Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136)
-   -   Skravletråd for gravide (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42881)

Cherry 17-12-11 23:29

Sv: Skravletråd for gravide

Joa, om det var noen her å gjøre det med :D
Fordelen/ulempen med offshore-mann:eek:

Carisma 17-12-11 23:30

Vel, jeg har on-shore mann uten at det hjelper en dritt.... :rolleyes:

Albatross 17-12-11 23:39

5,5 uker etterpå.

KarMa40 18-12-11 12:03

13 uker and counting... Men det er den babyen sin skyld!! drive å våkne når det ikke passer .

Husk prevensjon hvis dere ikke fullammer, eggløsningen er alltid før mensen.

L@dy jojo 21-12-11 10:32

Hei, melder meg inn her jeg....

Har akkurat fått greie på at jeg er gravid :D.

Er det flere her inne som vil få et stort alderssprang på barna sine når sistemann blir født?

Bøtt 26-12-11 11:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo (Innlegg 1270454)
Hei, melder meg inn her jeg....

Har akkurat fått greie på at jeg er gravid :D.

Er det flere her inne som vil få et stort alderssprang på barna sine når sistemann blir født?

Gratulerer:heia:
Jepp ,jeg har en gutt som blir 13 i april og jeg har termin 8 mars med 2 mann eller jente da;)

L@dy jojo 27-12-11 15:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bøtt (Innlegg 1272092)
Gratulerer:heia:
Jepp ,jeg har en gutt som blir 13 i april og jeg har termin 8 mars med 2 mann eller jente da;)

Ahhh...det blir spennende!! Grattis! :heia:

Jeg er så usikker på hvordan det blir med et alderssprang på 9 år. Håper de får masse glede av hverandre allikevel :)

Carisma 27-12-11 15:59

Det sies at om aldersspennet et mer enn seks år regnes de som enebarn i utviklingen. Men du har jo snart barnevakt i det minste. :D

Bøtt 27-12-11 21:08

Ja ikke sant ,jeg har jo 2 gutter på 12 hjemme nå så kommer jenta i mars .Det som er litt merkelig er jo at når gutta er 18 år er jenta bare 5 år.
Men jeg fikk jo første mann ung da så det er greit,men blir vel kanskje enebarn å regne ja...

Så barnevakt har vi jo :Di tillegg;)

L@dy jojo 30-12-11 01:31

Får håpe de får myye glede av hverandre når de blir eldre:D. Også er det jo litt greit å få litt hjelp denne gangen også da ;).

Jeg er så nervøs denne gangen kjenner jeg......:eek:, jeg føler meg så svak. Håper alt går bra.

L@dy jojo 30-12-11 01:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bøtt (Innlegg 1272522)
Ja ikke sant ,jeg har jo 2 gutter på 12 hjemme nå så kommer jenta i mars .Det som er litt merkelig er jo at når gutta er 18 år er jenta bare 5 år.
Men jeg fikk jo første mann ung da så det er greit,men blir vel kanskje enebarn å regne ja...

Så barnevakt har vi jo :Di tillegg;)

Det blir kos å få jente denne gangen da,,,også to store gutter som kan passe på så ingen er slemme mot henne :).

Bøtt 30-12-11 01:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo (Innlegg 1273414)
Får håpe de får myye glede av hverandre når de blir eldre:D. Også er det jo litt greit å få litt hjelp denne gangen også da ;).

Jeg er så nervøs denne gangen kjenner jeg......:eek:, jeg føler meg så svak. Håper alt går bra.

Det går nok så fint så:)

Jeg har også et helt annet svangerskap denne gangen .Tror ikke det blir flere på meg nei;)Da må mannen gå gravid :fnise:

Masse lykke til og håper du koser deg med graviditeten fremover:)

Theas 30-12-11 11:49

Heihei! :) Jeg hopper inn her, jeg også! :) Har akkurat funnet ut jeg er gravid med førstemann. Har gått ned masse kg, og har ingen planer om å legge på meg igjen som gravid.. Altså, opp går man, men jeg vil leve lavkarbo og så sunt som mulig, for å forhåpentlig gå opp minst mulig. Spent på hvordan div sug vil fortone seg.. Spiser foreløpig som vanlig (holde vekten lavkarbo/vedlikehold), spiser folat, multivitamin, krom, b-vitamin, og så har jeg Udos choice i kjøleskapet som jeg har tenkt å begynne å spise igjen. Men jeg må lese meg opp på lavkarbo ift graviditet, det vet jeg lite om. Har fått med meg såpass at det er mulig, må bare finne ut litt mer hva som jeg evt bør spise mer el mindre av.
Det var litt om meg. :)

KarMa40 30-12-11 12:31

Grattis og velkommen, Theas!

