Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5749)

BiB 22-11-07 10:37

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av cyanid (Innlegg 367078)
Denne må jeg skrive under på! Og som eks(stor)røyker vet jeg hva jeg snakker om :ja:

Det var ikke værst!!
:heia: for oss som likevel går på utfordringa med krum hals!!

hans 01-12-07 03:20

Hei,

Jeg passerte den gærne siden av 140 kg for tredje gang i livet for et par år siden. Har vært nede i 70 kg to ganger før - første gang gjennom ekstrem trening og andre gang gjennom ekstrem sulting på tradisjonell "kunkarbodiett". Nå har jeg oppdaget lavkarbo og livet har tatt en uventet vending synes jeg. Har lest mye i de åpne foraene her i de siste par måntene og baserer opplegget fremover på et utvalg av det dere andre har lagt ut. Det har forsvunnt 10 kg på siste 35 dager og jeg er veldig motivert for veien videre. Takk til alle i forumet som har lagt ned så mange timer i å formidle mengder av kvalitativ info om lavkarbo :))

hilsen
Hans

BiB 01-12-07 03:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hans (Innlegg 370482)
Hei,

Jeg passerte den gærne siden av 140 kg for tredje gang i livet for et par år siden. Har vært nede i 70 kg to ganger før - første gang gjennom ekstrem trening og andre gang gjennom ekstrem sulting på tradisjonell "kunkarbodiett". Nå har jeg oppdaget lavkarbo og livet har tatt en uventet vending synes jeg. Har lest mye i de åpne foraene her i de siste par måntene og baserer opplegget fremover på et utvalg av det dere andre har lagt ut. Det har forsvunnt 10 kg på siste 35 dager og jeg er veldig motivert for veien videre. Takk til alle i forumet som har lagt ned så mange timer i å formidle mengder av kvalitativ info om lavkarbo :))

hilsen
Hans

Hei og velkommen til oss!

Så flott at du også har oppdaget denne veien, den er så ufattelig mye "enklere" å gå på enn de tradisjonelle når man skal ned i vekt. Flott start til nå :heia: Lykke til på resten av veien :)
Beste hilsen BiB

Rufsaa 09-12-07 05:15

Jeg hører vel i grunn til her jeg også. Jeg veier 95 kil og vil gjerne gå ned til 60, altså 35 kilo. Setter opp noen delmål så jeg ikke mister motivasjonen.

Delmål 1: 90kg
Delmål 2: 80kg
Delmål 3: 75kg
Delmål 4: 65kg
Sluttmål: 60kg

Jeg har prøvd mye forskjellig, men ingenting som har fungert ennå, skal lese skaldeman sin bok, håper det blir lærerikt. :)

BiB 09-12-07 19:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rufsaa (Innlegg 372758)
Jeg hører vel i grunn til her jeg også. Jeg veier 95 kil og vil gjerne gå ned til 60, altså 35 kilo. Setter opp noen delmål så jeg ikke mister motivasjonen.

Delmål 1: 90kg
Delmål 2: 80kg
Delmål 3: 75kg
Delmål 4: 65kg
Sluttmål: 60kg

Jeg har prøvd mye forskjellig, men ingenting som har fungert ennå, skal lese skaldeman sin bok, håper det blir lærerikt. :)

Velkommen til deg!!
Smart med delmål, det har jeg også. Imidlertid klarer ikke jeg å se mer enn 5 og 5 kg i gangen, det blir fo rlenge emellom hver måloppnåelse.
Lykke til videre :)

Silly 11-12-07 21:03

Her er jeg. Har lenge vært innom på sidene, men først blitt medlem nå. Skal ned ca 40 kg, og har gått ned 6.6 nå på Ketolyse. :). Er veldig fornøyd !!!

BiB 11-12-07 21:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Silly (Innlegg 373669)
Her er jeg. Har lenge vært innom på sidene, men først blitt medlem nå. Skal ned ca 40 kg, og har gått ned 6.6 nå på Ketolyse. :). Er veldig fornøyd !!!

:D SÅ FLOTT!!
Gratulerer så mye og velkommen til oss! Lykke til videre på veien, det er mulig :D :heia:

Silly 11-12-07 21:25

Tuuusen takk!!! Føler meg helt topp etter å ha begynt på Ketolyse. Gleder meg virkelig til fortsettelsen. Og du BIB har jo hatt en fantastisk nedgang! Blir veldig inspirert av sånt!!

BiB 11-12-07 22:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Silly (Innlegg 373679)
Tuuusen takk!!! Føler meg helt topp etter å ha begynt på Ketolyse. Gleder meg virkelig til fortsettelsen. Og du BIB har jo hatt en fantastisk nedgang! Blir veldig inspirert av sånt!!

