Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   1000 tråden!!! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1059)

Nille 26-08-04 20:50

Hei folkens !
I'm back !
Har vært i Stockholm siden mandag. Mye jobb, mye shopping-gåing etterpå og KUN LAV-KARBO SPISING !! Var veldig heldig med frokosten på hotellet. Eggerøre og bacon + 1 kokt egg + tomat, agurk og paprika + et bttelite stykke vannmelon hver dag. Lunch i kantinen på hovedkontoret. Wok med oksekjøtt og grønnsaker i grønn chilisaus + salat 2 dager. Cajun kylling saus (egentlig til pasta som jeg ikke forsynte meg av) med masse broccoli en dag og diger salat med en eller annen slags fisk i saus en dag. Drakk så mye vann jeg klarte på kontoret (1.5 liter). Middag første kvelden på hotellet var tapas. Bestilte lammekotelett UTEN potetsalaten, cajun kyllinglår og satay laks på spidd. - Fikk verdens minste lammekotelett 2x3 cm (!!!!) MED potetsalat som jeg ikke spiste. Et knøttlite kyllinglår som smakete ikkeno og 2 terninger med overkokt laks. *yuck* - Drakk en mugge vann og klaget ikke på måltidet til 120 kroner. Men jeg ga søren ikke driks heller ! Dagen etter var vi på TGIF (Thank God It's Friday) - hvor Atkins avtale ikke hadde nådd Scandinavia enda. Bestilte "smothered chicken" uten chips men med ekstra grønnsaker og fikk en gedigen salat ved siden av kyllingen. Kjempegodt var det ! I går spiste vi asiatisk buffet - alt lovlig (vel kanskje untatt den fritterte reka, og den var ikke god engang) - men noe salt. Måltidet (bortsett fra reka) smakte fortreffelig og jeg var god og mett !!

Hadde altså heller ikke denne gangen noe problem med å holde stilen matmessig - uten kommentarer fra reisefølge.

På mandag gikk jeg og la meg rett etter middag - dautrøtt. Tirsdag dro jentene meg med til byen - hvor vi vandra på kryss og tvers i timevis (fra 1600 til 20.30 med fratrekk for spisetid) Onsdag måtte de bare til byen igjen - vi så på et par tre hoteller vi selger og så var det shopping igjen. Vi vandra rundt fra 1500 til 20.30. (Inkl. hotellvisning - med fratrekk for spisetid).

I dag har jeg for det meste stått i kø på flyplasser og gått og gått siden klokka 1400. Med fratrekk for en times flytur og en 40 min flytur. Kom hjem klokka 2000 og har spist litt mens jeg har skrevet innlegget her. ( 1/2 avocado m/skagen salat, Kyllingvinger, broccoli med smør)

Er ganske trøtt, - (som dere sikkert merker på skriveleifene og de mer eller mindre usammenhengende setningene) men må komme ajour med innleggene her og kanskje skrive noen ord for jeg legger meg.

Skal på jobb i morra .....

Godt å være tilbake - har savnet dere !

:klem:

Anne 26-08-04 20:59

Nille har ikke blitt bestemor enda:cool: Ellers så hadde hun vel helt sikkert sagt det.

Jeg tror jeg så at hun såvidt var innom her en dag mens hun var ute å reiste, så da tenkte jeg.; Nå...har det skjedd, men nei. Nille ble borte fra nettet igjen og jeg måtte vente videre. Det er vel ikke synd på meg da, men tipper det er noen som går og venter nå.
Og savnet Nille har jeg eller jeg kan sikkert snakke for fler, å si vi gjort..

Godt å ha deg tilbake:klem:

Nille 26-08-04 21:10

Tusen takk Anne :klem:

Har ikke blitt bestemor enda. Holdt daglig kontakt med den vordende mor og sa hun fikk værsågod knipe igjen til jeg kom hjem, ellers ville de blir dårlig med barnevakt i årene fremover !! - Ringte i dag før jeg dro til flyplassen og sa hun kunne sette igang. Venter at det skjer noe i helga.

