![]() |
Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?
Sitat:
SDS er et lavkarboalternativ, ikke et lavkalori-lavfett alternativ, les selv hva Thor Foseid (mannen bak SDS) selv skriver om SDS på sidene deres. Et kosthold med lite kh og lite fett er i lengden ikke særlig helsefremmende, og det er derfor SDS og lavkarbo er så bra for å slanke seg, fordi man gir kroppen den næringen den trenger og man slipper å være sulten. |
Sitat:
Alli sin effekt er vel i hovedsak basert på et "vanlig" norsk kosthold også - med en del fett i, ellers er hele poenget med ALLI vekke, siden det er fettet som da går "rett gjennom kroppen". Spiser du da lavkarbo sender du all energien kroppen skal leve på rett i dass - og sulter deg ned ivekt. Men nå har jeg vel gjentatt meg selv så mange ganger i denne tråden at jeg ikke har mer å tilføye om akkurat dette temaet :) |
Sitat:
Og hvorfor tenke på de pillene når du har gått ned en halv kilo? Du burde jo heise flagget og rope hurra! Senk kravene og la kroppen få tid til å venne seg til det nye kostholdet. Å slanke seg er gjerne ikke gjort i en håndvenning, kroppene våre trenger tid på å tilpasse seg og vende seg til å bruke fett som energikilde og ikke karbohydrater. |
Takk for gode svar Nerthus! Jeg tar de med meg videre:)
Imse: jeg har de 500 gramene opp igjen..Jeg aner ikke hvorfor så jeg er vel litt desperat..:( |
Sitat:
Min kropp kan finne på å gå opp 2kg fra en dag til en annen. Og logikken sier at det definitivt ikke er fett. Og ellers kan det ta flere uker før kroppen begynner å forbrenne fett, den skal jo omstille seg totalt jo. |
Etter månedsvis med vingling og stressing og bla bla bla har jeg tatt meg en "time out" fra planlegging og tralala med å bestille 28 (!) dager med SDS. Da får vi krysse fingrene at jeg liker maten. ;) Kyllinggryta for i dag lovte bra i allefall.
|
Da har jeg endelig bestemt meg for å ta i et tak igjen. Gikk ned 7 kg på ketolyse i fjor, men alle har kommer tilbake igjen, desverre...
Denne gangen orker jeg rett og slett ikke så mye styr, så har bestilt mat for 28 dager fra SDS! Bestilte brødmenyen, for den var billigst, og fordi brødmat til lunsj var enklest... Og nå angrer jeg!! Brødet smakte helt Forferdelig!! Snakk om å bli skuffa.. Fikk trøkt i meg to skiver til frokost, med masse pålegg, og brukte resten av dagen til å grue meg til lunsjen:( Der fikk jeg ned litt over en skive, men nå sitter jeg her og bare er småkvalm.... Så da har jeg fryseren full av brød jeg ikke kommer til å spise, og lurer på hva i alle dager jeg skal finne på i morgen.. Kan vel konstantere at denne 'kickstarten' til et nytt og bedre liv ikke var helt som jeg hadde håpet på.. Men men, nå ser jeg fram til middag, og krysser fingrene for at brødet bare er en tilvenning.. Hvis jeg allerede begynner å lage min egen frokost og lunsj, så tror jeg fort dette kan skjære seg igjen... Noen erfaringer med brødet? (tror jeg har det som heter Soft Basic) er det mulig å venne seg til det? evt. noen gode påleggsforslag som kanskje kan dempe smaken litt? Måtte bare få ut litt frustrajon, sånn at det skal være plass til andre tanker oppi huet her:p |
Jeg har starter med spis deg slank mat, komponerte min egen diett for 14 dager med ca fem retter hver dag. Det kostet kun 1630,-Syns ikke det var så dyrt. Har allerede gått ned tre kilo på seks dager.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei på dere!
