![]() |
Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?
I morgen er det veiedag igjen. Jeg grugler meg litt, for jeg har ikke vært på do på en stund... Jeg hadde jo så bra resultater da jeg snikveide meg, så det forundrer meg ikke om jeg er litt tyngre nå som magen er full. Men vi får se. Jeg håper i det minste at vekten viser 80,2 kg som den viste på fredag, og ikke mer.
Har dere merket noe til at aceton ånden har blitt verre? Jeg synes det har blitt enda verre den siste uka. Det smaker skikkelig aceton innimellom. |
føler min kommer og går værst om morgenen
|
lykke til i morgen =)
Vet hvordan jeg lager jornal ? |
Jippi! Jeg fikk veid meg på tom mage og var... tamtataaaaa... 79,8 kg!! Jeg er så glad. På seks uker har jeg gått ned 5,9 kg!! Helt utrolig!!:) Happy!!:D Ned 1,4 kg denne uka.
|
:heia: Namba
|
Sitat:
|
Gratulerer så masse! :heia:
|
Gratulerer så mye dere som har gått ned:) Kjempeflott!
Etter at jeg gikk opp uka uten meieriprodukter, lot jeg det stå til i helga for å si det slik...jeg har spist høy-karbo så det griner etter. Masse sjokolade, sikkert 700gram. Så jadda....Veide meg til morgenen i dag, 1 kilo mer enn når jeg startet med ketolyse for 7 uker siden. Det er rett og slett deprimerende:hylgrine: Jeg er jo blitt feitere og mer opphengt i mat enn jeg var før... Men, jeg er ikke en quitter! Så jeg skal gi det en uke fra i dag av, for å se om jeg mister litt. Høres kanskje lite ut med en uke, men jeg fortsetter hvis jeg går ned litt. Selv om det bare er noen hundre gram - og det BØR egentlig skje, ettersom jeg sikkert har samlet masse vann etter alt godteriet. Men jeg skal spise meieriprodukter denne uka da, for jeg tror ikke det kan være en stopper for meg, når jeg endre opp med å gå opp når jeg kuttet det? Selv om jeg hadde erstattet meieriproduktene med noe annet som ikke er "riktig" mat (noe jeg ikke gjorde) så ville det vært for rart å gå opp hvis jeg kuttet en partystopper...er dere enig? Men jeg skal la være å spise søtstoff denne uka da, det kan jo være en stopper...og jeg kan umulig gå mer opp nå hvis jeg spiser lavkarbo denne uka... Skal være superstreng! |
:heia: Namba :heia:
Stakkars deg, Val. Men tror du går ned en del denne uka, jeg gikk ned 2,5 kg første uka, og mye av det var sikkert vann. Ja, kunstig søtning kan sikkert være en partystopper. Jeg lurer på hva som var greia med meg. Fra i går til i dag har jeg gått ned 200g, men de to dagene før der hadde jeg jo bare gått opp 300g og holdt meg der. Nå er jeg 100g over minste vekt. Tull. Men da vet jeg at det ikke er atkins barene, for spiste en sånn i går. Mona, hva slags business conferanse var du på? |
Ja, Torkil sier jo at man kan få litt aceton ånde på ketolyse. Har ikke merket så mye til aceton, men føler ikke at ånden lukter blomster om morgningen. MEN, SB12 fungerer veldig bra, faktisk. Holder helt til morgningen.
|
Hei, titter innom her igjen. Nå er jeg på 6. uka, og har gått ned fra 79,6 (nei, ikke 80...) til 75,8. Desimaler er viktig.... :rolleyes: Men 4 kg er jo greit, og jeg ser magen ser mye mer normal ut. Er fornøyd, og vil fortsette med dette kostholdet, går gjerne ned 7-8 kg til.
