![]() |
Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Folkens, da er jeg satt opp til operasjon torsdag om en uke...
Dette blir spennende.... |
Oj, det gikk fort, Lillemor! Så spennende!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Har spart til dette en god stund nå :) Jeg har heller ikke høy nok BMI eller er syk nok til å bli vurdert i det offentlige. Sitat:
|
gratulerer med dato
dette går bra vet du |
Jeg fikk tilbud om gastric bypass av sykehuset, men takket nei. Altfor mange ting de ikke vet om ettervirkningene etter en slik opprasjon type 10-20-30 år etter. Jeg begynte på lavkarbo for 2 mnd siden og har gått ned 20 kg, er megafornøyd, og har aldri hatt det så godt som nå. Masse mer energi til turer osv.
Mer folk i opprasjonskøen burde prøve lavkarbo før de legger seg under kniven.... :) |
Sitat:
De fleste store mennesker er rågode på å slanke seg. De kan gå ned 20- 30- 40 kg, igjen og igjen! Det er ikke det å gå ned i vekt som er problemet, det er å holde vekten!:p Og uten en operasjon er det nok mange som ikke hadde vært i livet om 10- 20- 30 år!:eek: |
Sitat:
å jeg tør å skrive under på at det har de aller fleste som velger oprasjon også prøvd , å som kitt sier, vi klarer ikke å bli der når vi har gått ned i vekt derfor velger vi oprasjon får å få et bedre liv , hva grunnen er til at vi ikke klarer det,vel jeg vet ikke men jeg håper for din skyld at du er en av de 5% som klarer å beholde din nye vekt,,syns det er flott av de som klarer å beholde sin nye vekt , som sagt vi har alle vært der som du er nå så kom ikke her å si at vi ikke har prøvd ,,jeg har prøvd i snart 50 år unnskyld om jeg ble litt krass ,men du provoserte meg å mange andre nå |
Sitat:
|
Fint hvis lavkarbo fungerer, og man greier å holde seg til den livsstilen -og holder vekta etter markant vekttap. Jeg har også prøvd lavkarbo uten spes eff. Forøvrig holder jeg på enda, fordi jeg trives med lavkarbo! Men ifht vekt ser det ut som det er GBP som er siste utvei for å kunne beholde helsa. Og ikke tro at de som vurderer GBP ikke har prøvd "alt" eller gått mange runder med seg selv før de tar en så drastisk beslutning. Jeg (og flere her inne som skal ta GBP) er sykepleiere og kjenner til risikoen. Men jeg vet også risikoen av å være overvektig. Slik sett et enkelt valg in the bitter end....
Tror du provoserte noen her, gitt. |
Sitat:
Så ja, jeg ble også provosert over innlegget ditt, ikke kom og fortell oss at vi har gitt opp eller ikke prøvd for det aner du absolutt ingenting om. Tror du virkelig jeg har betalt 138 000 kr fordi jeg liker å bruke penger og ikke prøve på andre måter? |
Haha, som om jeg ikke har prøvd....
Lavkarbo er fantastisk på mange måter, men det fikk meg ikke ned i vekt. Nå er jeg 9 uker post.op i morgen, og det fungerer! Denne operasjonen har nok redda livet mitt, jeg hadde ikke klart det uten denne operasjonen.. Nå har jeg hvertfall en sjanse til å leve til jeg er 30... Hvis noen har spørsmål ang operasjon så er det jo bare å sende en mail til meg :) |
Så flink du har vært, Sesti! Gratulerer med flott vektnedgang!
Ja, for ingen må tro at dette kommer av seg selv - det er fremdeles du som gjør jobben. Operasjonen er kun et verktøy og slett ingen enkel løsning som mange synes å tro. Har du en journal eller annet så jeg kan lese om din vei? Ha en fin søndag alle sammen, været er fantastisk :klem: |
En ting som er viktig å huske på er at kroppen prioriterer å fikse diverse sykdommer før den går på vekttapet. Så om dere føler at vektnedgangen uteblir har lavkarbo likevel gjort en masse i kroppen som dere ikke vet om. Kanskje det like mye er den tiden med livsstilsendring som redder livet deres. Overvekt er jo ikke lenger forbundet med dødelighetsrisiko lenger i den grad det var før, så lenge man er noenlunde frisk. :o
|
Helt enig, Carisma! Jeg kommer aldri til å slutte med lavkarbo.
Er kvitt mange "vonter" og ikke minst fått stabilisert en del hormoner :) Det er så mange fordeler med dette kostholdet, og som jeg har sagt før - dette er en livsstil endring for meg og skal vare livet ut. Men det ene utelukker ikke det andre, og jeg trenger hjelp til vektnedgangen. Startet på ketolysekuren for 3 år siden og har gått på strikt Skaldeman nå - lenge - uten at det virker for meg på dette område. Dessverre :( Har faktisk lagt på meg.....og blodtrykket øker og nærmer meg faretruende diabetes 2. Så nok er nok for meg, og dette er mitt veloverveide valg :) |
Sitat:
Jeg føler nå at jeg faktisk ventet alt for lenge med å bestemme meg. Ikke fordi jeg nødvendigvis er så utålmodig, men fordi min diabetes nå er ute av kontroll og vekten fortsetter oppover uansett hva jeg gjør! Og da jeg endelig hadde tatt avgjørelsen, ble jeg møtt av en lege som mener overvekt er det verste et menneske kan utsette seg for og som i tillegg er motstander av GBP ol. Måtte bytte lege for å bli henvist. Så jeg sier som Lillemor: Dette valget er svært veloverveid! |
Jeg er også slankeoperert i april 2005, og gikk ned 48 kg, har siden lagt på meg nesten alt. Og har nå etter 13 mnd. på lavkarbo tatt av ca 24 kg. Skulle ønsket jeg viste om lavkarbo før operasjonen. Hadde aldri tatt den operasjonen i dag, selv om jeg ikke har hatt komplikasjoner av noe slag.
|
Sitat:
|
Sitat:
Ikke meningen å være frekk eller noe sånt, men jeg står jo på venteliste og ønsker dette så strekt, men i bakhodet mitt spøker akkurat dette. Tenk om dette blir nok en nedtur!?!?!?!?:eek: |
Hadde en GBP operasjon, og det å legge på seg er veldig lett, du bare øker matmengden gradvis, og vips så spiser man akkurat som før, og legger på seg. Tok av alle kiloene i løpet av et år, og har brukt 5 år på å legge på meg igjen.
|
Sitat:
Synd du er en av de som har opplevd å ha gått opp igjen -av det jeg har lest, greier de fleste å holde vekten etter GBP. -Men bra du har effekt av ketolysekuren da. Jeg skulle ønske jeg hadde mer effekt av den enn det jeg har hatt, da har jeg ikke vurdert GBP. :rolleyes: Uansett greit å vite, slik at man er påpasselig etter en GBP og ikke tror at "alt går av seg selv". Slik sett et fint innspill jeg setter pris på. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03. |