Sneik meg innom forumet her et par ganger fra PC på jobb, men ble ferska hver gang ! Fikk ikke lagt inn noe. Bare lest et par innlegg !

Er i gang igjen !

HP 26-08-04 21:42

Jeg ville bare skryte av den nye flotte avataren min jeg! :snill:

Vi hadde fotosession ute idag for å få et skikkelig bursdagssol bilde til å ha opp på veggen i barnehagen. Tenker dette blir bra jeg... :) Har enda et par knallskudd da, men nå skal jeg printe ut å se hva som blir best...

Hvordan går det med denne tråden da? Begynnt å ta seg opp litt? Ikke så lenge igjen til julebordet nå! :p

Carbokiller 26-08-04 21:57

Hverdagslige solskinnsgløtt og mirakler!

Hadde en flott opplevelse idag. Eller skal jeg kanskje si to. Jeg og gubben måtte på foreldremøte til 2.klassingen og fikk i siste liten en 15 åring som er datteren til en god venn av oss til å passe krapylene. Tror du ikke at mens vi hadde vært borte så hadde barnevakten ikke bare passet barna men også tatt den meterhøye oppvasken med inntørka sleiver og kjeler som sto der og ble til et berg som bare var mer og mer uoverkommelig da!!! Hun burde forgylles!! Snakk om å redde dagen for en sliten husmor da!!

Og for å riktig sette en flott ende på denne dagen så SOVNET MAIA ETTER BARE EN HALV TIME!!!!!!

Kryss i taket!!!!!

Og takk gode Gud for at jeg har evnen til å glede meg over små hverdagslige mirakler!

Anne 27-08-04 12:54

Ja da ble det to gull og en bronsje i OL i dag da. Jeg synes det var ekstra spennende med Gunn Rita Dale i dag. TV'n står på bak med her og i dag måtte jeg snu meg å følge med når hun hadde siste runden. Flott innsats og jeg synes hun fortjente det litt ekstra. Hun har vel vært litt tidligere mener jeg å huske.
Flott innsats av de andre og selvfølgelig.

Gratulerer med medlajene og takk for innsatsen til dere andre som har stått på og virkelig ydet deres, men ikke har nådd opp enda.:visemuskl :smile:

Marit 28-08-04 02:26

:)

Må jo bare skrive litt.
sitter som eneste medlem her nå, og det er jo litt kjipt da:(

Begynner på kurset mitt 06.09.04. det gleder jeg meg til MAZZZZZZE.
Eller's så er hele huset invadert av alle mine barn, skal feire de 2 største's bursdag på søndag.

Ha en fin natt alle der ute som sover nå:)

guro 28-08-04 21:20

Har vist sviket deg en stund jeg, Tråden. Var ikke meningen.

Nå har jeg endelig fått byttet inn det gavekortet på CD jeg fortalte om tildiger. Det ble Henning Kvitnes: Bare vente litt på sjelen. Mulig det hadde med titelen å gjøre? Den er god å høre på også!

magdalena 28-08-04 21:36

I dag har jeg vært på trav og koset meg!Det var så koselig å være i hestemiljø igjen,og jeg kjørte 50 mil bare for en dag,absolutt verdt det!Tok masse bilder,men det ble bare fartsstriper i det de løp forbi på oppløpssiden,så jeg satser nok på å fotografere oppvarming og på/avseling i stedenfor,er mindre fartsfylt det!Denne dagen lever jeg lenge på,hvis det ikke blir motsatt da,at hestedillaen blir ennå verre:D

Summer 28-08-04 21:51

I går ryddet jeg og MHM sammen vi... :D
På hversin kant av landet.... :p
men vi ryddet sammen, og duverden så gøy vi hadde det! :p
Mye fikk vi gjort også, så kansje vi kan starte ukentlige MSN ryddetreff med enda flere sammen... :snill:

Nå skal jeg inn å legge meg, og det skal bli såååå deilig....:sove:

Marit 28-08-04 21:58

Så var det ukens nest siste dag igjen.

