Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Maistarternes veietråd! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33414)

Mailin 17-09-10 11:47

Sv: Maistarternes veietråd!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia (Innlegg 934946)
100 gram til.... Dette går SMÅTT, - men godt. Jeg føyk opp et par kilo forrige uke i forb. med denne tanta, - men de er borte igjen nå. Håper det ikke stopper med disse 100 grammene. Time will show. ;)

Edit: Så forresten at det var TOhundre gram ned..... Det er jo dobbelt så mye.:D

Jeg har gått opp 2 kg siden søndag. Da jeg i går fikk enormt sjokoladesug (sukkerfri selvfølgelig) og gråt av begge Hellstrøm-episodene skjønte jeg at noe var i gjære, og jada jeg fikk tanta i dag. Så regner med at de 2 kg renner av igjen like fort som de kom på!
Men om en uke drar jeg til Rhodos og tar karbopause igjen.

Mammamiia 17-09-10 12:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mailin (Innlegg 934994)
Jeg har gått opp 2 kg siden søndag. Da jeg i går fikk enormt sjokoladesug (sukkerfri selvfølgelig) og gråt av begge Hellstrøm-episodene skjønte jeg at noe var i gjære, og jada jeg fikk tanta i dag. Så regner med at de 2 kg renner av igjen like fort som de kom på!
Men om en uke drar jeg til Rhodos og tar karbopause igjen.

Åh, - jeg er IKKE misunnelig! *jugekors* Rhodos høres jo helmaks ut da! Tenk deg all den deilige greske maten. Åh.... asså! Gresk salat med tzatsiki, og en ISKALD Amstel.... DET er lunch det. :) Kos deg masse.

Tantekiloer er ikke noe å by seg om, - det er bare vann. ;)

Mammamiia 18-09-10 10:31

Jessss! Jeg ser 2-tallet!!! :D

(72,9) 18/9
(72,8) 19/9

Mailin 20-09-10 08:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia (Innlegg 935305)
Jessss! Jeg ser 2-tallet!!! :D

(72,9) 18/9
(72,8) 19/9

Så bra!
Jeg står på stedet hvil igjen. Håper det går seg til etter ferien! (det pleier jo det!)

Mammamiia 20-09-10 09:54

Hehe. Må jo oppdatere tickeren i dag og.. nye 100 gram ned.
(72,7) 20/9
(72,5) 21/9

Du skal se det fyker nedover når du er hjemme fra ferie igjen og starter med topplada batterier, Mailin! ;)

Frøkengiraldriopp 23-09-10 10:49

Hei jenter :) Hatt en liten pause jeg :) Fikk besøk fra england og tok en planlagt liten sprekk - dvs at jeg var såvidt over 80 igjen på mandagen, men det renner fort av - snart nede på minstemålet igjen :)

Dere er forøvrig kjempeflinke - så deilig å se 2-tallet, Mammamiia.

Mammamiia 27-09-10 09:20

Det renner fort av igjen vettu, Frøkengiraldriopp! ;)

Her går det SMÅTT, - ned 100 gram siden den 21. (72,4) ... men jeg har det ikke travelt. :)

Mammamiia 28-09-10 09:30

Og heppsann.... der hoppa det ned til 72! Og jeg er akkurat TI KILO ned! :heia: (det burde nesten feires...... :P )

Frøkengiraldriopp 28-09-10 11:26

Så bra, mammamiia :) 10 kg er fantastisk. Jeg har nytt minstemål i dag jeg og - tror jeg da. For vekta mi klarte ikke helt å bestemme seg, tror den er sulten på nye batterier. Den stoppet først på 77,9 - to ganger - så måtte jeg sjekke en gang til - for det var så mye - da stoppet den på 79,3 - da måtte jeg selvfølgelig sjekke igjen - og da stoppet den på 78,8 - to ganger. Så nå er jeg litt usikker - noterer det siste - for det er sannsynlig - også må jeg kjøpe nytt batteri i ettermiddag. 100 gram ned altså - ny minstenotering :)

Mammamiia 29-09-10 07:50

Gratulerer med ny minstenotering, Frøkengiraldriopp! :) Det er så moro når en ser det går rette veien! (og jeg er spent på veiing med nye batterier... :) )

Her er jeg visst inne i en god periode, - ned 200 gram i dag og. Måtte det vare en stund.......

