![]() |
Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter
Gratulerer Mekkal! så flink du er!
|
Sitat:
Du har også hatt betydelig nedgang, det er bare å fortsette, så når du også ditt mål. Det er jeg sikker på, for denne dietten er altså bare helt fenomenal :) Stå på! |
Gratulerer så mye Mekkal! :D Kjempe flink er du! Dere andre også;)
|
Så bra Mekkal! Gratulerer :D
|
Jeg har lagt på samme vekten nå i flere uker men krymper i cm da så får vel bare fortsette å være tålmodig;)
|
Nå tror jeg at jeg må begynne med målebånd jeg også. Har stått stille på vekta en stund, ja i dag morges viste den mer enn forrige uke og det er jo litt demotiverende :(
Hadde tenkt å måle meg når jeg startet med lavkarbo, men det ble aldri noe av, litt tiltak å ta fram målebånd, papir og blyant :o Jeg har jo stramma inn beltet et par hakk, men jeg er litt utålmodig.... Jeg er så glad i å knaske nøtter, skal prøve å bli enda flinkere til å måle opp en dagsdose og ikke skeie ut for mye. Så får vi komme oss ut i finværet (i alle fall her på østlandet) i helga og forbrenne litt fett :) |
Sitat:
|
Hei alle sammen....
Ny veiedag i dag, men der var det ikke så mye positivt å hente desverre.. Oppgang på 1 kg Det kan ha sammenheng med at det var påskelunsj på jobben på onsdag, og da spiste jeg grovbrød, drakk appelsinjuice, et par staver kvikk lunsj utenom salater, eggerøre,kokte egg etc etc.. Det var druer i den salaten jeg syntes var best da men Pluss at jeg spiser disse muffinsene http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41667 Men jeg tillot meg å kose meg den dagen, så det straffer seg vel nå... Samtidig bygger man vel muskler også pga høyere protein inntak enn før man startet med livsstilendringen.. |
Sitat:
Selv er jeg kjempeglad i sjokolade-delice, særlig når de har ligget i kjøleskapet noen dager, nammenam!! Jeg brukte 100g 86% sjokolade og 50g 70% ca. Hadde ikke bare sukkerfri sjokolade, men jeg tror faktisk jeg fortsetter å lage med 100g 86% og kanskje 50g sukkerfri melkesjokolade fra Guylian neste gang jeg lager disse. Også skal jeg bruke litt av english toffee-stevia'n jeg har, den er så fantastisk god!! Jeg byttet ut litt av sukrinen med natreen for å ikke få den kalde smaken folk snakker om, og selv om det knaste bittelitt når jeg spiste disse er de knallgode og ikke kalde etter min mening! |
Jeg startet 2. januar 2011 og startvekta var da 113,6 :mad:...! Blæh!!! Idag, 8.april er vekta 99,0 og altså minus 14,6 kilo :rolleyes:. Første delmål var under hundre er dermed nådd på tre måneder. Håper på 8-10 kilo til før sommerferien. Vekta sto stille i tre uker på minus 13 kilo, det var IKKE moro, men nå er jeg på vei igjen:-)
|
God formiddag! Synes dere er superflinke! Noen har nådd målet, andre er på god vei. Og atter andre ikke....
Jeg har holdt på med dette siden i juli i fjor, og har gått ned 2-3 kg og noen få cm. Men jeg har fått en bedre hverdag med tanke på en mage som fungerer, en kropp som føles bedre osv. Jeg har funnet ut at rødvin og mørk sjokolade (70% eller 86%) har ødelagt for meg:( Er fryktelig glad i rødvin, ikke i så store mengder, men har kunnet tatt meg et 1/2 - 1 glass en to-tre kvelder i uka. Jeg har fulgt med på stix og sett at jeg har svaaaakt utslag. Nå har jeg ikke drukket rødvin på to uker, og har nesten 100% utslag på stixen. Fikk en reduskjon på utslaget forrige helg da jeg spiste mørk sjokolade, så da er den fjernet fra kostholdet og. Jeg kjenner at det foregår noe i kroppen. Jeg ser at den forandrer seg. Ikke mye, men akkurat sånn at jeg merker det. Veide meg i dag og det rusler ned noen få gram, sakte men sikkert. Det er jeg fornøyd med. Så til dere som sliter eller ikke ser de forventede resultatene: Ikke gi opp. Tror du på dette, så ikke gi opp. Finn din måte å gjøre det på. Det er ikke en diett; det er å spise annen type mat enn du har gjort før - og hodet trenger tid på å tenke på annen måte. Det sies at noen ikke kan spise cherrytomater, andre ikke ost, eller sopp osv. Jeg har vært helt nede på det ekstreme med kun fett og protein (Skaldeman) i kosten, uten at det hjalp meg. Fokuser på å ha det bra fysisk/psykisk, spis akkurat passe mengder og ikke se på hva du "går glipp av". Tenk på hva du får i stedet;). |
Hei..