Er helt frik, og bruker altfor mazzzzzzze tid her inne.

Men det er ett godt sted å være.

Skal gi meg nå tror jeg:rolleyes:

Men man skal aldri si aldri.

Håper dere alle har det bra,

det har jeg det i dag.

Så nå vet dere det;)

KOOOOOZZZZZ til ALLE SAMMEN.

melene 29-08-04 12:12

Eskapisme

Var på vei inn på soverommet for å bruke en regntung søndags formiddag til å rydde i garderoben. Min garderobe består av for store klær, (JIPPI), for små klær(OM jeg blir så slank igen, er de fortsatt "in"?), noen nye fine som passer akkurat nå, og noen gamle store/små det er knytte føleleser til (som derfor er vanskelige å kvitte seg med), noen som jeg burde bruke fordi de er nye og dyre (men som jeg innser var tåpelige kjøp, liker jo ikke den stilen i det hele tatt), osv. osv.

Som dere skjønner, jobben med å donere til Fretex vil bli hard. Og når PC'en samtidig står rett utenfor soveromsdøren, spørs det hvorfor jeg er på nett akkurat nå. Er det "Flukten fra Alcatraz(plagg-utvelgelsen)", eller behovet for å sjekke innlegg på lavkarbo.no?

Jeg tror jeg vet svaret... Men NÅ fortsetter jeg mot soverommet.:(

Lykke til med 1000-tråden

Nille 29-08-04 12:36

Jaaaaaa, det var et flott ord......eskapisme !!! :D
Tror jeg må ta en ny runde snart. Såvidt inni str. 40 må jeg nok vente litt. Str. 42 er fin enda. Genserne passer enda (de kan jo godt være store ikke sant). Alle bukser i str. 44 og over forsvant i "ferie eskapisten" - sammen med masse andre plagg. Gikk helt av skaftet i går etter hyperrask handletur til H&M for å finne ny svart billig bukse i mindre størrelse... (249 er grei pris for noen måneders bruk). H&M størrelse 40 glei på gitt. Og da jeg kom hjem tok jeg motet til meg og prøvde klær fra "for lite" delen av skapet. Mye ble flyttet til "passer" delen. Og noen få ble faktisnk flyttet over til "litt for stor" - "mye for stor" er Fretex. Og det betyr at et ikke er noen vei tilbake....... om jeg ikke vil gå naken da...... og det tror jeg jammen ikke hadde vært så populært !! :rodme: Skinnet mitt har nemlig ikke fulgt med resten av kroppen (inni skinnet) og holder fremdeles str. 46-44 i et mer eller mindre fast "grep".......Cellulittene holder grepet i gropene sine.....

Så nå skal jeg heller ta en tur i dusjen og børste og børste og børste etterpå. Tørrbørsting skal være godt for å stramme opp slapp hud har jeg lest et sted.....

.....og så skal jeg spise lunch...... :snill:

...og Melene..... 1.68 lav ????? Du er søren meg minst 6 cm høyere enn meg jo !! Du er ikke lav når du er 1.68 !!!
Bare spør Anne .... santvel Anne at det er HØYT med 1.68 !!! Aaaaaannnneeeeeee !!!!!!

melene 29-08-04 13:24

Ok, jeg er 1.68 høy. Men det var bare fordi det er standard å si høy, at jeg skrev lav... Og så må det jo sies at jeg ikke føler meg særlig høy når jeg er gift med en på 1.90:rolleyes:

Jeg gjennomførte oppryddingen med stil, nå har jeg t.o.m. en helt tom kommodeskuff, og det er ufattelig deilig. Og så har jeg tatt vare på litt str. 44, som jeg kan bruke i dag og, og resten er bare 40/42, pluss at jeg satt følelsene helt til sides. Kastet den sorte "Banana Republic" fløyels-buksen jeg har kost meg meg i 1 1/2 år, som kostet 6 dollar på Katy (U know...). Buksen var bare så ideell super, min favorittbukse gjennom tidene. men her i vår fikk jeg et miksoskopisk hull i den, og sortfargen forandret seg de siste ukene til litt rusten på lårene. Og i dag har jeg innsett at livet må gå videre og der vil komme nye perfekte tilbud og modeller.. Bye Bye love...

