Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5749)

Impulsiw 06-06-08 16:04

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Da er det bare å stå på!! :ja:

Håper du klarer å nå målene dine :heia:

Sammen klarer vi det.. :D

magdalena 06-06-08 16:19

Ja,nå er det bare og stå på!:D

smilefjes 10-06-08 12:20

Hei Sukkerzpinn :-)
Er masse du kan gjøre for å bedre smaken på ED maten, så blir den spisendes etterhvert. Her går kiloene pent og fint sin vei, og når jeg ser meg bakover nå så er det jo ikke lenge siden jeg begynte heller. Jeg elsker resultatet allerede - håper du får en fin tur ned, og lykke til! :klem:

Sukkerzpinn 10-06-08 15:59

Takk for det smilefjes.:) Jeg har prøvd Eurodiet før, men stoppet etter 10 dager pga influensa. Tok av 8 kg på 10 dager så det var jo fantastsisk, men motivasjonen for å begynne igjen var liten siden jeg syntes produktene smakte så forferdelig. Men nå er jeg ved godt mot. Har en samboer som støtter meg i tykt og tynt, bokstavelig talt :) Og jeg ser at det er mange gode tips for å gjøre måltidene bedre. Spesielt pannekakene synes jeg er ekle, men så at noen hadde tatt kanel på dem - det kan jeg jo prøve?

Jeg har aldri før fortalt hvor mye jeg veier, så jeg må si at jeg synes det er herlig å bare kunne være mitt sanne jeg her inne :)

Når begynte du på ED, Smilefjes?:)

Romle 10-06-08 16:21

Holdt vekta mi hemmelig i laaang tid jeg også. Ganske befriende å fortelle det til noen som ikke var full av fordommer mot overvektige folk.
Var ett steg i riktig retning.

Lykke til med Eurodietten. Dette skal du klare vet du :)

:klem:

Samhaineve 10-06-08 22:45

Hei alle sammen.

Jeg er veldig ny her på siden. Og jeg har nå brukt 3 dager på å lese og se meg rundt. Føler jeg er på veldig tynn is når jeg skriver dette.
Jeg er usikker på hvor mye jeg skal legge ut om meg selv, men jeg tenkte det var enklest å bare si alt med en gang.

Jeg er ei jente på 30 år som bor i Midt-Norge. Og jeg vil si jeg er relativt overvektig. Vekten på mandag viste 115,8 kg. BMI på 38,87. Ikke bra :(. Så tung har jeg aldri vært, og med hånden på hjertet, det skal jeg aldri bli igjen.

Jeg har blitt sjekket for PCO og PCOS, men ingen napp der. Ser det står en del om insulinresisten her og det har jeg planer om å få sjekket ut. På mandag skal jeg i vei å få sjekket om jeg er allergisk mot noen matvarer til en Homeopraktiker (aner ikke hva det er, men prøver alt)

Jeg og min samboer har i ca 2,5 år prøvd å bli gravide uten hell. Og hvis vi skal få hjelp til assistert befruktning må jeg komme meg under 35 i BMI.

Som tittelen sier. Jeg trenger motivasjon for å klare dette, og håper at jeg finne den her blandt alle dere som kjemper mot samme sak. Da tenker jeg ikke på det å bli tynn/slank/sylfide, men å finne en plass på skalaen hvor man vil trives med seg selv.

Jeg så nylig bilder av meg selv som jeg ikke var klar over at noen hadde tatt og jeg begynte å gråte. Så mye mistrives jeg med meg selv nå. Jeg går konstant å trekker i genseren min for å prøve å skjule mage, hofter, rumpe og lår.
Jeg vil si takk til alle som har fortalt sin historie her, dere er alle en motivasjon. Jeg har slukt alt.
Nå begynner min egen kamp.

Samhaineve ;) (Kopi av blogg)

Romle 10-06-08 22:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Samhaineve (Innlegg 485150)
Hei alle sammen.

Jeg er veldig ny her på siden. Og jeg har nå brukt 3 dager på å lese og se meg rundt. Føler jeg er på veldig tynn is når jeg skriver dette.
Jeg er usikker på hvor mye jeg skal legge ut om meg selv, men jeg tenkte det var enklest å bare si alt med en gang.