Så hyggelig!! Fint om jeg kan inspirere :)
Ja, jeg har i sannhet fått et nytt liv etter ketolyse, ikke bare i fht kilo og vekt, men livskvalitet i bred forstand :ja:
Lykke til videre!

MK75 06-01-08 20:59

Jeg er helt ny her. Skal bestille Ketolyseboken i morgen samt tablettene! Gleder meg! Har 50 kg å gå ned! Men det får ta den tiden det tar, helt enkelt! :)

http://tickers.TickerFactory.com/ezt...7II/weight.png

BiB 06-01-08 21:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MK75 (Innlegg 382215)
Jeg er helt ny her. Skal bestille Ketolyseboken i morgen samt tablettene! Gleder meg! Har 50 kg å gå ned! Men det får ta den tiden det tar, helt enkelt! :)

http://tickers.TickerFactory.com/ezt...7II/weight.png

Velkommen så mye, gratulerer med flott valg og innstilling, lykke til!!
:) beste hilsen BiB

tulleruska 07-01-08 01:28

Hei alle sammen!:D

Jeg startet her i november i fjor, men føler ikke helt at jeg har kommet igang riktig enda. Har over 30 kg å gå ned, men sliter med lavt stoffskifte og går på medisiner for dette. Har i tillegg forhøyet insulin produksjon, så slik jeg har oppfattet ketolysekuren skal den hjelpe på dette!

Har gledet meg til å komme i gang, men sliter med en travel jobbsituasjon, mye overtid, noe reising utenlands, og dermed ikke så helt gode forhold for en slik diett. Det gikk bra de første 3 uker, men så ble det en reise, og så kom julebordene... og jula. Går igang igjen nå for fullt og skal klare å komme meg ned mine 30 kg, men tror jeg må beregne god tid! Og tillate meg å ta det med ro :boat: når jeg er på jobb-tur.

Vet det finnes mange gode oppskrifter, men ved siden av mine 11 timers arbeidsdager ( jobb + reise til og fra) blir det ikke så mye tid til å lete frem de oppskriftene som er gode :forvirret og enkle å følge. Sleit lenge før jeg fant en brødoppskrift som jeg likte, og har langt igjen for å få til variasjoner i kosten.
Har tittet på noen dagbøker, og der går det i ommelett..... noe jeg begynner å bli mektig lei av!.... Så jeg må finne noen alternativer!

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere, og håper jo på å kunne få noen råd fra dere som virkelig har klart å nå målet deres! Det er godt å se at det virkelig går an!!! :heia:

nalana 07-01-08 09:43

Velkommen hit og lykke til!
Mitt tips til deg blir en slags tapaz i nisteboks. Legg ostebiter, f.eks. Brie, litt nøtter, spekemat eller annet kjøtt i passelige biter. (Kommer an på om du har anledning til å oppbevare maten kaldt på jobb eller under reise)
Sukkererter eller litt cherry-tomater for å få med litt grønt. Nesten bare fantasien som setter grenser her.
Glemte forresten å se hva slags filosofi du skal følge. Mulig du må vente litt med nøttene.:confused:

BiB 09-01-08 10:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tulleruska (Innlegg 382391)
....Har gledet meg til å komme i gang, men sliter med en travel jobbsituasjon, mye overtid, noe reising utenlands, og dermed ikke så helt gode forhold for en slik diett. ....Har tittet på noen dagbøker, og der går det i ommelett..... noe jeg begynner å bli mektig lei av!.... Så jeg må finne noen alternativer!.... håper jo på å kunne få noen råd fra dere som virkelig har klart å nå målet deres! Det er godt å se at det virkelig går an!!! :heia:

Hei og velkommen!

Ja, jeg e rjo en av de som omsider har gått til noe på området etter å ha prøvd det meste uten å lykkes over tid før. Også jeg reiser mye, 2-4 dager med overnatting i uka. Hva er min løsning? I all hovedsak ribbe. Hvorfor? Jo, siden jeg salter den 3-4 døgn før steking har den god holdbarhet, den smaker godt, er feit og god så den metter i selv små porsjoner og den får plass i minibaren. Ellers er alt kjøtt stekt i strimle rog gkrydra godt. Bokser med Bayerpostei (0 karber) har "evig" holdbarhet uåpnet og trenger da helle rikke kjøleskap. Tubeost, avocado, miniposer med salat, spekepølse med 0 karber og som Nalana sier, tapasinspirert mat. Både Rema og Spar-kjeden selger små tapas retter som kan tas med som de er eller fylles ove rpå bokser og legges i baggasje som sjekeks inn om du flyr.

Lykke til!!

