![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
ja jeg vet det, men ha lyst å kose meg litt, er ikke avhengig av å spise masse snop, og ris trenger jeg heller ikke ved siden av, ikke så glad i det, det vi skal spise er kylling med satay saus, altså peanøttsaus og så sku han lage en dessert til meg
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Når det gjelder antall måltider, så er det ingen regel på det. Det er som Pruttilutt sier: spiser når man er sulten |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Slipper man det med naturell? Er den tilsatt søtstoff? |
Jeg koste meg på søndag i datteren min sin bursdag. Spiste et stykke gulrotkake og potetmos og pølser.
Hadde sinnsykt vondt i magen på mandagen. Tok ketose stix i går, og den var rosa. Jeg har funnet ut at jeg ikke skal spise noe særlig snop og godis i starten, for at fristelsen til å skeie ut skal bli mindre. Det går faktisk overraskende bra. Men jeg drikker masse lettbrus hver dag. SÅ når jeg har søtsug, drikker jeg heller en slurk. Eller tar en klatt meieri smør for å få litt fett, hehe |
Sitat:
Jeg bruker som sagt 1-2 ts ublandet fun light jordbær + 1 ts Splenda i 150 gram skyr. |
Jeg tilsetter forresten også fløte i den innimellom... og da smaker den som jordbærmilkshake... :D
|
Sitat:
Synes det er knallgodt med litt syrlig sammen med fløte og ferske jordbær, og Skyr har de på nærbutikken. Gjett hvem som skal kose seg`a :D Takk takk, manne! :D |
fikk noe utrolig lyst på kyllingvinger i dag, men hvor mange kan man egentlig spise av slike?
|
Her går det i mye egg og bacon. Prøver å lage middag som jeg kan kombinere med lavkarbo og "vanlig" mat til resten av familien. Målet mitt er å finne minst 21 gode lavkarbomiddager som jeg kan rulere over en 3 ukers periode. Må også skaffe meg en oversikt over hvilke grønnsaker som er lavkarbo, for det har jeg ikke helt kontroll på. Var på hyttetur i helgen, og som lykke var hadde hyttevertene også begynt med lavkarbo uten at jeg visste det :) Har også trent 2 ganger i løpet av siste uken. Jeg løpte meg en tur på torsdag i skogen, og i dag har jeg løpt intervall innendørs. Jeg vil ha en veltrent slank kropp, ikke bare slank.
Det er 1 ting jeg kommer til å fortsette å spise selv om jeg er på lavkarbo, og det er sushi. Vi spiser det noen få ganger i året, og jeg kommer raskt i ketose igjen. Jeg spiste det i går, og tror nok at jeg skal være i ketose i kveld igjen. Det blir spennende å se! Ellers nyter jeg rødvin i helgene i små mengder, og det har hittil ikke påvirket ketosen. Dette er gøy! |
Sitat:
|
Jeg klarer ikke å finne ut hva jeg bør gjøre når jeg vil lage litt enkel blomkålmos.
Noen skriver at bukettene skal kokes i fløte, men hvor mye fløte da..? Det må vel nesten dekke det meste blomkålene. Det blir så mye overflødig fløte igjen når jeg moser blomkålen da syns jeg (fløte=dyyrt). Jeg har kokt dem møre i vann før, så bare tilsatt litt fløte etterpå, varmet opp osv, men vet ikke om dette er den beste måten. |
prior sine grillede kyllingvinger er iallefall registrert med null karbo! Nam! :D
|
Jeg leste akkuratt en oppskrift hvor man brukte 2 dl fløte på et blomkålhode, dvs det dekket ikke hele hodet! :ja:
|
Sitat:
Enig med deg i at det blir dyrt å koke den i fløte, det er noe jeg gjør når jeg lager litt ekstra god middag. Da bruker jeg heller ikke mye fløte, men har i en kladd smør for å forhindre at det setter seg, så roterer jeg blomkålbitene så alle biteneblir kokt :) Skulle jeg ha vært superraus med fløten ville jeg rett og slett brukt det overskytende til å lage saus av :) |
Å herregud førr en forbaska bedriten dag! :mad:
Mandag tok batteriet i vekta farvel og jeg trodde at jeg det skulle bli sååå deilig å ikke veie seg hver dag. Vel. I dag kjøpte jeg nye batteri, trøkte dem i vekta og kledde meg i undertøyet. Påsteg djevelskapen. 92,6. Kjøss mæ i rævva! Jagreit, jeg veeeeet det er idiotisk; jeg har ikke vært på do, jeg har drukket en liter vann og ikke tisset enda i dag, står med klær og har mat i magen. BUT STILL! De siste dagene har jeg vært verre enn Gestapo! Nå må jeg puste. Jeg blir så forbaska. Slike oppganger / nedturer (ett fett, hah) må til innimellom. Jeg skal likevel lage moffeloffer (lapper) og piske krem og ha jordbær til. Bare fordi jeg skal feire at en hel del positive ting har skjedd i dag, og at det eeeendelig blir varmere i Tromsø. Skal snikveie meg i morgen. Bare for "artig"... *mumle noe stygt på nordnorskt!* |
http://i391.photobucket.com/albums/o...er/comfort.gif Jeg er helt sikker på at vekten vises annerledes i morgentidlig Pruttilutt
|
Jeg har hatt to døgn i hel......
