Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanutten 30-01-11 20:37

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1015687)
Haha, fant denne.

"Ifølge myten skal ikke den kneppes før Norge har tatt igjen Jämtland og Härjedalen."

:lol: Tøft!!!!

Jabba 30-01-11 21:22

Jeg har en bit Parmesanost som jeg av og til bruker over maten min....da river jeg den på rivjern over maten. Men det rivjernet jeg har er et slikt stort et med håndtak og 4 sider.....finnes det en miniutgave av rivjern....som er nettere å plassere på bordet og som ikke tar så stor plass i oppvaskmaskinen ? Et rivjern i "lommeformat".....finnes det?

Kanutten 30-01-11 21:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1015725)
Jeg har en bit Parmesanost som jeg av og til bruker over maten min....da river jeg den på rivjern over maten. Men det rivjernet jeg har er et slikt stort et med håndtak og 4 sider.....finnes det en miniutgave av rivjern....som er nettere å plassere på bordet og som ikke tar så stor plass i oppvaskmaskinen ? Et rivjern i "lommeformat".....finnes det?

Jepp! :ja:

https://www.kitchn.no/admin/images/v...4189&type=.jpg
https://www.kitchn.no/admin/images/view.asp?id=13375

Jabba 30-01-11 21:24

For dem som ikke tåler meieriprodukter så godt - er det som regel ok m kokosmelk da?

Jabba 30-01-11 21:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1015727)
Jepp! :ja:

Vet du hvor jeg kan få tak i ?

Gerd 30-01-11 21:27

Sitat:

http://www.franke-norge.no/images/pr...on_rivjern.jpg

Jeg har en lignende med ett handtak, og små riv"hull" på....

Jernia har det, mener jeg :ja:

Kitt 30-01-11 21:27

Sitat:

Det finnes sånne som dette feks:
http://www.digitaltmuseum.no/images/...08-0612/447124

Selv har jeg en liten boks med rivjern oppå som er glimrende til nettopp det du etterlyser, men finner ikke noe bilde av den!

Googler du rivjern, finner du mye kult,både stort og smått!;):D

Kitt 30-01-11 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1015729)
For dem som ikke tåler meieriprodukter så godt - er det som regel ok m kokosmelk da?

Kokosnøtter har ikke noe med kuer å gjøre;), så jada, det bør gå bra!:)

Jabba 30-01-11 21:29

Okidoki....da skal det jo ikke være umulig å få tak i lite rivjern da......
Jeg får ta meg en leterunde......Tusen takk for hjelpen!

Kanutten 30-01-11 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1015739)

:eek: Åhh!!! Er du sikker på det da??? :o

Jabba 30-01-11 21:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1015739)

Det var godt å høre.... :D
Takk for hjelpen! Tror jeg skal prøve meg på å redusere på meieriprodukter og må ha en erstatning for fløten....(kaffe m fløte er blitt den nye kosen min).....

Photobscura 30-01-11 21:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1015743)
:eek: Åhh!!! Er du sikker på det da??? :o

Visste du ikke at kokosnøtter vokser på kua? :lol:.

Deanna 30-01-11 21:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1015771)
Visste du ikke at kokosnøtter vokser på kua? :lol:.

Sikker på det ikke er oksen?

Photobscura 30-01-11 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Deanna (Innlegg 1015777)
Sikker på det ikke er oksen?

Knis :p.

Og for å ta det heeelt seriøst, selvfølgelig funker det for folk som ikke tåler meieriprodukter å bruke kokosmelk i stedet for! Med mindre man ikke tåler dét heller, da. Men i tilfelle har det ikke noe med melkeintoleranse/allergi å gjøre :).

knh 30-01-11 23:16

Jeg har kjøpt rivjern på ikea som er omtrent på størrelse med en ostehøvel. Den er perfekt å rive parmesan med :D

LineJM 30-01-11 23:21

For å rive parmesan så er jeg veldig glad i min microplane. Supert redskap.

http://us.microplane.com/ProductImages/k/45000_240m.jpg

Carisma 30-01-11 23:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1015644)

Jeg lurer mer på hvorfor de har gravd opp kong Olav til de bildene jeg da! :eek:

LineJM 30-01-11 23:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1015913)
Jeg lurer mer på hvorfor de har gravd opp kong Olav til de bildene jeg da! :eek:

:lol:

alexsandra 31-01-11 00:18

er litt fortvilet.

jeg har begynt og få veldig mørke ringer under øynene ser snart ut som et spøkelse. før jul var det også ekstremt og så ble jeg bedre og nå er det like ille. glad for alle råd jeg kan få. sukk...