Har et spørsmål ang stopp på vektnedgang.. Finnes det noe som heter "slemme karber" som man ubevist får i seg, som alikevel gjør at man ikke går ut av ketose?? :/ Sitter å spekulerer i det vide og breie her for å finne ut hvorfor jeg har stillstans/oppgang etter 5 uker!! Håper noen veteraner ellr andre kan gi meg et oppklarende svar på dette ;) |
Bra sagt, Dollsine! Jeg er en av de som fettet ikke vil slippe tak i, men jeg er håpløs når det gjelder sprekking, så kan vel bare takke meg selv, hehe.. Likevel tenker jeg at det er berdre å sprekke litt (eller mye), mot å LEVE PÅ pizza, potetgull og cola zero, som jeg gjorde i lange tider. Hver dag, nesten hele uka.. Det var ikke akkurat godt for kropp eller sjel. Likevel er det jo litt ergerlig at når jeg går fra et så ekstremt dårlig kosthold og over til dette, at selv med litt sprekk så går jeg ikke ned. Må tvinge meg på Sats tror jeg, uff :p
Men jeg er i allefall mer bevisst et sunnere kosthold, for jeg vil helst leve med et moderat karboinntak på sikt, så da tenker jeg at "heller en forferdelig sakte omlegging av livsstil enn en skippertaksdiett" :) God søndag alle sammen! |
God søndag!
Jeg kom på en ting her som jeg vil dele med dere. Jeg er veldig :rolleyes: glad i alt som er salt; potetgull, taffelsticks osv osv. Forbuden frukt nå, men godt lell. Baconcrisp erstatter liksom ikke disse tingene synes jeg, og nøtter osv kan jeg ikke spise. Jeg fikk et tips om å steke chorizopølse i tørr stekepanne og på høy varme. DER har dere snavvel dere! 1,5 g kh, 36 g fett og 20 g protein pr 100 g. Det fungerer med gullsalami også; den blir ikke så sterk/salt som chorizo. Som et alternativ til stekepanna kan du legge de på alufolie i stekeovnen, 200 grader til de begynner å bøye seg. Snu og stek videre noen minutter. Jeg har prøvd å steke i micro og, men da ble de mer brente enn gode. Jeg steker meg noen slike når vi har taco; som erstatning for tacoskjell/nachos. Eller som snacks; det skal ikke mange bitene til før jeg er fornøyd - det er smaken som teller. Håper det smaker! |
Hei alle sammen! Neglene mine på hendene går i oppløsing! De deler seg på tvers og jeg piller av "store" flak. Tar vitaminene slik ketolysekuren anbefaler; dog ekstra magnesium pga tildels kraftige leggkramper om natta. Bruker fuktighetskrem i løpet av dagen.
Er det noen som har tips på hva mer jeg kan gjøre? |
I dag har jeg hatt skikkelig sprekk, var på fest i går og i dag har jeg spist hamburger og godteri.... Skikkeli fy mat, men etter 2 mnd uten en eneste sprekk, så har jeg ikke såååå dårlig samvittighet. Håper bare jeg ikke har ødelagt så veldig mye :rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk for tips; jeg skal se nærmere på hvor mye jeg får i meg og om jeg bør ta mer. Jeg tenkte kanskje det hadde en sammenheng med at jeg er i ketose også nå? Og btw: jeg har gått ned 800 gram siden sist mandag. Deilig! |
Tjaa, jeg har ikke hatt samme problem som deg i ketose, tror ikke det er meningen at det skal gå så hardt utover neglene? Hvis du tar en form for multivitaminer så dekker jo de endel (jeg tar en sånn om dagen), pluss at jeg tar 750 mg kalium i tillegg. Det er jo ikke godt å si da, og man skal være forsiktig så man ikke får i seg for mye gjennom tabletter selvfølgelig, i allefall kalium.
