![]() |
Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?
Jeg er en liten snik, fordi jeg har snikveid meg. Og jeg håper ikke kroppen svinger alt for mye frem til mandag. Nå i kveld (kommet hjem fra kveldsvakt) viste vekten 99.9 kg. Jeg har altså begynt å suse nedover 2 sifret på vekten for første gang på 8 år.. :cool: GJETT OM JEG ER STOLT.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Så kjempemoro, Eyeshock!!
|
Jeg har falt ut av ketose jeg da..:rolleyes:
Jeg har vært altfor sikker på at ingenting kan få meg ut og derfor veldig uforsiktig. Og det var jo smart! :( Så nå er det naziregime på karbene gjennom helga, og så får jeg håpe at jeg snart er tilbake i ketose og at ukas resultater ikke blir helt ødelagt.. |
Sitat:
|
Jeg har skeiet ut for første gang på 6 uker på ketolyse - men vil påstå at jeg hadde god grunn!!! Ble overrasket med utdrikningslag i helga, og selv om jeg tok mange fornuftige valg ble det jo en goood del alkohol, og etterhvert noen ikke så fornuftige valg... Litt potet og brød ble det og en smak av en ostekake.. Har ikke sjekket med stix men regner sterkt med at jeg er ute av ketose.. Men, i morgen er en ny dag - og den gode nyheten er jo at jeg fikk prøvd brudekjolen som satt som et skudd pga en del kg ned - så nå fortsetter jeg med nytt mot i morgen!!!!!!!
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva spiser dere til mellommåltid? Jeg har fortsatt ikke kommet dit at sultfølelsen er borte, ihvertfall ikke mellom frokost og lunsj. Jeg spiser som regel omelett eller et par skiver ketolysebrød til frokost, og det varierer litt, men i 10/11-tida er jeg utrolig sulten! Tidligere spiste jeg jo da et eple, men det går jo ikke lenger..:rolleyes:
|
Jeg er heller ikke over sultfølelsen, selvom den er mye mindre enn før. Jeg spiser som regel en feit og fin frokost, men blir ofte fort sulten igjen.
Da jeg ikke har gått ned et gram siden før påske, så har jeg bestemt meg for å gi litt beng i ketosen, men alikevel leve meget lavkarbo. Jeg vil gjerne ned ca 5 kg til, men de sitter hardt og jeg blir helt stressa av å fokusere for mye på det, så nå roer jeg ned egget og tenker litt mindre på sideflesk, UT MED VEKTA og fokuserer på å trene og spise sunt. Hvis kroppen min vil være som den er, så får den jaggu lov til det, for jeg er jo ikke tjukk og jeg føler meg jo mye bedre enn før. Og det kan jo hende det skjer noe på sikt...???:) |
Hei Alle Aprilstartere :)
Slenger meg på her eg og, begynte 26 April:) Etter å ha veid meg i dag så har jeg gått ned -5.7 kg :_oy: Hopper av glede! Men så har eg mange kg å gå ned og da hehe.:p Veldig spennende å følge alle dere her inne :goodluck: |
Ja, hva skal man si. Jeg har endelig passert hundre og litt til. Veier nå 98,4 kg. Tilsammen har jeg gått ned 11,6 kg på ketolyse (på 6 uker med ketolyse). Totalt har jeg gått ned 26,6 kg på et år. Og har enda 15 kg til målet mitt. Men nå ser jeg virkelig et lys i tunnelen her.
På 17. mai har jeg planlagt en karbosprekk, en oppkarbing, så jeg regner med at jeg ikke går så mye ned om 2 uker. Vi får se :cool: |
Sitat:
|
Sitat:
En salat kan du også lage. Bruk bogskinke eller noe annet kjøtt for å få litt smak på det. HVis du er redd for å ikke ha nok fett så tilsett feta eller hell litt olivenolje over :) Søk på forumet også etter mellommåltid. Fant en god del snacks der også! Lykke til! |
Velkommen Mariarn! Kjempebra vekttap!!
