![]() |
Sv: Auguststarternes tråd
Sitat:
|
Nå har jeg hatt veiedag igjen, og har gått ned 1,1 kilo, som er ganske mye, spesielt når jeg har holdt på i to måneder. Veldig veldig veldig glad for det!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei!
Begynner "auguststartere" å falle ifra her? hmmm... Har veiedag i morgen og er veldig spent på resultat. Jeg er MER interessert i kg enn i cm ned..i motsetning til andre her inne. Cm ned kommer jo på kjøpet.. ;-) Viktig dag i morgen. Laget som jeg trener skal spille avgjørnde seriekamp...poeng i den kampen så vinner vi serien..og så skal Liverpools skjebne om nye eiere avgjøres i engelsk rett...i tillegg skal jeg veie meg.. he he Skulle ønske jeg var flinkere til å mekke mat etter oppskriftene her inne... ser så godt ut mye av det. Men jeg havner på enkle ting som boksmakrell, reint kjøtt, sauser, majones, fløte, bacon osv. osv.... |
Ja, synes det begynner å dabbe av litt her! Våkn opp folkens! :D
Gruer meg til veiedag imorgen, to helger på rad med fyll.. det lover ikke godt! :/ Jaja, var jo noen flotte dager da :) |
Jeg er her enda hvertfall!!! :D
Men med en hel uke med sjuke unger og motivasjon lik NULL, så har jeg rett og slett ikke turt å veie meg denne uken!!! *Hehe* Tror jeg skal vente med å veie meg til den 1/11, og så veie meg månedlig etter det. Jeg synes det blir så mye fokus på vekta nå... Skjerpings Maren!!! ;) Når GRAMMENE teller, da er man litt for vektfokusert syns jeg... Så nå venter jeg til den første før jeg går på vekta igjen... ;) Har du fått prøvd ut vaflene Nupsida??? :D |
Sitat:
Ble litt mer karber i mine da, men de var så mettende, så ble ikke noe problem ;) |
Sitat:
I dag har jeg spist ostekake til både frokost og lunsj... *Hihi* Lavkarbo da... Ca 3 kh i et stykke... Det kan jeg leve med! :D Skikkelig søtsug om dagen, så tror jeg må kutte ut kunstig søtning... Men... Åååååååe, jeg vil ikke!!! :P |
Sitat:
Jeg og har et helsikkes søtsug om dagen.. får sikker t ikke i meg nok fett.. *sukk* |
Er også med her, har bare ikke hatt noe å melde. Lever fortsatt på oppturen jeg har i humøret! Deilig å slippe sukkersug og skjelvinger, men har fått en stygg uvane med å skeie ut i helgene (ikke mye, men nok til å stagnere vektnedgangen). Urrgh. Hvordan i alle verden kommer man seg ut av en slik ond sirkel?? (kan ikke la være å handle inn, jentene mine får godteri kun i helgene, men da må de ha).
|
Var såå sukkersugen idag, men fant en oppskrift i boka jeg fikk lyst å prøve..
Så nå har jeg STORKOST meg med ostesmørbrød-vaffler, det var så godt! Har hatt skikkelig lyst på ordentlig ostesmørbrød lenge, så dette var genialt :D |
Sitat:
Oppskriften er i utgangspunktet fra Gerds ostekake, men med min egen vri... (jeg som aldri klarer å følge en oppskrift vettu :p) Bunnen: 250 g kongeblanding (paranøtter, cashew, valnøtter osv i pose) 17,5 g kh 100 g usaltet smør - 1 g kh Mal nøttene til grovt mel. Smelt smøret i micro. Bland godt sammen til en deig. Trykk deigen godt ned i bunnen av en rund kakeform. Ostekremen: 1 boks seterrømme - 8,7 g kh 1 boks kremfløte - 8,7 g kh 1 boks philadelphia original - 6,4 g kh 2 dl Fun light appelsin 1 dl vann 4-5 tsk gelèpulver Varm opp 1 dl vann blandet med 2 dl funlight i en kjele. Ta kjelen av platen før det koker, og bland inn gelèpulveret. Avkjøl. Pisk fløten til krem. Bland osten og rømmen til den er klumpefri, og bland inn den avkjølte geleen. Bland dette forsiktig inn i den piskede kremen. Hell ostekremen over bunnen og la stå i kjøleskap minimum 4 timer, helst natten over. Om du ønsker gelèelokk på kaken, kan dette lettvint lages med Confekta sukkerfri jordbærgelèe, bare husk å halvere vannmengden i bruksanvisingen. La den avkjøles før du heller den oppå ostekremen. NB!!! ostekremen må ha stivnet før du heller på gelèelokket!!! http://bloggfiler.no/marensslankeblo...6825615981.jpg Resultat: Kaken ble kjempedigg!!! Ostekremen er god og syrlig, men geleèlokket ble for kunstig søtt for meg. Tror nok jeg lager lokket av fun light med jordbær eller granateple neste gang, for confecta sin var veeeeeeeldig kunstig. Men ungene likte den da!!! :D Kaken anbefales!!! http://bloggfiler.no/marensslankeblo...6861289830.jpg http://bloggfiler.no/marensslankeblo...6861292250.jpg http://bloggfiler.no/marensslankeblo...6861294948.jpg |
Sitat:
Å nam! Du er jo ett naturtalent på kjøkkenet, ser det ut som :) Skal prøve denne når mamma kommer hjem å kan hjelpe meg, hihi :P |
HAr trent skikkelig idag!