Kenny 10-01-08 18:50

Hei. Jeg fant denne siden først i går etter å ha vært innom hjemmesiden til Sten Sture Skaldeman. Litt om meg selv :
Jeg er 24år gammel og har lyst til å gå ned rundt 30kg.Jeg er ca. 197cm høy og veier rundt 124kg. Jeg har 2 ganger tidligere forsøkt å trene på helsestudio med en jojo effekt - gå ned 5kg...gå opp 5kg. Jeg har en drøm om å kunne sitte på stranden med mine kompiser uten å være flau over kroppen eller med genser. Det er svært få jeg kjenner som er min situasjon og denne siden virker jo helt perfekt ;)
Ellers så har jeg planer om å følge boken Spis Deg Ned i Vekt.

BiB 10-01-08 19:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kenny (Innlegg 384815)
Hei. Jeg fant denne siden først i går etter å ha vært innom hjemmesiden til Sten Sture Skaldeman. Litt om meg selv :
Jeg er 24år gammel og har lyst til å gå ned rundt 30kg.Jeg er ca. 197cm høy og veier rundt 124kg. Jeg har 2 ganger tidligere forsøkt å trene på helsestudio med en jojo effekt - gå ned 5kg...gå opp 5kg. Jeg har en drøm om å kunne sitte på stranden med mine kompiser uten å være flau over kroppen eller med genser. Det er svært få jeg kjenner som er min situasjon og denne siden virker jo helt perfekt ;)
Ellers så har jeg planer om å følge boken Spis Deg Ned i Vekt.

Velkommen! :)
Dette er et perfekt opplegg for meg som har MYE å gå ned :ja: tror og håper det vil passe for deg også! Jeg har litt igjen før jeg sitte rmed slank kropp på stranda, men jeg har kommet dit at jeg kan bevege meg blant folk i badedrakt uten å forgå av skam, sjøl om jeg fortsatt e rovervektig. Det e rnoe av det jeg har satt størst pris på gjennom det å jobbe med kosthold, valg og selvbilde, jeg er mer glad i meg selv som jeg er.
:heia: og MASSE lykke til, :) Beste hilsen BiB

Kenny 10-01-08 20:03

Hyggelig med en slik tilbakemelding ;)
Det er fint å endelig være på en side hvor det flere personer enn bare meg som har den samme utfordring når det gjelder vekt! Fint å lese tanker, historier og resultater fra andre. Det er motiverende for min del ;)

BiB 10-01-08 20:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kenny (Innlegg 384891)
Hyggelig med en slik tilbakemelding ;)
Det er fint å endelig være på en side hvor det flere personer enn bare meg som har den samme utfordring når det gjelder vekt! Fint å lese tanker, historier og resultater fra andre. Det er motiverende for min del ;)

Ja, jeg tror ikke jeg hadde klart denne nedgangen og endringa hadde det ikke vært for flg faktorer:
1: Jeg gikk fra å ønske til ville
2: Jeg begynte å se meg selv for meg som tynn, jobbet aktivt med visualisering
3: Jeg fant meg heiagjeng (legen min - er der fortsatt 1 gang i uka, etter me renn 1 år på denne livsstilen, familie, venner)
4: Jeg informerte kolleger på jobben for å slippe spørsmål
5: Jeg fant lavkarbo.no :D
6: Jeg, med min impulsivitet klarte å snu om til planlegging av mat.

Lykke til med ditt prosjekt, jeg anbefaler virkelig å ha en journal!

:) beste hilsen BiB

tulleruska 11-01-08 21:49

Hei BIB og Nalana!
:blomster:
Tusen, tusen takk for ideer til mat på reise! Nå høres det ikke så uoverkommelig ut lengre! Var en tur i Frankrike og endte med å gafle i meg mandler til frokost, lunch og kveldsmat i tre dager, for det var ikke noe annet enn bagetter og "Croasones.." (...aner ikke hvordan det skrives) å velge mellom til frokost kl 5 om morgenene, eller på bedriftsbesøket senere på dagen. Middagen gikk derimot veldig greit - da kunne jeg ta en biff med grønnsaker.
Å kunne bruke ribbe og andre kjøttretter på den måten har jeg ikke engang tenkt på! Tapasrettene har jeg heller ikke vurdert. Er nok for "indoktrinert" om at kjappe, sunne måltider må være en Yoghurt eller noe tilsvarende!
Takk igjen for tipsene! Dette skal jeg klare - og jeg kommer helt sikkert tilbake etter flere råd!

Forresten... har dere noen ideer til hvordan en løser jobb-lunchen når det er andre som har organisert, planlagt og serverer ferdigsmurt mat? Er det veldig frekt å dra opp en matpakke når en er på bedriftsbesøk og kommer til dekket bord?

Helgen skal jeg bruke til å lage opp mat til fryseren, klar i porsjoner til å raske med meg når jeg skal av gårde!:spent:

BiB 11-01-08 22:48

Sitat:

Dette skal jeg klare - og jeg kommer helt sikkert tilbake etter flere råd!