Så bra det går med deg da, Eyeshock. Hva er oppskriften din på å gå ned over 11 kg på 6 uker da? Trener du mye ved siden av? Jeg er ikke så sulten mellom måltidene jeg, så spiser ikke så ofte mellom-måltider. Men det hender jeg er litt sugen på noe på kveldene. Da har jeg kokt meg blomkål med masse meierismør og litt ost på eller spist litt ost sammen med skinke. Eller så er jeg utrolig glad i feta-ost, og spist litt av det sammen med agurk og tomat. Egentlig er jeg veldig glad i de fleste typer oster, og det passer veldig fint på denne kosten her..... I dag spiste vi kyllingvinger til middag og jeg lagde gresk salat til med fetaost og tzatsiki av seterrømme. Mmmm, det var innmari godt og jeg spiste kanskje litt for mye. Håper ikke det gjør at vekta stopper opp...... Dessuten har jeg vært fryktelig sær da jeg var på et formiddagsbesøk hos en kollega. Det ble servert to kaker der, og jeg takket nei........men de så helt utrolig gode ut!! |
Sitat:
GRATULERER!!! Dette har vi venta på noen uker:visemuskl :w00t: :lol: |
Var så fornøyd når jeg gikk ned 1,7 kilo den siste uka, men i morra er planlagt sprekk pga min sønns barnedåp. Så da er jeg veldig fornøyd om jeg bare ikke går opp ved neste veiing..men er forberedt på det også:-)
|
Sitat:
Morgen: Så mye fetaost jeg orker (som regel ca et halvt glass med Arlas) Jeg er en skrekkelig morgenfugl pga pendling så dette er ca 04:45 om morgenen/natta Mellom: Proteinshake med yummy yummy jordgubbar fra PF (0,5 carbs pr. 100). Tar jeg selv om jeg ikke er sulten kl ca 08 Lunsj: 2 egg med piffi og ost. 4-5 bacon skiver (har komfyr på jobbkjøkkenet!) 12:00 Mellom: En lett salat med ost og skinke (hjemmelaget), bogskinke, fenalår, fetaost eller hva jeg har valgt 15:00 Middag: De siste dagen har jeg falt for 2 pølser (ja!!! Brauwürst med 1 carb pr 100) og bacon. Kvelds: Jeg er ikke så sulten, men hvis jeg føler det sniker seg på tar jeg kanskje resten av fetan fra morgenen. Så slik går nu dagan ;) |
Åj, du må virkelig like Fetaost, EyeShock;)
Grattis med super nedgang!! Jeg har igrunn ramlet litt av kuren den siste uken. Først var det sprekk i konfirmasjon. Så var det å starte i ny jobb og litt uforberedt da med matpakke. Litt redd for å bli sulten osv. Så har spist brød og bananer. Forventet å ha gått opp alle 3 kiloene igjen da jeg veide meg i dag tidlig...... ...men neida! Hadde heller gått ned 300gram!! *happymodus* Nå skal jeg bake et lovlig brød og ha med på jobb, og komme meg tilbake i Ketose, for jeg trives med vektnedgang, selvom det går sakte:) |
Ja, jeg elsker feta, ovlien og alt som har med middelhavet å gjøre i mat. hehe. :) Selv om jeg er 100% norsk.
|
Jeg jobber hardt for å få i meg nok fett og skulle virkelig ønske jeg var glad i ost! http://www.blokksberg.com/images/smilies/knegg.gif
Lunsjen i dag var en omelett stappfull av baconbiter, og middagen en feit nakkekotelett med brokkoli. Ikke så verst vel :) Trening ble det i dag også, på tross av slappheten. Lenge leve viljestyrken sier jeg da, for jeg hadde mest lyst til å legge meg på sofaen og ta en lur da jeg var halvveis! :p |
Ser at du spiser ganske ofte, Eyeshock. Her kan det ofte gå litt for lang tid mellom måltidene (fordi det tar litt tid å bli sulten igjen). Men det er kanskje lurt å spise litt ofte slik som du gjør, for å holde forbrenningen oppe?
Jeg er også glad i feta-ost, egentlig alle typer ost, så det går endel av det. Syns du er flink til å trene, sisteinnsats, til tross for at du er så slapp. |
Lurer på om antibiotika kan være partystopper?
Jeg er i ketose fortsatt, men vekta har ikke rørt seg på en uke.......og jeg spiser/drikker akkurat det samme som de første tre ukene...... |
Sitat:
|
I dag hadde de ikke mer Bacon Gull, så jeg kjøpte Bakon Krisp. Og den er jo mye bedre! :D
Bare helgekos disse bacongreiene for meg asså, men det er kjekt å ha litt 0 karb-kos på kvelden da :) |
Sitat:
Fikk tips om at kroppen prioriterer å bekjempe sykdommen i stedet for å brenne fett, så da satser jeg på at det er det som skjer......og at når antibiotikaen er ferdig om fire dager, så er jeg frisk og kommer tilbake i fettbrennings-modus :) |
ikke for å friste folk her, men nå er jeg på en liten oppkarbing/planlagt sprekk. Savner allerede fet mat.. hehe. Så istedet for å "sprekke" en hel dag, tror jeg sprekken varer en halv dag. Lavkarbo er og blir en livsstil. :confused:
ps: etter å ha levd lavkarbo blir jeg mett av en bit MC burger.. Hva er greia liksom. hehe.. |
Hei igjen alle folk!
