![]() |
Å JO! Bland deg inn er du snill! Nå har vi alle blandet oss inn så lenge i utbrodering av vær, vind, barnesanger, vitser osv. osv. Helt på sin plass med litt innblanding i fantasi-beskrivelser av personene bak "navnene" her på forumet. Gjør det - snille du! Så blir jeg ikke så alene - og så slipper du å føle deg som "fyll-masse" vet du. Kan være fyllmasse jeg også!!!
|
Beklager, jeg mente det ikke sånn. Det er dine remser jeg ser, og jeg gleder meg til å se fler....Jeg er ikke noe god på tegneserier skjønner du, men jeg elsker å lese dem. Leser noen hver dag. Der jeg kommer over dem:D Tommy og Tiger'n liker jeg veldig godt., men mange av de nye har jeg ikke helt taket på...
Vær så snill og fortsett, Fedonisten. HP kan også være fyllmasse.... |
Hele norges servicepartner - Biblioteket - og ting de må svare på...
|
Så mange talenter du har, Fedonisten! Mer! Mer! Du kan ratt spille ut de 'karakterene' du skaper også.
Jeg har fått er gavekort på CD. Tenkte jeg kunne spørre her om tips til hva jeg skal kjøpe for det. Jeg har nemlig sakket helt akterut på musikkfronten, da jeg ikke engang har orket å høre radio på flere år. Men nå begynner jeg å bli klar for litt musikk. Gjerne noe å bli glad av. Jeg er ganske altetende, bare det er 'ekte'. Hva liker dere å høre for tiden? |
Et lite innlegg her, klarer jeg vel også.
Jeg har vært ute og samlet runde steiner i dag...litt store. Tenkte å legge i et blomsterbed nede ved skogkanten. Vi fant mange steiner, som vi samlet i en haug, trillet dem bort under noen grener, så kan samboer hente dem i morgen. Det var litt tungt å ta dem på sykkelen nemlig:D Mye rart en gjør gitt:eek: |
God natt allesammen. :)
Håper dere får en deeeeilig natt fylt med dyp avslappende helbrende søvn og masse gøye og gode drømmer. :ja: -Og at dere våknet utvhvilt, opplagt og i strålende godt humør i måren! Ha en god natt allesammen, og god måren til de som ikke leser dette før i måren. :) Nå skal jeg inn til den heeerlige sengen min og drømme søtt. :D |
Jammen forsov jeg meg i dag. Samboer'n dro som vanlig 0645 og jeg lå og ventet på at klokka skulle ringe...Det gjorde den jo ikke:eek: og dermed sov damen til 0750....
Litt sent på en måte, pleier å være på jobb omtrent på den tida:confused: Ja ja ikke noe å mase med ihvertfall. Skulle kjøre bil og var ikke avhengig av togtider i dag. Kom meg opp, dusjet, spiste og kjørte innover. Nesten ikke trafikk i dag. Merker sommersesongen. Deilig. Var på jobb 0910 Heldigvis hadde sjefen kommet, så det var noen der. :D |
Anne er en rosenknopp
hun er som sukkra bær i kopp Hun er morsom snill og gei, og jeg er glad hun krysser min vei. Fedonisten artig, hissig, snill hun kan gjøre masse dill Hun er blåkokken og for tiden eurodiettkokken MHM er krass men snill, holder også grill Liker å få med seg alt, dukker løvetannhodet opp over allt Nille, du har fått dikt lengre oppe... Det lengste til og med..:p |
Vi har en ekte poet i vår midte. Lise, jeg tror du har kommet på feil hylle her i livet. Eller hvordan vet jeg at du ikke er profesjonell poet forresten...:D
Du må begynne nå, å skrive en Ode til Grillfesten. Du og Fedonisten får gå sammen tror jeg :cool: Dere har helt klart en åre begge to.....full av liv og smil.. :klem: |
Okei, der fikk vi avslørt at jeg ikke er profesjonell, for jeg vet jammen ikke hva en Ode er....:p
Tror du det blir noen grillfest i år da? jeg er ganske klar for å legge meg på mine knær og be om at MHM endrer reglene litttegranne... kansje sånn at vi får grillet etter 500 innlegg? :p |
Beklager, en ode er dikt som synges, høystemt dikt i lyrisk form. Og det er jo det du driver med:D
Synes du ikke vi fortjener det da? Du...Lise...jeg tror det var HP som satte reglene:confused: Kan du ikke prøve å legge inn et godt ord for oss hos han da? Spør pent...Du klarer det nok :D Bortsett fra det så kan vi vel ikke ha grillfesten i juli vel? Så mange på ferie jo:D :D Du bør nok snakke litt med MHM også...:) |
Hei-hei - det er den hissige blåkokken som titter innom :p Jeg har alltid skjønt at jeg er spesiell - men det har alltid vært så negativt ladet liksom. :hylgrine: Men i dag, da fikk jeg det liksom svart på hvitt; jeg er en blåkokke som både er hissig og snill. Er det ikke flott?!! Det mest fantastiske av alt er at blåklokker er de fineste blomstene dattra mi vet om - og som hun sier "Du er den beste mamman som fins i hele verden i hele mitt liv" - og da MÅ JO denne dagen være fantastisk?!