Forresten... har dere noen ideer til hvordan en løser jobb-lunchen når det er andre som har organisert, planlagt og serverer ferdigsmurt mat? Er det veldig frekt å dra opp en matpakke når en er på bedriftsbesøk og kommer til dekket bord?
Så utrolig flott å lese!! :D Nå ble jeg skikkelig glad!!
Og nei, det e rikke uhøflig. Du kan informere på forhånd om at du må ha spesiell mat og at du tar med sjøl, elle rsi det når du er der. Jeg er blitt rågod på sånt nå! I dag sa jeg på kurset jeg var på at jeg går på diett, så jeg har med egen mat. Og ingen sa noe til det :)
Lykke til!!

Romle 13-01-08 15:02

Hei

Har lavt stoffskifte og ønsker å gå ned 35-40 kg. Har gått ned 8 kg ved hjelp av Reduxin, men ble dårlig av de... Så det vil si at jeg har litt over 30 kg igjen.. Kjenner litt til Ketolyse og tenkte jeg skulle prøve den, da dette egentlig er siste forsøk før jeg gir helt opp.. Ganske fortvilet, ja...
Håper å smitte over på sambo etterhvert,men er litt beskymret for hvordan jeg skal klare å balansere ketolyse og vanlig kosthold til datteren min på 2 år. Er foreløpig bare i startgropen og håper dette går bra..

Karbosara 13-01-08 19:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Romle (Innlegg 386290)
Hei

Har lavt stoffskifte og ønsker å gå ned 35-40 kg. Har gått ned 8 kg ved hjelp av Reduxin, men ble dårlig av de... Så det vil si at jeg har litt over 30 kg igjen.. Kjenner litt til Ketolyse og tenkte jeg skulle prøve den, da dette egentlig er siste forsøk før jeg gir helt opp.. Ganske fortvilet, ja...
Håper å smitte over på sambo etterhvert,men er litt beskymret for hvordan jeg skal klare å balansere ketolyse og vanlig kosthold til datteren min på 2 år. Er foreløpig bare i startgropen og håper dette går bra..

Hei og velkommen! Tror du har gjort et lurt valg av kur. Vi er mange her inne som kan skrive under på det, og jeg tror heller ikke at du skal få noe problemer å spise sånn som du skal spise sammen med din toåring. Jeg har 3 barn på 8,5 og 9mnd, og jeg spise det samme som dem, med noen unntak...har mitt eget brødsubstitutt, og jeg spiser heller sppe enn pannekaker, f.eks. Og alt du spiser, kan toåringen også spise hvis hun vil...hun skal bare ha poteter, ris,pasta o.l. i tillegg...

Hvis du ikke har bok om kuren ennå, anbefaler jeg den du får tak i på www.ketolyse.no .Den er lettfattelig og grei...kostilskuddet som selges derfra har også greie prise i forhold til det du får kjøpt på helskosten.

Lykke til! Og kom gjerne på besøk!

hans 13-01-08 21:50

Fint å kunne skryte litt av seg sjøl så jeg hekter på en oppdatering av statistikken :))

Har gått ned i snitt 1 kg per ca 4,5 døgn siden start i oktober i fjor og er fremdeles like motivert for fortsatt lavkarbo!

------------------------------------------------------------------
Startvekt 23.okt.2007: 144,5 kg
Matchvekt 12.jan.2007: 126,2 kg
Ca.1200-1400 cal/dg., P:170g F:70g K:20g
------------------------------------------------------------------

ranv 14-01-08 13:28

Hei alle sammen!

Jeg er ny her og må ned i vekt ca. 30-35 kg. Jeg har brukt flere mnd. på å få mot til å melde meg på her.
Dette er et fint forum som jeg ser er til hjelp for veldig mange. Vi som sliter med overvekt trenger noen å snakke med, få støtte og tilbakemeldinger. Jeg har slitt med overvekt hele mitt voksne liv. Gått på mange Grethe R. Libra kurs, har gått ned alle gangene men, men etter en stund øker vekta enda mere. Så derfor skal jeg nå prøve lavkarbo. Har prøvd litt på forhand, men nå har jeg fått bøkerne ( en bokpakke på fire Dr.Atkins Slankejournal
" " Karbo-teller
" " Nye Slanke- Revolusjon
" " Nye Slanke- Revolusjon Kokebok, alle på norsk ).
I første fase er uten brød, syns jeg er veldig vanskelig, så det er første vanskelige steg. Dette skal vi klare.

Karbosara 15-01-08 01:56

Hei, Ranv!

Velkommen hit, og lykke til! Det er verst de første dagene, men det blir fort veldig bra!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.