71,8! :visemuskl

Frøkengiraldriopp 29-09-10 08:12

Grattis mammamiia :) Du er snart på 6-tallet du :D

Nye batterier i vekta, og i dag stanset den stabilt på - 78,4 - fire ganger på rad. JIPPI!!!

Det vil si at jeg nå har gått ned 10 kg siden 18. mai - det er 2,5 kg i mnd det - i snitt. Er så kult. ER inne i en god stim jeg og - håper det varer leeeeenge for oss begge, mammamia

Mammamiia 29-09-10 09:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp (Innlegg 940950)
Nye batterier i vekta, og i dag stanset den stabilt på - 78,4 - fire ganger på rad. JIPPI!!!

Det vil si at jeg nå har gått ned 10 kg siden 18. mai - det er 2,5 kg i mnd det - i snitt. Er så kult. ER inne i en god stim jeg og - håper det varer leeeeenge for oss begge, mammamia

Se der ja! :) Så utrolig bra. Ja, tenk at vi tilsammen har "spist" bort to slike 10-kilossekker med sukker da?? (og de er tunge!) :) Kjempeflinke er vi! Jeg hadde egentlig sett for meg at jeg skulle ned på 65 til sommeren jeg da, - men med denne farta så går det jo mye fortere! (Og JA, - jeg er klar over at de siste kiloene går saaaaaaktere, - men lell da gitt....)

Faktisk så gikk jeg på vekta igjen i sted, - og da viste den 71,7 - og selvsagt må jeg oppdatere ticker igjen! hehe.....

Men nå er det kaffetid for meg! :) Keep up the good work! ;)

Frøkengiraldriopp 30-09-10 09:55

Det er helt utrolig, Mammamiia :) 20 kg :)

Vi er så like forresten, måtte jo selvfølgelig veie meg i dag jeg og - (klarer jeg å la være en dag? Nei!!)

I dag stoppet vekta - 5 ganger - på 77,4 :D HURRA. Og jeg har selvsagt oppdatert ticker jeg og :)

Mammamiia 30-09-10 11:31

Guri malla! Dette går jo så det suser! :) Så gøy!! Vi er helt borte vekk til påske vi, med den farten her! Gratulerer med ny pers!! Og jammen er du straks halvveis til målet ditt og! Kjempeflink er du!

Ja jeg klarer ikke la være å gå på vekta hver dag jeg. Men jeg merker at jeg blir MER stressa av IKKE å veie meg.... da går jeg og grubler på vekta hele dagen. Veier jeg meg, - så vet jeg det lissom. Og så har jeg det i bakhue at OM det skulle gå opp en dag, - så er det ingen krise. I dag var jeg 72,1 - altså opp 400 gram siden i går. Men det kan komme av at jeg spiste ganske seint (og ganske mye) i gårkveld, - at jeg ikke har vært på do enda i dag (drittprat) etc... Så lenge jeg spiser og gjør som jeg pleier, - så går jeg ned sakte men sikkert, - det vet jeg jo nå. Litt i rykk og napp riktignok men.... ned! :)

Og i dag prøvde jeg på meg ei bukse som jeg i vår ikke fikk over låra engang..... Den var fortsatt litt trang, - men jeg fikk jammen igjen glidelåsen!! :) Snart er den passe. Sånt er gøy!! :D

Lill-B 30-09-10 19:14

Så utrolig flinke dere er. Jeg har ikke like mye vekttap som dere *misunnelig*
MEN jeg har derimot mistet MASSE centimeter. 6 cm rundt lårene og ikke mindre
enn 12 centimeter rundt midjen. :heia: OG gått ned en buksestørrelse - fra 44 til 42 :heia:
Siden jeg har økt antall trenngsøkter samt at de er en del tyngre økter så velger
jeg å tro litt på større muskler også :ja: jepp!! alt i alt fornøyd. :)