Nå eskaperte (flyktet) jeg igjen, bort fra haugen med det som skal posepakkes til Fretex, ut døren og ned ved skrivebordet. Jada, jeg vet at jeg må fullføre jobben nå, ellers blir gubben gretten over en haug ubrukelig tøy som okkuperer gulvet akkurat der han må gå for å legge seg...

Og snart kan jeg sette meg ned og være kjempefornøyd med meg selv.

Deilig!

Carbokiller 29-08-04 13:27

Grønne prikker man ikke har. Til Lise

Av og til skulle man hatt noen grønne prikker på lager. Sånne reserveprikker. Når alt er brukt opp og det er en evighet til nesten gang man får lov å gi den ene eller andre en prikk. Det er nemlig utrolig frustrerende når man i sin glede har lyst å gi en prikk, ja faktisk noen ganger har jeg lyst til å gi TI PRIKKER.... og så har jeg ingen igjen å gi. Klart man kan skrive en mail, eller en melding også da. Men av og til har jeg lyst til å gi PRIKKER!! .... Og så har jeg ingen. Akkurat i dag var det Lise som skulle hatt en god del prikker av meg. For akkurat i dag så har Lise imponert meg grådig. Både meg sang til Fedonisten, men også for sitt evige engasjement, gode råd, omsorg, varme og kunnskaper hun alltid øser av seg. Du skulle hatt en kjempestor klem av meg i dag Lise!

Så desverre Lise... noe prikker får du ikke. Men du får disse ordene istedet.
C

Anne 29-08-04 20:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille

Bare spør Anne .... santvel Anne at det er HØYT med 1.68 !!! Aaaaaannnneeeeeee !!!!!!

JAAAAAAA.....1.68 er kjempehøyt. Det er sant det Nille. Og du er jo myyyye høyere enn meg, så jeg vet. 1.58 er jeg ....det er lavt det. Hadde jeg vært 1.68 så hadde jeg nesten hatt grei vekt også:D :D :D :D men jeg skjønner det er vekta jeg må gjøre noe med......

Nille 30-08-04 13:43

Er bare så vidt innom på tampen her...... skal være på jobb om 20 minutter og burde vært i bilen nå.

Har vært hos tannlegen i dag og verker i hele tanngarden. Har tatt 2 piller med rød trekant og må nok ta med meg noen fler på jobb :snill:

Hvis noen lurer på hvorfor jeg er helt i ørska har jeg iallefall en god unnskyldning....og hvite fine tenner !!

Kommer innom i pausen på jobben om jeg får tid ! Det er jo MUP'e dag i dag og det må jo kommenteres og heies på :D

magdalena 01-09-04 13:01

Da er det ikke skrevet noe her på en stund igjen,så kanskje jeg må starte denne gangen? Nå holder vi på å pakke ting og møbler,skal nemlig flytte vekk for par år:( Forlate dette koselige huset vårt mot en studentleilighet med ett soverom!Det som er mest leit er jo at poden må slutte i barnehagen og begynne i en ny,men det går seg vel til..Her hvor vi bor er det skikkelig nedgangstider og fraflytting,men vi tar sikte på å komme tilbake etterhvert.Vi har bredbånd i leiligheten også,så jeg skal nok følge med her videre:)

Nå gjenstår det bare å finne tilhenger og finne en dag når vi faktisk skal flytte.

Fedonisten 09-09-04 17:40

Nå må dere våkne - det er kjempelenge siden det har vært noe aktivitet å snakke om her!!! Javisst er jeg klar over at jeg sitter i glassbur, men et sted skal man jo sitte. I glass kommer i hvert fall lyset inn - i motsetning til om man sitter i en bunker under jorda.