Jeg er ei jente på 30 år som bor i Midt-Norge. Og jeg vil si jeg er relativt overvektig. Vekten på mandag viste 115,8 kg. BMI på 38,87. Ikke bra :(. Så tung har jeg aldri vært, og med hånden på hjertet, det skal jeg aldri bli igjen.

Jeg har blitt sjekket for PCO og PCOS, men ingen napp der. Ser det står en del om insulinresisten her og det har jeg planer om å få sjekket ut. På mandag skal jeg i vei å få sjekket om jeg er allergisk mot noen matvarer til en Homeopraktiker (aner ikke hva det er, men prøver alt)

Jeg og min samboer har i ca 2,5 år prøvd å bli gravide uten hell. Og hvis vi skal få hjelp til assistert befruktning må jeg komme meg under 35 i BMI.

Som tittelen sier. Jeg trenger motivasjon for å klare dette, og håper at jeg finne den her blandt alle dere som kjemper mot samme sak. Da tenker jeg ikke på det å bli tynn/slank/sylfide, men å finne en plass på skalaen hvor man vil trives med seg selv.

Jeg så nylig bilder av meg selv som jeg ikke var klar over at noen hadde tatt og jeg begynte å gråte. Så mye mistrives jeg med meg selv nå. Jeg går konstant å trekker i genseren min for å prøve å skjule mage, hofter, rumpe og lår.
Jeg vil si takk til alle som har fortalt sin historie her, dere er alle en motivasjon. Jeg har slukt alt.

Dette var nesten som å lese om meg selv...
Be legen din sjekke stoffskiftet ditt. Stoffskifte har innvirkning på eggkvaliteten og selvfølgelig vekten.

Ønsker deg masse lykke til på alle måter. :klem:

arkine 10-06-08 23:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Samhaineve (Innlegg 485150)
Hei alle sammen.

vi er nok mange som deg , våre tanker er veldig like

matmor 11-06-08 00:26

Hei! :)
Jeg også hører til her ja. skal veie meg imorra, og da regner jeg med at jeg er tilbake på 117 kg igjen :hylgrine:Jeg har også vært stor hele livet, ble mobba fælt for det som liten, men har hatt sånn noenlunde kontroll som voksen, helt til jeg ble syk for noen år siden,og måtte slutte å jobbe ,en jobb der jeg gikk og brukte kroppen hele dagen.:(
Har ingen valg,annet enn å holde meg i ro, ellers får jeg svi i flere dager etterpå.Og vekta har fyki ihværet gitt! Har aldri vært så stor som nå, og må klare å gå ned ivertfall 30 kg:eek:
Jeg var veldig flink en stund, og gikk ned fire kg, men så ble jeg syk(harME) etter for mye stress og styr her , så gikk alt iball for meg.
Men nå skal det bli andre boller her!( eh..ikke boller da!) dette er en så fin plass å få mattips og oppmuntring, så dette går nok bra!
Ja ja detta var meg og min historie da, syntes jeg måtte melde meg på denne tråden med alle mine kilo! he eh

smilefjes 11-06-08 09:28

Sukkerzpinn - jeg begynte på eurodietten i starten av mai, og gikk over på ketogen mat en uke før det igjen. Nå begynner det virkelig å synes at kroppen forandrer seg - satt og så på lårene og knærne mine halve kvelden på søndag - det ser jaggu ut som jeg har begynt å få dameknær - sånne pene!!! (Har selvsagt kun gått i kort kjole siden den oppdagelsen ;))

Og kjære dere andre nye - alle vi her inne vet hvordan det er når man sjokkert oppdager hvor man har endt opp... :_oy: Men det sjokket gir en noe også - det gir en fortvilelse nok og reaksjon nok til å innse at enten begår man selvmord bevisst ved hjelp av mat - eller så fikser man problemet.

Det at dere er her inne forteller at dere ikke valgte det matinduserte selvmordet - gratulerer! :heia:

Jeg var gedigen da jeg startet omleggingen av kostholdet mitt. Jeg veide rundt 150 kilo og jeg ble skikkelig anpusten av å reise meg fra godstolen... Jeg begynte med å legge om til et forsiktig Lindberg-kosthold. Og etter en måned ønsket jeg å begynne å trene. Og jeg da - som var fritatt fra gym hele videregående på grunn av vekta...

Formen var elendig så jeg begynte med ti minutter på ergometersykkel hver dag foran tv - og meget rolig tempo.