Frøkengiraldriopp 30-09-10 21:40

Mammamiia :) Fantastisk - det er så gøy når klær som ikke har passet på en evighet, passer igjen - beste følelsen i verden :)

Lill-B: 7,7 kg er jo masse, bare 3,3 kg unna meg - og det høres ut som du trener hakket hardere enn meg. Og som du sier, muskler veier mer enn fett :) Du er kjempeflink :)

Cm ja, det har jeg nesten ikke tenkt på, det må sjekkes i morra tidlig - lenge siden jeg har målt - men jeg vet jo at jeg har tapt cm - siden jeg også har klart å komme meg inn i bukser jeg ikke har brukt på en stund. Uansett, det er så motiverende - og moro.

Lill-B 30-09-10 22:03

Ja de centimeterene (34 i alt) var gode å observere når vekten hadde stått
på stedet hvil en periode. :ja: kan anbefales :heia:

Mammamiia 01-10-10 08:30

Kjempebra jobba, Lill-B! :) Du har jo gått ned MYE! Og sikkert masse mer fett enn vekta tilsier, siden du har bygget muskler vettu! Og all ros til deg for at du er flink og trener... Der har jeg et enormt forbedringspotensiale.... (men det er noe drittum når min x eier alle treningssentrene rundt omkring her.... Hrmf.... Får bruke naturen, mange flotte områder rundt her som en kan gå bananas i.)

Jeg er småirritert på meg sjøl for at jeg ikke målte i starten jeg..... Tenkte at det, - næsj, - DET gidder jeg ikke... Men tenk så motiverende da når en ser at cm forsvinner. :) Den trange buksa mi får gjøre nytten-. ;) Og så må jeg snart kjøpe hulltang........ eller nye belter. Men jeg ser og at det er rundt magen at det forsvinner sist....

Mammamiia 01-10-10 11:19

71,6 :d

Mailin 04-10-10 09:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia (Innlegg 942125)
71,6 :d

Åh jeg har gått opp masse! Vært en uke på ferie og spist utallige porsjoner chips, ris, brød, øl osv.... Og det har jammen meg straffet seg! Ja, det er selvfølgelig mye vann, jeg er helt oppsvulmet i både føtter og hender og resten av kroppen, men likevel!

Ikke heeelt tilbake til der jeg startet altså men det er jammen ikke langt fra!:(

Jaja nå er det tilbake til striskjorta og havrelefsa igjen (ikke bokstavelig selvsagt hehe) så får vi se om det renner av igjen, akkurat som etter de andre feriene! Krysser fingrene!

Mammamiia 04-10-10 12:07

Huff da, - men du skal se at det forsvinner raskt når du er tilbake i gammelt trav igjen. ;) Håper du har kost deg skikkelig i ferien og har fått mange gode opplevelser å leve lenge på.

Gikk litt opp her og i helga, - men det er bare å bite tenna sammen og gape opp , - som tannlegen sa.......

Frøkengiraldriopp 04-10-10 22:34

Mailin: Det kommer til å renne av :) Håper ferien har vært god :)
Mammamiia: jeg har og gått opp litt i helga, 700 gram -

har malt og malt og malt i helga - 20 timer har jeg tilbrakt i malelukt, opp og ned av gardintrapp - har vært en vanvittig treningsøkt. Men jeg har spist riktig- frem til søndag ettermiddag, på middag hos mamma - fersk grønnsakssuppe - med masse rotgrønnsaker + eplekake til dessert - med is og krem + en håndfull lakrisbåter - men jeg syns på en måte jeg fortjente det - var så uhorvelig sliten at jeg hadde null motstandskraft, jeg bare ga etter - koste meg og nøt maten og selskapet. Så 0,7 opp, det kan jeg leve med :) Snart borte igjen ...