Derfor kaster jeg stein som bare det - og lar det single rundt meg! :eek:

Carbokiller 09-09-04 18:45

ÆÆÆÆÆSJ.... Jeg er kvalm!!! Er redd jeg er i ferd med å bli smittet av lillemor som har ligget her med forkjølelse feber og diare i tre dager. Dette var ikke med i programmet mitt for dagen. Jeg står nemlig på farten til å trene vannaerobic jeg. Det ser ut til at jeg må ta sengen i stedet. Uff. Kjedelig. Var dette femti ord mon tro?

Summer 09-09-04 20:33

Jammen atte jeg har jo ikke kjedet meg jo... :snill:
Og det gjør jeg fortsatt ikke her jeg sitter og ser hvordan Fedonisten sitter i domkirkeoden og kaster stein så det singler rundt henne,- særlig ikke når jeg tenker på at et av glassene koster ca 100.00 (var det ikke noe sånnt? Må sjekke bildet jeg har tatt :) )

Nå skal jeg spise litt (ikke noen overraskelse tenker jeg...) og så skal vi pakke og rydde slik at alt er klart så vi kan dra til Bergen i måren rett etter skolen.. :)

Fedonisten 09-09-04 20:52

Lise da! Det er leeeeenge siden dette var en kjede-seg-tråd!! Er du blitt glemsk på dine unge dager? Dette er jo en tråd for å få en fest det vettu!! Dessuten kaster jeg ikke stein fra Hamardomen da - får være måte på! Nei, det er nok mer et bittelite drivhus jeg sitter og kaster stein i - og da "gjør det vel ikke så farlig"?

God tur til Bergen i morgen da! Kjør forsiktig - det er kanskje fotobokser langs veien.....

Anne 09-09-04 21:41

Det var nok jeg og ikke dattere'n til MHM som skulle ha sprayet meg med det insektsmiddelet. Når vi kom hjem fra ferie på tirsdag så raste vi over hagen en runde, for å bli kvitt litt gress og ugress.

Det jeg ikke visste var at ca 1 mill med knott hadde tatt hus i en av buskene her, og den var jeg borti.:eek: Resultat: Hodet fullt av knottstikk...ca 50 og jeg holder på å bli gal. Tror jeg må smøre inn hele hodet med Eurax. Jeg reagerer så voldsomt på mygg og knott, så dette var litt for j.....Store stikk...Hjeeeelp.....:eek:
Kanskje det er fargen de liker:D eller nei...fikk noen på armen også...:cool:

Fedonisten 09-09-04 22:51

I kveld har jeg sitti med perlene mine igjen. Ikke laget så mye - bare et helt håpløst armbånd.... :rodme: men jeg har ryddet i dem. Da begynner det å bli en anseelig mengde skjønner'u - når'n må rydde i perlene sine. Så på "24" samtidig da - så det er kanskje ikke så rart at det både tok tid og at resultatet ble heller miserabelt..... Det gjø'kke no' - bare'n har det arti', sier nå jeg.

Også er det viktig - siden jeg sitter i glasshus mener jeg - at jeg ikke kaster perler for svin når jeg er så godt i gang med kastinga...... :p

Anne: Er neglene dine omtrent sånn lilla?

Anne 09-09-04 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Anne: Er neglene dine omtrent sånn lilla?

:ja: Fin farge?:cool:
...så flink du er til å rydde ...Koser du deg da? Litt godt å få sitte med sånt, synes jeg ihvertfall:D Litt bra for "tankevandringen". Ta bildet av det du lager en gang da og legg ut her så vi får se. Pls.

Oiii...jeg må skrive mer, for det er jo 1000tråden jeg har svart på..:klem:

Fedonisten 09-09-04 23:06

VÆLDI FIN FARGE!