Carisma 31-01-11 00:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av alexsandra (Innlegg 1015948)
jeg har begynt og få veldig mørke ringer under øynene ser snart ut som et spøkelse. før jul var det også ekstremt og så ble jeg bedre og nå er det like ille. glad for alle råd jeg kan få. sukk...

The life saver når det gjelder å fjerne ringer under øynene!
http://www.beautywowza.com/wp-conten...at_preview.jpg

Babycherry 31-01-11 00:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1015779)
Knis :p.

Og for å ta det heeelt seriøst, selvfølgelig funker det for folk som ikke tåler meieriprodukter å bruke kokosmelk i stedet for! Med mindre man ikke tåler dét heller, da. Men i tilfelle har det ikke noe med melkeintoleranse/allergi å gjøre :).

Nøtteallergi da?? :p

vimsen85 31-01-11 01:14

Sitat:

er litt fortvilet.

Jeg får mørke ringer under øynene når jeg har lite jern i lagrene. Kanskje du kan sjekke jernlagrene hos legen..

Photobscura 31-01-11 09:01

Sitat:

er litt fortvilet.

Vet du hvorfor du får disse? Sover du godt nok?

Photobscura 31-01-11 09:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Babycherry (Innlegg 1015956)
Nøtteallergi da?? :p

Hehe, joda, dersom kokosnøtter faktisk hadde vært nøtter. Men det er det ikke, det er et frø :p.
Det er sikkert fullt mulig, men jeg har enda til gode å høre om noen som er allergisk mot kokosnøtt :).

Kanutten 31-01-11 09:13

Sitat:

er litt fortvilet.

Sakset fra nettet.

Sitat:

Spørsmål
Hei. Jeg har veldig mørke ringer under øynene og har hatt det rundt 4 år nå. Jeg sover lenge, drikker mye vann og spiser sunt, så jeg forstår ikke hvorfor jeg har dem. Det plager meg veldig og jeg lurer på hva som må til for å få dem vekk?

Elisabeth svarer
Hei. Huden under og rundt øynene er svært tynn og det er lite underhudsfett i dette området. Det vil si at fargen fra blodkarene som ligger i huden blir lettere synlig. Dette kan gi et optisk fenomen som gir et mørkt drag under øynene.
Det er lite man kan gjøre med dette. Laser vil ikke kunne rette på dette fordi karene er for store og ligger for dypt.

Pensel

Imidlertid er det på markedet kommet en pensel med lys farge spesielt for mørke drag under øynene som gjør at det mørke draget ikke blir like uttalt. Dette får du i et parfymeri.

Hilsen
Elisabeth Søyland
Professor i hudsykdommer

Kanutten 31-01-11 23:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1015644)
Mangler kongen en knapp nede på det venstre ermet?? :p Bare lurte siden det sies at alle disse nye bildene av kongefamilien er kraftig retusjerte.. "Retusjuristene" kunne da i allefall gitt kongen en knapp ekstra. Krompen har jo tre. :p

http://www.media.allerinternett.no/p...&ee=1295983126

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 1015687)
Haha, fant denne.

"Ifølge myten skal ikke den kneppes før Norge har tatt igjen Jämtland og Härjedalen."

Giiiid!!! Det er flere som har sett denne mangelen på knapp og har funnet årsak.. :p

LINK!

knh 31-01-11 23:44

Selges det håndvekter og treningsmatte på IKEA?:)
Andre steder som evt har dette billig?

Gerd 31-01-11 23:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1016895)

Europris, rema1000 (har i vertfall hatt:ja:)

knh 31-01-11 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1016897)
Europris, rema1000 (har i vertfall hatt:ja:)

Takk :) Får sjekke ut litt i morgen ;) Må ha litt tyngere vekter enn vannflasker til Jillian ;)

Vet du ca pris på dette?