Nå går jeg på eurodietten for å ta av de siste tyve kiloene ned til helt normal vekt. Jeg føler meg fantastisk. Jeg får komplimenter fra menn!!!!!! Det har virkelig ikke vært noe jeg har vært bortskjemt med før.

Og jeg sykler fem-seks mil, noen ganger mye mer, på den kule raceren min og det kjennes ut som jeg kan erobre verden hvis jeg vil. Selvtilliten er en helt annen enn den var, og jeg har gått fra militærstøvler og palestinaskjerf (ja - jeg var et syn kan du tro...) til kjoler og nette små sandaler isteden.

Dette kan dere få til også - det er bare å innse at livet med bakst, brød, sjokolade, poteter osv er over... Og at man må spise mat og ikke sulte seg.

Lykke til alle sammen! :klem:

noli 11-06-08 10:25

Veldig inspirerende innlegg, smilefjes. Gratulerer, du har all grunn til å være stolt av deg selv!

Jeg veier ikke over 100 kg, men er veldig kortvokst (knapt nok 150 cm), så BMIen min blir likevel veldig høy. Jeg håper å gå ned rundt 30 kg, helst mer, men jeg vil helst ha et realistisk mål også. Går jeg ned 30 kg blir jeg veldig fornøyd. (Akkurat nå kommer jeg vel til å juble og hoppe i taket av 5 også. hehe)

Impulsiw 11-06-08 16:48

Har en BMI på 38 jeg også.. Har pcos. Men de siste årene har det ikke vært sjekket ut noe som helst. Den siste gyn jeg var hos for 3 år siden mente det ikke var noe cyster der lenger.. Kan jo begynne å lure!

Har gått ned 7.4 kg på 14 uker. Det er 520 gram i uka. Ikke så mye men alternativet er jo OPP i vekt og det er ikke noe alternativ.

Så nå er det bare å stå på!! Håper dere ikke gir opp og fortsetter selv om det går opp og ned med oss.. :ja:

Samhaineve 11-06-08 18:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Romle (Innlegg 485157)
Dette var nesten som å lese om meg selv...
Be legen din sjekke stoffskiftet ditt. Stoffskifte har innvirkning på eggkvaliteten og selvfølgelig vekten.

Ønsker deg masse lykke til på alle måter. :klem:

Takk for det. Jeg har fått sjekket stoffskifte og legen sier det er i orden, selv er jeg ganske så uenig. Jeg er veldig lik min mormor og hun har tatt medisin for stoffskifte i alle de år. Nå prøver jeg litt alternative ting. Nå skal jeg ut i regnet.
Samhaineve

noli 11-06-08 22:15

Jeg har også PCOS, noe som er mye av grunnen til at jeg fattet interessen for lavkarbo. Har hørt av mange med PCOS at dette er det kostholdet som fungerer best for dem.

Sukkerzpinn 12-06-08 23:19

Smilefjes - så gøy! Det er veldig inspirerende å høre! Jeg satt lenge på internett igår kveld og bare saumfarte forumene. Det gir en god motivasjon til fortsette når man ser at andre er i samme båt -kanskje ikke i like stor båt som meg :D, men allikevel...

Jeg skal reise til syden om 2 mnd, og da er målet mitt å ha gått ned 20 kg. Stort mål, men jeg skal sette alle kluter til.:heia: Har gått til innkjøp av en crosstrainer (ellipsemaskin) som jeg håper skal hjelpe litt:)

Bea 13-06-08 21:12

Hei dere!

Nå er det veldig lenge siden jeg har vært her inne. Grunnen
er at jeg har slitt veldig, og har vært redd for å virke demotiverende på dere andre:o

