![]() |
Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
du har altså brokkoli med smør I suppa?... ved siden?
-du skulle lagd den ED oppskriftsbok :p pudding til dessert ja,.... jeg får bestille litt pudding også. hvor mange måltider er det i pakkene? jeg ble veeeeldig lettet nå når jeg kan bruke litt smør! |
Ja, litt dårlig skrevet. Har masse kokt brokkoli, litt smør over slik at det smelter, salt over og suppe over, bruker såpass lite væske at det blir mer som saus. ;)
|
takk, for tips! det er ført opp i ed-ide' boka :D kom gjerne med mer:)
|
Ani tipset meg om salat oppi suppa med masse grillkrydder på. Det funket også en periode for meg.
Pannekakene har du masse kanel i røra før du steker. Gjør susen. Jeg syntes det var best som pannekake stekt i panne, men mange lager det i vaffeljernet. Vaniljepuddingen gjør seg også best med litt kanel oppi. Dessertene og cappuchino og sjokoladen er best kalde som smoothie med isbiter oppi. :ja: Brownies lagde jeg i muffins-former. Bruker du små former, blir det to små muffins. Steker du 10-12 min blir de best, litt flytende i midten. Nam nam. |
BAre innom med en godnatt herfra kontinentet!
Gjett hva som er hovedingrediensen i det nordhollandske kosthold? (Og som serveres når det skal være superetnisk og delikatesseliknende? Potet.... En litt lite tiltalende (men veldig god) potetmos med kål og bacon i, og pølse ved siden av... Servert på tallerkner, så en må bare fint spise pent... Har nok spist mer karber på en kveld enn på to vanlige uker, men kunne ikke vri meg unna, det ville satt vertskapet i en pinlig situasjon, og i tillegg vært ekstremt uhøflig... Så det var min kveld. God lørdagskveld til alle dere ikke-potetspisende venner:) I morgen er det bare capuccinoer og sjokobarer, ingen store matutfordringer på hjemveien, heldigvis! :) |
det er ikke alltid like lett å vri seg unna nei, men du tenker bra... rett tilbake på den smale sti i morgen. Jeg har lett for å VIRKELIG skeie ut hvis jeg ramler litt ut:o så jeg er imponert over hvor flink du er!
DU er SJEF :klem: |
Så flott med så mange gode tips :D
Jeg er som oftest livredd for å ha noe ekstra oppe i sånne "ferdigmåltider" fordi jeg er redd jeg skal ødelege alt og ikke få fullt utbytte av det, men jeg noterer ned alle tips og så skal jeg være flink denne gangen til å prøve dem. Det viktigste for meg er tross alt at jeg klarer å følge dietten og ikke faller av og går på en megasprekk. Det er jo det jeg pleier å gjøre... Er så spent nå - klar for å starte nå kjenner jeg :) |
Mitt beste råd er krydder. :ja: Tror ikke du kan ødelegge disse produktene, de er i utgangspunktet ganske så tamme. :lol:
|
Spennende.... laget kombi vanilje/sjokoladepudding med ekstra vaniljedråper.
|
Sitat:
Jeg la på meg 4,3 kilo av å lese innlegget ditt..:o Det stemmer 100% med at det er vanskeligst i slike sammenhenger. Jeg var ute på galeien selv i går, bare med å delta på et årsmøte hvor et par av medlemmene disket opp med nydelige mors hjemmelagede kjøttkaker, nam.. der var det både hvetemel og alt som pleier å være. med tyttebærsyltetøy, poteter og saus. Og hjemmelaget sjokoladepudding. :syklubb: Man spiser og fortrenger, sånn må det faktisk være. Hvis ikke så kan vi gå i hi. :veitikke: |
I dag ble jeg servert en 'blings' på café - tjukk loffskive med gulost og salat og gull og grønne skoger...
og jeg spiste den ikke. Ha! |
Jeg har vært på tur i helga... ble litt smågodt :rodme: men ikke så mye da... litt uggen i magen av sukkeret...
Nå er det back to ED... og jeg skal sove (det tar på med ei helg på fylla :p ) |
Sitat:
Håh! du er flink! Mye flinkere enn meg... Å, så godt det er at noen viser litt karakter og viljestyrke. La det smitte :):) |
Sitat:
Nei, nå sovna du på den....alene-hjemme-festen hos Distrea Og jeg som trodde at vi hadde rydda opp etter oss? Forsiktig når du våkner og skal ned igjen :) Ha ei god natt, eh.. dag eller :klem: |
Så flott, Skrible.! :D
Jeg var skikkelig hol i går kveld, spiste en Atkins-sjokolade og noen never nøtter. Fikk mensen i dag, så da er jeg nesten unnskyldt. :lol: |
Hei alle sammen!