Sukk :stortsmil |
Guro spurte hva vi likte å høre på av musikk for tiden...
Jeg hører lite på musikk, mest på en New Age kanal på nettet, men Garth Brooks er jo også kjekt å høre på. Ellers er jeg en sånn plukker... jeg liker ikke å høre alle sangene av artister, - for det er sangene og ikke artisten jeg liker..:p Så jeg tar en sang her og en sang der og sitter sammen alt etter hvilket humør jeg har. :) |
Valborg - oh-oh-yeah-yeah
Valborg - oh-oh-yeah-yeah Valborg - oh-oh-yeah-yeah duaduaaaaa Nå har det ikke klikket fullstendig for Fedonisten her - helt sant - men dette er da altså stort sett det som blir spilt i heimen for tiden. Riktig gjettet - bestemmer ikke musikken selv, for det er det prinsessen på 4 som gjør. HVIS jeg noengang får lov til å bestemme selv - eller skal høre musikk etter at hun har lagt seg, ja da blir det stort sett norske artister jeg hører på. Aller helst Jan Eggum, Bjørn Eidsvåg, Sigvart Dagsland, Karoline Krüger + at jeg elsker å høre på Oslo Gospel Choir. Men alt går i perioder. Nå er det a Valborg som gjelder!! |
Svett i kroppen
trøtt i toppen Skulle gjerne sovet en til time øynene kjennes ut som noen har forsøkt å lime Da kommer en liten gutt som virkelig mener at natten er slutt Han hopper på magen og mener det er på tideå gå ut i hagen Jeg har store øyeposeheng pordi poden i natt har tatt min seg han har ganske så uvennlig sparket meg vekk utfor kanten som et gammelt bildekk Så her sitter jeg i stua med en gutt som vil ha på lua. Han vil ut på tur, og jeg,- nei jeg er aldri sur... :sove: |
Vi er to små fine damer
som er over hundre år Ingen andre fine damer spiller munnspill når de går. Vi er to små fine damer hatt og veske har vi jo. Ingen andre fine damer har papir i sine sko. Er det noen andre som har hørt den sangen? Som kan alle versene? Jeg har så koselige minner om pappa'n min som sang den og tullet og gjorde til stemmen sin når jeg var liten - og ville så gjerne ha kunnet hele sangen. |
Jeg mener jeg har hørt ovenstående sang/rim, men finner den ikke i bøkene mine, skal sjekke nettet etterpå:D
Det har vært litt travelt et par dager..pga småttingbesøk, men nå har de reist. Og bestemor er litt sliten i dag:cool: Prøver jo å gjøre noe som kan være litt kos for dem..og meg:) I dag har vi vært borte på ridesenteret her og sett på de nyfødte føllene. Vi er så heldig å ha senteret som ganske nær nabo, så nå driver jeg og fyrer opp under at en eller noen av barnebarna kanskje kan ha lyst til å begynne å ri. Gutten (5) er totalt uinteressert ...rart:D og tullemor på 4 synes dyr er skremmende....selv kaniner...så da tror jeg at jeg har dårlige odds:cool: |
Nå er det snart natt... og i natt skal jeg ligge i min egen seng og ikke på sofaen fordi poden tar min plass. Uansett hvor trøtt jeg er, - så skal jeg bære ham inn i sin egen seng om han kommer tuslende..Ja.
