![]() |
Sv: Tusentråden 2006
Synes egentlig at advent er den koseligste tida - når julefrokosten er fortært 1. juledag er det egentlig nok for min del... jeg begynner tidlig å høre på julemusikk, og kjøper svibler og brenner kongerøkelse for å få den rette aromaen innendørs! Skal bake en kake som er fast tradisjon hjemme hos oss - en fruktkake med bl. a. masse cocktailbær og valnøtter - og ikke å forglemme 2,5 dl whisky :sikle: - den er vanvittig god, men dessverre ikke noe for en lavkarboentusiast. Men jeg er snill når det nærmer seg jul, og lager den slik at resten av familien kan kose seg!
|
Hmm..Lurer på om jeg skal skru av TV jeg, og sette på julecden jeg brant her en dag:)..tror jeg jaggu jeg skal..og ta meg en kopp te eller kakao...Hekle litt kanskje....
Er litt avhengig av å ha tv på merker jeg..trenger ikke ha på lyden, men er litt selskap i bildet liksom...*huff* Men er jo så deilig å ikke ha det på...We'll see...;) |
Jeg har NULL julesteming.. altså.. NULL!!! ææh.. noen som kan gi meg litt? Selvsagt så syns jeg att det er ei koselig tid, men har liksom ingenting julestemning.. for min del så kunne det vært 3 april å ikke 1 desember i dag.. liksom.. Ja ja.. kanskje den kommer ettehvert? *leke optimist*
Sånn ellers så har jeg masse vondt i magen for tida.. (igjen ja.. ) Legen den 13.. for da er fastlegen min tilbake på jobb, vil ikke gå til andre enn henne.. må bare ut med samme leksa om å om igjen.. er så lei.. så fantastisk leeei... *syte* |
Åssen vondt i magen har du da?..jeg gikk sånn lenge jeg og..tok alle mulige prøver....
Gikk aldri over, og de fant ikke ut på noen prøver hva det kunne være...Jeg hadde virkelig vondt altså..var kvalm og greier...Men vi fant da ut av det til slutt....Og det var psykisk, ikke fysisk...Men er jo ikke nødvendigvis det samme med deg;).. Hadde julestemning tidlig i november eller noe jeg..Men så forsvant den igjen.. Jeg har en "juleglede" nå, men kjenner ikke stemninga heelt enda jeg heller... Må kjøpe noen mandariner og skrelle tror jeg..DEN lukta ER jul:) |
Står endel rundt forbi i jorunalen min, er så evig lei av å folkare nå men skal gi en kortversjon. Har hatt mye vondt i magen lenge osv, har 2 kusiner med morbus chron, og har tidligere i høst testa positivt på en prøve som sier att jeg har noe av det samme, ikke sikkert jeg har morbus chron, men noe lignende. Har periodevis vondt, vært bra en stund nå, men nå begynner jeg å få vondt igjen. Har fått tabletter og syns att dem virka godt en stund, men ikke nå lenger:confused: Tåpelige greier..
|
Æsje da...Så fælt..Å ha vondt i magen er noe av det verste!!Det vet jeg alt om..hva går den sykdommen ut på egentlig?Aldri hørt om den jeg?..
Og er det noe de kan gjøre?...medisiner sa du jo..men kan det opereres f.eks?..Eller blir bedre?Masse spørsmål her nå...Du svarer om du vil:) |
Øehm.. søk på chrons sykdom du, kommer opp masse info der. Men kort fortalt så er det vel en kronisk betennelse i mage/tarm systemet. Begge kusinene mine har blitt operert, de fjerner vel den delen som er betent da eller noe, men tror ikke det går å bli helt frisk dersom en har chrons, symptomfrie i store perioder, men ikke frisk. Vet ikke alt jeg heller, siden jeg liksom har ett håp om att jeg IKKE har det..
|
ÅÅÅ så kjedligt Mila!!! Tyvärr så tar mage utredninger laaang tid..(men det har du vell merket allrede)det kan ju vare så myyyye som er feil..
Jag har heller inga julfølelser..:o julen er en vond tid for mig... jag mistet pappan min rett etter jul for 3 år siden (og han elsket julen).. Lengter til den dag jag får barn, så julen blir gledjefull igjen.. |
Nå er jeg endelig ferdig med opprydding etter at kattungen veltet en stor gulvlysestake med telysholdere i glass:mad: - ufattelig mye glassbiter over alt... nå ligger skjønnasen og sover sin søteste søvn etter utfoldelsen, han trenger vel å slappe av etter sjokket tenker jeg! Ble jo masse lyd av den velten da!