Jeg har gått ned 35 kilo med ketolyse tidligere, så jeg vet at dette virker på meg. Men så fikk jeg mitt fjerde barn for litt over et år siden, og da sa det stopp. Jeg la på meg masse under svangerskapet. Men begynte på ketolyse dagen etter fødselen. Har stort sett vært i ketose siden, og har lagt på meg 10 kilo!! Det trodde jeg ikke var mulig jeg:eek:
Så nå er jeg på 100 kilo igjen. Og der vil jeg IKKE være!!!
Jeg tåler karbohydrater veldig dårlig, og jeg faller ut av ketose for nesten ingen ting. Derfor har jeg i over et halv år levd på salater og rent kjøtt. Og trimmet masse. Likevel greier jeg å gå opp. Noe er helt galt, og legen min tok alle mulige tester her forleden. Til og med han syntes at dette var merkelig.
Men alle prøver er fantastisk fine!! Heldigvis selvfølgelig. Ikke noe galt noe sted.
Derfor vil han nå at jeg forsøker Acomplia. Ikke for at jeg spiser for mye, men for at det kanskje setter igang dette skakk kjørte systemet mitt.
Jeg er veldig usikker på dette!
Derfor spør jeg dere der ute om noen har erfaringer med Acoplia?
Har slitt endel med panikkangst i perioder, og har hørt at angst og depresjon kan være noen av bivirkningene.
Trenger gode råd, jeg:)

Impulsiw 13-06-08 21:42

Hva er acoplia?? Litt grønn på slike medisiner :stortsmil

Bea 13-06-08 22:00

Det er en ganske ny medisin som skal dempe matlysten og sette fart på forbrenningen...angivelig:)
Den skal også være super til å hjelpe folk med å slutte å røyke!
Har noe med at den stopper avhengighetsfølelsen....eller noe:p
Er ikke helt sikker selv, jeg:)

smilefjes 14-06-08 10:16

Har ikke prøvd den medisinen, så den vet jeg ikke noe om.

Men... Det med at du går opp - hvor mye/hva spiser du?

I teorien kan man jo gå opp i ketose også, hvis man spiser mer kalorier enn man bruker - det skal bare ikke være så greit å få i seg så mye mat sies det. Selv er jeg glad i mat, så jeg tror nok fint jeg kan spise nok til å øke vekten til tross for ketose - og hvis du også er sånn så kan kanskje fortsettelse av dietten sammen med sånn medisin høres veldig fint ut?

Photobscura 14-06-08 12:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bea (Innlegg 486922)
Derfor vil han nå at jeg forsøker Acomplia. Ikke for at jeg spiser for mye, men for at det kanskje setter igang dette skakk kjørte systemet mitt.
Jeg er veldig usikker på dette!
Derfor spør jeg dere der ute om noen har erfaringer med Acoplia?
Har slitt endel med panikkangst i perioder, og har hørt at angst og depresjon kan være noen av bivirkningene.
Trenger gode råd, jeg:)

På hvilken måte skal dette få i gang systemet, dersom det er medisin som skal stoppe avhengighet, så ser jeg ikke helt hva det skal gjøre for deg, om du spiser deg passe mett, trener etc.
Har du blitt testa for PCOS og insulinresistens? Om ikke, så må du gjøre det! Kan hende det er det som stopper opp, for mange så må man faktisk medisineres i tillegg til å legge om kostholdet for å snu trenden.
Lykke til :blomster:!

Bea 14-06-08 13:08

Ja, jeg er testa for alt mulig. PCOS, insulinresistens, stoffskifte, binyrer....alt legen kunne komme på som kunne ha noe med mine vektproblemer å gjøre. Alle prøver var ikke bare fine, men veldig fine. Ikke noen grensetilfeller å finne heller. Spurte om det nemlig:)
Jeg trives veldig godt med å spise lite karbohydrater, så det kommer jeg til å fortsette med. Men det er jo merkelig at jeg veier 100 kilo, og ser ut som om jeg bor i potetgullposen:p, når jeg spiser som jeg gjør.
Kort fortalt spiser jeg 4 fiberrik med kjøttpålegg, rent kjøtt/kylling og blandet salat med varierende innhold som agurk, purreløk, tomater, ost, skinke osv. Dette sprer jeg utover en dag i mange små måltider. Jeg føler meg sjeldent sulten, og synes maten ikke er noe problem. Men at jeg greier å gå opp 10 kilo er et mysterium:)

Jeg tror han foreslo Acomplia i mangel av noe bedre alternativ. Han mente også at jeg skulle prøve å spise mer karbohydrater en periode. Ta et eple til lunsj i stedet for 4 blader med kinakål f.eks.
Dette har jeg forsøkt nå i en 14 dagers tid, og var ut av ketose med en gang. Har også gått opp snart 4 kilo:eek:
Jeg kuttet ut det meste av kokte grønsaker for noen måneder siden fordi jeg falt ut av ketose når jeg spiste det. Så i tillegg til et eple, har jeg lagt til litt grønnsaker i menyen min.
Har ikke skeia ut med de store usunnhetene akkurat:p
Jeg er veldig bestemt på å greie dette, men nå har jeg strevd i motbakke i over ett år, og føler at jeg begynner å lete etter halmstrå.

