Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Start august (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27162)

gamlasnyeliv 31-08-09 16:16

Sv: Start august

Vi skal ha konfirmasjon neste helg, så da frykter jeg for at jeg sklir ut av ketose, men har store planer om å stramme rett inn igjen dagen etter, og jeg har ikke tenkt å pøse på med alt, altså, men det kan hende jeg må smake en liten kakebit ;)

Meatscience 31-08-09 19:13

Mmmmmm.....kake

Ble mye snakk om kaker her, altså! :p

Jeg hadde veiedag i dag, har ikke beveget meg en tøddel på en god stund. (Den eneste utskeielsen jeg har hatt er noen biter med pommes frites for en uke siden) Men jeg har ikke tenkt å gi meg, altså! Håper det blir litt forandring denne uka, nå når jeg er tilbake i jobb og hverdag igjen.

En ting jeg har merket på denne kuren er at maten smaker veldig mye, og jeg har sluttet å bruke salt på ting (f.eks. egg og kjøtt) som jeg alltid saltet før. Salat, paprika, agurk og løk er kjempegodt! Men jeg er litt lei av brokkoli og blomkål. Hvor ofte spiser dere det? Det blir med 3-4 ganger i uka her, men jeg føler at det ikke er nok, har liksom fått inntrykk av at disse 2 grønnsakene er alfa og omega på ketolysekuren.

gamlasnyeliv 31-08-09 19:54

Hos meg går det litt i perioder- spiser det masse en periode, og så må jeg ha litt pause :D

Lurer på om jeg ikke må lage en lavkarbokake til konfirmasjonen...-ikke verdt å falle ut av ketose, og måtte slite kjempemasse for å komme tilbake til vekta jeg hadde før utskeielsen. Om noen har en VELDIG god oppskrift, så blir jeg kjempeglad :p

gamlasnyeliv 31-08-09 19:55

Jeg har forresten spist vafler i kveld- og du milde så godt det var. Brukte denne oppskrifta:

4 egg
1 dl seterrømme
1 dl fløte
2 ss jkbm
1 ts bakepulver
1 ts kardemomme
2 ss splenda
50 gr smør

I tillegg hadde jeg i 15 dr vaniljeessens.

Spiste to vafler, og det skulle bli ca. ti vafler av røra. Noen som vet hvor mange karber hele denne røra inneholder ?

Anom 31-08-09 20:51

Hva er "jkbm"?

gamlasnyeliv 31-08-09 20:56

Johannesbrødkjernemel
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anom (Innlegg 762648)
Hva er "jkbm"?

Anom 31-08-09 21:50

OK, takk. :)

Zelena 31-08-09 22:01

Her står vekta stille gitt......:(
og jeg begynner å bli utroig lei egg!!!! Så nå sliter jeg egentlig litt, ikke noe mat om frister, blir kvalm bare jeg tenker på eggeretter. Og syns det er fryktelig demotiverende å være så flink og få så lite igjen for det! Var i konfirmasjon i går, der serverte de koldtbord og jeg spsite bare kjøtt og eggerøre. Sto over både dessert og kaker, og ingen betaling for dette i dag da jeg gikk på vekta :(

Lurer litt på om jeg skal gå over til fedon, for da kan man ihvertfall spise litt brød....

Uff, mye jamring her nå, noen andre som har hatt det slik som jeg har det nå og har noen tips om hvordan jeg skal komme meg ut av dette "uføret"????

Carisma 31-08-09 22:05

Jeg kan gå i 2-3 uker uten å spise egg.... :rolleyes: Det er en veldig misoppfatning at man MÅ spise egg når man går på lavkarbo. Jeg spiste faktisk mer egg da jeg fulgte fedon sitt opplegg enn nå på ketolyse.

Lag en plan for uka, med varierte menyer, så ser du at du fint kan holde egge-inntaket på et minimum om du er lei.

Viclin 31-08-09 22:09

Jeg spiser heller ikke mye egg for tiden. Men jeg spiser en del ostechips av Kavli skivet skinkeost, som jeg spiser som knekkebrød med masse pålegg på.

Meatscience 31-08-09 22:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlasnyeliv (Innlegg 762633)
Jeg har forresten spist vafler i kveld- og du milde så godt det var.
(...)

Spiste to vafler, og det skulle bli ca. ti vafler av røra. Noen som vet hvor mange karber hele denne røra inneholder ?

Jeg brukte denne oppskriften, og mener å huske at det sto i en tråd at det var sånn ca. halvannen karb pr. vaffel. Lagde disse i helga, hadde en skvett røre igjen som jeg stekte opp nå. To vafler til kvelds. :) Jeg synes det smaker litt egg, men så prøvde jeg å ta sukrin og kanel på (en bruker foreslo dette i den tråden) og da smakte det godt. Noe kjent, liksom. Men jeg kom ikke på hva det smakte før nå - nemlig arme riddere! :D Så da gikk det greit. Men nå skal det sies at vaflene mine ble veldig slappe i fisken, og de sank sammen med en gang jeg tok dem ut av jernet. Jeg vet at andre har fått luftige, sprø vafler av denne oppskriften.