Begynte natt til tirsdag, med oppkast +++. Også jeg som hadde 8 timers reisevei hjem,- med buss og to ferger. Hele turen var rett og slett jæ..... Evigheter siden jeg har spydd og dr.... så fælt. Og hele dagen holdt jeg på å fryse ihjel. Da jeg kom hjem og lå med hodet i en bøtte, fant jeg ut at jeg skulle måle feberen : 39,7 ! La meg kl 20.30 i går og greide å kreke meg på jobb i dag, men det har vært grusomt. Bare jeg tenker på mat, vil jeg spy og jeg har null appetitt.... Jeg nippet til små slurker med vann, mere ville bare opp igjen. Og jeg har vært nær besvimelse flere ganger. Mat har vært fraværende helt siden mandag kveld. Nå håper jeg dette er omgangssyke og ikke en bivirkning, for dette greier jeg ikke en gang til...... |
Sitat:
|
Hvor kjøper du mandelmel, Pruttilutt?
|
Sitat:
Enda jeg ikke tåler det! Fordømte surrehue. Skulle ha kokosmel. Middag var planlagt. Stressa gjennom den butikken som er møblert slik at man må maks være 30 cm bred over hofta for å ikke rive ned noe. Skulle jo rekke bussen. Dro med meg den fordømte mandelmelposen, stressa til kassa - for å ikke rekke bussen uansett. ÅÅÅÅÅÅÅ! Får bli baconcheeseburger med egg oppå. Og majones. |
Hørtes ikke så aller verst ut det da! Nyt middagen :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
sanna: Uff!! Det høres ut som en real omgangssyke du! Uff, må jo ikke slite deg på jobb når du har det slik! :klem:
Pruttilutt: Du får sende mandelmel posen hitover, jeg skulle gjerne ha testet noen oppskrifter med det i ;) Jeg var også 100 gr opp på vekta idag, og må le av meg selv som snikveier på denne måten :p Det er jo ingen vits! Og litt selvskryt: Var i bursdagselskap i dag, og sto glatt over kaka! :D |
Sitat:
Flink du er som stod over kaka, fristelsen, utfordringen, blikk, spørsmål og sukkerhungeren :D |
Sitat:
|
Sitat:
Den middagen så forøvrig snaskens ut! Har kost meg med tacobollene dine i dag... veeeeldig godt! Er spent på om krydderposen har satt meg ut av ketose (som jeg ENDELIG kom inn i i dag!), så nemlig etterpå at den er full av potetstivelse og druesukker... |
KarboMamma, jeg liker ikke fetaost :o syns det er helt forferdelig, så tør ikke prøve det i blomkålmos egentlig... Men takker veldig for tipset altså!
|
Sitat:
|
Oi, så aktive dere er her inne. Det liker jeg!
Har akkurat kommet hjem fra hyttetur, og innså at jeg spiser enda mer riktig på hyttetur enn hjemme. I dag har jeg spist 188 gram fett, 95 gram protein, og 6,7 gram karbohydrater. Det er noe annet enn for noen dager siden, hvor jeg ikke fattet hvordan jeg skal få i meg så mye fett.. Aioli har virkelig hjulpet meg på vei... Jeg har kjøpt meg sånne stixs, og har sjekket hver kveld. Jeg er i ketose i følge stixen, men jeg har ikke stålånde. Betyr det bare at jeg har "sluppet unna", eller betyr det at stixen ikke er heeelt enig med hva som foregår i resten av kroppen, og at jeg ikke er i fettforbrenningsmodus? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Så må jeg bare fortelle dette... Du vet de Atkinsbarene? Kastet jo den siste... Tror du ikke gubben kom hjem fra butikken nå med en haug!? Skulle jo bare være snill, stakkars... De får han ta med på jobb, ferdig snakket! |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46. |