Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Tråd for junistartere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34336)

Lizzaen 03-07-10 21:59

Sv: Tråd for junistartere

heisann alle flinke junistartere :D
E vel her eg detter innunder og siden eg begynte på Ketolysekuren 28 juni....
E snart ferdig med dag 6 idag....og so fare so good....
Mistet helt lysten på godis(min store svakhet faktisk)så føles kjempegodt...
Har verken veid eller målt meg...har litt skrekken for store tall:P
Men har klær som ligger å venter så ska nok bli bra uansett :D
Og har disse dagene kjent meg kjempeflat :P deilig å ikkje være oppblåst...
Så gler meg til forsettelsen.....
Tvi tvi t alle dåke andre og.....sammen e vi sterke :)

Matgud 03-07-10 22:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lizzaen (Innlegg 898782)
heisann alle flinke junistartere :D
E vel her eg detter innunder og siden eg begynte på Ketolysekuren 28 juni....
E snart ferdig med dag 6 idag....og so fare so good....
Mistet helt lysten på godis(min store svakhet faktisk)så føles kjempegodt...
Har verken veid eller målt meg...har litt skrekken for store tall:P
Men har klær som ligger å venter så ska nok bli bra uansett :D
Og har disse dagene kjent meg kjempeflat :P deilig å ikkje være oppblåst...
Så gler meg til forsettelsen.....
Tvi tvi t alle dåke andre og.....sammen e vi sterke :)

Velkommen:) Tynne skal vi bli! og bannlyse oppblåste mager:D:D

Lizzaen 03-07-10 22:35

ohhh yes....e bye bye t oppblåste mager for alltid :D
nå jo vere optimistisk

KarMa40 03-07-10 23:06

Magen min er allerede mindre oppblåst, etter to uker på lavkarbo:)

Ikke at den er flat, men heller småkvapsete enn smågravid;)

All fremgang er velkommen

Lizzaen 03-07-10 23:15

Hehe :P
og det føles sååååå fantastisk ikkje sant....:D

så e kje noe å lure på dette MÅ vi forsette med!!!!!!!!!!

Lizzaen 03-07-10 23:31

Lurer på en liten ting :P
koss er det md reine kryddersorter....inneholder de karber???
E så usikker på ka krydder eg kan bruke :o

Edlih 04-07-10 10:20

Kosa meg med taco i går. Det er så herlig å ikke tenke så mye på mengden lengre, men gafle innpå til jeg er mett. Bytta ut tacoskjell med kavli jalapenosostekjeks da, og det ble knallgodt!! Veie dag i morgen. Tror ikke jeg har gått ned så mye, for ha kosa meg litt i helga og spist noe mer karber enn jeg vanligvis gjør ;)

Edlih 04-07-10 10:21

Noen som vet om deg er normalt å stoppe vektnedgangen når man venter mensen foresten??

Manne85 04-07-10 10:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Edlih (Innlegg 898863)
Noen som vet om deg er normalt å stoppe vektnedgangen når man venter mensen foresten??

Det lurer jeg og på.., har mensen nå :/

rik 04-07-10 10:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av pingunn (Innlegg 898199)
Nammm!!! Sitter å gomler på Gerds kylling nuggets :sikle:

Hei jeg er tilbake etter enda en laaang helg tur, denne gangen gikk det ikke så bra, :flau: ble endel karbe siste parr dagene, det smakte godt, men gjore ikke noe godt med kroppen, stoor opplåst mage, så gravid ut rett å slett..... hehe
Godt å være hjemme å kunne planlegge maten bedre.

Sluttet foresten å røyke før helga også, har vært røykfri en hel uke :stolt:
Er selvsagt spent på hvor fysen jeg blir fremover, skal prøve å ikke erstatte det med annet drit....
Andre med erfaringer på det området??