Gerd 31-01-11 23:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1016902)
Takk :) Får sjekke ut litt i morgen ;) Må ha litt tyngere vekter enn vannflasker til Jillian ;)

Vet du ca pris på dette?

Jeg tror de ligger fra 50-60 og oppover (uten at jeg skal si det 100%sikkert)

Ferskenbeinet 01-02-11 08:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1016895)

Obs! har fått inn mye sånn i det siste!

Photobscura 01-02-11 12:30

Jeg vet at det går an å blokke ut støvletter o.l som er for smale i ankelen/leggen, men går det an å blokke ut tuppen på samme måte? Har kjøpt et par sko i syntetisk skinn med tøyfôring, som passer nesten akkurat, men akkurat litt for lite. Tuppen er rund, så det det gjør ikke noe om den blir litt videre/større. Jeg antar at de vider seg litt ut etter bruk, men jeg har vonde tær, så spørs om jeg orker det :p.

Kitt 01-02-11 12:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1017221)
Jeg vet at det går an å blokke ut støvletter o.l som er for smale i ankelen/leggen, men går det an å blokke ut tuppen på samme måte? Har kjøpt et par sko i syntetisk skinn med tøyfôring, som passer nesten akkurat, men akkurat litt for lite. Tuppen er rund, så det det gjør ikke noe om den blir litt videre/større. Jeg antar at de vider seg litt ut etter bruk, men jeg har vonde tær, så spørs om jeg orker det :p.

Fikk skomakeren til å gjøre det med skoene til Sønnen, så du bør kunne fine en som blokker ut hele sko, du også!:)

Photobscura 01-02-11 12:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1017226)
Fikk skomakeren til å gjøre det med skoene til Sønnen, så du bør kunne fine en som blokker ut hele sko, du også!:)

Ah, har en glimrende skomaker her på Løkka, så jeg skal jammen høre med han. Hvor mye betalte du for det?

Kitt 01-02-11 12:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1017232)
Ah, har en glimrende skomaker her på Løkka, så jeg skal jammen høre med han. Hvor mye betalte du for det?

Mener vi betale 180,- for 3 par, men skomakeren er en bekjent av Gubben, så jeg vet ikke hvor reell den prisen er!
Veldig dyrt kan det jo ikke være. Er ikke mye jobb å putte oppi et par klosser og skru litt på dem i ny og ne!:p

Photobscura 01-02-11 13:51

Hah! Problem solved! Viste seg å være skumgummisåler i skoene på godt og vel centimeteren, da jeg tok ut dem, så ble de nesten romslige! Så da er det jo bare å kjøpe nye, men tynnere skumgummisåler! Yay!

alexsandra 01-02-11 14:34

løp og kjøp:D

Babycherry 01-02-11 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1017221)

Jeg ser at problemet er fikset, men sånn til ettertiden så skal de kunne gjøre det på skobutikken og de tar ikke noe for det der jeg har vært ihvertfall. :)

Photobscura 01-02-11 19:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Babycherry (Innlegg 1017497)
Jeg ser at problemet er fikset, men sånn til ettertiden så skal de kunne gjøre det på skobutikken og de tar ikke noe for det der jeg har vært ihvertfall. :)

Nå er de bestilt fra en nettbutikk som har kontor på Nøtterøy, da :o. Jeg hadde nok ikke kjøpt dem i butikk om de var for trange ;). Dessuten er de størrelse 41, og større damestørrelser finnes det ikke i vanlige butikker ...

Jabba 01-02-11 20:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1015950)
The life saver når det gjelder å fjerne ringer under øynene!
http://www.beautywowza.com/wp-conten...at_preview.jpg

Jeg har en slik dings som dette - bare den er fra Dior. Men hvordan bruker jeg den ? Dama fra parfymeriet sa det var såååå enkelt og svusjet litt med børsten i lufta.....men når jeg prøver ser det ikke akkurat så bra ut. Hadde jo vært greit å få brukt den litt på mine mørke ringer når jeg først har betalt 350 spenn....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.