![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Sitat:
|
Sitat:
Middag i dag: blomkålmos, kjøttdeig i tomatsaus, alt i ildfast form med ost på toppen. |
Dagens ble Tulip hamburger, agurk, løk, sommerdressing, tacosaus og osteskiver på en lavkarbolefse laget av egg, fløte, kruskakli, linfrø, sesamfrø, oregano og urtesalt
|
Skal ha sånn løkhamburger fra Rema i dag. Også vita hjertego ekstra grove hamburgerbrød. Så blir det vel noe salat, pariseragurk, løk og dressing:)
|
I dag har jeg slitt med føling etter føling, så da ble det hjemmelagede hamburgerbrød (av speltmel), burgere av rent kjøtt, stekt ost og + salat.
|
Spekeskinke, hvit saus og poteter. Jepp, poteter. Noen tradisjoner kødder man ikke med! :D
|
Den tradisjonen har jeg alderi hørt om :p
Vi har spist moussaka, med litt moderasjon fra sist jeg la ut oppskriften, brukte bare fløte og ost i lagene med kjøttsaus og aubergine istedenfor å lage ostesaus. Mye mindre styr..og veldig godt! |
Har spist squash-lasagne. Gikk en hel form mellom meg og samboen. Laget og hvitløksbrød til ham, med ovnsbakt hvitløk og meierismør. Begge var noget stappet etterpå. ;)
|
Lasagne her i gården og!
|
Salat med kjøtt og hjemmelaga dressing :)
|
I dag ble det kjempe-enkelt;
blomkål, broccoli, nepe og paprika finkuttet og lagt i langpannen med en kartong fløte over seg. Så på med risten og kyllinglår ble lagt oppå der og godt krydret med det hjemmelagede tacokrydderet og provence krydder. Inn i stekeovnen på grill og varmluft 225 grader i ca 40 minutt, og så var det bare å kose seg:D |
Jobblunch ble middagen i dag. Koldtbord, og der var det både laks, eggerøre, spekeskinke, oster, salater m.m. Ypperlig for oss som går på lavkarbo :D
|
Taco med Mama Lupes tortillas. Verdt å vente på og verdt å betale for! Gleder meg til å bruke lefsene som pizzabunn!
|
Hjemmelaget tomatsuppe og mini-pizzaer med grovt speltmel i bunnen.
Spiste altfor mye :rolleyes: |
Sitat:
|
Vi har hatt tikka masala. Så godt. Skjønner ikke hvorfor det er så lenge siden sist.
I morgen skal vi ha venner på grillings her, og på søndag skal vi ha ribbe! :) |
Jeg skal ha Jacobs utvalgte baconpølser. Så og si fri for karbohyrater! Men har ikke funnet ut hva jeg skal ha til dem ennå. Blomkålmos og litt stekt paprika, kanskje?
|
jeg har kjøpt fersk flyndrefilet. men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dem ennå :p
|
Grillspyd med kylling og entrecote, samt foliepakke med grønnsaker og hjemmelaget rødvinsaus. Tenkte å lage blomkålstappe til også.
Edit, blomkålstappe blir det ikke, gadd ikke. |
Lavkarbopizza! Det er jo lørdag :)
|
Bakt "potet" aka blomkål m bacon, rømme, kryddersmør, ost og gressløk.
|
Eggerøre, skinke, grønnsaker, revet ost og ferskt, både høy og lavkarbo-brød.
Har henta inn masse jordbær i dag, så da blir det jordbær med fløte som dessert:) |
Sitat:
|
Blir bare tid til egg og bacon :)
|
Skinkesteik, surkål, sellerimos og kokte grønnsaker + fløtesaus.
Sjokolademousse til dessert. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26. |