![]() |
Sv: Bli med på Photobscuras renseuke!
Sitat:
|
Er typisk at de kosmetiske kiloene tar lengre tid. Men kan godt være det går! :ja:
|
Ja, jeg er i alle fall villig til å prøve en stund til med dette "rense-opplegget", så får vi se. Uansett blir det lavkarbo, om enn litt mer moderat, på meg for framtiden. Masse god og nok mat å velge mellom uten å gå opp i vekt. Det er jo noe det også, da;).
|
Induksjon er jo gull for kroppen uansett, ja :ja:
|
Jeg drikker jo litt kaffe og litt vin i helgen, så jeg er vel ikke helt rett-troende. Men jeg spiser jo ikke ost, fløte, rømme o.l, og heller ikke nøtter eller tomater. Kan ikke mer Atkins enn det jeg har lest her inne, men prøver å holde meg unna kjente stoppere. :)
|
Hoi! Ost kan du spise drøye 100g av pr dag i induksjon. Litt rømme eller fløte også. Kaffen ville jeg prøvd å kutte ut om det virkelig skranter, men for meg selv virker det som om den ene morgenkoppen faktisk booster forbrenningen. Drikker jeg mer, trigger det matsuget.
Det står mye bra Atkinsstoff her inne, særlig under "induksjon", men det står at du er på ketolyse? |
Ja, jeg begynte i hvertfall der. Men jeg tenkte at siden jeg ikke går ned i vekt, så kunne jeg prøve å kutte produkter som har vist seg å stoppe mange andre. Det ser ut for meg som Ketolyse og Atkins i store trekk har flere likheter enn ulikheter. Når det gjelder kaffe så drikker jeg maks to kopper for å få i meg cocosa, men jeg kan jo sikkert kutte det ut også for en periode.....
Jeg har liksom laget min egen utgave av et rense-opplegg ut i fra de erfaringene jeg har lest om her inne. |
Oppsummering etter uke 2: Ned 1,5 kg. Etter begge ukene er det til sammen 4,5 kg.
Jeg innførte ost i menyen på torsdag, og har spist mellom 35-70 gram av den sorten pr dag. Så langt så ser det ut som vektnedgangen har stoppet opp (0,1 kg fra torsdag til mandag). Men bare for å være sikker på at det ikke er tilfeldig, skal jeg spise ost t.o.m. onsdag. Har det ikke gått ned noe særlig til torsdag, så vet jeg at ost ikke er for meg. De siste 3 dagene har jeg også følt meg mer oppblåst enn normalt. Siden det eneste nye er osten, så tyder også det på at den bør kuttes ut. |
Interessant! Jeg har nå kuttet kaffe i tillegg til det andre, og porsjonene jeg spiser er redusert en del. Så hvis jeg får noen effekt nå, så må jeg nok bruke litt tid på å finne ut hva som virker hvordan.
|
Bra jobba, Homer! :heia:!!
|
I dag har jeg syndet, men uten at jeg egentlig ville det. Var bedt på påskelunch i en skoleklasse (en av fire gjester, så det var ikke lett å "gjemme" seg bort, akkurat), og der serverte de påsmurte brødskiver/rundstykker. Måtte jo spise litt, -to små skiver. Hadde håpet at det var litt mer koldtbord-aktig, men dengang ei... Håper ikke det ødelegger alt nå som jeg har vært så utrolig striks på matinntaket.Veiedag i morgen, så da får vi se...
|
Lett å havne i sånne feller, men jeg har virkelig sluttet å byr meg om hva andre mener om kostholdet mitt eller å prøve å være høflig overfor andres servering. Det er hardt, men jeg for min del kunne ikke har begynt å spise alt jeg ble servert bare for å være "snill". Jeg har dessuten vært vegetarianer i årevis, så jeg har god øving i å takke nei, ikke alltid like velkomment i en familie med rensdriftssamer og jegere :rolleyes:...
Et triks kan jo være å rett og slett si at man er mett, man spiste rett før man dro, og klarer ikke å få ned en bit til. Man kan også si at man ikke tåler mel, for mange er det også sant, og det virker som om man skaper en slags intoleranse ved å holde seg unna stivelsesholdige matvarer over tid. Stå på videre! |
Takk for tips. Jeg er ellers ganske sær på hva jeg spiser og takker ja til. Men jeg hadde fått skriftlig invitasjon til denne lunchen, og jeg har så utrolig vondt for å "skuffe" barn. De hadde jo laget denne lunchen bl.a. for meg.
Men, men,- velger å tro at dette går greit likevel. Er nå på god vei inn på den smale sti igjen. Tenkte kanskje jeg skulle sjekke stixsen i kveld for å se hva den sier. Hvis den snakker sant, da... |
Ser at det er to tråder ang renseuke eller nilling så jeg kan jo skrive litt i denne og da...