L@dy jojo 06-01-12 10:59

Velkommen Theas :D

Fumle 06-02-12 16:00

Får snike meg inn hit jeg også da, nå som kvalmen min sånn smått begynner å roe seg ned :)

13 uker og termin 10 august :D

KarMa40 06-02-12 16:36

Gratulerer Fumle!

Ravna 11-02-12 20:36

Gratulere så mye:)

Klara 11-07-12 16:44

Melder meg her, i tilfelle det er noen flere gravide som har lyst til å skravle litt :smile:

LaLa77 11-07-12 23:44

Jeg tar turen inn her jeg også. Så hyggelig at det er flere av oss :)

swirre 26-08-12 22:54

Hei!
Melder meg inn her jeg! Gravid i uke 23, fra før har jeg en herlig gutt på to år. Sliter med et liberalt lavkarbo kosthold som som regel blir høy karbo når dagen er omme. synes det er vanskelig å ikke ha strenge regler å forholde seg til...
Sliter vel mest med tanken på at vekta skal gå opp... ser jeg på forrige svangerskap, så gikk jeg opp 21 kg (som var vanskelige å få av) og er på god vei til å gjøre det samme denne gang. ligger akkurat der jeg lå i uke 23 forrige gang og har konstant dårlig samvittighet for det.
Noen som kjenner på det samme?!

Klara 27-08-12 16:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av swirre (Innlegg 1376455)
Hei!
Melder meg inn her jeg! Gravid i uke 23, fra før har jeg en herlig gutt på to år. Sliter med et liberalt lavkarbo kosthold som som regel blir høy karbo når dagen er omme. synes det er vanskelig å ikke ha strenge regler å forholde seg til...
Sliter vel mest med tanken på at vekta skal gå opp... ser jeg på forrige svangerskap, så gikk jeg opp 21 kg (som var vanskelige å få av) og er på god vei til å gjøre det samme denne gang. ligger akkurat der jeg lå i uke 23 forrige gang og har konstant dårlig samvittighet for det.
Noen som kjenner på det samme?!

Hei!

Grattis med spiren!

Synes kosthold er en utfordring selv, det blir mye brødskiver bare fordi at det ikke er kvalmende... Nå spiser ikke jeg lavkarbo pga vekt, men fordi hverken kroppen eller jeg trives særlig godt på høykarbo. Sliter med blodsukkerfall og forstoppelse, ikke akkurat topp...

Får tipse hverandre om mat som funker, og spise så bra mat som vi kan!

Jeg oppdaget i dag at tyrkisk yoghurt blandet med litt fløte, med en skje bær og litt nøtter på var et supert mellommåltid! Mettende og friskt!

swirre 28-08-12 12:38

Hei!

Jeg skal gi deg ett mentalt klaps på ryggen når du måtte trenge det Klara:)
Gratulerer med spiren til deg også, ser på signaturen din at det har vært litt jobb..

Har sklidd ut av lavkarbo verden i vår/sommer etter at jeg ble gravid, men nå skal det strammes opp:) tenkte på å holde meg til 100 karber til dagen. Noen meninger?

Siri

Klara 28-08-12 20:05

Så bra! Godt med med litt selskap!

Takk! Ja, det tok 3,5 år og 2 IVF. Det var tungt, men vet det blir verdt det! :)

Har ikke ork til å telle selv, men 100 karber er vel fint! Har du bra appetitt, eller er det utfordringer der?

I dag har jeg ikke spist høykarboting :tøff: Skal kose meg med bakte epler til dessert, babyen hadde lyst på :p Så lenge jeg spiser nok fett, kjennes det som om jeg klarer å tøyle det verste karbosuget!

swirre 01-09-12 12:30

Ekstra stor glede når drt skjer!

Huff, i dag ble jeg så gotte syk at jeg kjøpte inn pepsimax, rømme, holliday dipp og grønnsaker. Det hele endte med at rømme boksen forsvant på meg alene:) med grønbsaker selvfølgelig, men en føler seg ikke så veldig sunn etter å ha kverka en hel boks med seter rømme alene:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.