Ellers er jeg ikke helt ferdig med lys og sånt, skal henge opp stjerne i dukkehuset, det ser så koselig ut. Litt lys ute på trappa må også til - jeg har litt dilla på lys ja :rodme: |
Jeg har vel ikke så mye julestemning i år jeg heller, er litt lei meg fordi jeg er så mye syk og ikke kan være med på ting med venner, og ikke har overskudd til å pynte eller tenke på julegaver. Jeg håper hele tida det blir bedre så jeg rekker litt før jul, men det blir nok ikke så mye som jeg hadde tenkt, nei ... :(
|
Jeg har masse adventstemning, men jeg synes bare det er alt for tilig å sette frem nnisser. Jeg blir så utrolig lei av de mellom 23 desember og 3 januar, så jeg venter.Men jeg har hørt masse julesanger i dag da, for det er så koselig. og funnet fram lilla lys og stjerne i vinduet :)
Synes nesten adventstiden er koseligere enn selve julen jeg... |
Jag tenkte jag skulle prøve å finne de få jule tingene mine imorgen.. Trur jag har adventsjulstake, en gull engel og en duk..
Er veldigt pank (2 dager etter "lønning" fra Aetat)men jag kansje ska ta en tur til Nille..De pleier ju vare billige:D Tur i oturen att jag går på krykker..då kan jag ju ikke kjøpe så mye..vanskligt å bære..hehe:) |
jeg elsker julen, elsker alt med den. forventningene. gleden. kosen. familie get-together. gleden med å glede andre med kjekke gaver. å få kjekke gaver. god mat. lage kaker. lage gaver, pynte leiligheten med juleting. hente opp juletinga fra boden i kjelleren. alle dukene mine. pynten som jeg har fått av mormor. gleder meg jeg :love:
skal begynne iløpet av helga. :spent: |
Jeg synes også advent egentlig er en veldig fin tid, og jeg synes det er helt greit at vi tar feiringa på forskudd. Vi trenger litt lys og kos nå som det er på det mørkeste! :)
Før i tida var jo jula fra julaften og til langt ut i januar, men i og med at jula stort sett er over etter nyttårsaften nå for tida, så er det vel greit at vi strekker feiringa litt i den andre enden? Men masse julepynt allerede nå kan jeg styre meg for. Treet skal ikke pyntes før lillejulaften!! Men jeef - du snakker om nisser ... Hva med engler, da? ;) |
Englar er kjempe fint syns jag( vet ikke va Jeef syns då;) )!!!! jag er ikke så mye for røtt og grønt og masse nisser.. Men røtt og gull, og blått og sølv syns jag er kjempe fint.. og vitt og glitter ogå..
ååå nu er det michael jackson på tv!! lenge sedan man såg han,kan man si!! |
Jeg synes rosa er fint jeg. Så jeg skal pynte juletreet med rosa og sølvfargede julekuler, og det passer fint med det andre rosa jeg har i leiligheten min. Også selvfølgelig så må det være litt rødt også. Blir en sånn fin kræsj mellom rødt og rosa som jeg synes er litt tøft.... :p Hæ? Jeg? Sær?? :rolleyes:
:D:D:D |
Rødt og rosa er fint! :ja: Jeg er kanskje litt sær jeg også ...? :rolleyes:
Da jeg var barn pleide vi forresten å ha en Pink Panter-figur, sånn med ståltråd i seg så den kunne bøyes, på gardinstanga i kjøkkenet. Og når det ble tid for julepynting hang vi en schvæææær, knallrosa julekule ned fra hånda til Panter'n. Vi kalte den "The bøøøømb" ... :D |
tøft da lemen, med rosa julepynt. modig må jeg si. :ja: nå er det snart leggetid, har jobbet over 10 timer idag.
først tre timer som fotograf/stylist - ble veldig bra bilder. så fire timer på elite foto arkaden, er ekstra vakt der.. også ekstra på min jobb 3 timer. siste timen på fredagen er det ikke folk, da satt jeg på kontoret. og holdt på å sovne. og jeg som opprinnelig hadde fri idag :lol: ja lissom fri du, høhø |
Jeg EELSKER jul!!!!!!Enig med Siljevanilje!
