![]() |
Jeg har tatt meg fri idag:D Har bare satt over telefonen i fall noen skulle ringe i dag...og det har det jo vært. Greit nok.
Jeg har tatt meg tid til å skrive ferdig MUP-planen min og "postet" den, så nå er det alvor. Ganske tøffe saker å bekjenne alle sine planer for hele forumet. Nå gjelder det å følge planen. Det er godt med mål. Vet det fra før. Ha en fin dag...:klem: |
I morgen tidlig reiser jeg til København for å treffe mine kjære forumvenninder fra www.lowcarb.ca. Det er oss skandinaver (norske Nille, danske Jolly/nic Titanic og svenske Gilibel) + polske Alina som bor i Tyskland og er gift med en svenske. Vi har planlagt mat & drikke i flere dager nå og gleder oss vannvittig til 2 hele lange dager med lavkarbo ..... eh...... samhold, prat og ...... ja MAT & DRIKKE. Jeg har funnet Schweppes Slimline tonic på Middelthon i Stavanger (den "amerikanske" butikken her) som jeg skal ta med - så det blir nok noen drinker også.......
Vi skal spise brunch på cafe Sommersko i København i morgen. Har bestilt bord til 09.30....og de serverer Lavkarbo meny..... Vi har gitt bskjed om at det kan bli et høylytt selskap..... :D Skal rapportere når jeg kommer hjem. http://www.sommersko.dk/ Jeg kommer altså ikke til å være her i helgen.... Kommer ikke hjem før rundt midnatt søndag kveld og skal på jobb tiiiiiidlig mandag morgen. Gjett om jeg gleder meg :snill::D |
Å, så gøy Nille!! :)
God tur! Må koooose deg masse! :klem: Oi, jeg trodde jeg skrev i Journalen din, også kom jeg ut og så det var i 1000 tråden, så da måtte jeg jammen inn og fylle inn noen flere ord...:o Dette innelgget til Nille var jo god motivasjon til å skrive mer for å oppnå grillfest i august hva? :D |
Ja Lise:)
Jeg tror vi snart er halvveis. Det går fremover med stormskritt.... Kanskje det er like greit, for da har vi noe å glede oss til lenge. Positivt å lage seg mål:D Det er først da det blir en realitet...visstnok.Før det så hørte jeg noe om vaffelparty på Vestlandet et sted...jaaaa. Jeg steker og dere spiser. Vi kan ikke spise vafler nå vi skjønner du, vi som skal begynne med MUP...eller:confused: :confused: ...men spreke skal vi bli:D |
Ja, da ble det grillparty på 490 da..;)
...også i Hagen til Anne! :D Gleder meg! :stortsmil -Lydig som jeg er så måtte jeg inn her og skrive noen ord, for MHM orker ikke sitte mer på stolen, og noen måtte jo frigjøre litt plass sånn at Anne kan komme med sitt 1000. innlegg! :) Jeg har forresten badet og grillet i dag også! :) *lise føler seg sprek* :cool: |
Vi må da kunne klare å komme opp i 500 før dere kommer hit, for noe grilling her før det blir 500 i denne tråden blir det ikke.....om vi så skal sitte å skrive hvert vårt innlegg mens dere er her:D
Ja det skal bli kos å treffe noen av dere..så mange som mulig selvfølgelig.. :eek: Det tordner fortsatt, så nå kommer sikkert samboer'n og trekker ut støpslet snart:D PS: Da er jeg igang med mitt neste 1000:eek: |
Jeg må vel hjelpe dere litt så dere får kommet dere til Anne i august!Er jo ikke langt fra 500 da,så det går jo fort.Har ikke vært så kjempeaktiv her for tiden, og skal på ferie om to tre dager, så jeg får komme sterkere tilbake da.Har nok kjempemasse å lese da,det ser jeg jo bare etter et par dager!Kom ikke på noe særlig mer å skrive, men det er jo over 50 ord,så da så!:w00t:
|
Jeg har lenge gledet meg til bærsesongen, for til vinteren skal jeg også ha bær i fryseren. Savnet det vinteren som gikk. Nå har jeg endel jordbær, litt rårørt med fruktose og endel singelfrosset. Også har jeg halvannen bøtter blåbær, til dessertbær. Snart er ripsen taenes, hadde såvidt litt til dessert i dag, med eggedosis. Mormor pleide å blande rips og blåbær til dessert - da blir det ikke så surt som bare rips er. Vi litt villbring rundt huset. Også tror jeg at jeg bestiller 2 bøtter tyttebær av en nevø.