I dag har vært en helt vanlig dag, matmessig - spist masse deilig god, fet mat med grønnsaker til :) Livet er godt :)

Mailin 05-10-10 08:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp (Innlegg 943613)
Mailin: Det kommer til å renne av :) Håper ferien har vært god :)
Mammamiia: jeg har og gått opp litt i helga, 700 gram -

har malt og malt og malt i helga - 20 timer har jeg tilbrakt i malelukt, opp og ned av gardintrapp - har vært en vanvittig treningsøkt. Men jeg har spist riktig- frem til søndag ettermiddag, på middag hos mamma - fersk grønnsakssuppe - med masse rotgrønnsaker + eplekake til dessert - med is og krem + en håndfull lakrisbåter - men jeg syns på en måte jeg fortjente det - var så uhorvelig sliten at jeg hadde null motstandskraft, jeg bare ga etter - koste meg og nøt maten og selskapet. Så 0,7 opp, det kan jeg leve med :) Snart borte igjen ...

I dag har vært en helt vanlig dag, matmessig - spist masse deilig god, fet mat med grønnsaker til :) Livet er godt :)

Hehe siste dagen på ferien var jeg så oppsvulmet på hender og føtter at jeg kunne knapt gå. Så jeg visste det var veldig mye vann i kroppen. Fra i går til i dag har jeg gått ned svimlende 3 kg!! Selv om det antakelig bare er vann er jeg strålende fornøyd og regner med at de neste par dagene også går flott så jeg er tilbake til minstenotering på null komma svisj! :D
PS det skal være lov å sprekke en gang i blant, spesielt når man har stått på så hardt!

Frøkengiraldriopp 05-10-10 09:17

Så bra Mailin - mye vann ja :) 3 kg er fantastisk - vannet er på vei ut og motivasjonen får seg en liten kickstart igjen :)

Selv er jeg nå 300 gram unna minstenoteringen min, etter helgens lille utskeielse :) Godt fornøyd jeg da :)

Mammamiia 05-10-10 10:22

Og her er det ny oppdatering av ticker. Svimlende 200 gram ned. :)

Vannet forsvinner fort vettu, Mailin, og kanskje det drar med seg noen ekstra kilo på veien ut og? Skal bli spennende å følge med.

Mailin 05-10-10 10:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia (Innlegg 943742)
Og her er det ny oppdatering av ticker. Svimlende 200 gram ned. :)

Vannet forsvinner fort vettu, Mailin, og kanskje det drar med seg noen ekstra kilo på veien ut og? Skal bli spennende å følge med.

Gratulerer!! Så deilig! :)
Jada, ingen uro her. Er sikker på at dette går veien altså!:D

Frøkengiraldriopp 06-10-10 09:01

Og der var jeg tilbake på minstenotering :) Hurra hurra :) Det går smått, men det går :) Ha en fin dag, jenter :)

Mailin 06-10-10 09:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp (Innlegg 944216)
Og der var jeg tilbake på minstenotering :) Hurra hurra :) Det går smått, men det går :) Ha en fin dag, jenter :)

Å så bra!!!! Hurra for deg!:D:D

Mammamiia 09-10-10 10:47

Her ble det også oppdatering av ticker i dag. (71,1) :) Flott måte å starte helga på! Ha en flotters dag dere også.

Mailin 09-10-10 10:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia (Innlegg 945696)
Her ble det også oppdatering av ticker i dag. (71,1) :) Flott måte å starte helga på! Ha en flotters dag dere også.

så gøy! :) Gratulerer!
Jeg raser ned jeg også, men har litt igjen før jeg er tilbake til der jeg var. 4,3 kg siden mandags morgen hehe.... Bare 1 igjen!

Mammamiia 09-10-10 11:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mailin (Innlegg 945699)
så gøy! :) Gratulerer!
Jeg raser ned jeg også, men har litt igjen før jeg er tilbake til der jeg var. 4,3 kg siden mandags morgen hehe.... Bare 1 igjen!

Kjempebra! :) Og turen var helt sikkert verdt det, vil jeg tro. ;) Snart er du "back on track"!!! FLINK er du!