Etter 5 uker med ketolyse ned 0.4 kg ikke noe å skryte av akkurat. Så no har jeg i 3 dager prøvd meg på nilling eller rensing. Kuttet ut ost og fokusert på grønnsaker ikke fett... Spist meierismør og en skje fløte i kålrabistappe.. Og har gått ned 700 gram siden tirsdag:D Vet ikke om det er ost eller grønnsaker men noe er det.... Håper bare det varer og ikke er en tilfeldighet...:D |
Da har jeg spist litt ost hver dag siden forrige torsdag og resultatet ble dessverre ikke bra: opp 0,3 kg.
Jeg har i tillegg vært litt slakkere med andelen fett i maten (ca 75%). Målet mitt er å ligge på 80%. Så jeg kan kanskje ikke skylde helt og holdent på osten, men jeg kutter den ut et stykke framover uansett. Etter å ha studert tallene mine disse ukene ser det ut til at vektnedgangen stopper opp hvis jeg får i meg mer enn 20 energiprosent protein. Dermed blir det full konsing på å holde meg under det framover. |
Jeg er veldig glad i ost jeg.. Så håper det ikke er den som har stoppet meg. Men skal holde meg vekk fra ost en stund til.
Det kan være det at jeg spiser masse grønnsaker som gjør at jeg går ned no. Spiser ingen måltid uten at grønnsakene er hoved ingrediens.. Det har jeg ikke gjort før, da har jeg kunnet hatt en hel dag uten grønnsaker.. |
Nå har jeg renset meg i 2 uker, og idag var det faktistisk en liten nedgang! Minus 0,7 kg!! Jeg har jo stått bom fast lenge, så jeg syns dette er veldig posistiv. Tror jeg fortsetter i samme duren en stund til for å se om den positive utviklingen fortsetter.
|
Så flott, hurra for deg:)
Går rette veien med oss no... |
Ja, det får vi tro! Stixsen hadde forresten godt utslag i går kveld, så de to brødskivene så ikke ut til å gjøre altfor stor skade
|
Tenker det har gått bra..
Husk tenk positivt..:) |
En liten påskerapport fra meg etter to og en halv uke uten meieriprodukter, kaffe og tomater:
Uke 1: ingen endring Uke 2: 0,8 kg ned:) Halve uke 3: 0,5 kg ned:D Så her er det bare å fortsette. Jeg innfører ikke noen av disse produktene før jeg nærmer meg målvekt. Tror nok helst det er meieriporduktene som stoppet meg,- jeg hadde stått på stedet hvil leeeenge selv om jeg spiste i tråd med Torkils råd. Har vært flink til å trene ved siden av, men det var jeg også før jeg begynte renseopplegget. Så det er nok helst det jeg ikke har spist som gjør susen. Veldig motiverende når det endelig skjer noe. God påske til alle dere andre der ute! |
Kjempebra!
Mange opplever jo at nettop søtning og meieriprodukter stopper opp! Trøsten er at de fleste kan innføre det igjen når de skal vedlikeholde vekta :) |
tror jeg tenger en slik uke.. prøve det neste uke.. denne uken blir bare stress.. tror jeg.. eller skal jeg begynne i morgen..
kan jeg bruke smør og steke i? eller skal jeg bruke olje? |
Stek i smør!!! Meieri- eller setersmør. Oljer (og da kun kaldpressede!!) er best å bruke i salater og sånn.
|
Sitat:
Kanskje jeg går ned det jeg vil også litt forterre.. |
Det er uansett sunt og godt for kroppen å bare spise helt ren mat i en uke eller to! Det er som sagt en renseuke, og de fleste opplever ekstra vekttap som bonus :)
|
hvordan høres dette ut?
Frokost: Egg og bacon og en bit agurk ( 100 gram) lunsj: kinakål med olje og kylling Middag: fisk, kylling, og wokgrønnsaker stekt i smør.. |
Jeg ville ha bytta ut agurken med noe mer matnyttig, agurk er nesten bare vann. Men det er jo helt greit da. Kinakål er fattig på KH, men brokkoli og blomkål er mer matnyttig. Pass på at du får i deg grønnsaker tilsvarende 15-20 gram karbohydrater hver dag. Det er viktig å veie og måle i starten så du får teken på det, etterhvert så får du det i fingrene, som superketolysedama vår, Gerd sier :D
Det er mengder av grønnsaker du kan spise! Sjekk her: http://www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt Du kan også lage sauser av smør (eggesmør er kjempegodt: kokte egg i biter i smør) for å få opp fettmengden mest mulig. (De optimale forholdstallene er ca fett:70, protein:25, karbo:5) Husk å spise deg mett, altså behagelig mett, og drikk masse vann! |
Nei Nå tar jeg en renseuke! Starter i morra.
