![]() |
Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!
Da er pakningene med Kruskakli, Sesamfrø og Linfrø målt opp i volum. Deretter beregnet volum per 100g.
Brødet er allerede til steking, denne gangen med bakepepir ;-) Legger inn info her i fall det er andre som heller ikke har kjøkkenvekt. 100g. Sesamfrø og Linfrø er beregnet til 1,6dl hver. 100g. Kruskakli er tilnærmet 5dl. |
Lagde dette idag, og tok det nettopp ut av ovnen. Tok sjansen på å skjære av skorpa, var så spent på å smake. Tok på masse meierismør, og det smakte HIMMELSK!!
Jeg la ikke linfrøene i vann først, hadde de bare rett oppi røra, hele. Tusen takk for oppskriften!! :D |
JA!!!! ENDELIG BRØD! :D Nettopp spist to brødskiver ;) Fy søren det gjorde seg med litt brødmat etter 2.5 mnd uten nå. Greit å ha noe å variere i :) Tusen tusen takk for en flott oppskrift! Dette kommer jeg til å lage flere ganger altså!
|
Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet!!!! 2,24 g karbo per 100 g!!!!
Sitat:
|
Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 3 g karbo per 100 g!
Brødet ditt redder hverdagen min :) Det er andre gangen jeg prøver ketolysekuren, første gangen sprakk jeg etter 14. dager pga. svimmelhet, hodeverk, jeg ble veeeeeldig trøtt, også savnet jeg BRØDMAT. Denne gangen har jeg satt meg et mål å holde på 3 uker for å se hva som skjer med kiloene - satser på at det går nå som jeg har brød :)
TAKKTAKKTAKKTAKKTAKK:) |
Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 3 g karbo per 100 g!
Tusen takk for en fantastisk brødoppskrift. Jeg virkelig koser meg med hver eneste skive og det har blitt tre skiver bare idag. Det var første gang jeg bakte det i går og jeg skal gjøre det igjen....og igjen....og igjen :D
|
Har bakt dette i dag, og jeg ble veldig fornøyd :) Litt fuktig, men fullt spisbart og nydelig smak! Neste gang skal jeg ikke bløtlegge linfrøene.
Tusen takk! :) |
Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet!!!! 2,24 g karbo per 100 g!!!!
Sitat:
Kruskakli er av det ytre skallet på kornet. Kjempebra og bruke i feks lavkarbobrød :) Mye mer sammensatt næring enn feks mel - og mindre karbo, i tillegg til bra med kostfiber som er sunt for fordøyelsen. |
Nå har jeg også brødet i ovnen,kan nesten ikke vente med å smake på det :) Tusen takk for oppskriften
|
Hei ! Takk for nydelig oppskrift! har nå bakt mitt 3 brød med denne oppskriften! på enklest mulig måte også... bare puttet oppi alle ingridiensene og rørte rundt, og opp i brødform og 2 timer i student-mini-ovn, og aldri noen problemer!
mmm:D |
Må si det var godt dette brødet! Det ble jo selvsagt mye kliss og gørr av linfrøene når jeg hadde de oppi vann, så det tok en time ekstra å få sile ut så mye som jeg gadd av det slimet, da jeg har en liten sil, og lagde to brød (dobbel porsjon).
La ett i fryseren så jeg har. Ser at noen har knust linfrøene til mel? Hva bruker dere da, blender, håndmixer, foodprocessor?? Kunne vært greit å slippe alt det "sølet" med linfrøene om igjen.. :) |
Sitat:
Men nå kjøper jeg bare ferdige knuste linfrø. Det er det enkleste. :) |
Kan jeg bytte ut linfrø med, malte linfrø, malte solsikkefrø og malte mandler?
200g av det i stedet for 200g malte linfrø? |
Skal prøve dette brødet idag! Kanskje jeg har brød imorgen da :D
|
Har brødet i ovnen nå!!! Spent på resultatet!!! Gleder med til brød under pålegget!!!:D
|
Brødet ble kjæmpefint! Helt gjennomstekt og smakte himmelsk! Tror ikke det hevet seg i det hele tatt, men det spiller egentlig ikke noen rolle! Gleder meg til frokost i morgen:-)
|
Har også bakt den i dag og var overrasket at den både ligner på brød og har en vanlig konstistens. Og smaken er bra også. Jeg brukte ferdig brødkrydderblanding i tillegg og er veldig fornøyd med smaken nå.
|
Dette bakte jeg ikveld og jeg MÅTTE bare smake selv om det skal lufte seg i hele natt. Kjempegodt!! Jeg er skikkelig glad i grovt brød med masse korn så dette skal jeg fortsette å bake! Jeg la ikke linfrøene i bløt, men det ble allikavel perfekt, stekt i 2 timer og 10 minutter.
Hadde på litt remulade, sprøstekt løk og roastbeef. Herlig kvelds!! |
Oi Oi Oi dette brødet er det beste jeg har smakt! Helt ny på lavkarbo og elsker brød og dette ble perfekt! Lagde dobbel porsjon og fikk to STORE brød! Kjøpte malt linfrø istedenfor. Brødet trengte bare 1,5 time i varmluftsovn og kunne spises med en gang.. Og det var supergodt!! Både min mann og gutt på 3 år er helt enig!
Tusen takk for oppskrift! |
Hva er brødkrydderblandin?
|
Jeg lufter ikke brødet over natten. Jeg skjærer opp hele brødet etter 10 minutter og lar skivene ligge og lufttørke litt, deretter nyyyyytes. Oppbevarer det i plastpose i kjøleskap.
|
Brødkrydderblanding er det navnet sier. En blanding av ulike krydder som gir brødet litt ekstra god smak.
|
Sitat:
|
Dette er favorittbrødet mitt!
Måtte lage det med mindre egg (da jeg var gått tom), men hadde i en teskje fiberhusk istedet. Gikk fint det også! |
Mener å ha lest at karbene i linfrø kun kommer fram om du maler/knuser dem..? Det er da vitterlig 0 karber i hele linfrø eller?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34. |