Kan nok ikke love at det blir noen bilder av produktene her i forumet. De blir stort sett liggende i "kassa mi" i boden min. Men jeg koser meg fælt ja. Tror jeg kunne brukt flere tusen kroner på å kjøpe "hobby-ting" hvis jeg hadde hatt pengene tilgjengelig. Syns det er så morsomt - men jeg er skrekkelig klønete da, så det er liksom mer shoppinga jeg er flink til...... :rodme:

Syns det er skrekkelig liten aktivitet her om dagen jeg - hva driver folk med'a???

Anne 09-09-04 23:14

Yes. Fedonisten er flink.

Hun finner de positive sidene sine. Sånn skal det være. Det er jo det vi snakker om hele tiden. Finn frem til dine positive sider. Og er du flink til å shoppe-så er du flink til å shoppe.Si det msnge ganger og du blir enda bedre, til både det og alt annet:D

Fedonisten 09-09-04 23:20

Hmmm. DET var et godt råd! Kanskje jeg skal ha det som affirmasjon en stund? Da blir nok HI HO SILVER veldig glad....

Jeg har forresten lært ei ny regle i dag - og den vil jeg selvfølgelig veldig gjerne dele med dere :D Fordi den er så.....eh.....fin? :cool:

Lang, lang rekke
gutta er så frekke
vet du hva de gjorde
bæsja under bordet
vet du hva de fikk
bleie i butikk!

Lang, lang rekke
jentene er så snille
vet du hva de gjorde
tørka under bordet
vet du hva de fikk
kjærlighet i butikk!

Den tenker jeg dere får mye bruk for!?....

Nille 09-09-04 23:37

Hva jeg har drivi med i dag ???

Jeg er sykemeldt og har fått streng beskjed om å hvile. Og det var planen min idag. Helt til lunchtid da jeg var inne på kjøkkenet for å fikse mat. La merke til at døra til fryser'n sto på gløtt. Vel, JEG har ikke vært inne i den på et par dager... Nå hadde den stått oppe x-antall timer og det var masse is. Så mye at det ikke gikk an å lukke døra. HARD is ! Da var det bare en ting å gjøre da. Alle varer ut (de som ikke var frosset fast). Store gryter med kokende vann på skift inne i skapet for å smelte isen fortest mulig. Og jeg sittende i en stol foran, med føneren på full guffe. Vet det ikke er den rette måten å gjøre det på, men den er effektiv og det går mye fortere. Kombinert kjøl/fryseskapet er over 12 år gammelt og må skiftes ut snart. Neste gang skal jeg ha et av de skapene som iser seg av sjøl !!

Jeg fikk hvile litt innimellom - på sofaen. Men lunchen ble en pakke med smeltede bringebær jeg glemte på benken.......og den siste av muffinsene - og en tomat ! Og da min kjære kom hjem fra jobb tok han over og fikset resten !

Fedonisten 10-09-04 07:44

Det mest fasinerende med barn - må jo være tanker, logikk og resonnement. Sånn som bare barn kan.

Jeg våknet av et kjempe-høyt "BØ" i dag tidlig - eller for meg var det fortsatt natta. Forklarte at det var natta og at vi måtte sove litt til + at jeg selvfølgelig klarte å slenge på en kommentar om at jeg ikke likte å bli skremt....

"Jammen det var jo derfor jeg sa bø - så du ikke skulle skvette..... dessuten spretter bare øya mine opp hele tiden, og de hører ikke etter når jeg sier at dem skal sove. Har øyer ører mamma?"

God morgen - dagen hadde visst startet uten meg. :cool:

nalana 10-09-04 08:23

Og så sier de så...

...mye morsomt:D

Har en historie jeg må fortelle fra da min sønn var snart 3 år. Han hadde vært uten bleie noen måneder. Denne dagen var han litt uheldig og litt sent ut for å få tisset. Han rakk å få buksene på knærne, men ikke å få tisseredskapen over dokanten i tide.