Lenge siden jeg har skrevet noe nå, er så busy med jobb og skole for tida, men er inne og leser hver dag. Jeg var på fylla på lørdag - rett og slett! :D Det var en lenge planlagt glipp. Jeg visste at jeg måtte regne med at veknedgangen stoppet opp litt, og at jeg kanskje måtte regne med at noe vann "hopet" seg opp i kroppen. Skaldeman skriver iallfall at man ikke bør veie seg dagen etter en sprekk, men heller vente, slik at kroppen får tid til å kvitte seg med vannet igjen... Jeg var jo SÅ fornøyd, etter halvannen uke i fase 1, hadde jeg jo gått ned ca. 6 kg!!! Men så, etter denne ene sprekken, har jeg nå gått opp igjen 3-4 av dem! Jeg mener, det går da vel ikke an!!!? Nå KAN det jo være at digitalvekta mi ikke alltid er til å stole på. Men jeg kan ikke regne med det. Har dere erfaring med å ta en fest mens man går på ED fase 1 eller 2? Jeg hadde faktisk ingen problemer dagen derpå når det gjaldt å ta meg inn igjen, helt fantastisk. Men ble SÅ deprimert når jeg gikk på vekta! Skal jo selvfølgelig ikke drikke ofte, men hvis det gir så stor utslag som dette kan jeg jo ALDRI ta meg en fest før jeg er ferdig med nedgangen! :confused::eek: |
Jeg lurer litt på dette med fase 2. Jeg har ikke fått noen særlig beskjed om hvordan jeg skal gjøre det (for jeg innbiller meg selvfølgelig at det gjelder en del regler fortsatt) - men på lørdag har jeg gått gjennom mine 21 fase1-dager, og skal ikke tilbake til legen før noen dager senere. Får jeg lov til å spise et kyllinglår på lørdag...?:D
|
Sitat:
Har ingen forklaring til deg, :veitikke:men lider av akkurat det samme selv. Det skal ingenting til før vekta mi øker med mange kilo. Bare innen samme dag svinger den med over 3 kilo fra morgen til kveld. Det var faktisk ikke såå fryktelig vanskelig for noen år siden, så jeg har lurt litt på om det kan komme med alderen og stoffskifteproblemet mitt. Og du: Klart at vi skal få lov å havne på fylla i blant. :full:Vi skal jo leve også, på et vis da.. Lykke til og stå på :) |
Sitat:
Jeg er helt sikker på at det er fritt frem å begynne på fase 2, så lenge dere har avtalt 21 dager på fase 1. Har du fått brosjyrene? Der står det at overgangen til fase 2 betyr at du bytter ut et av ED-måltidene med et slikt måltid: Du skal ha en proteinenhet, som er en valgfri enhet av disse: 200 gram fisk, skalldyr f.eks. scampi. eller 150 gram rent kjøtt fra, ku, gris, kylling osv eller 2 egg eller 150 gram tofu og da passer det sikkert fint med et kyllinglår. Og så er det fortsatt de samme frie grønnsakene som på fase 1, i tillegg til at det er 250 gram med andre grønnsaker som tomat, sukkererter, løk og andre, men ikke mais, gulrøtter eller kålrot. Da burde det være mulig å finne på noe spiselig. Middagen min i dag var stekte scampi som jeg hadde til noe blomkål. Det blir mye blomkål. :) |
Heia alle sammen!
Her skjer jo ting så fort at det skal noe til å følge med på alt! Ser at noen har vært kjempeflinke og andre har dårlig samvittighet... Helger er ikke alltid lette jaffal, men Dilly, du kan ikke holde på å legge på deg av innleggene mine!!! Slutt med en gang!!! Ellers deilig å komme hjem, det er det alltid:) Fin uke til ALLE SAMMEN:) |
Velkommen hjem, Indi. :klem:
|
Hihi... nå skrev vi til hverandre omtrent samtidig igjen! :)
|
Velkommen hjem igjen, indi http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a056.GIF
Det er så greit å ha noen å skylde på når vekta går den gale veien.. :) Jeg synes i det hele tatt at ting går ganske tregt for tiden, og håper på et ras snart. |
Det kommer, Dilly. Hold ut! :D
|
HEier på Dilly jeg og:)
heiaheiaheia:) |
:heia:
|
Søte, snille Titti og Indi :klem::klem::):)
|
jeg håper også på ras :(
men uka her har vi praksis, lange dager og det er vanskelig med fase1, siden vi ikke kan ha med oss så mye vesker og store sekker, men jeg har med en bar til lunsj, og spiser middag ute (er nøye med å spise kjøtt og gr.saker og holder meg milevis unna chips og pasta/ris osv) |