Gratulere til deg som har lagt røyken bort. Tenk ikke på røyk, men tenk positivt at du skal bort med noen kilo også. Du får bedre pust, bedre luktesans og mer energi av lavkarbo. Min røykestopp har vært problemfri når jeg ser at det var det som fikk meg til å legge om kosten. Nå skal jeg bort meg veldlig mange kg. på sikt. startet i månedskifte mai/juni og derfor følger jeg junitråden. Sammen er vi sterk:) Obs: Vil poengterer at rik står for forkortelse av mine navn, som igjen betyr rik på erfaring på grunn av alder.

Lizzaen 04-07-10 14:47

Sitter her og nyter rester etter pizzaen igår...
Livet e faktisk ikkje så aller verst på ketolysekuren :D
Forsatt gooooo søndag alle :)

Og kroppen jobber i ketose mensen eller ikkje mensen ;P

whynn 04-07-10 21:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cec1973 (Innlegg 898688)
:) Jeg har bakt mikrobrød med flax-seed (kvernede linfrø), mandelmel, litt bakepulver, litt smør og egg. Det smaker akkurat som vanlig brød, men jeg er redd det på en eller annen måte metter for lite, selv om det er nesten 50% fett, for jeg blir fort sulten igjen. I et halvt brød, som jeg spiser til frokost, er det under en karbohydrat i. Jeg går F ikke ned på dette kostholdet og jeg vurderer å gi opp hele greien... Føler meg faktisk mer fleskete nå enn det jeg gjorde da jeg begynte... Vel, har gått ned 600 g, og det er ikke akkurat mye å rope hurra for. Går mye fortere ned på Grete Roede. Selv om det er mer stress, så vurderer jeg å hoppe over... Gir det noen dager til tror jeg, så får vi se...

Cec xxx.

ja huff skjønner fustrasjonen.. men asså det viktigste er jo ikke og gå på ketolyse.. men å gå ned i vekt, uansett hvordan diett..masse lykke til iallefall:))

JKBB 04-07-10 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Manne85 (Innlegg 898865)
Det lurer jeg og på.., har mensen nå :/

Hører mange sier så ja!
Kroppen samler litt vann og man blir lett litt oppblåst rundt den tiden, så ikke fortvil! :)

JKBB 04-07-10 22:18

Lurer på om det løsner litt her nå...etter å ha stått stille i et par uker, litt pluss i vekt og ingenting i minus i cm...
Målte meg bare litt kjapt, egentlig uten å sjekke forrige mål, og bare litt uttapå klærne, og jeg tror det har forsvunnet litt nå, omsider. :D Har måledag i morra, så skal sjekke ordentlig da! ;)
Drakk ikke vin denne helga, og lurer på om det kan være at det endelig har tatt seg opp nå, etter de to forrige helgene, da det ble litt vin. Dette kan jo tyde på det da?

Kan også være den totale avslapningen denne helga! Var hos svigerfar og fruen, og der var det fantastisk vær, og dagene ble tilbringt i en solstol, ute, med ei bok! Fikk masse god hjelp med lille snuppa vår på 9 mnd, så det ble som en ferie! HERLIG! :)

Edlih 04-07-10 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 899048)
Hører mange sier så ja!
Kroppen samler litt vann og man blir lett litt oppblåst rundt den tiden, så ikke fortvil! :)

Nå puster iallefall JEG lettet ut. En kg opp i dag og oppblåst som en piggfisk:(

whynn 05-07-10 10:31

jeg ble også oppblåst og opp nesten 2 kg med mens...

etter en stund med helt jojo vekt og ikke no ned i allefall har jeg kutta ut alt av søtstoff og nå virker det som det skjer no her... :)

JKBB 05-07-10 14:06

JIPPIII!!!
Veiedag!!!
Etter et par uker med JOJO! Så viste nå vekta rett UNDER 100!!! :D:D:D
1 kg ned fra forrige mandag! (jojo fordi den var søren meg nesten opp i startvekt midt i uka...whats that about??)
5 kg totalt på 4 uker! :) LYKKELIG I DAG! :)
To cm tilsammen rundt magen, ikkeno mer i minus av meg denne uka, men nå tror og håper jeg at ting er på stell igjen! ;) Leeenge til jeg skal drikke alkohol igjen ja!!