|
Ja, det er deilig med bær i frysern. Jeg har også rårørt litt jordbær og fruktose i kveld. Tror jeg skal kjøpe litt mer. Jeg klarer ikke å plukke "mark-bær" selv dessverre. Ryggen vil ikke liksom:D Eple i kopp er ok å plukke.
Jeg har plukket masse bær opp igjennom åra, men nå....Nå kjøper jeg. Jeg skal også kjøpe litt multer...til multekremen:) |
Ja, det er så godt med bær.... :)
Men jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å få til å fryse ned det dere plukker... :o Her går det unna med en gang.... Det er jo så godt! I år har jeg virkelig boltret meg med ripsbær, solbær, båbær, jordbær.... Det er så masse nydelige bær jo! En ting jeg har oppdaget etter jeg la om kostholdet: Hva skal en egentlig med sukker på bær som smaker så nydelig i seg selv? etter å ikke ha spist noe søtt på en stund, så trenger jeg ikke noe på dem... men har jeg en dag der jeg spiser noe søtt, så tar det noen dager før det smaker like godt igjen... Jeg rørte jordbær hin dagen, og hadde på stevia... Det angret jeg fakrtisk på; for det var Myyyyyye bedre uten! :) Så neste porsjon :rodme: ble uten... (det holder jo ikke med en porsjon...:p |
Med dette tempoet blir det aldri noe grilling på dere!Ingen hadde skrevet her på nesten et døgn før Lise gjorde det,ingen som kjeder seg i dag med andre ord??I morgen drar jeg på ferie,og blir borte på ubestemt tid.Har egentlig ikke lyst å reise,vil heller være hjemme og rydde og styre,med tanken på at det blir flytting i august.Ja,også vil jeg plukke multer!De begynner å bli modne de fleste plasser nå..Deilig multekrem til dessert:hungry: :spisesnak etter finnbiff f.eks.
Jah,nå ble jeg sulten gitt! Dere får ha fine dager,har nok masse spennende å lese når jeg kommer tilbake og er klar for Dr.Atkins' vidunder diett igjen! |
Jeg er sterk jeg :visemuskl, sterkere en Pippi! Det tror i allefall Sambo. Han holder på å male huset og synes at huset er litt høyt ved gavlene. Han føler seg tryggere om jeg holder i stigen når han maler det høyeste.
Men fakta er desverre at jeg har ikke en sjangse - om 105 kg 5 meter opp i luften mister ballansen. Men jeg står da der og holder hard i stigen. Det er i allefall litt styrketrening for armene. - Og det er jo smigrene at han har sånn tillit til meg. |
Nå er helgen snart over, og alvoret begynner...MUP alvoret:D Gleder meg til å komme igang, men jammen har det vært greit å ha litt tid på seg også. Det har vært litt heltisk noen uker nå...midt i ferien...at det går an:eek:
Det beste er jo at jeg har igjen 2-3 ukers ferie da. Skal ha noe i slutten av august...Litt usikkert hvor mye,for det bestemmes av litt flere ting. Feks skal sambo snekre terrasse hos kusina si i ferien eller før /etter. Hvis i ferien, så kan jeg ta ferie nårsomhelst..... Hm...Hvis ikke så skal vi vel reise bort noen dager...Hvor? Tja...fjellet kankskje eller Praha eller wlller Vi får se. :eek: :eek: :eek: |
500 innlegg - Vi er halveis til den store grillfesten! Den neste sommer! Den som kan planlegges i god tid slik at flere kan komme. Den om en uke er liksom bare en 'smaksprøve', et vorspiel. Godt at vi endelig klarte 500 før årets treff, hadde vært litt flaut ellers - sånn som vi har drevet på å fabulert her.