Frøkengiraldriopp 11-10-10 13:37

Jeg står på stedet hvil :) Og det er greit - målte meg i dag, og jeg har tapt 16 cm rundt livet siden 31. mai - det er mye - det har forsvunnet en hel del cm fra andre steder på kroppen også - så jeg er happy, happy, happy :) Tenk - snart mindre enn en meter i midjen :) :) :)

Mailin 15-10-10 08:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp (Innlegg 946529)
Jeg står på stedet hvil :) Og det er greit - målte meg i dag, og jeg har tapt 16 cm rundt livet siden 31. mai - det er mye - det har forsvunnet en hel del cm fra andre steder på kroppen også - så jeg er happy, happy, happy :) Tenk - snart mindre enn en meter i midjen :) :) :)

Arrgh det gjør jeg også.

Lå så fint an forrige helg, men så gikk det opp og opp, og nå har jeg stoppet på over 2 kg over minstenoteringen min! :mad:
Gir ikke opp altså, men det er så frustrerende når man er flink og gjør alt riktig... Venter jo på mensen også, får nok den rett over helga så håper det er det som gjør det.... *krysser fingrene*

Frøkengiraldriopp 16-10-10 10:29

Og der måtte jeg oppdatere tickeren min igjen :) Jeg er syk, og har nesten ikke spist noe på tredager - maten smaker ingenting, så jeg spiser bare for å ikke dø av sult - så det har nok litt å si for at jeg kan oppdatere tickeren min for andre gang denne helgen - jeg stoppet på 75,8 i dag - det er 1,6 kg ned det :) :) :) :)

Har stått på stedet hvil i 14 dager, så det var fantastisk å gå på vekta nå - har ikke veid så lite som nå siden slutten av 90-tallet et sted :D

Ikke gi opp, Mailin - plutselig minsker det igjen :D

God helg jenter :D

Mailin 19-10-10 08:31

Så bra, grattis!!!

Har så smått begynt å minske på min vekt også nå, bare 1 kg under minstenoteringen min! Har fortsatt ikke fått mensen men skal liksom få den nå. Så da regner jeg med å oppdatere tickeren min neste helg woho!:D

Frøkengiraldriopp 19-10-10 09:18

Jeg har fått lungebetennelse og er nå sykmeldt - men blir jo overlykkelig når jeg går på vekta - :) 75,3 i dag...

for ordens skyld - jeg spiser altså -

I går spiste jeg:
frokost: et rugsprø med tinesmør, norvegia ost - fire skiver, et hardkokt egg og en halv pakke bacon.

Til middag spiste jeg kyllingvinger. I tillegg feiret jeg at jeg har fått tilbake smaken i munnen med litt jordbær og fløte + litt 86 % mørk sjokolade. Ok, det er ikke mye, og under normale omstendigheter ville jeg spist mer - et måltid til. Men jeg gleder meg likevel over nye tall på tickeren - og skal tåle at jeg kanskje går litt opp når jeg er frisk og spiserutinene mine normaliserer seg igjen. For det går den rette veien uansett :)

Veldig bra Mailin!!! Fortsett som du gjør, og neste helg gjør tickeren et hopp - mensen er jo en vannsamlingsperiode, for de fleste av oss :)

Mammamiia 19-10-10 11:44

Så flinke dere er! :) Og Frøkengiraldri opp: du tar meg snart igjen! ;) Ikke mange kiloene som skiller oss nå.

Her er det stillstand, - jeg har vært på ferie igjen. Tåler visst ikke det.... enda jeg var kjempeflink hele ferien. Ikke EN utskeielse, bortsett fra at jeg smakte 1/4 teskje kake på barnebarnets bursdag. Stjal litt fra gubben si kake... hehe.

Men her er også mens i anmarsj, - tror jeg. Den er blitt voldsomt uregelmessig så jeg har ikke peiling på når den kommer. 6 uker mellom hver nå... Men tegna er der - vann i kroppen og super-ømme pupper. Så om noen dager er den vel her tenker jeg. Det er 1,4 kilo ned til minstenotering så det er ikke rare greiene å skryte av i veietråden for meg i dag. Men men.

