![]() |
Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje
Sitat:
|
Da er udos i boks. Satser på at dette kan få meg over platået :D
|
Denne uka har jeg begynt med Cocosa. Foreløpig tar jeg 1 ss før mat 2 gager om dagen. Skal prøve å øke litt etter hvert. Jeg tar det i urteteen min når det begynner å bli lite igjen i koppen, og så heller jeg blandingen i meg, og da smaker det ikke noe særlig ekkelt. Håper det kan hjelpe på vektnedgangen som ikke helt vil komme ordentlig i gang.
|
Hvor får dere tak i Udo's? Iherb?
Har aldri handlet fra den siden, så jeg er skikkelig usikker, og det var jo 24 udo's produkter der... (regner med at det ikke er den for hunder og katter dere bruker???) Er denne oljen mulig å gi til barn også? Er en her som spiser omtrent ingen fisk, men han klarer ikke svelge tableter og kapsler og tran er uaktuellt å prøve engang :( Går det forresten an å smugle tran ubemerket inn i noe??? Eller eventuellt denne udo's'en? |
Bare lurer. Cocosa er jo 100% kokosolje ikke sant? På innvandrersjappa fant jeg "100% pure coconut oil" på både glass og flaske. Der koster den 25 kroner for ett glass på samma størrelsen som helsekosten. Det blir vel det samme?
|
Jeg har hatt et ganske formidabelt vektras den siste tiden, i forhold til vanlig. Vet fortsatt ikke om oljene er hel- eller delansvarlig for det, eller om det er et heldig sammenfall av årstid og syklus og sånn, men for meg er det i alle fall kjempestort å ha gått ned to kilo på bare knappe to uker. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Tar en liten ss av denne nå et par ganger om dagen, om det funker aner jeg ikke. Forskjellen mellom extra virgin og pure er jo at extra virgin er kaldpresset fra helt ferskt kokoskjøtt, mens pure er kaldpresset fra tørket. Den skal i prinsippet ha denne linolsyren og de mellomlange fettsyrene som vco, men om det stemmer for akkurat dette merket aner jeg ikke. Det er i utgangspunktet ganske strengt med merking av mat i Norge, men det er vel alltids noen som slipper gjennom nåløyet. :cool: |
Sitat:
Jeg håper kokosolje hjelper meg for jeg har veldig vanskelig for å gå ned i vekt nå. |
Sitat:
(Neida - det er jo flott! :D) |
Jeg oppdaget til min forskrekkelse at det var omt for Udo`s olje i kjøleskapet....! Den forsvant jaggu fort gitt! Håper inderlig den nye jeg bestilte fra iHerb her om dagen innfinner seg fort....
Skal jeg øke dosen må jeg bestille en gang i uka eller no........ *ler* |
Ja, det har jeg glemt å si: 157cm, det er bare SÅ artig å høre om framgangen din! :heia:
|
Gratulerer 157....:heia:
Jeg har også gått ned to tre kilo i det siste, men om det er oljen eller om det er pga at matlysten har økt mens jeg har holdt nede matinntaket, vet jeg nå ikke....Jeg har ikke vært flink til å ta olje. Tar bare tran og IQ på det jevne og hiver inn litt Udos innimellom (har kommet meg til bunnen av en flaske, med nød og neppe:p), cocosaen har jeg nesten sluttet med :o. Skal begynne med den igjen når vektnedgangen stopper opp......:) Forbrenningen er jo høy når man har økt matlyst, så vidt jeg kan forstå, og om en greier å holde matinntaket nede skal en vel teoretisk gå ned i vekt.....:D Og så er det det at jeg har økt på karbohydratinntaket litt (((ja jeg vet, blasfemi :eek: ))) Jeg ligger på et kcal-inntak på ca 1800, selv ved redusert matinntak.....:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg spiser også en del karbohydrater, men gidder ikke å få dårlig samvittighet for det - ikke før vekta svinger og/eller velværebalansen går feil vei. Målet må da være å spise "best for sin egen kropp" - enten det nå er sånn eller sånn. |
Sitat:
|
Hadde en svær skje kokosolje i havregrøten min i morges.
Tilfeldig at jeg hadde gått ned 1 kg siden i går når vekta bare har økt og økt de siste...øh, 6 månedene? :D *titter på magen* |
Sitat:
Her! |
Invisterte i Udos og cocosa på helsekost igår, å det tenkte jeg at jeg
ikke skulle gjøre flere ganger! overrasket over hvor dyrt det var! Men det jeg egentli lurer på er; Hvor lenge varer deres glass/flasker? Bare sånn at jeg ikke er for sent ute med bestillingen til iherb :) Å om noen av dere fantastiske mennesker kunne tenkt dere å legge ut link fra iherb på hvilke a flaskene/boksene dere bestiller hadde jeg også blitt glad:p Er relativt dårlig i engelsk å blir forvirra av alle de ulike boksene å flaskene man kan velge mellom på iherb:rodme: |
|
LibraGirl: Hvor lenge man har den kommer jo an på hvor stor flaska er og hvor du er henn i opptrappingen. Jeg kjøpte ei på bare 250ml når jeg begynte for 2,5 uke siden og den har jeg enda, men nå som jeg er oppe i 2 ss om dagen så ser jeg at det minker svært raskt, så nå er flaska halvtom og jeg har bestilt ny på 500ml fra iherb. Turte ikke å bestille den på 1L pga prisen, siden kursen kan endre seg hele tiden så kan jeg få toll på den om det skulle vise seg å vippe rett over 200kr innen tollen ser på pakken :p
|
Sitat:
|
Takk Yrla, Regret å Supera :)
Da bestiller jeg heller 500ml i hver omgang, billig er bra :D Har tatt ganske mye cocosa hver dag tidligere (ca 5ss) Så tenker jeg prøver meg på 3ss av hver pr dag å eventuelt tar mere etterhvert om jeg ikke skulle bli dårlig å må ta mindre :) Håper på å finne målebandet før kvelden kommer slik at jeg får målt meg :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Da er jeg med, Regret. Mulig jeg bør slutte å kjøpe så mye anna samtidig....:p
|
Jeg bestilte for første gang nå i kveld, en halvlitersflaske, og da ble frakten 4 dollar.
Jeg googlet frem en rabattkode først, og da viste det seg at man får 5$ i rabatt første gangen man bestiller fra dem om man bruker en slik kode. Etter at jeg hadde bestilt, fikk jeg en slik kode jeg kunne dele ut til andre, og etter hva jeg forsto tjener man også selv litt på dette som en slags kommisjon Om noen vil ha min kode og ikke har bestilt før, så hyl ut, så skal dere få den (det tjener i så fall jeg på) eller om dere ikke vil bruke denne, så kan dere evt bare google, så kommer det frem en haug med koder, jeg brukte bare en vilkårlig kode som sikkert en eller annen annen da tjente på. Uansett greit å få med rabatter der man kan.. |
Ja, huff, størrelsen jeg tipset om var et dårlig tips. Selv kjøpte jeg jo 500 ml. Sorry, og flott det ble advart om fraktprisforskjellene av dere andre.
|
Sitat:
2 x 500 ml-flasker: 4 dollar frakt. Totalpris (21.99+4)*2 = 51.98 USD Ja, det er bare snakk om 2 dollar, men poenget er at det i dette tilfellet faktisk ikke lønner seg å velge større flaske. |
Jeg fatter ikke dette jeg. Nå har jeg testet og prøvd alt mulig, men jeg får ikke opp det jeg fikk opp sist.. nå får jeg opp, som dere, at det koster rett over 17 dollar å få sendt den flaska. Men jeg fikk opp valgmuligheten å sende den store flaska til $7 tidligere, og da var det ikke DHL som sendte, men med vanlig post via fly.. må være en liten sprekk der en plass, at det jeg fikk om den gangen var helt feil, for nå er det uansett DHL som sender og jeg finner ikke noen annen måte å få fram det andre på.
|
En annen ting ang stor/liten flaske er at siden dette er en veldig flerumettet oljeblanding, vil den oksidere raskere (kvaliteten forringes), så for å ha optimal kvalitet på det du putter i munnen er det en fordel at flasken er så ny som mulig og har vært ute av kjøleskapet og åpnet minst mulig, mao er det lurt å gå for en mindre flaske. Så får man heller være flink til å resirkulere flaskene for å minske miljøfotavtrykket;)
|
Dét er jeg enig i! Jeg ville heller ha kjøpt to stk om mengden var viktig og heller fryst den jeg ikke skulle bruke, men nå trenger jeg ikke mer enn 1 om gangen uansett. Kanskje neste gang!
Kommer seriøst ikke over hvor herlig Udo's er, det kjører over cocosa så det synger etter! Nå er nesten all nuppene mine vekke over hele kroppen, taglsamlinger i ansiktet er ikke lett å finne, men har litt til som gjerne skulle ha vært vekke, jeg har myk hud (ååååh så myk!), ansiktet mitt er rett og slett herlig :p Hadde jeg ikke hatt bedre å ta meg til om dagene så hadde jeg seriøst bare ligger å kjent på min egen hud! (:p:o) Den er særs myk under øynene. Albuene som alltid er tørr, er bare myk og håret er blitt mange ganger friskere også. Strever med å få i meg cocosa fortsatt, så her er det kun Udo som kan ta æren :) |
Sitat:
|
Jeg håper udosen vil hjelpe på min tørre hud og eksem.Har brukt den i en uke.Det hjelper ikke på vekta enda.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Tar du cocosaen i fast form da eller smelter du den? Sto å så på stevia sist jeg handlet på iherb, men jeg ante ikke hvilken jeg skulle ta og jeg var redd den bare ble stående i skapet om jeg ikke hadde noe å bruke den til. Om det gjorde det lettere å få ned cocosa, og helst slippe å drikke te bare for å få den i seg, så hadde det vært supert! Jeg har gått på udo's i 2,5 uke nå :) merket forskjeller i huden etter 2 uker, men det tok meg 1-2 dager å kjenne forskjell i magen. |
Har akkurat bestilt meg denne og håper den ikke bruker altfor lang tid.. Tok vanlig airmail.. Bruker nå bare cocosa, tok udos piller, men følte lixom ikke at de funka
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45. |