joggetur 20 min. Zumba/styrke 45 min¨ svømming 45 min. Flinke meg :D |
Mmm det så godt ut. Har falt litt ut av nettsiden, men kostholdet går det bra med. For tiden jobber jeg så mye at jeg helt glemmer å spise, så det er jo litt kjipt. Vekten går jo ned så det suser da, men på en veldig lite bra måte :( Håper ting roer seg litt ned snart, for sånn har kan jeg jo ikke ha det.
|
Mmm, hadde en kjempegod, rask frokost idag :)
Ostekjeks (kavlis baconost) med krydderkremost og krydret salami og agurk :) |
Endelig viser vekta 1 kilo ned : D
HErsens mensen altså! |
Såå mye har jeg gått ned siden jeg begynte på kuren:
http://www.sfk-laken.com/images/Karp...-web-LARGE.jpg |
Sitat:
Så flink du har vært...;) |
Sitat:
|
Haha, det var en artig måte å illustrere nedgangen din på, Nupsida! Absolutt mye å være stolt av der.
I dag fikk jeg se at 75kg-grensa ble passert! Har hatt vekt-fobi i en del år nå så vet ikke helt sist jeg lå der. Men for 4 år siden var jeg vel omkring 70, gleder meg selvsagt vilt til å bikke ned på 6X-kiloene.. Går ikke så superfort, men går i alle fall rette veien, nedover. :P |
Jeg er her!
Ville bare innom å oppdatere - Jeg er fortsatt på lavkarbo, ketolyse - men er ikke i form for tiden og så lei egg at jeg har vanskelig for å finne interesse for oppskrifter og det å lage mat. Så det går i litt enkle ting og definitivt for mye søtningstoffer og nok også for mye fløte, rømme og ost. Vekten står stille og jeg har ikke orket å veie meg på ganske så lenge. Fortsetter på lavkarbo frem til vi reiser vekk til Jul - blir borte til midten av januar hvor jeg da begynner på igjen med ny kraft og giv! Er inne og leser innimellom - heier masse på dere!!! |
Heia! Jeg er også bare innom og heier! Jeg har ikke tatt pause fra lavkarboen, kun fra Skaldemansvarianten. Det ble for ekstremt og ga ikke resultater etter 4 uker. Da tenkte jeg at jeg går tilbake til vanlig lavkarbo; dvs ikke brød, potet, mel, ris, pasta mv. Jeg prøver å holde forholdstallet over 1, men samtidig registrerer jeg ikke hva jeg spiser.
Dagene er blitt bedre, med mindre matfokus; og det er mye mer komfortabelt å ha det sånn. Stå på videre; så stikker jeg innom en gang i blant;) |
Ser ut til å være et fornuftig valg Dollsine. Jeg er av prinsipp i mot alle ekstremvarianter.
Går fortsatt ned veldig sakte (nærmest stillestående), men ned er ned, og jeg skal leve lenge :p. |
Sitat:
Kroppen fungerer bedre enn noensinne; magen går så det suser (og det er ikke vanlig kost her i gården), sliter en del med hodepine men det hadde jeg før og:o. Allergien er blitt bedre, så totalt sett har jeg det veldig bra. Holder meg unna vekten med unntak av en gang i uka, og bruker heller klærne som suksesskritere. Spiser egg/bacon/omelett til frokost, salat til lunsj og middag med fløtegratinerte grønnsaker til middag. Kveldsmat er microstekte osteskiver med smør og ost. Godt! Synes jeg er heldig som kan spise så god mat, og føler jeg ikke forsaker noe som helst. Baker lavkarbobrød (Har dere sett Allers denne uka; sjekk den!) og spiser det ved behov eller når det passer sånn. Gleder meg til jul og ribba og svoren; det har jeg aldri kunnet gledet meg over før. Kommer til å savne potetgullet, men det får våge seg. Skal prøve å komme innom litt oftere; dere har vært gode å ha de siste månedene ;) |
Sitat:
|
Au da? Ingen her siden jeg var her sist? Jeg som tenkte meg inn for å skryte av vektnedgang. Hele 200 g siste uke:D
Men jeg har det bra. Pølsegrateng til middag i dag; Jacops baconpølser fra Meny, brokkoli, fløte m/jbk og masse ost oppå var bærre lækkert. Hvordan er det med dere; har dere funnet andre tråder? Ikke gitt opp nei? |
Jeg er fortsatt med... bare ikke så aktiv. Har hatt mye syke barn i det siste og tida strekker ikke helt til. Men er inne og leser litt i blant. :D
Planlegger for tida jula.. hva har dere tenkt å ha av julegodter og kaker? Noen gode alternativer her? Jeg har tenkt å ikke skeie for mye ut i jula, hvis jeg klarer da...Men ting har gått fint til nå så det regner jeg med. Planlegger en Sverigetur for å shoppe litt godis. Trenger litt forslag på hva som er godt og lavkarbo. |
Når vekta tikker såpass jevnt nedover er det lite fristende å ødelegge for mye i jula. Jeg tenker å rett og slett bare bake div. lavkarbo-kaker og ting, ikke nødvendigvis julerelatert. Det eneste jeg har kjent savn etter er pepperkaker, men de sukker og mel-bombene kan man vel se langt etter. :P Ikke kommet over noen oppskrift for alternativer, i alle fall.
For min del blir jula deilig rett og slett fordi jeg får bedre tilgang til ingredienser, og kjøkken med kjøkkenutstyr. <3 Testet squash-pasta i dag, funker fett! Fint å finne flere retter som sannsynligvis kan varmes greit til middag i eksamenstida. ^^ EDIT: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16072 << Juleoppskrifter samlet i en tråd! :) |
Sitat:
Hvordan laget du squashpasta?? |
Jeg har lagd det totalt to ganger nå, og det smaker egentlig ingenting uansett hvilken framgangsmåte jeg brukte. Men nå er det jo tradisjonelt pastasausen som gir smak til pasta/spaghettiretter.
Man tar enkelt å greit å skiver opp squashen på en eller annen måte, selv tok jeg ostehøvelen. Deretter er det nok best å la det ligge i et dørslag, så ta en del salt over, for å la fuktigheten trekke ut. Lot det nok ligge i omkring 10min mens jeg holdt på med andre ting. Squashen trenger ikke kokes så lenge, knappe 2 minutter. Kanskje t.o.m. litt kortere for å få litt mer solid konsistens. Det er også best å la den ligge noen minutter i dørslaget når man har tatt vannet av for å unngå masse vann på fatet. Ellers så syns jeg selv at jeg egentlig må ha godt over en halv squash for å få noen nevneverdig 'mengde' til en porsjon. Uheldigvis 'kom jeg på' at å spise pepperkakehus er det absolutt diggeste jeg vet.. Så spørs om det blir et brudd der. :P Nå settes slikt opp heldigvis bare én gang i året. |
Sitat:
Jeg har vært på bursdagsselskap i dag; forsynte meg med en liten cm bløtekake med krem pyntet med to mandarinbåter og en halv kiwiskive. Så søtt at det holdt i lange baner. Dette klinte jeg utover fatet sånn at det så mer ut, og brukte laaaang tid på å spise det. Pratet og var aktiv ellers sånn at jeg hadde den flisa liggende lengst mulig. Syns det gikk ganske bra på den måten! |
Vet enda ikke resultatet av 3-4 uker juleferie, bestemte meg til sist å ikke ta med fitnessvekta. Føler i utgangspunktet resultatet blir 'positivt' uansett, for dersom jeg fortsatt har gått ned noe er det jo supert! Om jeg har gått opp så er det motivasjon til ny, skikkelig lavkarbostart med ekstra trening! Om jeg har stått mer eller mindre stille, får jeg bekreftet at jeg kan ha denne kosten + litt ekstra og fortsatt holde meg stabil. :)
Meeen... Måtte bare prøve den ultimate feit-testen før jeg reiser fra familien. Det er nemlig her den fryktinngytende bunaden henger i skapet, uendret på siden konfirmasjonen. Jaggu satt den ikke trangt på lengre! Husker hvor forferdelig den var under skoleavslutninga på vgs for halvannet år siden. Ville knapt puste, og var sikker på at den måtte sys på inntil neste obligatoriske bunad-dato. Siste 17. mai valgte jeg å ta på noe annet, siden det virket ork å dra med seg en for liten bunad til hybelen. :P Men i år skal den sannelig bæres med stolthet! :) Husker ikke hvor mye jeg veide omkring konfirmasjonen, men var absolutt ikke spesielt overvektig, om så fall bare helt på grensen mellom normal BMI og 'overvekt'. Det er noen kilo igjen til det punktet, men allikevel deilig å få slik bekreftelse på at kroppen har blitt mindre. :) |
Hvordan går det med dere auguststartere? :D Oppdater meg! ;)
|
Er det noen av dere auguststartere igjen her?
Hvordan går det med dere? :) |
Sitat:
Flere som er igjen her? |
Jeg er her:) Går veldig bra, bortsett fra forrige uke som gikk ganske dårlig. Men nå er det ny uke:)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58. |