Ny all time low på vekten idag, holder på tirsdagene jeg nå! 83,3:)
Men altså ikke helt i superform, så det kan være at det ikke liksom er helt reelt! Men veiedag er jo veiedag da! god tirsdag:) |
Flinke og inspirerende jenter! :klem:
Hvordan er det med fase 3? Noen som vet? Er det 3 prod. i fase A, 2 i fase B og 1 i fase C ? Og i hvr mange dager ? Nytter ikke å spørre legen, hun vet ingenting om dette. |
|
Sitat:
|
I fase 2 byter du som skrible sier ut et av de 4-5 ED-måltidene dine med rent kjøtt, (150 gr kjøtt/kylling og 200 gr fisk/skalldyr) I tilegg til grønnsakene (grønnsakslista utvides litt)
Nå har jeg funnet ut at sjoko-nøttedesserten faktisk er litt god :eek: |
Kort om fase 3:
3a er to kjøtt- eller fiskemåltider, 2-4 EDprodukter, samme grønnsaker som før, liste 1 og 2, men 1 fruktporsjon, som er enten et eple, en pære eller en appelsin, to aprikos, eller to kiwi, eller tre plommer, halv melon(!) (men ikke vannmelon), kvart ananas, 150 g jordbær, bringebær eller rips, eller 100 g hermetisk frukt uten sukker. 3b er det samme men i tillegg kan du spise 100 g grønt fra liste 3, som er disse interessante varene: artisjokk, bønner, erter, gresskar, gulrot, kikerter, kålrot, linser, mais, pastinakk, rødbeter og vannkastanjer. (Savner mais og gulrot jeg, men aner ikke helt hva jeg skal med pastinakk...:)) I tillegg står det at du kan bytte en kjøtt/fiskeporsjon med ED-pasta, den har ikke jeg sett på bestillingslisten... 3c er det samme som over, men utvides med 1 porsjon brød, som er 1 skive dr lindbergs rugbrød, 2 knekkebrød wasa fiber pluss, eller 3 klibrød sæthre fiberrik eller ggklibrød. I tillegg kan du bytte ut en kjøtt/fisk porsjon med melkeprodukt, som er 150 g cottage cheese, 4-5 dl youghurt naturell, 90 g hvitost (ricotta eller feta) eller 5 dl skummet melk. Disse tre fasene skal vare to uker hver. Regner med at en spretter raskt ut av ketose når frukten introduseres. For min egen del syns jeg dette høres litt voldsomt ut, jeg hadde nok hatt følelsen av at jeg spiser hele dagen om jeg skulle fått i meg alt dette! I julen fikk jeg beskjed om å kjøre 3a uten frukt, for å holde på ketosen. Det ble alt for mye, altså to ed-måltider og to kjøtt/fiskmåltider pluss det min venn blomkålen, så da ble det færre pulverposer;) og det er jo ikke dumt! Ser fram til å droppe noen av dem! |
Og så glømte jeg gladnyheter, jeg fikser på tickeren min hver dag denne uken! Har hatt litt vond mage og diare, og spist litt mindre. Mandag var vekten 84,3, i dag var den 81,3, og det er jo deilig! Nå håper jeg jo å kunne spise litt mer i dag, og fremdeles holde på 81-tallet! Det hadde vært kult det, trenger litt motivasjonspåfyll:)
Godklem til alle edjenter:) |
Sitat:
Gratulerer med nedgangen, har du tenkt på hvor nær du er et 7-tall? |
Hvordan tror dere Allevo sine produkter er sammenlignet med Euro sine? Sitter på jobb, så jeg får ikke sjekket mot det jeg har hjemme. http://www.allevo.nu/default.aspx?id=25&epslanguage=NO
|
sammenligner allevo thaisuppe og ED kylligsuppe jeg da:
A: 1 porsjon: 33 gr ED: 1 porsjon 30 gr A: 100 kcal/porsj ED: 114 kacl/porsj A: prot 12 gr/ porsj ED:prot16,95 gr/porsj A: kh 14 (herav 6 sukker) ED: kh 2,1 (herav 0,15 sukker) A Fett: 2,5 g (herav mettet fett 0,3gr) ED:fett: 1,8 (herav mettet 0,3 g) A 18 gr fiber ED: 3 gr fiber det er litt forskjell i vit og mineraler, men jeg skriver de ikke opp her |
Sitat:
Lurer litt på om jeg husker rett, men tror altså at jeg veide 82 første gang jeg gifta meg og var 18... Men nå prøver jeg meg på vanlig mat igjen, nettopp spist på mexicansk restaurant... stekte grønnsaker, biff, salat, rømme og guacamole! Det var deilig! Så får jeg få i meg litt ED-greier igjen etterhvert! Allevo er lavkalori, ikke lavkarb... det er vel den store forskjellen, er det ikke? :) |
Sitat:
Tusen takk Indi! :) Bak min gamle folder, står det at hver fase skal vare i gjennomsnitt 20 daga hver.. Middagsforslag i fase 2? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |