Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Desember/januarstarter-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38996)

1979 17-01-11 16:25

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Heia.

Hiver meg med her jeg.
Virker som det er mange trivelige folk her, så dette kan bli en koslig "vente" på vår og fin kropp tid:p

Har gått på ketolyse for ca. 3 år siden, gikk da ned 25 kilo.
Nå har 12 av de kommet på igjen, men de skal får dra tilbake igjen til sommeren.

Har veiedag på fredag, sees da.

pheona 17-01-11 16:27

Wow! Her er det fortsatt liv ser jeg! Jeg er på vei med å starte med ketolyse igjen, omtrent ett år siden jeg startet første gang. (Jeg startet faktisk i dag). Jeg sprakk litt til sommeren 2010. også sprakk jeg helt når sommeren var slutt... også begynte jeg så vidt igjen på høsten, og sprakk igjen helt. Fra og med i dag skal jeg være flink! I allefall en god stund ;)

Noe av det som var vanskelig til sommeren... var at Jeg og samboern min begynte samtidig på ketolyse. men når sommeren var godt i gang, føte han at han var klar for å stabilisere seg. så han gikk til bok 2 av opplegget.. mens jeg fortsatt skulle være i ketolyse.. Dette var veldig vanskelig for meg. Da jeg ble fristet av blandt annet all frukten han ville spise.. Det var også ganske mange matvarer han kunne begynne å begi seg ut på.

Nå skal jeg på'n i gjen med godt mot!

Siden jeg startet i fjor... har jeg tilsammen gått ned...... ingenting.. men lagt på meg 5 kilo.... ( ikke akkurat som planlagt). men jeg gikk ned ca 18 kg mens jeg faktisk holdt på da!

Det er iallefall min historie!

(dette var kopiert fra februarstarter tråden fra i fjor)

Så her starter jeg da! Mine 118.3kg skal nesten halveres.. forhåpentligvis over lang tid... Men jeg vil ned til 70-80 kg .( og nei... ikke før sommeren.. ;) )

Jeg håper iallefall at jeg skal klare å holde meg motivert og ikke sprekke så allt for ofte, og ikke så altfor lenge. Det er et par anledninger jeg allerede vet om som jeg vil skeie ut på, men jeg håper at det ikke sklir ut alltfor meget fordet!

Venus Willendorf 17-01-11 16:39

Jeg var helt ute i helga. Mumset sjokolade og pizza som en gal, og gått opp 1.5 kg i vann. Men jeg besinnet meg heldigvis på morgenen i dag, og lagde meg en god frokost bestående av egg og bacon :D

Sabrina 17-01-11 20:58

Hei folkens:)
Henger meg på som enda en ketose nybegynner!
Startet 3. januar og har gått ned 5,6 kg siden da! Veier meg kun hver mandag morgen:rolleyes:
Synes det går overraskende greit og er klar til å teste ut litt flere oppskrifter!

Tror det er viktig å være litt tålmodig og ikke legge FOR mye press på seg selv:p

Midnight Choir 18-01-11 00:29

Hjelpe meg :o Hahahaha

Er i ketose og har vært stabil i flere dager, og synes kosten er kjempebra og at det aller, aller meste er utrolig mye bedre! Men jeg kaldsvetter og veksler veldig i temperatur, føler at jeg nærmest "bader" i svette om natta og at hodet til tider er på en skikkelig karusell. Dette er ikke noe syte-og klageinnlegg, mer en betraktning rundt at det faktisk er veldig fascinerende å merke kroppslige endringer. Jeg tenker jo innimellom på at jeg skulle ønske jeg hadde gått ned mer, men leser stadig vekk, på ulike fora, at enkelte har hatt en treg start og at det for noen tar tid før det går "utforbakke" vektmessig. Og faktisk er gevinstene så store på andre områder (f.eks energimessig) at det får jeg holde ut. Jeg skjønner at enkelte synes det blir vel mye spørsmål her inne om ting som er blitt nevnt før, men jeg tror det er fellesskapet, fellestemaene og stadige bekreftelser på at vi har de samme spørsmålene og utfordringene som faktisk gjør at man føler seg hjemme og inkludert her. Og jeg tenker at siden dette jo er en startertråd, så må nødvendigvis noen stier tråkkes opp igjen. Det er liksom nok å sette seg inn i og holde seg oppdatert på i selve livstilsendringen her at iallefall jeg har litt problemer med å finne fram i gamle tråder og være oppdatert på hva som er sagt før. Jeg synes "nybegynnerspørsmål" er viktige påminnelser om hva vi faktisk holder på med, og skjerpende ifht egen slanke- og kostholdspraksis.

I morgen blir det karatetrening, så da får motstanderne passe seg, altså! :D

God natt, alle sammen, og lykke til resten av uka!

nisse 18-01-11 10:02

god morgen alle sammen. da er vi på uke 3. målet mitt er å gå ned 10kg til påske (sent påske denne året). noen flere som har lyst til å bli med? hva med å lage eget tråd? :spent::spent:

Fjasnissen 18-01-11 10:09

Det finnes en tråd under "Sofakroken" (nederste forumet) som heter "5 kilo til påske". Kan jo slenge deg på der

nisse 18-01-11 10:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen (Innlegg 1004866)
Det finnes en tråd under "Sofakroken" (nederste forumet) som heter "5 kilo til påske". Kan jo slenge deg på der

ja. men tenkte på 10. ikke 5. da bli det bare 0,7 kg til jeg er i mål. bli ikke motivert av det jeg... ;)

MaritR 18-01-11 10:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nisse (Innlegg 1004879)
ja. men tenkte på 10. ikke 5. da bli det bare 0,7 kg til jeg er i mål. bli ikke motivert av det jeg... ;)

Hvis du er i mål om 0,7 så er det jo 5 kg igjen til påske da

Fjasnissen 18-01-11 10:41

Og du får helt sikkert lov til å bli med selv om det er 10 kilo fra i dag du skal ned. Tror ikke folk er så kjipe ;)

Emine 18-01-11 11:05

Veiedag I dag, har gått ned 1,6 kg siden forrige tirsdag :) Veldig fornøyd med det, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at det gikk enda fortere!

Har drukket litt pepsi max, og spist noen atkinsbarer den uken som var. Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å holde meg unna begge deler. Kanskje bevege litt på meg også ;)

Håer det går bra med dere alle sammen!

hope10 18-01-11 11:14

Jeg har lyst til å trene litt for å få litt fart på det evt, men jeg har lite med overskudd, hører mange snakke om hor opplagte de er blitt, men jeg er også i ketose, å jeg merker ingenting til det, jeg er bare trett,

trett om morgonen, trett på jobb, å har egentlig nok med å gjennomføre det jeg må iløpet av en dag, klesvask, husutvask, sengeskift, aktiviteter til ungene osv osv..

Hvor langt ut i kuren er dere, som er blitt fulle av energi/opplagte? ser frem til den biten der :)

Tutta87 18-01-11 16:36

I forje uke laga jeg brownies og sjokolade (se link), er det noen som vet hvor lege de holder seg i kjøleskapet???

http://lchf-bloggen.blogspot.com/2010/08/brownies.html
http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...ttkonfekt.html

Venus Willendorf 18-01-11 16:38

Nå fikk jeg tilbake ketosesmaken i munnen! Akkurat NÅ :eek:
Venta på den i hele dag :D

Tidl. medlem 18-01-11 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1004924)
Jeg har lyst til å trene litt for å få litt fart på det evt, men jeg har lite med overskudd, hører mange snakke om hor opplagte de er blitt, men jeg er også i ketose, å jeg merker ingenting til det, jeg er bare trett,

trett om morgonen, trett på jobb, å har egentlig nok med å gjennomføre det jeg må iløpet av en dag, klesvask, husutvask, sengeskift, aktiviteter til ungene osv osv..

Hvor langt ut i kuren er dere, som er blitt fulle av energi/opplagte?
ser frem til den biten der :)

For meg løsnet det først i dag.. Altså 14 dager etter jeg begynte. Jeg har tvunget meg gjennom dagene som har gått hittil, holdt på å sovne på jobb og bare vært helt matt. Men i dag har jeg godt med energi.
Og jeg vet det ikke kommer av god nattessøvn, for jeg var våken halve natta med poden min.

hope10 18-01-11 22:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pitten (Innlegg 1005401)
For meg løsnet det først i dag.. Altså 14 dager etter jeg begynte. Jeg har tvunget meg gjennom dagene som har gått hittil, holdt på å sovne på jobb og bare vært helt matt. Men i dag har jeg godt med energi.
Og jeg vet det ikke kommer av god nattessøvn, for jeg var våken halve natta med poden min.

Ok, er over 14 dager siden jeg begynte, så kanskje det nærmer seg for meg også da, jeg holder også på å sovne på jobb, eller om jeg setter å se på fjernsyn, eller for å høre at ungene leser leksene sine på ettermiddagen :S

Takk for tilakemld, da kan det hende det skjer noe her også til slutt :)

Bollemor 18-01-11 23:48

da har jeg gått ned 1 kg til.. så minus 5 kg på uker nå:)

hope10 18-01-11 23:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bollemor (Innlegg 1005594)

:heia: så flink du er :)

nisse 18-01-11 23:52

Sitat:

gratulerer! :heia:

Cassiopeia 19-01-11 00:24

Sitat:

WOW!! Du har nesten nådd meg igjen jo!

Runegutt 19-01-11 04:52

Etter en fantastisk førsteuke, med endel hodepine og de andre normale startvanskene i Ketoland, som tørst og pissetrengt hele tiden, men -5Kg, har jeg nu hatt en uke med total stillstand. Vekta har bare surra rundt.
Litt opp, litt ned, litt opp, litt ned. Uka som helhet er sum 0.

Matinntak:
Frokost
Lunch
Middag
Kvelds.

Holder meg til mine 20g karbo, sånn ca.
Har kutta ned på kaffeforbruket (fra 4-5 liter/døgn til 3-4 kopper.)
Drikker mye LondonTe. (sånn helsekostfruktte, som smaker sukkertøy)

Har spist endel Chevalier sjokolade (nammis)

Energien kommer langsot sigende. Har ikke den helt store skyven i trening, men greit nok. Kondisen er ikke topp. Jeg går ikke sur, men blir lettere andpusten enn på karbokosthold.

Har en tendens til å spise litt for lite. Merker at jeg fryser på beina, lenge før jeg er sulten.
-------------------------------------------------------------------
Lykke til med denne ukesveiinga, folkens

hope10 19-01-11 09:36

Ellipsemaskin kjøpt, levering denne uken :D Håper det kan hjelpe meg litt, i og med at jeg har kulde astma, å dermed ikke klarer å puste ute i denne kulden, å dermed heller ikke får gått tur eller noe, men med maskinene så kan jeg trene foran fjernsynet :)

Jeg begynner også å få bedre kontroll på hva, og ca hvor mye jeg kan spise, men har ikke det store vekttapet enda da men, bare det går sakte men sikkert i riktig retning er jeg fornøyd :)

Jeg har skiftet Melange ut,å har bare litt igjen av den og soft bordsmør, så er jeg helt over på det rette smøret :) Noe "fy-mat" igjen, som mais osv, men de restene som er igjen før vi er helt over, spiser resten av familien min opp :)
Har mann og 4 barn, så her ligger ikke ting lenge i kjøleskapet før det er spist opp :)

Idag måtte jeg le litt når jeg åpnet kjøleskapet, min mann som la i varene igår, å det er jeg som pleier å gjøre det, å han har begynt så bra, sånn som vi pleier å ha det med å legge ting i skåler osv, så det er oversiktlig, men til slutt så har han rett å slett, bare blitt lei, å tømt alt i kassene nederst, fullstendig umulig å finne noe som helst, så har han stablet salaten, sånn at det er mulig å presse alt annet på oppsiden av de, så de ikke faller ut når man åpner døren, men som sagt ikke mulig å finne noe som helst av alle de små tingene nå hehe.
Ikke mulig å få inn så mye som en fing der, å jeg er temmelig overbevist at om jeg trenger noe der,så kommer alt sammen til å rase utover gulvet..
Jammen er de herlige disse mannfolkene altså hehe.....

Ingen skal si at han ikke gjorde en bra innsats ihvertfall ;)

Tidl. medlem 19-01-11 12:23

Haha!
Det var virkelig sirlig og pent satt inn øverst i kjøleskapet, men så var det nederst da..
Jeg ler enda av det kjøleskapet. :D

hope10 19-01-11 15:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pitten (Innlegg 1005880)
Haha!
Det var virkelig sirlig og pent satt inn øverst i kjøleskapet, men så var det nederst da..
Jeg ler enda av det kjøleskapet. :D

Ja han begynte veldig bra, men så har tydeligvis motet sviktet, å alt har bare blitt slengt inn ;) ikke særlig system så mange steder nei :)

mio87 19-01-11 18:22

jeg begynte 17.01 og veier idag 147 kg. skal en god del ned kan du si :D

hope10 19-01-11 18:50

Velkommen Mio87 :heia:

Benedictee 19-01-11 19:02

Har besøk av min bestevenninne fra Nordnorge i en uke og vi har fråtset i alkohol, pogull og sjokolade. På søndag bestilte vi pizza fra Dolly Dimples :O

har heldigvis ikke fortsatt feil på maten, har spist koteletter, sjampis og rømme + kylling. Men vi skal på julebord til helgen så jeg ser ikke at jeg greier å stramme meg opp helt enda.."Heldigvis" reiser hun videre til uka og da er det full peis igjen. Hun er slankeoperert og spiser fryktelig lite, noe som gjør at jeg heller ikke har særlig store porsjoner, så sett bortifra all godisen så funker det forholdsvis greit foreløpig. Håper ikke avvenningen over helgen varer så lenge.

For å gjøre samvittigheten litt bedre har jeg fortsatt ferie og derfor gått enda litt lengre turer med bikkja...og jeg har skiftet punktert dekk idag og fikk svetta litt da jeg skulle løsne plugger min far hadde strammet sist? :P

TrillTrall 19-01-11 19:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen (Innlegg 1000435)
Hele tankegangen om at man skal spise ofte og små måltider for å øke forbrenninga er utdatert og usann. Kroppen forbrenner hele tia. Spis når du er sulten og til du er passe mett.

ÅÅååå! Det der har jeg prøvd å forklare folk som overhodet ikke er inne på lavkarbo, men det nytter ikke! Når jeg sier at jeg spiser frokost kl. 7 og er mett til kl. 13 så blir de helt ville i fletta og påstår jeg måååå spise et måltid mellom der for å holde forbrenningen oppe. At jeg da hevder at når kroppen min sier at den er mett og fornøyd, blodsukkeret er stabilt og jeg er god og varm så betyr det at forbrenningen er på topp - nei, det tror de ikke noe på nei! :krangle::høh:

hope10 19-01-11 20:42

Akuratt det sliter jeg også med, for jeg har gjort nettopp det, å forstått at det er sånn det skal være, jeg klarer lett å ære mett MYE lenger enn andre rundt meg, men så leser jeg fra artikler i ukeblad om ketolysekuren, og noen som sier her, at det er ikke vits i å spise mye, for så å vente lenge på neste måltid, for kroppen tar ikke opp alle proteinene da, så det er bedre å fordele de på flere måltider, samt at noen har nevnt at det er bedre å spise jevnlig for å holde forbrenningen oppe, så derfor trodde jeg at det var det jeg måtte forsøke sånn at jeg slipper oppgang en uke til...

Men jeg kan ha misforstått da...:confused:

Beurre 19-01-11 21:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1006316)
Akuratt det sliter jeg også med, for jeg har gjort nettopp det, å forstått at det er sånn det skal være, jeg klarer lett å ære mett MYE lenger enn andre rundt meg, men så leser jeg fra artikler i ukeblad om ketolysekuren, og noen som sier her, at det er ikke vits i å spise mye, for så å vente lenge på neste måltid, for kroppen tar ikke opp alle proteinene da, så det er bedre å fordele de på flere måltider, samt at noen har nevnt at det er bedre å spise jevnlig for å holde forbrenningen oppe, så derfor trodde jeg at det var det jeg måtte forsøke sånn at jeg slipper oppgang en uke til...

Men jeg kan ha misforstått da...:confused:

Jeg mener å ha lest at kroppen kan ta opp ca. 30-40 (ta høyde for individuelle forskjeller her) gram protein pr. time, så det å fordele proteinrike måltider litt utover dagen er nok ikke så dumt sånn sett.

Ellers er vel det med å spise regelmessig viktigst for de som spiser høykarbo – de må jo prøve å holde blodsukkeret stabilt. Hos oss går dette av seg selv:D At det påvirker forbrenningen er vel avslørt som en myte…?

Fint om noen med bedre peiling og erfaring kan korrigere meg hvis jeg kommer med feilinfo her:o

Kaija 20-01-11 00:43

Jeg har trent! I går trente svigerinna og jeg styrke, og i dag var vi i basseng, med styrke og kondisjon. Greit å komme i gang, og kjenne at jeg orket masse, etter noen uker uten overskudd. Nå blir det ikke skikkelig trening før neste uke igjen, men et par turer skal jeg få til i mellom. Jeg var redd for å bli svimmel, eller ikke ha overskudd, men foreløpig har det i hvert fall bare vært å kjøre på. -Kjempefølelse!

Og så begynner jeg å kjenne at jeg har kontroll over maten nå. Utfordrer menyen litt, og synes det er koselig å finne mat som funker. Jeg veier omtrent ingen matvarer, men har en ok fordeling, spiser godt med både fett og grønt, og holder meg i ketose. Kveldsmat nå ble biffstrimler, sopp, litt løk og brokkoli + en god rømmeklatt. Og så lurer jeg på om jeg trenger en kopp kakao kokt på fløte og vann. Hvor "lov" er det, egentlig? -Funker i hvert fall godt både på nattesøvn og varmeproduksjon for min del.

:D

hope10 20-01-11 09:28

Ny morgen med sykt barn, så derfor litt tid til å sjekke her inne :) Nå står frokost omeletten på komfyren å putrer, å jeg må si det er jammen herlig mat i kan spise :) Nyyyyyyter dette virkelig enn så lenge ihvertfall, mange som har gjort dette før, sier at det som pleier å være grunnen til at folk slutter med kuren er at de lir matleie, men foreløpig må jeg si at jeg nyyyter maten :D

Jeg er en skikkelig middagsjente, så dette var supert :D Jeg føler meg fremdeles trett, veldig trett også, men jeg føler nå at jeg har bedre peiling på hva jeg kan spise, ca hvor mye osv, så jeg veier ingenting lenger.

Men det jeg lurer på er, det med sauser, holder meg milesvis borte fra det, hva gjør dere andre der? jeg bruker kun smeltet smør, over eller creme fraiche til, eller så heller jeg fløte over å får på en måte fløtesaus.

Men hva med den Bearnaise sausen som flere snakker om, er det vanlig pose saus, eller er dette noe fra egen oppskrift herfra, man bruker da?

Imorgen kommer ellipsemaskinen min, håper den er grei å bruke, så får jeg endelig starte å trimme litt, kanskje det hjelper på nedgangen min :)

MaritR 20-01-11 10:27

Nå er det storsett min mann som lager middagene hjemme hos oss siden han kommer først hjem:D Men jeg spiser litt av sausene han lager selvom de ikke er lavkarbo...tar ikke mye...kanskje en ss eller to:)

1979 20-01-11 10:36

[quote=hope10;1006590]Ny morgen med sykt barn, så derfor litt tid til å sjekke her inne :) Nå står frokost omeletten på komfyren å putrer, å jeg må si det er jammen herlig mat i kan spise :) Nyyyyyyter dette virkelig enn så lenge ihvertfall, mange som har gjort dette før, sier at det som pleier å være grunnen til at folk slutter med kuren er at de lir matleie, men foreløpig må jeg si at jeg nyyyter maten :D

Jeg er en skikkelig middagsjente, så dette var supert :D Jeg føler meg fremdeles trett, veldig trett også, men jeg føler nå at jeg har bedre peiling på hva jeg kan spise, ca hvor mye osv, så jeg veier ingenting lenger.

Men det jeg lurer på er, det med sauser, holder meg milesvis borte fra det, hva gjør dere andre der? jeg bruker kun smeltet smør, over eller creme fraiche til, eller så heller jeg fløte over å får på en måte fløtesaus.

Men hva med den Bearnaise sausen som flere snakker om, er det vanlig pose saus, eller er dette noe fra egen oppskrift herfra, man bruker da?

Imorgen kommer ellipsemaskinen min, håper den er grei å bruke, så får jeg endelig starte å trimme litt, kanskje det hjelper på nedgangen min :)[/quote

Jeg bruker en bearnaisesaus, (kanskje ikke helt riktig skrevet) fra Fjordland. Den er utrolig god til ganske mye mat.
Tror det er ca 2 karber pr 100 gr. i den.

1979 20-01-11 10:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope10 (Innlegg 1006590)
Ny morgen med sykt barn, så derfor litt tid til å sjekke her inne :) Nå står frokost omeletten på komfyren å putrer, å jeg må si det er jammen herlig mat i kan spise :) Nyyyyyyter dette virkelig enn så lenge ihvertfall, mange som har gjort dette før, sier at det som pleier å være grunnen til at folk slutter med kuren er at de lir matleie, men foreløpig må jeg si at jeg nyyyter maten :D

Imorgen kommer ellipsemaskinen min, håper den er grei å bruke, så får jeg endelig starte å trimme litt, kanskje det hjelper på nedgangen min :)

Jeg bruker en Bearnaise saus fra Fjordland, utrolig god:p
Tror det var ca. 2 karber pr 100 gr. i den.
Spis og nyt.

hope10 20-01-11 12:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 1979 (Innlegg 1006657)
Jeg bruker en Bearnaise saus fra Fjordland, utrolig god:p
Tror det var ca. 2 karber pr 100 gr. i den.
Spis og nyt.

Å så flott !! tusen takk for tipset :)

mio87 20-01-11 23:09

da var jeg kommet på dag 4 av min ketolysekur. Venter på energien, spesielt siden jeg har en full arbeidsuke nå fra fredag til fredag. føler meg slapp og rar, hodepine og alt mulig. spiser alt jeg skal men likevel.. tar også alle vitaminene jeg skal og drikker 3 liter hver dag, og mer.. jeg har kronisk hodepine og migrene fra før og håper på en bedring på denne kuren, samt masse masse vektnedgang selvfølgelig!! har vært i ketose fra dag 1, så krysser fingrene:)

Bollemor 20-01-11 23:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mio87 (Innlegg 1007385)
da var jeg kommet på dag 4 av min ketolysekur. Venter på energien, spesielt siden jeg har en full arbeidsuke nå fra fredag til fredag. føler meg slapp og rar, hodepine og alt mulig. spiser alt jeg skal men likevel.. tar også alle vitaminene jeg skal og drikker 3 liter hver dag, og mer.. jeg har kronisk hodepine og migrene fra før og håper på en bedring på denne kuren, samt masse masse vektnedgang selvfølgelig!! har vært i ketose fra dag 1, så krysser fingrene:)

Venter på energien jeg oxo.. har gått på ketolyse siden 3. jan nå.. på mandag hadde jeg hittil gått ned 5 kg. Jeg var oxo i ketose fra dag en.
Hodepine har jeg litt no å da.. Men det værste er vel at jeg kroniskt trett!! I dag sleit jeg sikkelig på jobb! noen dager vær en andre for meg værffall.. og jeg sitter å tenke på at jeg burda har tatt runde 2 30days shered.. men kroppen føles blytung og øyene sliter:P så må vel finne senga da vel

Val 20-01-11 23:35

Hei alle sammen!

Jeg har et mislykket forsøk på ketolyse fra før av, men nå vil jeg prøve igjen. Jeg vet ennå ikke helt hvorfor det ikke gikk sist, men TROR det var fordi jeg hadde en partystopper i natreen, som jeg bruker MASSE av...Så denne gangen skal jeg kutte ut søtstoff så godt jeg kan, for å se om det hjelper.

Sist skulle jeg ned 13 kilo, nå 19....:mad:

Cassiopeia 21-01-11 02:21

Jeg må ha ramla ut av ketose i løpet av den siste uka. Har ikek hatt stix på lenge, men jeg kjenner jeg har "gå i ketose-symptomer". Har ikke sjekka vekta ennå, for veiedagen er i morra, men det kjenens ikke som jeg har samla veldig mye vann.

-Men du så slapp jeg er! Hodepine, tørst, you name it. Jeg merka ikke mye av det første gang jeg gikk i ketose, men nå får jeg visst alle virkningene på en gang.

Tror det ble for mye lavkarbobrød samtidig som jag hadde ostelasagne med i overkant mye karber i til middag. Så da vet jeg det. Jeg må være forsiktigere med brød og tomater, evt velge vekk den ene om jeg skal ha den andre.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.