Men det går jammen treigt her i denne tråden nå ... |
Jeg sitter på jobben og sniker meg til å være innpå her. Nå er de andre tilbake fra ferie og det er litt roligere for meg. Egentlig litt for rolig i går og i dag...Dette skal jo være vår mest hektiske mnd.. Ja ja folk trenger vel litt tid på seg etter ferien:D
Det jeg hadde tenkt å si da, er at jeg er igrunn ganske godt fornøyd med at jeg er i gang med MUP programmet...Jeg har brukt veldig mye tid på å tenke igjennom mange sider ved livet mitt...Ryddet opp litt på en måte. Kvittet meg med en del tanker som jeg ikke trenger å tenke på og fått frem noen nye som jeg heller kan kose meg med. Tanker om meg!:) |
Sitter hjemme jeg & savner den ene tuppa mi som er i Danmark.
De andre sover nå, det skulle bare mangle på denne tiden av døgnet.:confused: Det er bare mamman som er så treig i bingen..... Vet dere HVA????? I morgen får jeg min egen antenne, nettet hele døgnet. Det blir saker det.... Natta... KOZ. |
Nå er jeg klar for avreise til Island.
Det er jo litt sprøtt da, å reise dit nå som det endelig ble så varmt her. 12 gr. og sno:cool: Hm... Jeg gleder meg alikevel jeg, sikkert masse spennende å se og oppleve der. Varme bad og kanskje SPA...Det er vel bra for en Mup'e kropp vel. Hyggelige mennesker vi skal dra med også... Og plenen er klippet for grillfest på mandag....:D |
Noen som har fått med seg værmeldingen for Mandag da... :D
Vi bare titter innom, har vært å grillet og badet i hagebaseng nå, og trengte å lesse av 75 bilder fra kameraet. Regner masse her på Østlandet... Ikke vant med slikt vi... :snill: I morgen blir det formiddagsbesøk hos Fedonisten, også lang biltur sørover... Det blir gøy det! For poden han liker å kjøre bil han! :ja: Men dette blir alt fra denne visitten, har sett litt gøye overskrifter, men får ikke lest alle de 123 nye innleggene da... :p Ønsker dere alle en strålende helg! :D Gratulerer med antenne Marit! Du får komme deg på MSN litt oftere nå... ;) Snakkes på Mandag! :_punk: |
Bare kjeder meg litt, det var ikke så mange her nå. :rolleyes:
Ikke så rart vel på denne tiden. Har inntrykk av att de fleste er på ferie nå? Eller hva? Skal snart krype til køys (kanskje). Hatt besøk i kveld, så litt å ta igjen.... Snakkes!!!!!!!! |
Innrømmer...
....å ikke ha lest hele tråden, men det må vel være lov å skrive for det. Vil gjerne lese den ferdig en annen gang, for det virker som det er mye forskjellig artig her.