Jeg har som noen kanskje har sett blitt konstatert allergisk mot kumelk, og brød blir jeg syk i magen av. Er egentlig ganske lei av all den derre luften i magen jeg har fått etter jeg sluttet også. Så nå blir det ABTB!. Det er jo fader meg smør i ALT i dette landet. Og ost, hmm, lurer på om det er karbs i sojaost? Det er vel forresten ikke lov med soja i induksjon vel? Eller? |
Usikker på soya, men du må nesten bare lese induksjonsreglene (står oversatt til norsk på Atkins-forumet her). Jeg har fått min fair share med soya etter mange år som veggis, så jeg bruker det bare om jeg får vegan-besøk :)
Men hva med ekte mozarella, da? Tror jeg skrev om det her et sted, at noen jeg kjenner som ikke tåler meieriprodukter fint kan spise mozarella av bøffelmelk. Jeg er også helt tilbake til ABTB!! Har jo så lite igjen som skal av i forhold til utgangspunktet, så nå vil jeg være ferdig med vektnedgang snart, og for alltid! |
Jeg er fortsatt med på renseuker... Har akkurat kommet fra påskeferie, og har klart meg ganske bra, syns jeg selv. Noen kaffekopper har det blitt, og litt vin til kvelds. Men jeg driver jo min egen vri på renseuker,- uten meieriprodukter, tomater og kaffe. Fortsetter der jeg slapp før påske, og håper på fortsatt positive resultater. Etter etpar sånne renseuker begynte vekten å tusle sakte nedover etter at jeg hadde stått bom fast.
Veiedag på fredag. Venter til da i håp om at påsken ikke har satt for dype spor. Lykke til Megvel. Kjedelig at du reagerer så negativt på mange matvarer! (Jeg har forresten brukt litt soyamelk de siste ukene uten å tenke på at det skulle være "feil". Tror det er meieriproduktene som stoppet min vektnedgang, men jeg har ingen plager ved å innta disse produktene.) |
Er det noen her som vil bli med på nilling? Vil så gjerne gå ned noe jeg og. Hadde nillinguke forrige uke, men har ikke gått ned noe...
|
Jeg gikk heller ikke ned noe etter første uka, men etter uke 2 begynte pilen å peke litt nedover. Så jeg syns du burde prøve litt til hvis du er motivert for det.
Nå har påsken grepet inn i mitt renseopplegg, etterfulgt av en hyttetur nå i helgen som heller ikke bare bød på mat og drikke av rette sorten. Men nå tar jeg opp tråden der jeg slapp den og lever uten meieriprodukter, tomater og kaffe. ( Tror egentlig jeg skal drikke en kopp kaffe om dagen. Magen min er så treg, og jeg tror ikke jeg blir bedre av å droppe kaffen.) Ikke akkurat nilling dette,da. Men jeg tror det er meieriproduktene som hindret min vektnedgang, derfor lever jeg uten dette for tiden. |
Sitat:
Ja skal det, nå er det min 4 uke uten atjeg har gått ned noe på ketolysekuren. Begynner å bli desperat etter å se noe nedgang |
hvis man skal ha en slik renseuke, trenger man å spise grønnsaker da?
Jeg kjører ganske reint, må ha kaffe.....eller...må og må, det er jo bare snakk om prioriteringer da, så burde jo kunne kutte ut kaffen, når jeg har klart alt det andre :) |
Jeg er ikke den rett til å svare, men jeg tror ikkt det er lurt å kutte grønnsaker. Jeg har levd uten kaffe i flere uke, og det har gått helt greit. men nå tar jeg en kopp eller to om dagen. Noen gleder vil jeg ha, og jeg tror som sagt litt kaffe kan være godt både for kropp og sjel. Men jeg har jo renset meg for kaffe, jeg da, siden jeg var totalavholdende i 2-3 uker før påske.
|
Sitat:
Grønnsaker er veldig viktig, og nå ser jeg at du har skrevet opp både Atkins og Ketolyse, som forsåvidt er ganske likt, men da skal du ha langsomme karbohydrater tilsvarende femten til tjue gram og i hovedsak fra grønnsaker som vokser over jorda. Å kutte ut grønnsaker er det samme som å si farvel til vitaminer og mineraler som er veldig viktige for deg :) Du legger ikke på deg av sånne grønnsaker, altså, om det var det du tenkte på ;) Jeg har kjørt induksjon nå i snart to uker, jeg har ikke kutta ut kaffen, for jeg har ikke hatt noen effekt av å kutte den ut før, og om det bare er søtsug det er snakk om så opplever jeg ikke det heller. Jeg holder meg til Atkins-reglene, dvs en ganske begrenset mengde meieriprodukter, masse grønt, og så mye fett som jeg får til i maten. Gikk ned litt forrige uke, spent på denne uka. Det er mosjon det skorter på her, tror jeg, dersom det skulle stoppe opp igjen nå. Så om noen har en kjempekjempebillig ergometersykkel å selge meg så rop ut :D |
Sitat:
Min kostet 500 kr på xxl. Kanskje de har det enda |
Sitat:
|
Denne var jo ikke dyr :)
http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt.aspx?id=52223 |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54. |