Men hva med å prøve kalsium&D-vitamin? Det får man gjerne i samme f.eks. tyggetablett på apoteket, fordi de to backer hverandre opp :) |
Takk til deg og Fero. En tanke slo meg i dag; er det ikke sånn at hår og negler "avspeiler" kosthold en tid tilbake? Altså det jeg sliter med nå er en konsekvens av tidligere tider? Håper er også ganske håpløst og det kan jo ha en sammenheng?
Det sies at ketlysetabl dekker dagsbehovet mens man driver med dette. Men jeg skal sjekke ut D-vitaminene og kalsium :) For øvrig trodde jeg det ble nok kalsium når jeg gomler all slags ost tidlig og seint! Og rømme og fløte i maten :) |
Det kan godt tenkes stemmer, det jeg ville gjort er å dra på apoteket og spørre etter en av de som har jobbet der en stund, og vise dem negler samt fortelle om kosthold. Da er det sikkert noen som kan foreslå noe for deg. Ta med boksen med ketolysetabletter også, og hvis dem hva de inneholder. Verdt et forsøk :)
|
Sitat:
Jeg koser meg gjerne med bacon crisp, men det er flott med litt variasjon. Jeg kan ellers anbefale å steke skiver av taffelost, det blir også deilig snacks. Jalapeno-varianten er nammelig sterk syns jeg. |
04.01.11: 82,0kg
11.01.11: 79,6 kg 18.01.11: 78,6 kg 25.01.11: 78,5 kg 01.02.11: 77,3 kg 2 uker jeg ikke målte.. 22.02.11: 76,3 kg 01.03.11: 75,8 kg 08.03.11: 75,4 kg 15.03.11: 74,5 kg 22.03.11: 73,4 kg 29.03.11: 73,0 kg 05.04.11: 72,5 kg 12.04.11: 72,0 kg -10 kg :D JUHU! Men det spørs om jeg går opp litt til i morgen... Sprakk skikkelig med en hamburger og pomefrittes i går :O ! I dag skal vi feire 1 års dagen til sønnen min, og da blir det vel bittelitt kake... Men jeg har lagd lavkarbo iskrem, så det skal gå bra :) Jeg spiser litt sukkerfri sjokolade og store IFA, jeg skulle absolutt ha sluttet med det, for tror det stopper meg litt! Dessuten blir jeg ikke kvitt søtsuget så lenge jeg spiser det :( |
gratulerer vinterfrisk :D
jeg har og rundet -10 i dag. en tungt treningsrunde har gjort sitt :D |
Tusen takk;) Gratulerer med -10 til deg også nisse :D
|
Hei :)
Gratulere til dere som har nådd mål dere har hatt og delmål. Er flere som er flinke ja ser jeg og som får resultater da:) Har offisiell veiedag på tirsdager jeg da, men veier litt innimellom å for å sjekk hehe. 5 uker siden jeg starte på lavkarbo nå og har vel gått ned 10 kg på den tiden... 13 kg dette året da og ser resultater både her å der. Første delmål er jo 2 siffer på vekta da og håper å nå det i løpet av påsken. Ikke sett 2 siffer på vekta det jeg kan huske hehe sikkert 12-15 år siden så ser lyst på dette fremover. Lykke til alle sammen :) http://tickers.TickerFactory.com/ezt...Hcf/weight.png |
3.1 = 87
8.1 = 83.6 15.1 = 83.9 ja ja tante rød kom på besøk i dag... :hylgrine: 22.1 = 82.4 29.1 = 82.2 det går smått men har gått ned 37cm rundt hele meg :stuart: 5.2 = 81.3 det ble bra uke 12.2 = 81.3 :confused: rundet -50 cm 19.2 = 80.3 det ble en bra uke og narmer meg det 7 tallet :stortsmil 26.2 = 80.2 ja ja det blir nok en uke til før jeg kan medle 7 tallet 5.3 = 78,6 12.3 = 78,3 19.3 = 78.3 tante kommer 28.3 = 77,4 og -6,5cm 08.4 = 77,1 uff. 100g til -10kg... kanskje neste uke da 16.4 = 76,2 :heia: |
Hei og god ettermiddag. Her var det sannelig stille; har folk tatt påskefri mon tro? Her går alt som vanlig; vi feirer alltid påske l lavlandet, og jeg håper derfor vi får fint vær. I dag har værgudene vasket trøndelag påskefin, men nå er det nok..... Ha en fin dag alle sammen; og en riktig god påske!