Ditta 05-07-10 14:45

Veiedag her også, ca 1/2 kilo ned fra forrige uke. Sakte men sikkert sniker vekten seg nedover mot målet ;) Var et par cm her og der også så da kan man vel ikke klage...endest jeg kan klage på nå er været men sånn er det å bo her oppe i nord. :p

Kristin68 05-07-10 16:15

Hei folkens! Jeg har gått på Ketolysekur tre ukers tid:-) Plass til flere Junistartere? Har sakte, men sikkert gått ned ca 4 kg, og synes opplegget er veldig bra. Tror kanskje jeg spiser litt mye, for jeg ser mange som spiser et og to egg til frokost og litt til lunch osv. Jeg spiser fire måltider, men lavkarbo mat; proteinbrød, ost/spekeskinke, fiberknekkebrød med Philadelfia med en tynn eplebit på osv.. Kuttet protet, sukker og hvetemel helt ut, uten problem. Blir jo en del fett da?? Vel jeg får ta en dag ad gangen. Stiksen min er rosa, men aldri lilla...

MAR 05-07-10 16:35

Hei og velkommen!
Fett er bra, og det skal du bare spise så mye du føler for av uten å bekymre deg - mange (inkludert meg selv) sliter med å få i seg for lite, så om du føler det blir for mye er det overhodet ikke noe problem :) Samme gjelder spisingen, det er veldig individuelt. Det synes jeg er det aller beste med ketolysekuren: kroppen blir så innmari flink til å si fra hva den trenger! Spis hver gang du er sulten og til du er mett, så har du ditt på det tørre ;)

Stix'ene mine har aldri vært lilla, men utslag er utslag og det finnes ingen grader av ketose - enten er du inne, eller så er du ikke det. Det kan jo være et dårlig tegn om den blir for mørk også, for det kan like gjerne bety at du ikke får i deg nok vann.

Det høres ut som det går kjempebra for deg, da! :D

MAR 05-07-10 16:45

Åja, veiedag i dag!
Vekten sa 82.7 kilo tidligere i dag, det vil si minus 1.1 kilo den siste uken - deilig er det, for jeg stagnerte i to uker før det igjen. Har skjerpet meg veldig når det gjelder hva jeg spiser - mye salat og grønnsaker heller enn brøderstatninger, pannekaker, yoghurt og sånt - og det har hatt tydelig effekt. Hurra! :D

Matgud 05-07-10 17:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marteamanda (Innlegg 899304)
Åja, veiedag i dag!
Vekten sa 82.7 kilo tidligere i dag, det vil si minus 1.1 kilo den siste uken - deilig er det, for jeg stagnerte i to uker før det igjen. Har skjerpet meg veldig når det gjelder hva jeg spiser - mye salat og grønnsaker heller enn brøderstatninger, pannekaker, yoghurt og sånt - og det har hatt tydelig effekt. Hurra! :D

Håper det er på vei til å løsne hos meg og..spiser ikke noe særlig erstatninger jeg heller....men nedover går det ikke:P

Zillah 05-07-10 18:38

Eg har gått opp i vekt denne veka. :mad:
Eg mistenker eit litt ukritisk forbruk av mjuke ostar og fløte/rømme igjen. (Det går litt i bølger dette, og eg må ta meg sjølv i nakken! Men ost er så gooooodt :rolleyes:)

JKBB 05-07-10 19:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 899316)
Håper det er på vei til å løsne hos meg og..spiser ikke noe særlig erstatninger jeg heller....men nedover går det ikke:P