Har bestilt "Frisk med Lavkarbo" av Sofie Hexeberg, boka kom ut i forrige uke for den som ikke vet. Jeg postet nettopp et innlegg på Helse-forumet, fordi jeg har hatt så verkende eggleder i dag. Mensen er rett rundt hjørnet, og håper det bare er forvarsel om det. Håper ikke det er noe cyste, betennelse eller i verste fall ondartet (helt sikkert ikke). Forrige syklus hadde jeg jo menssmerter i 5-6 dager før, så det kan jo være det som er i gjære. Er det noen andre som har hatt det slik? |
Hei Karla. Ja, mensen blir helt mongo på lavkarbo. Mange får mensen flere ganger i mnd, og jeg har aldri hatt mensensmerter, men hadde no så inne helvete vondt sist. Blødde også myyyye mer og mye lengre. Men sunt å få byttet ut blod, så its all good :p
|
Hehe, greit å høre Elinee. Mongomensen! Men etterhvert blir det vel ryddig og snilt? Lavkabro skal jo være bra for å få hele kroppen, hormonsystemet, energi/humør/fordøyelse osv i balanse? Så jeg håper dette bare er en kort periode...
|
Ja, jeg vet ikke helt. Har bare hatt en mensen på ketolyse. Gått på ketolyse i fire og en halv uke, så får se etter hvert. Vi satser på det ;)
|
Hei Karla.:)
En ting skal du ha, Val. Du gir ikke opp. Det må være fryktelig demotiverende. Jeg håper det løsner for deg snart, på lavkarbo eller annen måte. Å legge på seg når man er på slankern er deprimerende, og det å føle at man mislykkes er vondt. Jeg håper du har gode nyheter til oss neste uke. |
Sitat:
|
Sitat:
Kjempegøy! |
Val: Trøstepåååååå!!! :klem:
Synes så synd på deg og skjønner du mister motivasjonen! Jeg hadde garantert gått på sprekk jeg også om det var meg! Håper virkelig du går ned denne uka! Jeg spiste tre ekstradrops en dag og var skikkelig oppblåst og gikk opp av det... Så prøv å kutte søtning du, og kos deg med meieriproduktene dine! :) |
Nå gjør jeg noe teit... :rolleyes: Spiser feta og oliven, og det er jo supersalt! Kommer vel til å gå opp en kilo til i morra, men det får bare være... Hadde laveste notering hittil i morres med 71,1 da, så får leve på den litt! ;)
Mmmmm!!! FETA!!! <3 |
Sitat:
|
Superteddy, vi skal jo ha en del salt. Men på meg så hjelper det å bare drikke to store glass vann ekstra, så tisset du ut saltet ;)
Mona, Mary Kay er gøy, har solgt en stund. Men nå har jeg en liten pause. Må liksom ha en del kurs for å virkelig tjene! Og her er det en del som selger, men veldig gøy når man har tid og drivkraft! :) |
Tusen takk for støtten alle sammen!
I dag var første dag uten søtningsstoff. Det har vært greit, men litt trist uten "kos"...:( |
Sitat:
|
Sitat:
Så gøy ! hihi en slankenede medsøster! Jeger ikke ute etter å tjene stort egentlig mest det med de ekstra 3-4 tusen i mnd. Ved siden av uføren.. og ikke minst pga alle medkonsulentene:D jeg kjenner ikke så mangen på østlandet så er en kjempefin måtte å få venner på =) |
Ja, er litt koselig. Blir en liten Mary Kay familie. Hun som er hovedjsefen min holder aldri kjeft og maser i ett sett. "Hvis dere selger så så mye, så skal dere få.......ET SKJERF!" Juhu, er skjerf liksom. Men ellers er det koselig. Får man seg bare et kurs i uka, så har man jo tjent inn en del. Det er bare å komme i gang, for første pakka man taper litt på fordi man ikke helt vet hva man skal bestille. Men man får jo mye hjelp av de som er hakket over deg.