Jaddaaaa...Ribbe gleder jeg meg til, og det skal jeg ikke spise før julaften..(og mange dager etter det, siden vi alltid bestiller for mye ribbe..)Tror det bare blir meg, søster, mamma og pappa på julaften i år..har en besteforelder igjen, og ho skal til onkel og tante tror jeg... Så har vi en onkel som pleier å være hos oss, men vet ikke hva det blir til med han...Så er det et par til som er hos oss av og til..grandonkel til mamma og samboeren hans...så vi får se..Koser meg uansett jeg:) |
Kreeeemt, Hyper :D
Dette er er jo tusentråden :D Weee! Jeg har shoppet masse idag :D så deeeeiig, selvom ikke lommeboka er helt enig. Jeg tror jeg må stæsje meg opp imorgen og ta bilder!! Liker og pynte meg og skulle ønske det var flere julebord jeg skulle på... Men den gang ei... :) |
Sitat:
Hyper! du må trykke på endre knappen og skrive noen ord til (min 50 ord) annars ødelleger du allt!!hehe;) |
Og nå er vi halvveis til tusen :D
Detta klarer vi glatt ;) Imorgen skal jeg på Ikea (igjen ;)) Må jo trimme scooteren!! Ikke at jeg egentlig har råd, men kjøkkenet mitt er så lite at jeg trenger smarte hylledelere for å få plass... Så sånn er nå det :ja: Tre ord til skulle holde :D |
Får bidra litt mer jeg også da :)
Jeg får ikke sove.. merkelig fenomen det der.. når jeg er hos kjæresten er det aldri sånn.. da legger vi oss i 22.30 tida dersom han (og / eller jeg) skal på jobb dagen etterpå, og jeg sovner fint, men her hjemme.. ikke snakk om!:mad: Åsså har jeg nisser i skapet som lager klærne mine større i løpet av natta..:cool: |
Sånne nisser som Mila snakker om kan godt få lov til å komme på besøk til meg også... :ja:
Ellers så har jeg gjort fryktelig lite etter jobb i dag. Har bare sittet i sofaen og sett på tv og tasta på pc'en... Var det noen som fikk med seg Jul i Tøyengata i dag da? Jeg var litt opptatt akkurat når det gikk, så fikk ikke følgt så nøye med. Er det bra?? :spent: |
Jeg var på sånn julemesse i går kveld.. og kjøpte meg en fantastisk fin engel, sånn hjemmelaget type.. Det var så mye fint der...skulle ønske jeg var rik slik at jeg kunne ha kjøpt mye mer.. Det må være morro å kan vise frem og selge litt av hobbyen sin..
|
Hjemme hos oss har alle (både to- og firbeinte!) adventskalendre - jeg har fått sjokoladekalender med 86% sjokolade, laget av en demontert "vanlig" kalender! Kult med en bit til kaffen da, og akkurat passe mye. Tror det er lurest for meg med slike ferdige biter enn med en hel plate :rodme:. Nå må det vel snart være 50 ord her? Skriver litt til for å unngå kjeft :p
|
I dag har jeg vært og kjøpt meg adventsstjerne. Den var sølvfarget, og så var den pyntet med perler i flere rosanyanser. Passer perfekt til oss "småjenter" som liker rosa... :p Også hadde den taggene rette veien. :)
Også prøver jeg meg på en liten forklaring til Hyper på stjerner med tagger rette veien: Liker ikke at stjerner er opp-ned, dvs at det er en spiss som peker rett ned, på stjerner med 5 tagger. (Det er forresten ok at en spiss peker nedover, viss det også er en spiss som peker rett opp, men da har stjernen mer enn 5 tagger.) Forsto du? :rolleyes: :) (Legger ved et lite vedlegg som viser forskjellen :)) |
Jeg forstod!!
Oioioi..Nå skjer det noe borti gata tror jeg..Masse rakketter høres det ut som....Jaa!!Nå ser jeg de faktisk og..er det noe spesielt med 2.desember tro?....Hmm.....Ser på reprisen av So you think you can dance jeg...Fikk ikke sett hele sist...Så skal jeg møte min kjære på butikken etterpå..Han er ute og ser fotballkamp..så skal vi handle litt, og jeg skal hente 3:D:D:D pakker på posten!! Ene er fra Kid (gardiner og litt), den andre er fra dialife.dk..(julesnop til familyn), og den tredje vet jeg ikke!!så det blir spennende...Weeheee.. Jeg ELSKER å hente pakker..Bare håper vi klarer å bære..Kan hende den siste er garnet jeg bestilte forresten!!..Kjempemange nøster:)Blir bra uansett!Og kjenner jeg meg selv rett, må de nye gardinene osv. , på plasd med èn gang de er i hus;).. |
Frøy: jeg liker nisser og engler, bare ikke før 23 desember. synes liksom ikke de har noe med adventstiden å gjøre, for for meg er advent å vente på julen, ikke starte den. Derfor har jeg ikke frem noe julepynt før 22 eller 23 (alt etter når jeg har fri) men jeg har frem både nisser og engler når jeg pynter til jul. Så frem til ca 20 desember (siden jeg drar til mamma 21) så er det lilla og stjerner som pynter opp her, og julemusikk på cd spilleren..
men vi er jo så forskjellige, så jeg har absolutt ikke noe i mot at folk pynter med nisser nå... |
Sitat:
Jeg fikk såvidt med meg rakettene på vet til sentrum :) Jeg har nemlig vært på ikea (igjen :p) på scooter :eek: Kaldt og vått og bare såvidt jeg fikk med meg allt hjem igjen :D Men jeg digger det stedet og om ikke lenge kommer det bilde av julevinduet mitt :love: |
Julevinduet ditt var kjempefint!!