Btw: Jeg har kjøpt meg nye KLÆR! Og det var gøy. Gikk ned fra 40 til 38 i bukser og fra 40/42 til 36/38 i topper! Jeg kjøpte bare litt da, - for jeg skal jo mer ned. :) Men moro var det. (Fikk NESTEN på meg 36 i bukser og......)
Men det som er så rart.....: før da jeg har slanka meg så har puppene blitt borte?? ("vrengte baklommer" som pappa kalte de) Men nå bruker jeg faktisk samme BH-størrelse som før jeg begynte på ketolyse. Jeg bare bruker innerste hempa istedet for den ytterste, - men koppen passer helt perfekt fortsatt...?? Ikke så lei meg for DET altså, - men lell da gitt.... Uvant!

Men nå skal jeg male trappegelender! Utsetter og utsetter, - for det er ikke de morsomste jeg vet.... Men det blir fint til slutt da! ;)

Ha en flott tirsdag jenter!

Frøkengiraldriopp 19-10-10 18:15

Mammamiia :) Jeg er snart på høyde vektmessig - selvom du går nedover du og, og jeg tviler på at jeg tar deg igjen ;) Bortsett fra at jeg må forbi deg, for å nå målet mitt :)

Mitt første mål er 65 kg, det er da jeg kan få bukplastikk - men mitt ulitmate mål er 58 kg. Når jeg ser på BMI'en din, så blir jeg dødsimponert - det er ikke mye mer som skal av på deg før du ikke lenger er overvektig - 25,5 - wow !!!

Jeg er fortsatt over 31 og gleder meg villt til jeg kan si at jeg ikke er feit lenger, bare overvektig ;)

Hvor høy er du? For vi er nok ganske ulike - jeg med mine 155 cm over bakken har pakket dette fettet godt sammen omtrent på midten - med da påfølgende forkle etter graviditet - hvilket jeg gleder meg til å få bort. Og at du nå nesten går inn i str 36???WOWOWOWOW - utrolig - selv er jeg fortsatt i str. 42 og gleder meg til å komme inn i 40!!! Du har gjort en kjempejobb og det er en ære å følge i dine fotspor - og BMI på 25?? Det skal jeg klare jeg og!!! Takk for motivasjonen!!! :)

Mammamiia 19-10-10 18:29

Klart du klarer det! :) Du er jo på god vei. Raskt går det og. Bare se tilbake.. Ikke lenge siden vi begynte vettu! ;) Og så forsvinner vel endel når du tar bukplastikken og, - gjør det ikke?

Jeg er nok endel lenger enn deg da ja, - jeg "rager" hele 1.67 over bakken. Og overvekta mi ligger jevnt fordelt overalt. Faktisk er det fingre og hender jeg ser det best på, - måtte ta inn lenka på klokka for en tid tilbake. :) Men det som skal vekk nå er det som sitter på mage/rygg, 4 svangerskap har nok satt sine spor her hos meg og.... (og mageflesket mitt er det som forsvinner til slutt, - kan det se ut som) Men... vi skal nå våre mål, that's for sure!

Jeg satte opprinnelig 60 som mål, - men fikk se bilder av meg da jeg veide 60, -og da var jeg for tynn, synes jeg. Jeg har veldig grov beinbygning, og så helt skrapa ut. Så da satte jeg målet opp til 65. Men hvem vet...? Kanskje dette gir mersmak? ;)

Frøkengiraldriopp 22-10-10 10:33

Vi skal nå målet, det er det ingen tvil om :) Ny minstenotering i dag - denne lungebetennelsen har vært skikkelig bra for meg ;)

74,7 idag - totalt 13,7 kg siden 31. mai og under 10 kg til målet er nådd :) De siste tre ukene har det forsvunnet 4,1 kg - hvis det fortsetter slik - er det ikke lenge til jeg har nådd det målet :) Men jeg må vel bare innfinne meg med at det nok tar liiiiitt lenger tid med de siste kiloene :) Og det er helt greit :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.