Etter en stund har du smakt deg igjennom både det ene og det andre. Lurer på hva du kommer til å like best jeg. |
Sitat:
Det høres kjempelurt ut. Et av problemene mine er å begrense meg, noe som er lettere med ferdige porsjoner, slik som der. |
Da sitter jeg med bestilling på 23 bokser "mat" Gleder meg sånn til å teste ut! :klem:
|
Så bra du er i gang Distrea :)
jeg bestiller: *capuchino *kakao *brownies *müslibarer (røde frukter og eple/rosin) *eple/kanelbar *sjokopudding |
Husk å spise grønnsaker.
Se hva jeg fant: Varm grønnsakseng Jeg legger inn linken i den andre tråden også. |
Brownies, pannekaker, prailinebars, sjokopudding, eplekanelbar, kakao, capuccino og paella er nok min liste. Barene er kjekke å ha til lunsj og sånn, hater å ha med matpakke jeg! :)
|
Så bra du er i gang Distrea :D
Jeg har også bestilt, ringte inn på onsdag rett etter at jeg hadde vært hos Lindbergs. Kanskje jeg får de til helgen?! Det hadde vært fint, for da begynner jeg på mandag. Kjenner jeg er skikkelig motivert. Men jeg lurer på en ting - spiser dere ikke 5 eurodiettprodukter om dagen? Er ikke meningen nettopp den at vi skal spise disse + grønnsaker og ikke noe annet, for å være sikre på at vi får i oss det vi skal ? Tenker på vitaminer og sånn også. |
Jeg har fire pakker som standardløsning når jeg prøver meg på fase en, men det går jo i fase to stort sett da!
Tar en neve kosttilskudd og mineraler hver dag til frokost i tillegg, du har vel fått beskjed om hva du skal ta? :) |
Sitat:
etter å ha lest alle blodprøve svarene mine, syns hun ikke det var noen vits i så mye vitaminer, for jeg var helt topp på det meste selv om jeg ikke har tatt noe tilskudd tiltross for at jeg har levd på ketogen kost i 5 år. Men skulle ta omega tre i stor dose. Hvis leggkramper skulle jeg ta magnesiumen. Det er vel meningen at man skla ta blodprøver under veis, så da regner jeg med alt blir fanget opp i god tid hvis det er noe man mangler :) |
Sjokoladebarene har minst kcal hverfall, husker ikke helt med karber.
I fase 1 er det viktig å få i seg to av de salte produktene. Dvs suppe eller omelett! |
Sitat:
Samtidig er jo også Euro-diett lite kcal og karbo. Og på Fedon-kosthold, dvs fase 4, så kan man jo spise både litt ris og pasta og slikt... |
Sitat:
paelaen da? og ertepure (som HØRES grusomt ut ;)) gjelder ikke de som salt produkt? |
Sitat:
|
Jeg har heller aldri hørt fra legen det med de salte produktene, og har ikke spist salte ting hver dag. Tror ikke det har så mye å si, egentlig. bortsett fra "vanen" med å spise ting som smaker søtt da... Næringsinnholdet i alle edposene skal være akkurat det samme, sa legen min, og derfor gjorde det ikke noe å spise f eks bare kyllingsuppe...
|
hehe... sånn å forstå :D
men... hvorfor MÅ det være to salte måltid? |
Sitat:
|
Sofie på Lindbergklinikken sa jeg måtte det i fase 1, både pga saltinnholdet og fordi man blander de andre produktene ut med melk, altså mer karbo og kcal. Dessuten skal vi ha mye salt i oss og det er ikke så lett når vi bare spiser sjokolade og søte produkter...
|
skal vi ha mye salt, hmmm... så rart at hun ikke sa noe om dette. Skal spørre når jeg bestiller produktene, for å være sikker.
slang på et par salte ting til på lista:p |
Ja, det var rart, Sofie poengterte dette veldig sterkt og det står også i papirene mine. Er det til Lindberg-klinkken du også går?
|
Sitat:
http://www.allevo.nu/Site/Templates/...epslanguage=NO |
Sitat:
|
Sitat:
Det står: Karbohydrater – sukker/stivelse er kroppens drivstoff.Det finnes i alle kornsortene våre, grove grønnsaker, pasta, ris, bønner, linser, erter, poteter og alt sukker. Hver porsjon bør inneholde: ca. 1,5 dl kokt ris, ca. 2 poteter, eller ca. 2 dl kokt pasta. |
1 Vedlegg
Sitat:
Hvem andre enn surrete meg har selvsagt laget en liten oversikt over innholdet.... legger ved et word-dok. Får dere åpnet det? |
Innholdet gjelder altså for hver av tingene/posene. Ikke pr. 100 gram eller noe. Tilsettes melk så må dere legge til for det.
|
Titti, tror du ikke at det holder med fase 2 middagen, og bruken av de frie grønnsakene, sånn med tanke på saltet? Jeg har ikke fått noen beskjed om det, selv om han legen min styrte den første bestillinga mi, og han likte opplagt både kyllingsuppe og omeletter, for det fikk jeg mange pakker av.
Jeg tar igrunnen masse vitaminer og mineraler også, så jeg håper det holder.. har ikke lyst på mer suppe...men jeg liker paellaen da :) |
MesterDilly, fikk det opp! bra asså :)
|
Jeg fikk også beskjed om to saltmåltider av legen min... men jeg er litt usikker på om det var pga at jeg har for lite salt i kroppen eller om det har med produktene å gjøre...
men jeg følger ikke det rådet om to saltmåltider pr dag da :rodme: har heller på salt på grønnsakene... |
Jeg så også at det sto i det lille fase 1-heftet at man helst skulle ha én omelett og én suppe daglig - og så prøvde jeg det første uka, til jeg ikke orket tanken på den smaken mer i det hele tatt. :o
Men dette er min siste fase 1-dag i denne omgangen! Skal snike meg ned til legekontoret og veie meg før jeg begynner å planlegge hva jeg vil spise i morgen. :D |
Sitat:
|
Sitat:
Uansett, hva er konsekvensen om man ikke får i seg nok salt? Føler meg ikke akkurat som om jeg mangler noe:) (men nå er jo jeg stort sett i fase 2). Har selvfølgelig tenkt på både mengden melk, og mengden kunstige søtningsstoffer, som kanskje kan være et problem. I forhold til listen over næringsinnhold fra Deilige Dilly (takk:)) er det jo oppsiktsvekkende at vi får beskjed om å bare spise en bar, men kan spise flere brownies hver dag? Siden jeg stort sett NYYYTER et par kaffelatte hver dag, tror jeg kanskje jeg skal begynne å lage browniesene mine med vann, smaker akkurat likt! Eller begynner jeg å tenke feil nå igjen... Jeg tester noen kvelder i uka med stix, og den er i alle fall mellomrosa, om ikke mørkerosa. Det tyder jo på at jeg ikke går over min grense for hvor mange karbohydrater jeg kan spise? Samtidig syns jeg jo at vekten har gått seint nedover i det siste (bortsett fra denne uken da, men det har andre grunner:)) |
:o Blir nok ikke to salte ED måltider på meg heller, men ett eget kombinert ved siden av ett ED det skal jeg klare :)
indi... du sier noe der, hvorfor en bar :confused: ringte inn og hørte jeg. Og da sa dama at det var pga karbene, jeg gjorde henne oppmerksom på at browniene hadde samme karbinnhold. Hun mente det samme burde gjelde brownien, så hun skulle ta det videre. Hva med å prøve soya melk, indi? den har null karber Jeg trodde jeg kunne drikke sukker fri brus jeg... Men bare ett glass om dagen :confused::o |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24. |