![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg er litt ny, derfor dette kanskje uvitende spørsmålet:
Hva er partystoppere, og skal man slutte å spise det etter en stund og evt hvorfor og hvorfor kalles de det - osv. Fant ikke fram på 'søk'... :p . |
Sitat:
jeg er sånn at viser de meg ikke skikklig så kjøper jeg ikke heller:D og går et annet sted. skal prøve og få kjøpt en dings nærmeste dagene:D |
Sitat:
|
Har enda et spm i dag...
Har en guttunge på 17 år som sliter med svettelukt. Han dusjer hver dag og bytter t-skjorte - men allikevel stinker han noe så forferdelig ... Finnes det noen spesielle deodoranter som virker sterkere enn vanlig eller finnes det andre ting som kan hjelpe ham ? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sånn som brøderstatninger. Mange går ikke ned om de spiser dem, selv om de så og si ikke inneholder karber, eller særlig mange kalorier for den del. Eller tomater. Flere har sagt de må kutte ned på inntaket av tomater..... For noen kan det være fløte eller andre meieriprodukter, eller cola zero/søtstoffer...... MEN, dette er ikke noe man trenger å tenke på de første 6 månedene eller sånn. Først når man har holdt på en stund og treffer på et platå manikke helt kommer over, kan man begynne å tenke på at det kan være ting som hindrer at akkurat DU ikke går ned i vekt av akkurat DEN matvaren! |
Sitat:
Kattesand!! Luktfjerner av rang. Og fukt. Kjøp to bokser, hell ut i bilen og lukk igjen. La stå et par dager med alle luker skalket. Børst ut og støvsug. |
Takk takk, Kitt, da skjønner jeg.
Jeg har sluttet helt med lettbrus/saft osv. Må jeg det? Savner colaen min, å leve på bare vann og te blir veldig kjedelig... Jeg har jo lest at aspertam hindrer vekttap og påvirker insulinet... Jeg tygger nikotintyggis, og er usikker på hvor bra det er? |
:ja:
Sitat:
|
er det tilfelle at man kan "krympe" ned i sko str hvis man går mye ned i vekt. eks 38 til 37:confused:
|
Jepp - jeg har gått fra 39 til 38 i samme merke (Ecco)
|
Sitat:
. |
Gjelder jo ikke alle som går ned i vekt, og årsaken til endringen i sko størrelse var hos meg at jeg ble kvitt vannet jeg hadde i føttene.
|
Jeg har også gått ned en skostørrelse....
|
Jeg har alltid hatt tynne ankler og jeg har gått opp fra 40 til 41 i skostr :ja:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men Gubben har snakket noe om at de har endret på skostørrelsene her i nord for å prøve å få litt mer standardisering på størrelsene verden over! Skjedde da han jobbe ti sportsbutikk for 4-5 år siden! |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kanskje vektoppgangen min di siste åra forklarer hvorfor jeg plutselig må ha større sko?? Har jeg aldri tenkt på! :p
|
Meget godt mogleg, Babycherry. Vekt legg seg over alt, ja, også på føtene. Eg gikk opp 2 skostr. pga svangerskap og fett, men no har føtene minska ein god del igjen. Mykje pga vatn, men ikkje kun det.
Ved svær overvekt er det ikkje berre klær som er vanskeleg å finne i butikkane, eg hugsar ein artikkel eg las i eit vekeblad for nokre år sidan, dama der hadde ikkje hatt normale sko på fleire år... |
gikk opp nesten to størrelser etter at jeg fikk lymfeødem i begge beina... litt bedre nå da når jeg har fått skikkelige kompresjonsstrømper, men bruker fremdeles 41-42 i sko. kommer an på hvor de er lagd og, små italienske og asiatiske modeller kan jeg glemme. for ikke å snakke om støvletter, får så vidt på meg vinterstøvler og selv de gnager på legga. har breie føtter i tillegg, så når skoa er breie nok er de en halvmeter for lange...
|
Jeg kan nok ikke skylde på overvekt på mine pailabber :o. De er og har alltid vært flate brede og magre, som manneføtter :p. Men at jeg med mine 167 cm bruker 41 i sko, kan muligens ha en arvelig sammenheng med min far på sine 182 cm og 47 i sko :p. Søstra mi pleier å si at vi ser ut som L-er i profil :p.