Løvetann 14-06-08 17:02

Dette høres veldig strevsomt ut, Bea! Og det er viktig at du tar det opp på forumet.

Jeg lurer bare på om det er en vanlig fastlege du går til? Og hvis det er det, har en vanlig fastlege egentlig kompetanse til å hjelpe deg i en så vanskelig situasjon, når riktig kosthold ikke har riktig effekt? Er det ikke mulig å bli henvist til en spesialist? Jeg kom til å tenke på det i forhold til det du skriver: "tror han foreslo Acomplia i mangel av noe bedre alternativ".

smilefjes 15-06-08 13:24

Bea - jeg er enig med Løvetann. Spandér på deg en tur til en spesialist. Det skal ikke være sånn som du beskriver her. :klem:

Photobscura 15-06-08 13:35

Samme her. Jeg ville vurdert f.eks Lindberg-klinikken, kanskje. Så vidt jeg vet har vi vel ingen andre institusjoner som er så lavkarbovennlige.

Jeg selv har stått stille i et år, etter ca 20 kg vekttap. Mangler fortsatt ca 10 kg, kanksje ikke så mye, men mer enn nok for meg. I så måte har jeg også plass i denne tråden, da min samlede overvekt var på minst tretti kg. Jeg er lei av å slanke meg og måle og veie. For min del kan det kanskje være insulinresistensen som gjør det vanskelig for meg, men jeg vurderer uansett å bestille en time hos Lindbergklinikken selv, for å få et nøyaktig bilde.

Skjønner så absolutt at situasjonen din er vanskelig! Skulle ønske jeg kunne komme med en tryllformel til deg, men jeg aner jo ikke selv hvordan jeg skal komme over min siste kneik.
Uansett, en endring i kostholdet må prøves ut over minst et par uker, helst mer, det er ikke bare bare...

Impulsiw 15-06-08 13:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bea (Innlegg 486969)
Det er en ganske ny medisin som skal dempe matlysten og sette fart på forbrenningen...angivelig:)
Den skal også være super til å hjelpe folk med å slutte å røyke!
Har noe med at den stopper avhengighetsfølelsen....eller noe:p
Er ikke helt sikker selv, jeg:)

Takk for tipset :ja: Kanskje jeg tester det ut.. hvis motivasjonen svikter! :D

Photobscura 15-06-08 14:11

Huff, jeg synes dette høres litt skummelt ut, jeg... :o
Leste litt om det på nettet, og en del av det som står her virker ikke helt bra, for hvis apetitten din er normal, så vet jeg ikke helt hva denne medisinen skal gjøre for deg. Ikke for å ta fra deg håp, men det er greit å vite litt hva man går til...!

Impulsiw 15-06-08 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 487824)
Huff, jeg synes dette høres litt skummelt ut, jeg... :o
Leste litt om det på nettet, og en del av det som står her virker ikke helt bra, for hvis apetitten din er normal, så vet jeg ikke helt hva denne medisinen skal gjøre for deg. Ikke for å ta fra deg håp, men det er greit å vite litt hva man går til...!

Huff! Står ikke så mye i felleskatalogen :(

Tror IKKE Jeg skal prøve det gitt. Prøver å holde depresjonen UNNA livet.. :D i tillegg har min mor tidlig altzheimer...så jeg skal nok ikke trigge synapsene i særlig grad..

Takk for linken! :klem:

Bea 17-06-08 21:48

Jeg har jo greid å gå ned 35 kilo ved hjelp av ketolyse tidligere. Så jeg VET jo at dette egentlig virker. Men det er bare såååå frustrerende når dette skjer.
Blir litt deppa av hele greia, egentlig. Vil så gjerne slippe å veie 100 kilo!

Tusen takk til dere for gode råd.
Har vært inne på tanken om å kontakte spesialist jeg også, men har vært redd for at jeg går meg rett i armene på en "Grete Roede" type:p
Har ikke tenkt på at det finnes Lindbergklinikker......

Har ikke kjøpt Acomplia enda. Har så lite lyst til å bruke 900 kroner på noe som kanskje ikke vil være særlig bra.