Jeg har lyst til å legge inn link til hjemmesiden til en person jeg beundrer. Det er en ung mann som fikk hele livet sitt snudd på hodet for noen år siden. På hjemmesiden sin skriver han dikt om hvordan han takler tilværelsen i årene som har gått etterpå. De er svært ærlige og følsomme, og vi blir ikke spart for de dårlige dagene/vonde følelsene som kommer av og til. Vil med dette bare sette våre "hverdagsproblemer" litt i perspektiv. Håper dere synes det er ok? Her kommer linken: http://home.no.net/diktkrj/ |
Neida, Nalana, her er det ingen som går trøtt:)
Det har vel bare vært litt travelt på andre områder kanskje. Fint vær har det vært og. En annen ting; Takk for "sterk link". Du har rett, det er viktig å se livet i et annet perspektiv noen ganger. Jeg sier det igjen; jeg burde ikke klage over noen kilo for mye. Det blir litt "smålig" på en måte, men vi kan jo ikke gå rundt å tenke at ting kunne vært verre hele tiden. For de færreste får en sånn skjebne som din venn. Takk for innlegget ditt:klem: |
Takk til deg Anne.
Synes 1000-tråden er så underholdende, tror jeg har lest de 6 første sidene så langt.
Mener ikke at vi skal ha dårlig samvittighet for å ta våre egne problemer alvorlig, men det er godt å få satt ting i perspektiv av og til. Jeg har KRJs hjemmeside liggende i favorittene, og så går jeg inn og leser et dikt nå og da. Vil presisere at jeg ikke kjenner ham personlig, har aldri truffet ham en gang. Har fått linken av en som jobber hos ham. Ha en fin dag alle! |
Hei igjen alle sammen!
Skriver litt og somler like mye... Skal i begravelse i mrg. Det er jo idag det. ( legge deg nå mor) Kvier meg litt liker ikke slike ting, men man bare må. Eller's så er været bra, har hatt unga på stranden idag, og grillet. KOZZZZ. Håper bare det forsetter. |
Er det noen som har hørt det fantastiske klokkespillet i Oslo Rådhus?
Mange forskjellige "melodier"/"toner". Kjempeflott! Det spilles en hel melodi hver time, en "halv" melodi hver halvtime og noen toner hvert kvarter..... Bystyret er helt sikkert stolt av det, men når du jobber 200 meter i luftlinje fra klokkene, da kan det av og til bli litt mye:cool: Jeg har etterhvert lært meg til at lyden er der, og på en måte så kobles det ut og jeg hører det ikke. Bortsett fra når kunder ringer klokken "Hel" og det er komplett umulig å høre hva de sier. Da er det bare å la kundene få nyte godt av litt klokkespill til det gir seg. De fleste synes det er flott å høre...:) |
Fått meg signatur : )
Har ikke noe spesielt på hjertet, hadde bare lyst til å se den nye signaturen min. Tror den er skikkelig fin http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_17_206.gif
Er en stund siden jeg var i Oslo, er klokkespillet ganske nytt Anne? Det er sikkert flott for byen, men for de som må høre det hver dag, kan det sikkert bli litt sånn terror-light. Jeg er i hvert fall veldig ømfintlig for påtrengende lyder, så jeg føer litt med deg, selv om det ikke var meningen din å samle sympati, for meldingen din var jo ganske positiv egentlig http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_1_1.gif Gidder ikke telle, men nå må det da være femti ord her skulle jeg tro. |
Det har blitt så liten trafikk på denne tråden nå?Er folk gått lei,eller fikk mange av dere nok av grilling hos Anne?Har ikke noe spesielt på hjertet,men kanskje noen andre legger inn et innlegg etter meg?Er jo et kjede seg tråd-og det er det visst bare jeg som gjør..En lørdagskveld/natt her jeg sitter alene...
|
Nei, nei... Vi er da ikke lei?
Tipper det tar seg opp igjen når det nærmer seg julebordtider...:D Nå skal jeg ligge meg og sove... Blir kastet ut av rommet til svigerinnen min, for hun skal på jobb.... Skjønner ikke at jeg må gå jeg... Jeg har da ikke noe i mot å sitte her og taste mens hun sover....:snill: Foreløpig underholdes jeg av musikken fra tastingen og småkjekling og flørting mellom henne og kjæresten,- som forøvrig skal kjøre hejm nå snart... så da får jeg vel tusle meg ut så de får sagt hadet...:p Natta allesammen! :) |
En fin opplevelse i dag.... :snill:
I dag har jeg vært i bursdags selskap til samboers søster. Hun hadde laget en nydelig pasta salat. Og jeg tenkte, - jaja, det var DEN maten (skulle søren meg ha spist før jeg kom som jeg pleier - :mad: men jeg kom rett fra jobb !)