Er sikker på at det løsner for deg også snart! :)
Med dette kostholdet så kan jeg ikke forstå at kroppen kan gjøre annet enn å brenne av fettet, og da blir det omsider! :)
Stått stille og vært nesten opp på startvekt jeg, de to siste ukene, men ga meg ikke, og nå har jeg fått belønning for strevet! :D Jeg er under 100!!!! :D:D:D

Cec1973 05-07-10 20:56

Vel, jeg har bestemt meg for å droppe ut av ketolyse og heller satse på generell lavkarbo. Har gått på rundt 40-50 karber og ca. 1400 kalorier for dagen nå og det håper jeg at skal funke. Både psykisk og fysisk fungerer jeg bedre med litt mer karber og heller litt strengere diett. Men jeg er ikke sulten nå heller, gjelder bare å spise smart! :)

For de som er interessert kan dere lese bloggen min, orker ikke å skrive alt sammen om igjen her...:-D

Lykke til alle sammen! :-D

Cec xxx.

SuperSun 05-07-10 23:18

Jeg kan jo oppdatere og melde at jeg har gått ned 2 kg. siden jeg startet for ca. en uke siden. Det meste er vel vann, men prosentvis i forhold til startvekt er det jo en del, og det er jeg fornøyd med!

Synes det er vanskelig å få spist nok, og sliter med en del kvalme/uvelhet/magekramper osv. Har som nevnt også begynt på opptrapping av metformin samtidig som jeg begynte kuren, så det er ikke godt å si hva som forårsaker kvalmen; kosten eller medisinene. Uansett er det vanskelig å holde motivasjonen på topp når man blir så dårlig. Ugg.

Stå på alle sammen, dere er flinke!

Matgud 05-07-10 23:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JKBB (Innlegg 899369)
Er sikker på at det løsner for deg også snart! :)
Med dette kostholdet så kan jeg ikke forstå at kroppen kan gjøre annet enn å brenne av fettet, og da blir det omsider! :)
Stått stille og vært nesten opp på startvekt jeg, de to siste ukene, men ga meg ikke, og nå har jeg fått belønning for strevet! :D Jeg er under 100!!!! :D:D:D

Ja..skal juble når jeg er under 90..DET er lenge siden det....................!!!!!!!!!!!

Håper det løsner NÅ:P

tmaria 06-07-10 08:50

Jada... Da var jeg ute av ketose :(:(:(:(:(
Kunne IKKE skjønne hvorfor...

Men etter noen søk på internett så finner jeg at maltitol tas opp av kroppen som sukker, og påvirker blodsukkeret. Så da har jeg rett og slett gjort en kjempetabbe da jeg spiste Sjokoladeprinsens sjokolade i går!
Trodde maltitol var ok, det leser man om på forumet hele tiden.
Men, neida!!

Så pass dere, kjære ketolysevenner!!

http://www.nettdoktor.no/ernaering/m...sotemidler.php
Sitat:

Søtningsmidler kan deles inn i to kategorier:
Energifrie/energifattige søtningsstoffer: Sakkarin, cyklamat, aspartam og acesulfam.
Energiholdige søtningsstoffer (sukkeralkoholer): Sorbitol, xylitol, mannitol og maltitol.

Matgud 06-07-10 09:27

Hørtes kjedelig ut!!!!!! Ikke helt har jeg skjønt hva forskjellige søtningstoffer gjør og hvor dem er da.... prøver å holde meg unna alt sånt:P

Ser ut som at det tipper nedover nå! Endelig!!!!!!!!!!!!!!!

Benedictee 06-07-10 09:39

Du får med kommaene i tickeren din..hvorfor klarer ikke jeg det? :P

Ditta 06-07-10 10:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Benedictee (Innlegg 899566)
Du får med kommaene i tickeren din..hvorfor klarer ikke jeg det? :P

Du må bruke punktum istede for komma da funker det :)

MAR 06-07-10 12:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 899561)
Ser ut som at det tipper nedover nå! Endelig!!!!!!!!!!!!!!!