Selv om jeg ikke sa noe, så må jeg ha klart å uttrykke litt fortvilelse over våt bukse med enten lyder eller ansiktsuttrykk. I hvert fall trøstet han og unnskjyldte seg med følgende ord:

"det e ikkje så fali mamma, det va jo bare en liten slurk"

Det heter jo slurk når det kommer inn, og ingen hadde visst lært ham at det heter for eksempel skvett når det kommer ut igjen:D

Carbokiller 10-09-04 08:45

I dag skal jeg Harry-handle i Harry-landet "du gamla du fria-landet". Skal hente skolebarnet tidlig, og deretter til Harryland for å fylle opp fryserern. Vi har egentlig vært veldlig flinke å bruke alt som er i fryserern. Ligger igjen noen kaker, potetchips og annet anti-Atkins-snusk der, men kjøttet er borte!! Så nå skal de bli nye runder med kyllingfileeter, kylling vinger, kyllingklubbor, indrefileeter, koteletter, karbonadedeig, oster, pålegg, grønnsaker, olje og alt annet vi måtte finne på kjøpe. Ja... også sjokoladen min da.

Oster er jo veldig billig i Sverige, og er jeg heldig og kan finne noe med lang holdbarhet så kjøper jeg inn alt jeg skal ha til ost og vin-selskapet mitt i starten av oktober. Det er greit med modne oster, men ett sted går grensen også da.
Og været der ute er fantastisk flott, og det er nesten synd å kaste bort dagen til Harry-land, men vi får nyte kjøreturen dit i stedet.

Ja.. også har vi kjøpt oss båt!

Nille 12-09-04 15:02

Hadde besøk i går jeg. Ei søt lita tulle i rosa sparkedress. *smeeeeeelt*. Kan vel ikke akkurat si jeg er verdens mest objektiver person, men det er jo en uanminnelig skjønn baby da ! Det var bare 11 dager siden hun lå inni mamma's mage.

..... er det rart jeg er stolt bestemor ???

http://forum.lowcarber.org/gallery/d...Ella11days.jpg

Anne 12-09-04 18:15

Jeg har spist wienerbrød i dag....og ostekake:cool: Tror jeg. Wienerbrødet ble så fort borte at jeg tror det var noen andre som spiste det:D

Vi var en tur på boligmessa på ValleHovin i dag, og vi var så tidlig ute at det ikke var kø ved kafeterian:confused: Også en grunn til å kjøpe wienerbrød:D Jaja. kanskje smakte det, men trøtt ble jeg. Gjort er gjort. Kan kanskje kalle det ferieavslutningswienerbrød......:cool:

Nå er ferien slutt og arbeidsdagen begynner i morge.

Det gjør også MUP-rapport-tiden. Gleder meg til å komme skikkelig i gang igjen med det da.

Fedonisten 12-09-04 22:53

Jeg har spist pizza i dag jeg. Godt var det også! Og vet du - jeg gidder ikke gjøre det til noe stort problem heller. Andrea er syk, jeg er "i knestående" og vi er alene hjemme. Skulle jeg da bruke kreftene mine på å lage mat som jeg ikke egentlig orket å lage? Nei - jeg valgte heller å la Andrea bestemme, så dekket vi kjøkkenbordet og tente levende "Guardian Angel"-lys og koste oss. Hun orket ikke mer enn et par-tre-fire munnfuller - men var VELDIG fornøyd med å ha fullt fokus fra meg og at hun hadde fått bestemme.

Betyr mye mer det enn at jeg har spist skikkelig dårlig i dag!

magdalena 16-09-04 15:40

Nå er det lenge siden det er blitt skrevet her..Kjeder ikke folk seg lenger?