Men så kom overraskelsen. Hun hadde laget en egen salat til meg, UTEN pasta oppi. Så jeg fikk skalldyr salat med deilig saus og en diger bolle med blandet salat (kjemisk fri for issalat). Helt for meg sjøl. Jeg ble helt rørt jeg. Det er andre gang noen har laget mat spesielt for meg i selskap (hvor det ikke finnes noen andre lavkarbere). Første gang var det også henne - da hadde hun laget sukkerfri gele og vaniljekrem til meg. http://forum.lowcarber.org/images/smilies/redheart.gif Det er håp for resten av verden også.... :snill: |
Værrapport fra Oslo/Akershus
Nå er det ikke mellomrom mellom regndråpene her inne. Og det regner både oppover og nedover:cool: Alarmen på to biler gikk rett etterhverandre her ute..og det var regnet som utløste det.
I tillegg så ble det saluttert med kanoner fra Akershus festning kl 12 i dag.. Mette Marit fyller år. Hun kan da umulig ha vært snill i året som gikk, sånn som det regner på dagen hennes:confused: Stakkars HM! Hvis det er sånn det er da.....:D |
Jeg tror jaggu vi får snø snart jeg! Det er jo dæven døtte meg iskaldt ute jo! Men likevel... det er liksom litt hyggelig også da... Nå er det mørkt på kvelden og jeg tenner masse stearinlys. Det er inne-å-jobbe-med-hobby-kvelder! Det er tid for å ta frem fonduen og racletten og be venner på mat! Snart skal jeg vasse i høstblader og presse noen som jeg skal bruke til min kortproduksjon. Forhåpentligvis blir det rognebær-år i år også, så kan jeg lage rognebærgele. Lurer på om det går an å lage lav-karbo-rognebærgele jeg? hmmm.. må forsøkes!
Snart kommer glassklare dager hvor luften er som knusktørre kliplater. Hvor himmelen er så mørkeblå at den ser ut som den aldri ender og hvor nattehimmelen viser seg i all sin stjerneprakt. Det er jo litt sjarm i høsten også da. |
Det er vel på tide jeg skriver litt her igjen nå da, for jeg tror kanskje Carbokiller har noe på hjertet:)
I går var jeg veldig beslutningsdyktig:D For det første så klarte jeg å melde meg inn på Spenst , og det satt langt inne. I tillegg så klarte jeg å få kjøpt sydenbilletter i går. Vi har nemlig ferie fra helgen av. Vi hadde ikke klart å bestemme oss for hva vi ville i ferien, men nå har det blitt så fort kaldt og jeg føler ikke jeg har hatt så veldig mye sommer i år, så da ble det Mallorca. Vi reiser 31. aug. og blir borte en uke :D :D Herlig.:cool: |
Sitat:
|
Sitat:
Du skal få slippe å bære kofferter, det tar sambo. Han er kavaler, vet du. Vi har leid bil noen dager og han har påtatt seg oppgaven som sjåfør også. Og solkremsmører:D Spise og drikke skal jeg klare selv, og bade og shoppe... Gleder meg!:) |
:)
Hei har vært å kjøpt meg trådløst tastatur og mus:p i dag+ skikkelig kontorstol, så nå er jeg konge på hauen. Til den stasjonære http://smileys.smileycentral.com/cat/3/3_3_7v.gif Så jeg er så fornøyd asse...... Men må nok øve meg på å skrive litt fortere http://smileys.smileycentral.com/cat/18/18_3_110.gif Men det kommer, bare vent å se. Forøvrig så har minsten vært syk i dag, Så nå er jeg trett. Natta. http://smileys.smileycentral.com/cat/15/15_8_6.gif |
Hva skal man skrive på en dag som denne?