Er helt ny her på forumet, men har allerede lært masse. Det er til stor motivasjon å lese andres historie med spis deg slank og lavkarbo. Jeg er 1.73 høy med en startvekt på 82 kg. Målet er 65 kg. Jeg har nå gått en uke på spis deg slank, og gått ned 4,1 kg. Det er jeg fornøyd med. Selv om jeg regner med at det meste er kun vann, kjenner jeg meg "fastere i fisken". Dietten gikk kjempebra de to første dagene, men så kom en intens hodepine med på kjøpet. Dette varte i to dager sammen med slapphet. Nå etter en uke merker jeg ingenting bortsett fra ømmhet flere steder i kroppen. Kjennes litt ut som blåmerker.. Noen fler som har hatt det sånn på SDS? Musklene i lår og legger kjennes også slitne ut. Som om jeg nettopp hadde trent. Har ikke spist noe annet enn det som står på menyen, og er stolt og overasket over min egen selvdisiplin. Dette med at man har noe fast å forholde seg til er til stor hjelp for meg :-) Må nevne at jeg drikker litt fun light og et til to glass pepsi max i uka. Dette syns jeg ikke er mye å forlange på en så strikt diett. Maten er jeg fornøyd med. Middagene er gode, bortsett fra "Laks og Asparges". Den vokste i munnen på meg. Brødet er helt ok. Har bestilt for 4 uker til, men denne gangen bestilte jeg med én dessert per lørdag, syltetøy til brødskivene og kokeboka til Skaldeman. Ser at det er en stund siden noen har skrevet her, men jeg håper på litt tilbakemeldinger og inspirasjon likevel :-) Vi må heie på hverandre!!! |
Sitat:
Det er nok fordi du er på vei inn i ketose at du føler deg slik. Det går over når kroppen har vent seg til en annen type fettforbrenning. Nå er det ett år siden jeg spiste kun sds mat. Jeg var veldig fornøyd med maten. Noen retter var selvfølgelig bedre enn andre. Jeg bestiller fortsatt mat, men det blir for det meste kanel kubber og desserter :) Skal bli spennende å følge deg for å se hvordan det går med deg :) |
Sitat:
Siden du mister masse vann forsvinner det også en del viktige salter og mineraler. Det høres ut for meg som om du har magnesium mangel. Helt vanlig på lavkarbo. Ta magnesium om kvelden så bedrer det seg raskt :) |
Takk for tips!
Har tatt multivitamin i brustablettform, men er ikke vant til å ta noe som helst.. Går lett i glemmeboka ;) Nå sliter jeg veldig med å få i meg alle brødmåltidene.. Er ikke sulten og glemmer å spise. Litt redd for at jeg ikke skal få i meg nok kalorier, men merker ikke noe i form av slapphet/trøtthet og humøret er jevnt. Har begynt å lage toast på morgningen med ost og salami. Litt mer fristende enn ei tør og kald brødskive =) |
JIPPI!
Gikk på vekta i dag, og den viste at jeg hadde gått ned 5kg denne uka!!!!!!!!! På to uker har jeg gått fra å veie 82kg til å veie 73kg. HELT utrolig.. Skvatt når jeg gikk på vekta i dag. Jeg var bombesikker på at jeg bare hadde gått ned en kilo eller to. 9 kg i vekttap på to uker.. :O Har fulgt dietten slavisk bortsett fra middagen i går(laks og asparges). Brukte bare laksen og lagde en salat. Lagde litt dressing av creme fraiche, pepper, vitløkspulver og paprikapulver. Kjempegodt =) Hvordan går det med dere andre der ute som følger dietten? :) |
Sitat:
Jeg gikk også ned de fleste kiloene mine da jeg levde kun på sds mat. Nå spiser jeg lavkarbo med innslag av sds. Du er kjempeflink :D |
Tusen takk : )
Gøy å få tilbakemeldinger her på forumet! :) |
Hei igjen!