Meatscience 31-08-09 22:56

Ang. det med egg:

Jeg hadde det også sånn et par uker inn i kuren, at jeg var MØKK LEI av egg. Men så tok jeg en pause fra eggene - og nå smaker egg og bacon til frokost kjempegodt! Putter også et kokt egg oppi salaten jeg spiser til lunsj. Ellers er det digg å blande opphakket, hardkokt egg sammen med majones og litt skinke.

Jeg vet ikke om det er sånn for de fleste, at en del av maten blir nesten motbydelig en stund. Men for meg var det i hvert fall bare en ukes tid jeg hadde det sånn.

gamlasnyeliv 31-08-09 23:18

Ja, men det var om man brukte 3 dl fløte/rømme, og i denne er det bare to...

Mine vafler ble ikke så sprø, men litt. Utrolig gode. Har hørt at om man sper med litt vann kan de bli sprøere, men jeg har ikke prøvd....
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Meatscience (Innlegg 762694)
Jeg brukte denne oppskriften, og mener å huske at det sto i en tråd at det var sånn ca. halvannen karb pr. vaffel. .

Anom 31-08-09 23:49

Jeg gleder meg til frokost hver dag. Stekt egg + bacon. Har ikke gått lei det enda.
Tror det har med at det er så god saltsmak. Savner noe salt kjenner jeg.

Jeg bruker Gildes Skogsbacon.

gamlasnyeliv 31-08-09 23:52

Jeg må få kjøpt bacon snart...-har ikke spist egg og bacon enda, jeg....

arnakristin 01-09-09 00:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlasnyeliv (Innlegg 762558)
Vi skal ha konfirmasjon neste helg, så da frykter jeg for at jeg sklir ut av ketose, men har store planer om å stramme rett inn igjen dagen etter, og jeg har ikke tenkt å pøse på med alt, altså, men det kan hende jeg må smake en liten kakebit ;)

Hvorfor ikke lage ei kake du kan spise med god samvittighet du finner flere varianter men denne ostekaka er en klassiker her på forumet, http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=ostekake

gamlasnyeliv 01-09-09 08:40

tuusen takk :spent: Akkurat noe slik jeg var ute etter. Skal definitivt lage den, og da kan jeg jo ta meg et kakestykke med litt bedre samvittighet :D
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 762718)
Hvorfor ikke lage ei kake du kan spise med god samvittighet du finner flere varianter men denne ostekaka er en klassiker her på forumet, http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=ostekake

Tusta85 01-09-09 08:55

Når man sprekker er det utrolig hvor vanskelig det kan være å komme tilbake i den gode trenden. :rolleyes:

Carisma 01-09-09 09:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tusta85 (Innlegg 762789)
Når man sprekker er det utrolig hvor vanskelig det kan være å komme tilbake i den gode trenden. :rolleyes:

Syns du? Jeg syns det er superlett, for jeg vil ha færrest mulig dager så uggen som jeg blir av sprekkene... :o Bare gleder meg til å komme i gjenge igjen jeg.

Anom 01-09-09 14:39

1 september i dag.
Og etter en mnd. men ketolyse gikk jeg ned 5,7 kg. http://www.postimage.org/templates/i...elebrate/0.gif

Anom 01-09-09 17:14

Heistad Gele. :sikle:

Passe porsjon. *s*
Klikk på, om du vil se større bilde.

http://img12.imageshack.us/img12/3277/58153666.jpg

ireile79 01-09-09 17:57

En mnd på ketolyse med resultat:

6,9 kg er veldig godt fornøyd. Står litt stille nå så full skjerpings på kunstig søtstoff og kaffe....:)

gamlasnyeliv 01-09-09 21:06

Gratulerer så masse til alle dere med fantastiske resultater :_punk:

Jeg går ikke på langt nær ned så mye, men jeg er overlykkelig for at vekta i det hele tatt går LITT ned, for jeg har slitt med stillstand i to år nå før jeg startet på lavkarbo.

gamlasnyeliv 01-09-09 21:07

anom sånn Heistad-gele så skikkelig godt ut, men jeg finner ikke den geleen på noen butikker i nærheten her...

Anom 01-09-09 21:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlasnyeliv (Innlegg 763147)
anom sånn Heistad-gele så skikkelig godt ut, men jeg finner ikke den geleen på noen butikker i nærheten her...

Jeg fant den på Coop Mega (Meny)
Den er snadder.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.