:klem:fra meg

Sukkerzpinn 18-06-08 03:03

ÅÅh, jeg er så glad så glad! :D En uke og minus 7 kilo! Fy søren så motivert jeg er nå! Måtte bare skrive dette en plass for jeg er så happy for at jeg endelig har kommet i gang! :)

Photobscura 18-06-08 07:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bea (Innlegg 489682)
Jeg har jo greid å gå ned 35 kilo ved hjelp av ketolyse tidligere. Så jeg VET jo at dette egentlig virker. Men det er bare såååå frustrerende når dette skjer.

Har vært inne på tanken om å kontakte spesialist jeg også, men har vært redd for at jeg går meg rett i armene på en "Grete Roede" type:p

Har ikke kjøpt Acomplia enda. Har så lite lyst til å bruke 900 kroner på noe som kanskje ikke vil være særlig bra.

Da synes jeg du burde koste på deg en konsultasjon der! De er vant til denne typen problemstillinger, og kan gi deg en langt nøyaktigere sjekk enn fastlegen din kan, og skreddersy et (lavkarbo)kosthold til deg.

:klem:!!

Samhaineve 18-06-08 11:34

Sitat:

Hei. Skjønner din frustrasjon veldig godt. Dette er kun et tips og egne erfaringer. Jeg har nå kommet dit at jeg har tatt kontakt med en homøopraktiker og fått sjekket nesten alt. Akkurat nå vurderer jeg å bruke 2100,- for å få sjekket om jeg har noen form for matintoleranse.
Det som hun homøpraktikeren har funnet ut er at jeg mest sannsynlig har en lekkasje i tarmsystemet. At kroppen reagerer negativt på noen matvarer som gjør at slimhinnene ikke fungerer slik de skal. DVS: Jeg kan spise kjempelite og fortsatt legge på meg. Hun fant også ut at jeg har veldig surt bindevev pga at det ikke er "harmoni" mellom en del indre organer. Så nå går jeg på base i pulverform for å få gjort noe med PH-verdien i bindevevet.
Det hun sier er at jeg er allergisk mot noen matvarer hvor den allergiske reaksjonen er at jeg øker i vekt.

Jeg har prøvd følgende uten særlige resultater: Grethe Roede, Fedon Lindberg. Har hatt personlig trener i treningsstudio over en periode på 12 uker. Hvor jeg bare ble litt fastere i fisken. Gikk ikke ned noen ting. (Jada jeg vet at muskler veier mer enn fett, men uansett). Gått på Reducin i 1 år, med en nedgang på 2,6 kg.

Skjønner at dette høres litt snedig ut, men jeg prøver all alternativ behandling. Skal sende dere en oppdatering om hvordan denne behandlingen går.

Ha en fin dag videre

Lilo 18-06-08 21:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sukkerzpinn (Innlegg 489897)
ÅÅh, jeg er så glad så glad! :D En uke og minus 7 kilo! Fy søren så motivert jeg er nå! Måtte bare skrive dette en plass for jeg er så happy for at jeg endelig har kommet i gang! :)

WOW !! Er det virkelig mulig ? Gratulere, masse:)
~Men det er da helt rått 7 kg på en uke, skjønner godt du smiler så:D

Sukkerzpinn 18-06-08 21:59

Takk Lilo :)

Ja, det er nok mulig når en veier så mye som meg :D Men nå må jeg slutte å gå så mye på vekten, blir jo helt tullete i hodet av det :rolleyes:

Lilo 18-06-08 23:21

:)
Men så digg å få en sånn start da:)
Håper det fortsetter sånn for deg , så lenge du trenger det :)
hihi..ja jeg vet , det kan fort bli til at vekten styrer deg ....
Jeg har kastet min, for jeg kunne gå på flere ganger daglig.. men det var i perioder..
Nå skal jeg bare basere på å måle, men har ikke gjort det enda.. har bestemt meg for å vente til jeg kjenner at ting har skjedd.....:)
~er glad på dine vegne :)

Bea 23-06-08 13:46

Hei Samhaineve, og dere andre:)