Jeg vil OG på IKEA!! Hadde de mye fint der nå?til jul og sånn?? Herregud da...jeg er jo helt råtten oppi toppen..tror bakteriene har overtatt litt her... Har bytta gardiner jeg nå, så nå er det lyyst her inne..Litt rart, men mest fordi det er uvant tror jeg...Stjerna lyser så fint i vinduet, og jeg har fått snop fra dialife.dk..Det skal pakkes inn ganske snart tror jeg, så jeg ikke snoper meg dårlig i magen..Sånn!!Nå har jeg iallefall 50 ord..Så det så;) |
Kremt, glemt å telle ord, ell? :p
Joda, maaaasse juleting på Ikea :ja: :D Og masse folk... Puh!! Men det var gøy,da. Og kjøpe røde lys og dekorsand til å støtte de opp i små glass :) Og på europris idag så fant jeg adventsstjerna mi!! Liten hvit i metall med plass til te-lys :love: Lovet it!! Nå skal jeg se om ikke jeg får til å rydde resten av micro-leiligheten min.. :p |
HYPEEEEEEEEEEEEEEEER!!!
vi er fortsatt i tusentråden... pass på antall ord. Jeg er dødstrett, og vurderer hardt å gå å legge meg snart... eneste problemet er at jeg må ha på nytt sengesett først... ellers fint lite som skjer i jeefland på en lørdagskveld. Jeg er hjemme og glaner på tv. Skal på dagvakt i morgen, og hjem til mamsen og spise middag etterpå. Har lånt bila deres i helga, så jeg skulle slippe å drasse på et tonn poser i juleshoppinga mi... Endte opp med å kjøpe en haug med cola light på tilbud... |
Vel, Cola-ikkelight er værre :ja:
Jeg har også hjemmelørdag... Har tilbud om vindrikking med venninne og hennes venninner, men jeg tror jeg står over... Jeg vil heller rydde hjemme. Ryddig hjem = ryddig sinn sant? Og et ryddig sinn trenger jeg imorgen!! Så da er det bare og stå på, da!! Rydda påååååååååååååååååååå :D |
synes det er deilig av og til jeg..Og bare rydde, og rense litt opp innvendig samtidig..Men jeg må helst være alene når jeg rydder da..jeg er veldig "organisert", og kan blir fort irritert, om noen rydder "feil"....:o
så jeg VIL ha hjelp, men allikevel ikke..vanskelig det der... Kan godt si til Erlend at NÅ kan han støvsuge...men jeg liker å rydde selv..han mener at det er ryddig, mens jeg fortsatt synes det er rotete..Jeg mener det ikke er ryddig før det er strøkent.... Sær ? Jeg?.. Føler meg litt som Monica i FRIENDS...:rodme: Kan IKKE være lett å bo med meg.... |
Sitter og ser på test kjærligheten på nrk1 jeg. Men, jeg gidder ikke å delta da. Er litt morsomt å se på. :)
Ellers så lurer jeg på om jeg skal åpne en kartong med vin, og ta meg et glass... Hmm, ja det gjør jeg. :) Også mangler jeg noen ord for å fylle opp.... |
Har så mye jeg skulle ha gjort jeg, at jeg ikke får begynt noe sted..Og i morra er det søndag, som jeg egentlig synes er en kjedelig dag..Mest fordi ingenting er åpent, nå som jeg har penger...;)Og fordi jeg er sykemeldt!!!Før var jo søndagene hellig...Eneste dagen jeg hadde fri hver eneste uke....Kjeder meg litt i kveld, så kanskje jeg kan klare å fylle opp litt i denne tråden da...
|
Ikea har søndagsåpent imorgen :ja: Og sikkert lagunen også?
Bare å sjekke på nettet. Liker egentlig best å handle hverdager på formiddagen, så slipper man alle menneskene :p Blir så sinnsykt stresset av å gå rett bak noen som går liiitt saktere enn meg... :( Argh! Så nattåpent igår var en real prøvelse!!! |
Ja nu sitter jag her med mine nyristede solstikkefrøn:D gott! bra substitut for pinjekjærner..det er ju å dyrt! Kjæresten min er på julebord sammen med 300 andre..jag håper att han er en snill gutt! julbord er ju den tid de fleste er uto..men jag litar på han..trur jag..:p
|
Åh...Jeg takler ikke masse folk jeg heller..Irriterer meg over den minste lille ting!!Til og med små unger eller gamle folk..Jeg er helt fææl!!...
Søndagsåpent tror jeg ikke jeg orker rett og slett..Er sikkert ØRTEN andre folk der samtidig.. Skal ut på jobben i Åsane i løpet av uka, får ta turen da:) Noen av dere som har msn forresten? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49. |