Nå er jeg irritert på vekta mi! Jeg veide meg i dag morges, vekta var det samme, så veide jeg meg en gang til, rett etterpå, og så var det 300 g mindre. Så veide jeg meg en tredje gang og så var det 100g over det igjen!!!!!!! Hva skjer med drittvekta. Nå vet jeg jo ikke hva jeg egentlig veier :( |
Lykke til Val. Jeg har ikke "koset" meg siden jeg begynte på kuren jeg. Det nærmeste må være microstekte hvitostskiver, og det er det eneste. Savnet er der selvfølgelig, men siden jeg har som mål å endre gamle spisemønstre så synes jeg det er best sånn. Jeg er innstilt på det, og det hjelper, men jeg skal ikke nekte på at jeg har tenkt tanken på å slikke på potetgull!! Desperasjonen er stor til tider. :o
Min vekt var som din, eilinee, så jeg kjøpte meg ny vekt. Det var virkelig verdt pengene siden man slipper de demotiverende opp-tallene (til tross for at totalen er 200g ned). |
Den er jo nesten ny :( Men kjøpte den på claes olson til 200 kr, var tilbud. Men den er så kjekk, for den merker de forskjellige som veier seg og så viser den hvor mye du har gått ned siden sist du veide deg. Den merker forskjell på meg og samboeren min, selvom vi ikke er såå langt unna hverandre i vekt.
Men, skal kjøpe ny i dag tenkte jeg. Bruker den jo hver dag, så er verdt investeringa :p |
Sitat:
MEN jeg har gått ned 500 gram siden i går! WHOHOOOO! hehe:) Det er jo bare vann som "slipper" nå som jeg er tilbake på lavkarbo, men det var godt å se. Veier jo fremdeles 500 gram mer enn jeg gjorde når jeg startet. Men jeg har forresten et tips til dere som...vil høre et: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214 Disse knekkebrødene er kjempegode! Skikkelig enkle å lage. Jeg prøvde meg først med oppskriften akkurat som den er, og det ble gode. Neste omgang byttet jeg ut 25 gram kli med 25 gram linfrø, da ble det litt mindre karbo, og egentlig var de ENNÅ bedre da. Putt dem i en isboks eller noe annet og sett det på kjøkkenbordet. TATA! Deilig. Det står forresten at man skal ha oppi litt søtt, men jeg synes ikke det trengtes. Neste omgang skal jeg lage med forskjellige krydder i også, blir spennende. |
Så flink, Val!
Disse knekkebrødene skal jeg prøve :) |
Haha slikke potetgull:) Nei jeg trenger egentlig ikke noe kos sånn sett, men jeg ble helt småtullete når jeg ikke fikk søtt i kaffen! Jeg studerer jo, og driver med en SVÆR oppgave nå. Så kaffe det må jeg ha...
|
Sitat:
Jeg har også en ikke fult så grei "ESSD" som oppfører seg som en rasshpiiiiiip. Hun har blitt skikkelig kjerring i det siste så er veldig lei meg for det. Hun har blitt skikkelig høyt på strå og forskjellsbehandler oss noe sinnsykt. |
Godt å høre at jeg ikke er den eneste desperate her inne. *ler*
Det høres ut som om du har samme vekt som meg, eilinee. Jeg kjøpte meg en ny av samme typen og håper den holder lenger. For å være helt ærlig så har jeg planer om å bytte den gamle vekta med kvitteringen og esken på den nye, for den er langt fra gammel. Jeg mener at en vekt bør holde noen år som et mimimum. |
Det syns jeg du skal gjøre namba! Håper jeg finner en ny i dag og så blir det spennende å se hva jeg veier i morgen!
Jeg er så dårlig til å samle på kvitteriger! Men kostet jo ikke så mye, så det får jeg overleve. Je er sulten! Sitter på sykehuset og spiste bare en liten ketolysebrødskive til frokost. Kantina her har jo bare brød og PASTAsalater :( |
så flinke dere er :)
Jeg har og prøvd å holde meg unna utskeielser,tenker som flere av dere at det er lurest å ikke starte enda. Men planlegger enten vafler eller noe en til to ganger i påsken. Har gått ned 300 g til, så nå håper jeg at det er cocosa'en og masse vann som er trikset....yohoo Klarer heller ikke å la være å veie meg hver dag. Men vi har ikke vekt på hytta, så det skal bli spennende å se om ikke det skal være et litt større 'beløp' over påske ..... Har allerede laga menyer for alle måltider, og laga liste for handling. Har ikke tenkt å bli satt fast på noe vis... |
Eilinee: Jeg har heller ikke kvitteringen på den gamle vekten. Jeg kommer til å bytte den som om den var den nye. De kan jo ikke fortsette å selge slike vekter som er så dårlige, så jo fler som klager på dem jo bedre. Da er de nødt til å ta inn bedre kvalitet.