Jeg er helt enig med deg, det er ikke dumt å sjekke alternative behandlingsformer.
Selv har jeg et godt forhold til min homeøpat:) uten at han kan hjelpe meg med mitt manglende vekttap. Vi har utforsket det meste uten resultat.
Jeg har brukt noen tusenlapper på en sånn blodprøve for å sjekke matintoleranse. Skal ikke si så mye om det, men var ikke imponert:rolleyes:
Men at jeg har matintoleranse det er helt sikkert, og det har jeg strevd med i mange år. Bla tåler jeg ikke egg, sopp, kokos, melk, hvitt mel og sukker:p Blir skikkelig dårlig.
Men jeg tenkte på en ting her forleden dag......(se hun tenker:p)....jeg har jo vært i ketose i over ett år nå. Kan det være derfor at alle prøvene er så fine? Jeg mener, kan man se f.eks insulinresistens o.l. når jeg har vært så lenge i ketose? Noen som skjønner hva jeg mener nå ? Bittelitt vanskelig å forklare tydeligvis:p
Legen mente at man kunne se grunnen til uteblitt vektnedgang likevel.....men det var nå han det da:rolleyes:

Bea 23-06-08 13:47

Og Sukkerzpinn! Gratulerer med flott resultat!!
Det er så deilig når man ser at det virker!
Nå er det bare å stå på videre:)

Vibeke-67 23-06-08 14:37

Hei Bea.
Håper du finner ut av hvorfor du ikke går ned.
Men for meg høres det faktisk ut som om du har insulinresistens.
jeg sjekket min hos vanlig lege = helt fine verdier. og da gikk jeg opp 7 kg på lavkarbo.
jeg sjekket ut insulinresistens på lindbergklinikken = insulinresistens.
Årsak: man har justert verdiene opp fra 700 til 1400 på c-peptin-nivået. Dette ble gjort i 2002 (kunne lindberglegen fortelle meg)
Dessuten kunne legen fortelle meg at de verdiene man går etter, kun er et gjennomsnitt, en antagelse. Og man må høre på en pasients historie, som er individuell.
jeg fikk hjelp av metformin, som er en medisin som hjelper insulinet å virke.
helt fanstastisk - og på noen måneder er min insulinresistens nesten borte!
jeg raser ikke ned i kilo, men har noen skarve kilo igjen - 7 - før jeg er i havn.
Min mening er, at hvis det er noen som bør løpe til Lindbergklinikken, så er det deg! De har så god kunnskap, måler, veier og snakker. Og vet om GODE hjelpetiltak, ikke på mangel av noe bedre.

Lykke til! mange :klem: til deg!

Samhaineve 23-06-08 22:35

Hei Vibeke40 og Bea
Det dere sier om Insulinresisten skal jeg virkelig skrive ned bak øret. Hvis det jeg holder på med nå til Hømeopraktikeren ikke gir noen resultater skal jeg sjekke ut dette også.
Holder på å bli tullete av de medisinene jeg går på nå i alle fall. Jeg kommer nok til å sjekke ut om jeg har noen form for matintoleranse, for jeg vet faktisk ikke om jeg er noe spesielt allergisk mot noe. Det eneste jeg kommer på at allergisk reaksjon er litt kløe i munnen når jeg spiser nepe.

Ønsker i alle fall alle lykke til.

Solskinn 23-06-08 23:33

Sitat:

Hei og velkommen til dette stedet :klem:

Jeg har aldri hørt om dette legemiddelet, men søkte og fant noe i felleskatalogen mv. Det ser jo virkelig bra ut! Men prisen var huff..

Kode:

Pakninger og priser: Enpac: 28 stk. kr 870,30. 98 stk. kr 2960,10.
Er det 1 tablett pr. dag?

Har du hørt noe om hvor effektiv denne medisinen er? Spør og graver jeg, kjempenysgjerrig :) Jeg lurer også på om den kan kombineres med et lavkarbokosthold, eller om det blir mer lavkalori?

Skal bli spennende å følge med deg her. Gleder meg.

(Jeg sliter noe veldig med å gå ned i vekt, og har maaaange overflødige kilo som gjør som de vil, men jeg skal nok lure dem til slutt :))

Kitt 24-06-08 20:33

Hei!
Ville bare si at om man får legen til å skrive en resept på 98 tbl( IKKE 28x3), koster de Skr 2155,- Sverige, om man har muligheten til det da!
Med dagens kurs kan man faktisk spare 1000,-

Har resepten liggende, men har ikke tatt meg råd til å prøve enda!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.