Spis deg slank dietten går femdeles bra. Har enda ikke skeiet ut. Måtte ty til en atkins bar her om dagen, da jeg ikke hadde med meg lunsj. Men dette regner jeg ikke som en utskeielse...? Fant ut at jeg har fått helvetesild(helt forferdelig) tidlig denne uka :( Nå går jeg på zovirax 800 mg, fem gangen om dagen - i en uke..... Da jeg skulle veie meg i dag hadde jeg gått OPP 5 kilo ! :( Lenge siden jeg har blitt så skuffa... Det eneste jeg kan tenke meg at det kommer av er pillene. Er det noen her som har erfaring med dem? Pliis del!! Byttet til og med batteri på vekta :P Dette gjør skikkelig skade på motivasjonen! Hilsen fortvila lavkarbojente........... |
Hvorfor er du skuffa over å ha gått opp 5 kg vann? Slitsom ja, men du har definitivt ikke gått opp 5kg fett. Og jeg regner med at det er fett du vil gå ned.
Men en stor klem skal du få, ikke noe er mere slitsomt enn masse vann i kroppen:klem: Spis riktig, glem vekta og slapp av! Høres virkelig ut som om du trenger noen dager til bare å slappe av nå. |
da var jeg tilbake på sds :) 3 år og en unge siden sist :D
Begynte i dag, gleder meg litt til å slippe å tenke sjøl og å slippe å lage mat for en liten stund :D |
Jeg prøvde noen måltider fra "Spis deg slank" for et par år siden, og det fungerte greit, syns jeg, selv om jeg bare erstattet noen måltider, ikke alle. Det jeg sleit mest med, var kanskje prisen. :rodme: Nå lurte jeg litt på å bestille noen ting, men så ser jeg at de har sluttet å kjøre hit til byen! Hmpf. :( Kjedelig, da.
Hvis noen flere er interessert i å få SDS-varer kjørt til Haugalandet, kan vi kanskje samarbeide om det? |
Begynte med lavkarbo etter jeg kommer over denne siden for 8 mnd siden, og har siden den gang gått ned 28 kg - jeg var for deprimert til å begynne å trene, og orket ikke lage egen mat - så for meg var det redningen å benytte SpisDegSlank. Den første menyen jeg begynte på falt ikke helt i smak - det var mye bakevarer i den som jeg ikke klarte å like. Men det var også mange gode retter som jeg senere la til i min egen meny (kjøper enkeltvarer nå, det koster kanskje litt mer men det er utrolig å kunne slanke seg med mat man faktisk synes er god). Noen av favorittene har blitt Torskefilet m/bacon og grønnsaker, Creme Cappucino, Eggsalat m/laks og svelene!
Prisen er kanskje litt høy, men det er det eneste negative jeg kan komme på med SDS. Folkene bak siden er veldig hyggelige og har svart på mye av det jeg lurer på, og de lager mye god mat. De første ukene på lavkarbo var tunge, men ble likevel mye lettere av å slippe å lage maten selv. Jeg tenkte den gang at lavkarbo bare kom til å bli en kortvarig diet, men etter å ha lest mye av filosofien bak og de gode effektene har vært så merkbare - så har jeg bestemt meg for å fortsette med det som en livsstil. Jeg kommer til å benytte meg av denne siden i lang tid fremover. Jeg ble anbefalt å holde meg under 25g karbo og rundt 1400 kcal, på en vanlig dag har jeg gått på rundt 18g karbo og litt høyere kcal enn anbefalt, rundt 1600-1700 - men effektene av dietten har vært så god at jeg har ikke tenkt over det. Jeg tror ikke jeg ville gått ned i vekt hvis det ikke var for denne siden. Superglad for at det finnes et slikt alternativ og håper de vil holde på i mange, mange år. |
Hvordan går det med dere som bruker mat fra spisdegslank
|
Har så langt gått ned litt over 34 kg. Vekten stod stille en stund men etter at jeg kuttet ut sukkerfri brus med koffein og la til spinat i kostholdet mitt så har det rent av en del kilo de siste par mnd. Er nå endelig innenfor 10 kg til målet, det føles godt.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06. |