|
God påske!!
|
11.01.11: 79,6 kg 18.01.11: 78,6 kg 25.01.11: 78,5 kg 01.02.11: 77,3 kg 2 uker jeg ikke målte.. 22.02.11: 76,3 kg 01.03.11: 75,8 kg 08.03.11: 75,4 kg 15.03.11: 74,5 kg 22.03.11: 73,4 kg 29.03.11: 73,0 kg 05.04.11: 72,5 kg 12.04.11: 72,0 kg 19.04.11: 71,7 kg (Tane rød på besøk...) -10,3 kg Ønsker dere alle en riktig god påske! :D |
Heisann:)
Ny tisdag og veiing..1 kg ned siste uka da og kommer stadig nærmere første delmål på 2 siffer på vekta... håper å nå det neste uke :) Gratulere til alle her som har nådd sine mål eller delmål da. Det er viktig å sette seg mål underveis tru æ.. Det gir skikkelig inspirasjon for min del i allefall. Får håpe en fått lagt inn endel trim i påska å da sjøl om det er mange røde dager. Besøk til slekta gir jo noen utfordinger da angående mating men skal ta med meg endel sånn at det skal nok gå greit regne æ med. God påske til alle her inne:full: http://tickers.TickerFactory.com/ezt...Hcf/weight.png |
Hallo alle sammen!
Her fortsetter jeg med samme dietten, selv om jeg har nådd målet mitt. Jeg koser meg med denne maten, selv om jeg har fått søtsuget tilbake de siste par ukene. Da laget jeg disse: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41667 Jeg er ingen baker, men de ble helt vidunderlig gode, og er allerede oppspist. Nå skal jeg lage ny porsjon, og jeg skal prøve med litt bær inni. Og dersom noen har en oppskrift på en god topping vil jeg gjerne ha den! Jeg vispet fløte, og blandet inn litt Philadelphia og litt Splenda. Det ble godt, men jeg er sikker på at det finnes noe enda bedre :) Nå begynner det heldigvis å bli vår her oppe i nord også, og da blir det lettere å komme seg ut på turer i marka og til fjells. Isen har begynt å sprekke på vannene, og jeg har hatt mine første fisketurer. Så til middag i dag blir det sprøstekt sjøørret med rømmesaus, agurk og blomkål/brokkoli-wok. Og det gleder jeg meg virkelig til :) God påske alle sammen! |
Takk for oppskrifta Mekkal; disse skal jeg prøve i morgen - kjekt å ha noe på luringa både når det kommer besøk og når en drar bort selv.