Herlig! Er vel bare å være tålmodig, da :)

JKBB 06-07-10 18:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tmaria (Innlegg 899542)
Jada... Da var jeg ute av ketose :(:(:(:(:(
Kunne IKKE skjønne hvorfor...

Men etter noen søk på internett så finner jeg at maltitol tas opp av kroppen som sukker, og påvirker blodsukkeret. Så da har jeg rett og slett gjort en kjempetabbe da jeg spiste Sjokoladeprinsens sjokolade i går!
Trodde maltitol var ok, det leser man om på forumet hele tiden.
Men, neida!!

Så pass dere, kjære ketolysevenner!!

http://www.nettdoktor.no/ernaering/m...sotemidler.php

Hm...jeg spiser sjokoladeprinsen rett som det er, og har ikke noe problem med ketosen...

tmaria 06-07-10 18:42

Jajaja.. Så fikk jeg utslag på stixen i kveld, etter to negative i morges..
Aner ikke hva som foregår nå :rolleyes: Man kan vel ikke komme i ketose i løpet av 12 timer??
Men nå er jeg i hvert fall i ketose igjen :D

Matgud 06-07-10 18:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tmaria (Innlegg 899718)
Jajaja.. Så fikk jeg utslag på stixen i kveld, etter to negative i morges..
Aner ikke hva som foregår nå :rolleyes: Man kan vel ikke komme i ketose i løpet av 12 timer??
Men nå er jeg i hvert fall i ketose igjen :D

Hvis du ikke har fått det med deg så anbefales det å sjekke urinen på kvelden 2 timer etter siste måltid. om morgenen så skiller man ut ketoner, så da er det ikke rart du hadde negativt utslag:)

Hvertfall den infoen jeg har fått:)

tmaria 06-07-10 19:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 899723)
Hvis du ikke har fått det med deg så anbefales det å sjekke urinen på kvelden 2 timer etter siste måltid. om morgenen så skiller man ut ketoner, så da er det ikke rart du hadde negativt utslag:)

Hvertfall den infoen jeg har fått:)

Men da burde jeg jo ha fått utslag i morges?:confused:

Matgud 06-07-10 19:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tmaria (Innlegg 899730)
Men da burde jeg jo ha fått utslag i morges?:confused:

Ja om dem ikke skiller ut da kanskje...husker ikke hvilken vei det var. men det pleier ikke å gi utslag om morran..

Matgud 06-07-10 19:26

Sånn forresten tenkte jeg at jeg skulle dele litt med dere :) Endelig ser det ut som at det begynner å gå nedover. stod på 92-93 lenge, men nå har det vippa seg til 91,2 :D Juhu!!

Målte meg i 2008 :

Rygg: 100
Midje: 106
Mage: 122
Rompe: 124
Lår: 75

Vekt ca 104.

Mål nå uke 27:
Rygg: 85 (-15cm)
Midje: 78 (-28cm):eek:
Mage: 101 (-21cm)
Rompe: 102 (-22cm)
Lår: 63 (-12 cm)

Vekt 91,2

Totalt vektap på: 12,8
Totalt cmtap på: 98 cm! Nesten en meter :eek:

Flink da!!! Litt stolt av meg selv!!!!

Sykt mye i cm totalt da..Ble nesten litt skremt!

MAR 06-07-10 20:38

Oi! De målene skal du være kjempefornøyd med altså, og veldig stolt av deg selv! Tenker at dette kanskje er en fin påminnelse til de av oss som føler at man mister litt motet når vekten bremser opp, det er jo helt tydelig at du har krympet likevel!:D

Matgud 06-07-10 21:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marteamanda (Innlegg 899775)
Oi! De målene skal du være kjempefornøyd med altså, og veldig stolt av deg selv! Tenker at dette kanskje er en fin påminnelse til de av oss som føler at man mister litt motet når vekten bremser opp, det er jo helt tydelig at du har krympet likevel!:D

Jaaaaaaaaaaaaa...:P

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.