Værmelding? Programoversikt? Nyheter? Sladder? Noe naturvitenskaplig? Reiseskildringer? Eller skal man rett og slett bare la fingrene rase av gårde på tastaturet og håpe at det ikke tar så forferdelig lang tid før det er femti ord slik at man kan trykke på "send svar"? :p |
Jeg hadde en litt ekstra koselig telefonsamtale i går da:)
Sønnen min ringte, for datter'n sin (2 år). Hun ville snakke med bestemor. Ville bare si "takk". Hun fikk bok av meg forrige dagen. En Mollybok (for de som er insidere:D småbarnsforeldre) Det var en brett-ut-bok. 4 sider med huset til Molly. Tredimensjonalt. Så hun hadde lekt med den i hele går. "Natta Molly" på soverommet, Mollys spiser på kjølkkenet nam-nam, Molly og Pusen i stua-mjau..osv...omatt og omatt... Samtalen avsluttet hun med "Jeg er glad i deg!" Riktignok på oppfordring fra en pappa; Kan du si..osv..men det var nå deilig okke som da. Nudelige ord fra ei lita tulle det.:) |
Nå har jeg vært på Aetat,og der var det INGENTING ledig!Det er så frustrerende,og alt er så håpløst.I denne lille byen(2000 innbyggere) er det godt over 150 helt ledig,så mange står nok foran meg i køen om en jobb,og ikke minst mer kvalifiserte.Så nå har jeg meldt meg på skole,kveldsundervisning som barne og ungdomsarbeider,så nå tar jeg steget å flytter vekk for et år eller to.Så kommer jeg hjem med fagbrevet forhåpentligvis.Er jo et nederlag siden jeg ville på høgskole,men går det ikke så går det ikke.Taper nå hvertfall ikke noe på å gå litt mer skole selv om det er på videregående stadiet-ennå!Skummelt og flytte avsted til et nytt sted hvor en ikke kjenner en sjel og ikke har mulighet for noe avlastning..Men Carpe Diem-nå reiser jeg snart,skolen starter om to uker!:eek:
|
Klokken 17:50 i dag skrev Lise i tråden "Endelig". En stund etterpå reiste jeg for å hente min ste-sønn på treninga og for å kjøpe is til prinsesse Andrea. Vi tvi-holder nemlig på at det er sommer fortsatt, så hun får is.... Nå er klokken 19:50, det har med andre ord gått to timer siden Lise skrev noe - og det er neimen ingen andre som har skrevet så mye som et lite PIP!!
Hva DRIVER dere med i dag da folkens - som ikke har tid til å skrive innlegg som jeg kan lese i forumet? Hmpf! :p |
Vært og vært, fru Fedonist....
Jeg har vært og trent selvfølgelig, hvor ellers:D Var det deilig eller var det ikke deilig? Helt skjønt. Jeg er i toppform....:eek: Vel, nesten da, skal bli bedre i hvertfall. Åh, det er så deilig å være i gang. Du verden så langt inne det satt. Takk igjen kjære dere venner, som har dyttet og dyttet. Uten dere så hadde jeg helt klart ikke kommet igang nå. :klem: |
Jeg må vel delta litt i denne tråden igjen da... Vi begynner å få dårlig tid til å rekke julebordet skjønner dere...:eek:
Det blir ca 16 innlegg pr dag det.....:cool: Men kjenner jeg oss rett, så blir det vel julebord likevel....:p Jeg sitter og stapper innpå sjokolade og drikker farris, og lar meg røre til tårer av alt og ingenting...også her inne i denne tråden fikk ejg jammen en god grunn også.... Så koselig telefonsamtale Anne! Så gode ord.... http://www.nybaktmamma.com/plassen/i...ies/klemme.gif |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08. |