Nå er det på tide med en update fra denne kanten. I går var det 17.mai, og jeg gikk bevisst på en sprekk. Spiste det jeg hadde lyst på, men det var ikke mye som jeg faktisk hadde lyst på. Jeg forventet garantert å gå opp, og gikk på vekten i dag; har ikke gått opp ett eneste gram. Jeg har i motsetning gått ned 100 gram. Hehe. :D Meen, det var ikke bare fryd og gammen. Når jeg kom hjem i går kveld begynte magen bokstavelig talt å boble. Jeg hadde så mye luft at halve hadde ikke vært nok! Det gjorde vondt når jeg satt, lå og gikk. Jeg sitter ofte å undrer på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig. Jeg startet 5.april, og jeg har gått ned 9,5 kg. Snart, veeldig snart, er målet mitt nådd. Hva gjør jeg da? Folk har sagt jeg kan kutte ut værstingen;brød. Men i går spiste jeg ikke noe brød. En liten oversikt over hva jeg spiste i går: Flintstek, salat, bittelitt potetsalat, to kakestykker og seks chips. hmm.. Og allikevel fikk jeg såå vondt i magen?! vet at det jeg spiste i går gjorde at jeg fikk et høyt kh inntak, men når jeg skal begynne på det gamle kommer jeg nok til å spise ting som gjør at jeg får et høyt kh inntak. Hvordan er det forresten med lasagne plater, er det veldig høyt? |
Hadde planlagt sprekk jeg og på 17 mai. Vel verdt det. Koldtbord, rundstykker med jordbær, og en hel del kake.
Men i dag morgen var jeg tilbake i Ketose. Det gikk enormt mye fortere enn jeg hadde trodd. Deilig å se at det går fint å skeie ut en dag, uten for store konsekvenser. |
Sitat:
|
Jeg var flink i går faktisk, men spiste nok litt mye av lavkarbo ostekaka jeg laget. Den var fantastisk god, og det var så stas å kunne kose seg med kake! :D
Aner ikke hva jeg endte på med karbene, men det var kun kaka som var utskeielse. Resten av dagen var omelett (med fløte i, bacon og ost) til frokost, Atkinsbar mellom (for å ha noe når ungene og andre spiste kake og is på skolen) og grillet indrefilet og flintstek med blandet salat til middag. Ingen ketose i går kveld sa stix'en, men jeg fikk mensen i går og vet ikke om det da er en ordentlig måling..:confused: |
Opp 1 kg denne uken. Men jeg veide meg etter nattevakt (har drukket vann og spist egg og bacon på natta). Eller så var det oppkarbingen som gjorde det. Helst håper jeg på det første. Men jeg er ute av ketose. Tar litt tid å komme seg inn igjen tror jeg :) Ha en fet dag!
|
Ser ut som det har løsna litt igjen her...... Bronkitten er på retur, og mensen på plass og de siste to dagene har jeg gått ned 700g :) Tror jeg tissa 15 ganger i går, derfor mistenkte jeg at noe har løsna igjen - og det stemte jo ;) Men, har ikke offisiell veiedag før på fredag, da, og jeg gikk jo ned litt forrige uke også, men da gikk jeg opp igjen dagen før veiedagen :rolleyes:
|
Jeg skal bli fornøyd bare jeg ikke går opp denne uken mtp hvor mye karber jeg stappet i meg på 17 mai. Er i ketose igjen allerede da, så skal ikke klage.
|
Slenger meg på videre her jeg :D
Jeg måtte ha noen ukers pause fra ketolysen av personlige grunner, men begynte friskt igjen idag :) Det var merkelig å gå tilbake til 'vanlig' kosthold, for de ukene jeg gikk på ketolyse prenta ganske godt inn hva jeg kunne spise og ikke spise. Jeg har hele tida tenkt at sånn kan jeg jo ikke spise, men så kan jeg jo det, for jeg er ikke på ketolyse akkurat nå! Men jeg har vært utrolig heldig da, og ikke gått opp mer enn 900 gram på disse ukene :eek: Er på 81,9 kg nå, og håper håper å se 70-tallet neste uke :rolleyes: Det er lenge siden sist, men jeg er supermotivert, så jeg håper det går bra! Det har jo gått kjempebra med veldig mange av dere!!! Så flinke dere er :) |
Hei alle sammen:)
Jeg slenger meg med her. Startet med ketolysekuren mandag 5 april. Så da er jeg på min 6 uke og det går strålende. Startvekt 73.6 vekt 17 april 66.8 så da blir det -6.8 kg:D |
Flinke der er alle sammen!
Jeg har ikke vært flink til å følge kuren etter at jeg begynte i ny og stressende jobb. Har spist brød til frokost og lunsj, men bare grønnsaker ved siden av middagen istendenfor ris osv. Og jeg har spist litt banan. (tenk at det å spise frukt er å skeie ut!!:eek:). Går i 8 timer på jobb og svetter, så det hjelper nok på. skal prøve skritt telleren en dag! Kan nok bli overraska da. Uansett. Til tross for dette så har jeg fortsatt å gå ned. det går sakte, men sikkert. Vekktapet ser dere i signaturen! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26. |