Jeg har gitt ham beskjed om at han i natt skal sove hele natten i sin egen seng,- og han svarte at "ikke falle ut av sengen" SÅ der ligger vel svaret... Han hadde nok ikke voknet om han ikke datt utav... Så nå har vi prøvd en liten lur (håper vi) løsning, så får vi se hvordan det går da..:) |
Anne - nå har jeg bestilt meg CD med sangene til Kjell Lund!! Tusen takk for hjelpen!!! Ikke så lett for noen å skjønne hvor mye det betyr for meg - men det er ikke så viktig heller. Er i hvert fall KJEMPEGLAD!!!
Blomster små gule - blå Rundt omkring på marken står Nikker til Anne - lill for hun er så snill!! :klem: |
Så fint at Fedonisten kunne bruke linken...det er alltid hyggelig å være til hjelp....og det har HP vært og:eek: Vært til hjelp mener jeg, for nå tror virkelig barnebarna mine at bestemor er ei heks :D
Heksekosten min har de jo allerede sett utenfor døra og med den nye Avatar'n min så ble de overbevist. Tullemor lurte bare på hvorfor jeg hadde den grønne maska på...:D , om det var for at jeg ikke skulle bli kjent igjen...men de syntes det var "kult" at jeg kunne surfe på kosten da:p De ville gjerne prøve kosten og se meg på den, men jeg sa det var noe som bare virket om natten.... Så sendte jeg Avatar'n til min svigersønn...han hadde visst kommet med noen kommentarer om dette, så ville bare vise ham hvor ungene hans befant seg når han ikke hadde tid til å ta seg av dem selv:D :D ...event hvem de kunne ligne på:D |
Kunne dette være en sang for grillfesten?
Øl og peanøtter (Melodi: Geir Luedy og Eduardo Andersen Tekst: Eduardo Andersen) Jeg skal kutte ut øl og peanøtter Jeg skal satse på vann og gulrøtter Jeg har tenkt å innfri tidens krav Jeg har tenkt å ta av Det skal bli så lett å leve Skal trimme med henne på frokostteve Når magen blir et vaskebrett Skal jeg ut og bli sett Fettet kan ta farvel Jeg har tenkt å bli modell Skal bli så tynn og sensuell Skal si ha det til sjokolade og chips og smør Jeg begynner allerede å komme i godt humør Jeg skal kutte ut øl og peanøtter Jeg skal satse på vann og gulrøtter Jeg har tenkt å innfri dine krav Jeg har tenkt å ta av Med våtdrakt og surfebrett Skal jeg gå langs stranden og bli sett Skal bare igjennom en liten diett Jeg skal si ha det til sjokolade og chips og smør Jeg begynner allerede å komme i godt humør Så når du er ferdig med denne kuren og du har fått den flotte figuren Når du har mistet din appetitt Og alle sier så tynn du er blitt Da vil jeg ha deg |
kansje det Guro, men jeg vil ha peanøtter altså! :p
Duverden så spennende lekene til poden ble i det sekundet jeg pakket dem i en pose og satt dem på boredet i stuen... Jepp, nå har han lest hver bok og sett grundig på hver eneste leke... Som om de ikke har lagt der på romet hans alltid liksom.... :) Barn er noen gøye skapninger! :love: |
Vi skal flytte vi. Om to uker. Hele tiden har jeg sagt at vi skal flytte i løpet av sommeren, og så er det akkurat som om jeg ikke har tenkt på at tiden går mens jeg sier det. Men nå er det altså bare to uker til.
TO UKER!!! Blir helt sjelven bare ved tanken. En ting er at det er mye praktisk å ordne når man flytter. Noe ganske annet er alt det følelsesmessige som følger med.... Har ikke vært helt forberedt på det, og nå slår det meg i trynet med store boksehansker... :hylgrine: |
Hm...er det ingen som vil følge opp denne lenger da? Blir det ikke grillparty..:(
Det var jo trist. Jeg får heller grille litt her idag jeg da. ..og synge noen av 1000-tråden visene alene. Kanskje like greit at jeg gjør det når det ikke er så mange tilstede:D Hekser synger ikke særlig pent.... Tralalalalalala...lalalalalala.... |
Jeg er med, jeg er med, jeg er med, jeg er med, jeg er med!!!
Anne jeg vil jo også grille... Du kan ikke ha grillparty uten meg altssssså! -Eller, du skal få lov hvis det er for å øve da... Så kan du øve på sangene også! :) Jeg har forøvrig grillet marinert lammebog i ovnen i dag... og det var godt det...:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40. |