Men det er sjeldent noe problem, da jeg foretrekker litt mer maskulint skotøy, som f.eks converse og boots etc. |
Sitat:
Skal rett forøvrig rett ut og kjøpe nye CL-sko når jeg er ferdigslanka :D |
Sitat:
|
Føtter blir også naturlig større etter som man blir eldre og bindevevet i kroppen blir dårligere.
Føttene blir flatere, bredere og bittelitt lengre fordi de ikke lengre holdes godt sammen, men "flyter litt utover"! Dette fenomenet vil vel også bli forsterket om man er en del overvektig! Og jeg er ikke like forfengelig lengre i en alder av 43 og vil heller ha behagelige sko enn å presse meg inn i str 39 for en hver pris!:p |
Behagelige sko er et must! Her går det i flate såler og etthundre prosent bakkekontakt. Den gangen noen ser meg vandre rundt i stiletter, er det fare for flyvende griser :D.
|
Sitat:
Den inneholder lysreflekterende partikler og skal legges akkurat i søkket under øyet, slik at det gir en illusjon av at det ikke fins noe søkke ;) Det er altså ikke noen vits i å bruke den som en vanlig concealer/god gammeldags dekkstift, for å dekke et helt område, det er viktig å være nøyaktig når du legger denne. Tankegangen er jo at lyse farger forstørrer mens mørke farger forminsker. derfor skal du legge denne akkurat der du ville ha "fylt ut" øyet for å unngå å få noe søkke. Og så må du ikke gni over det med fingeren etterpå, bare liksom dabbe yderst lite over med lillefingeren (for at det ikke skal bli for hardt) :) Haha, ikke akkurat kort svar, men ikke helt enkelt å forklare uten å få vise :D |
Sitat:
|
Hihi, det høres absolutt mer knotete ut enn hva det faktisk er, altså:p Om du stiller deg foran et speil med ganske godt lys og væpner deg med skinflash og en sminkefjernerserviett e.l. er du kommet langt ;) Om du da vender hodet litt frem og tilbake, vil du ganske kjapt se hvor det funker å legge den og hvor du ikke får en spesielt stor effekt. :)
Det som er så utrolig teit er at man bruker massevis av penger (skinflash koster vel 2-300 kroner på parfymeri?) på et produkt og ikke får noen skikkelig forklaring på hvordan det brukes! Hadde ikke tatt ekspeditøren mange sekundene å vise deg skikkelig. :sint: |
Sitat:
Og i ettertid var det jo dumt at vi ikke stod foran et speil når hun la på kremen - da hadde jeg så sett hva hun gjorde.... |
Sitat:
Men hva har skjedd med god gammeldags service, da? Jeg synes det er så ulogisk uansett å ikke være litt servicemenneske når man jobber i et parfymeri, når de først har fått noen til å kjøpe dyre produkter burde de jo prøve å sørge for at kunden blir fornøyd og kommer tilbake. Og det er da ingen som blir kjempefornøyd av å være usikker på hvordan man egentlig bruker produktet man har kjøpt! :confused: |
Sitat:
|
Sitat:
Har to katter selv, og det er en hel verden av forskjell mellom kattesant kjøpt på daglivarebutikk og dyrebutikk! :) |
Jeg lurer på om det finnes oppskrifter her inne eller om noen kan linke til lavkarbobrød/rundstykker, som man kan bake UTEN egg?
Blir kvalm bare med tanken på mere "svamp" nå...vokser i munn på meg :( |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38. |