Her i gården går det sakte men sikkert ned - en av mine :nei:"stoppere" er nok rødvin :sikle: - dessverre. Spekulerer på om sopp bør stå på stoppelista og men vet ikke ennå. Uansett er ikke vin det verste å holde seg borte fra; selv om jeg savner et glass i helgene. Har ordnet hus og heim klar til påske i dag; det er jo meldt knallvær senere i uka så derfor ble det innsats idag! Kos dere alle sammen:goodluck:; god påske:w00t: |
Sitat:
Jeg delte en i to og la på en ordentlig klatt med smør som jo smeltet seg litt nedi; det var topping i massevis:p Ellers har jeg oppskrift på en god krem til en gulrotkake som sikkert kan gjøres om: 85 g kavli magerost 1 ts vaniljesukker 50 g margarin 125 g melis Melis kan byttes ut med sukrinmelis eller annet? Jeg er for dårlig på disse dessverre. Smøret må være romtemp og ikke smeltes. Prøv og se om den kan fungere. Gleder meg til å høre om erfaringene med å ha inn i bær! |
Takker, den toppingen skal jeg prøve :)
Jeg prøvde med både blåbær, jordbær og bringebær. Alle disse fant jeg i butikken, og blåbærene var tørre og ga lite smak, jordbærene smakte lite (begge er vel drivhusvarianter) mens bringebærene var saftige og gode. Nå er dette smak og behag, men jeg syntes de med bringebær var suverent best. Brukte bare 4-5 bær pr. muffins. Nok for å tilsette litt smak og litt fuktighet. Neste porsjon blir bare med bringebær, i alle fall til jeg får tak i egendyrket jordbær og egenplukket blåbær utpå sensommeren. |
hei, jeg holder meg unna alt som er godt. klarer ikke å stoppe med litt, da spiser jeg det ikke. eller jeg er egentlig ikke sikker på at jeg klarer å stoppe eller ikke men det var slik før ketolyse.
mekkal vil gi deg en greit tips. når du kjøper jordbær, lukt på de. lukter de godt da pleier å være gode. lite lukt = lite smak. har ikke spist de ennå men gutta i huset koser seg... jeg skal ha pause i juli. lavkarbo men skal spise frukt og bær og mere grønt. da skal jeg dempe på fett... gleder meg. greit at påske er over. det begynte å bli vanskelig å se på de andre når de stappet i seg gotteri både dag og natt. men jeg klarte meg. har ikke sklied ut på nesten 4måneder.... :D ha en fin uke alle sammen |
11.01.11: 79,6 kg 18.01.11: 78,6 kg 25.01.11: 78,5 kg 01.02.11: 77,3 kg 2 uker jeg ikke målte.. 22.02.11: 76,3 kg 01.03.11: 75,8 kg 08.03.11: 75,4 kg 15.03.11: 74,5 kg 22.03.11: 73,4 kg 29.03.11: 73,0 kg 05.04.11: 72,5 kg 12.04.11: 72,0 kg 19.04.11: 71,7 kg 26.04.11: 71,4 kg -10,6 kg Har spist lavkarbo muffins og lavkarbo is i påska, men nå er det slutt! Skal holde meg unna slik nå. |
Hei
Ja nok ei uke gått å vel så det.. Nedgangen har stoppet litt opp no synes æ... litt ned men hadde håpa på 2-siffret denne gangen men nærmer seg. Har sett i det på ett par veiinger innimellom her sådet gir mer motivasjon. Påska ga litt endringer i spisinga når en ikke er hjemme da men gikk ganske greit. Holdt meg hard og ble ikke noe ekstra sjøl om de andre la i seg med godis. karamellpudding, gele, potetgull og søte kaker. De syntes jeg var tøff som ikke rørte noen men bare så på de andre la i seg hehe.... har egentlig ikke spesiellt lyst på heller da så det gikk greit i grunnen... Ser noen her har nådd sitt mål å det er flott da.. gratulere til dem :) Gleder meg til å se om jeg når det om ett par mnd da. Uansett så kal jeg holde ut til jeg kommer ned til målet eller litt lenger ned kanskje. Håper flere legger inn noe her for virke litt dødt her for tida.:p http://tickers.TickerFactory.com/ezt...Hcf/weight.png |
Halla! I dag har jeg bakt dobbel porsjon muffins. Før jeg hadde i mandelmelet delte jeg røra i tre og hadde i kokosmel i en, kakao i en og mandelmel i den siste. Den med kakao var ikke spisende i det hele tatt; lukta godt men smakte plastikk. Den med kokos var god, men jeg tror jeg skal supplere med litt mandelmel neste gang da den falt litt sammen etter steking. Deilig å ha da vi fikk besøk etterpå.
Har fått trimma godt i dag; nesten ei mil; deilig! Nå er det lørdagskveld her i trøndelagen. Ønsker dere en god kveld alle sammen! |
Jeg skal gå en lang tur etter middag og ta noen sittupser i kveld. Tenkte jeg sku lage noen LK muffinser i kveld også:)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49. |