JeanneJ: Så flink du er som planlegger påska så godt. Det er mulig at vi skal på besøk til pappa neste uke, så da er jeg nødt til å planlegge godt jeg også. Jeg tror jeg skal gjøre som deg, lage meg en skriftlig plan. Da er det lettere å holde seg til den.:) |
OOPS! Jeg har glemt at det er påske snart...da får vi jo besøk av slekta! De elsker godterier og spiser det hele tiden....shit, hvordan skal jeg klare å la være? og nå som jeg ikke skal spise søtningsstoff heller så er det jo ingen alternativer...bacongull da...Ah, nå gruer jeg meg nesten til de kommer..
|
Ikke lett det der nei. Det går jo an å spørre om de kan være så snill å ta litt hensyn. f.eks bare ha godteri framme en time for dag. Da rekker de å ha i seg mye godt, og du trenger kun å være sterk i en time. går du en halvtimes tur, så må du bare være sterk en halvtime for dagen. Tar du en dusj når du har vært på tur så trenger du faktisk ikke se noe til godteriet heller. Folk flest er villige til å gjøre sånt bare de blir spurt. Hvis det er barn med så kan jo de ha påskeegg. Vi voksne spiser jo ikke påskegodtet til barna uansett, selv om vi er fristet. Du får fokusere på å kose deg i hyggelig selskap i steden for å trykke i deg. Det er jo så klart ikke like enkelt når du (enda) ikke har noe resultat å bevare, men hvis du bestemmer deg så klarer du det sikkert - hvis ikke godteriet står fremme hele tiden da. Da blir det verre.
Mannen slanker seg ikke, så han tar hensyn med å spise godteri når jeg ikke er der. På lørdager synes jeg at det er greit at han spiser foran meg sammen med jenta vår, men at han pakker det vekk når han er ferdig og tar det frem når han har lyst på. De aktive spiseperiodene er jo ikke så lange, så da trenger ikke jeg være sterk for å motstå mer enn bare en stund eller to. |
Samme her! Drit kjipt at det er påske nå. Jeg vil ha marsipan med sjokolade, nam, nam. Og jeg kommer til å få påskeegg av samboeren min. Men, det får ligge i skapet. Nå må vi være flinke, damer!!! Jeg hadde så lyst på sjokolade i dag at jeg holdt på å dø, men klarte meg....
Ok, Namba. Da skjønner jeg. Skal gjøre det samme, men da må jeg finne samme vekta. Smart du, Namba! Min er under et år og nå veier jeg tre fire forskjellige ting. Fikk ikke kjøpt ny i dag, for var på sykehuset heeele dagen, men i morgen skal den kjøpes :) |
Ja får vel spørre om de ikke vil være litt sunne de også.
I dag spiste jeg sjokolade faktisk. En som veide kanskje ti gram. Men det er jo....40 karber eller noe haha. Så det ble visst ikke ketose denne uka heller. Men men, kan jo gå ned på lavkarbo forhåpentligvis så får jeg komme inn i ketosen så fort jeg makter. Det er rart med slanking, det må likesom "passe" inn i hverdagen. Så nå som jeg er midt mellom en kjempesprekk og påsken ble det lett å tenke at jaja, men jeg holder vel ikke ut hele påsken uansett. Men jeg har tro på dette med å kutte søtningsstoffer! Så jeg får bare holde meg i skinnet fremover! |
Jeg kom til å tenke på en ting. Nå har jeg gått ned 6 kilo. Det er det samme som en firepakning med brus! Det er tungt det. Det er i grunnen rart at jeg ikke kjenner meg lettere, for om jeg skulle drasset rundt med en sånn en hele dagen så ville jeg blitt mer sliten enn det jeg er uten. ;)
Noen av dere andre som merker at dere er lettere? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20. |