Ville bare sette ned noen ord om hvordan ting kan brått snu seg..Ene øyeblikket er alt bare helt svart og alt går i mot deg,man lurer på om ting er verdt å leve.En streber etter å komme ut fra mørket og klarer det halveis før en faller ut i det igjen.Men en dag,vil alt bare komme deg til gode,kanskje alt skjer på så kort tid at en svever på en rosa sky...?men like brått kan det snu seg igjen,men da vet man at ting blir bedre igjen.Av motgang blir man sterk,sies det,men med for mye motgang,kan det bli for uholdbart..Nå lyser alt for meg igjen,og det ska jeg nyte!En dag får jeg en knyttneve i trynet igjen,og da skal det bli godt å tenke på denne uken,som stadig ble bedre og bedre og vite at alt håp er ikke ute,selv om det virker slik i de tyngste øyeblikkene..:rodme:

StorOla 16-09-04 18:40

Dette må jeg jo bare være med på

1 Vedlegg
Siden jeg fritt kan velge tema ønsker jeg å skrive om kunstneren Rolf Groven, som jeg har veldig god sans for. I 1977-78 fikk jeg tak i reproduksjon av Vann-dal-isme som jeg hang på gutterommet mitt, siden har jeg sett hans engasjement for det som skjer i samfunnet enten det er kampen mot atomkraft, EU eller kraftutbygging, han er et oppkomme av slående bilder og jeg anbefaler alle å besøke hans hjemmeside www.groven.no , en gang tidligere i år fant jeg hjemmesida hans, sendte en mail for å høre om det fremdeles var mulighet å fremskaffe reproduksjoner, noe det heldigvis var, neste gang jeg tok kontakt var da jeg hadde utbasunert at jeg skulle starte aksjon vedrørende lik behandling av alle overvektige uansett hvilken helseregion de kommer fra, og han svarte positivt, jeg fikk lov å bruke bildet "karbokammeratene" til dette. Jeg er han evig takknemlig, og når jeg en gang blir rik skal jeg kjøpe meg en original Groven for å ha på veggen hjemme. Han er bare rå.

Carbokiller 16-09-04 22:39

Jeg skal på hyttetur, og jeg skal på hyttetyr, trallalalalalaaaaaa UTEN unger og MANN!!! Gleder meg sinnsvakt til å dra på jentetur og vekk fra alt. Skal losse bilen opp med alle kortlagings/stempling/scrappetingene mine, litt alkohol, noen få klær og meg selv. Og det beste er at hun jeg drar sammen med er en skikkelig anti-karbo-friik, så det går an å spise karbofattig hele helgen og likevel ikke være UTAFOR!!! Dette er akkurat hva Carbokillern trenger nå tror jeg!!
Og det jeg også kunne trengt nå var et par valium fordi jeg har trent vannaerobic en time og er ennå så j.... gira i kroppen. Massssse vann skal hjelpe har jeg hørt.
Svelge,svelge,svelge
Ha derfor en flott, fargerik og gnistrende helg alle sammen!

Fedonisten 16-09-04 22:52

Nå er'e hælja
snart er jeg drita full.
Raver rundt med spritflaska
og glemmer at jeg er et null.
Leser aldri bøker
å se på TV er jeg lei.
Jeg digger Zappa!
- men Zappa digger sikkert ikke meg!

Og hvorfor kom jeg på den akkurat nå?? Mest fordi jeg er sliten, og for meg og Andrea er det helg når det er fredagen. Da har nemlig hun fri fra barnehagen, og vi har jentedag!! :ja:

*sukk*

Anne 20-09-04 14:53

Nå er det jammen lenge mellom hver gang vi skriver her. Har vi ingen lyse sider i livet om dagen eller:confused:

Må fortelle om barnebarna som var på besøk og minstejenta som hadde en av sine "gullkommentarer " jeg da.

Vi sitter ved frokostbordet og småprater om smått og stort, når strorebror begynner å snakke om "da han blir stor og skal flytte"...
Ja, sier jeg, skal du flytte da, skal du flytte når du skal gifte deg kanskje...spør jeg. "Neiii:( ...jeg skal bli rik" er svaret. "Og du da", sier lillesøster på 4, "du tenker nå bare på penger og gull du da"....Ble jo litt latter, for det stemmer. Han er sååå utrolig opphengt i hva penger er verdt og hva de kan brukes til.

Så fortsetter 4-åringen...Du..K...du skjønner det, du behøver ikke å gifte deg for å flytte å bo sammen med kjærsten din vet du.:)

Hva de vet ...ungdommen:D :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.