![]() |
Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?
Sitat:
|
Jeg skulle hatt veiedag på tirsdag, men har vært bortreist uten tilgang til vekt. Vekta i dag morges viste minus 6,2kg og jeg er endelig under 90kg! Det har jeg drømt om lenge! :D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg skal ha karbo og kcal på de et sted, er det noen spesielle du er interessert i kan jeg se om jeg finner igjen info'n - ligger i et excel ark på pc'n et sted :) |
Sitat:
Bruker du forresten å tilsette fiber? Står at man skal gjøre det i boka, men har aldri prøvd det før... |
spiser dere mye av de kakene og deserter som kan bestilles ,
jeg har ikke gjort det enda ,og skal vel vente en stund med det også klarer meg uten fåreløbig men skal ikke stikkes under en stol at jeg godt kunne ha kjøpt en pose med smågodt i butikken , ikke det at jeg er desperat etter det,,( hender jeg er det da) men har han på venstre skulder som stadig minner meg på, mindes lakris ,og krokodillene,som lukter helt nydlig ,og smaker bra , og spesielt når det er lørdag spiser en halv skive med syltetøy hver dag, lovlig syltetøy ,men merker også at det trigger søtbehovet litt ,, får liksom lyst på mer ja dette var bare noen tanker,en lørdagsformidag mens snøen laver ned |
Sitat:
Har til nå smakt brownie med bringebær, mandelkake med "softis" og frokostkrem med bær og nøtter - likte ingen av dem :p Brownien var alt for mørk og bitter - smakte bare kakao. Mandelkaken smakte alt for mye krydder, men softisen var god :) Frokostkremen er jo egentlig frokost, men så mer ut som en desert. Den smakte veldig surt, noe som overrasket meg, siden allt annet smaker veldig søtt... Spiste Kanelpannekake med blåbær til frokost i dag og den var ganske god, men ble ikke så veldig mett av den... Grunnen til at jeg har bestillt alle disse desertene er fordi jeg tenkte å bestille bakemixen de selger sånn at jeg kan ta med kake f.eks i jula. Har ikke lyst å spise masse sukker i juleselskaper... Men er utrolig glad for at jeg fikk smakt en porsjon før jeg bestillte sånn mix siden ingen har fallt i smak til nå... |
da skal ikke jeg bestille noen av de ,,liker de sikkert ikke
men skal bake noe selv , cookies som jeg fant en oppskrift på her inne hos Gerd, det blir mine julekaker |
Sitat:
Har forresten prøvd ganske mange av oppskriftene - og også laget noen selv etterhvert :) Synes da særlig torsk/bacon, laks, grillet kylling m/dressing er kjempegodt. Husker ikke de andre i farten *ler* - jo, løvbiff med bearnaise også. Jeg har da laget de i porsjoner og frosset ned slik at jeg kan ta opp hver dag. Spiser for mye jeg når jeg lager maten der og da hvis jeg ikke har laget akkurat nok til en porsjon... og du kan tenke deg hvor blid sambon blir om jeg ikke lager nok til begge *ler* |
Sitat:
Mandelkaken bruker jeg som bunn i ostekake a la lavkarbo. Holder med halv porsjon, så jeg lager to kaker av en mix. Den ene kan jo da fryses til senere bruk. Lager da ostekakefylling etter eget hode, eller etter oppskrift fra forumet. Mandelkakemiksen har en del grove mandelbiter i seg så det passer godt i en ostekake synes jeg. Jeg liker at det smaker krydder av kaken, da minner det meg om krydderkaken jeg IKKE kan spise lengre ;) Arkine, du må nesten prøve å gjøre deg opp en mening selv - vi har alle så forskjellig smak, så det kan jo ha med forventninger å gjøre også. Jeg serverte 40 gjester ostekake basert på mandelkaken som bunn i 40-årsdagen min - og det ble ikke mye igjen kan du si, selv om jeg hadde MYE annet til dessert også! (Blant annet cappuchino-smoothiesen fra spisdegslank ;) ) |
ja det er klart ,vet jo at smaken er forskjellig ,,jeg har prøvd den belgiske vaflen derfra ,og den smakte himmelsk
men skal nå prøve alikevel å holde meg unna ,men det fristet med den mandelbunnen ,den blir nok prøvd |
Har dere prøvd Laksesymfoni ? Det er min favoritt :D
|
Sitat:
sitter og har lyst på masse smågodt ,,heldigvis er det snøvær ute så gidder ikke å gå i butikken ,,skjelden jeg priser snøvær å vind da ,men det passer bra i dag , hva er det i den laksesymfoni da |
Spiste akkurat jukseriskrem og den var nyyydelig :D Kunne ha spist 10 til :p
Det skal jeg lage på julafte :) Kommer ikke til å klare å motstå vanlig riskrem hvis jeg ikke lager min egen desert...:p |
smågodt hungeren min har nesten godt over ,,var inne på siden til spisdegslank og leste suksehistoriene , da ga meg ny giv.
men er det ikke sånn på denne dietten at en skal spise tilmålte måltider med antall kalorier ,,,og etter som jeg skjønner da er at viss jeg tar en desert ,så er det et måltid og da har jeg bare tre igjen eller tar jeg feil |
Sitat:
|
Noen som har prøvd de nye kjeksene? De var utrolig gode med ost på :D
|
ja de kjeksene var greie og med ost ble de bedre ,,men kunne tengt meg at de kunne vært tynnere,,så en kunne spist to i stedet for en foreksempel,
å det med fem måltider ,,jeg bestiller en ferdig meny med 3 brødmåltider å en middag ,, så da trodde jeg det var ment med fire , men ser at de aktive på gorme får fem måltider ja . så da spiser jeg min kjeks med god samvittighet i ny og ned |
Sitat:
Jeg setter sammen mine måltider selv nå, så jeg velger de måltidene med få karbohydrater og da går det fint med 5 måltider. Kaloriene kommer vel ikke opp i mer enn 1200 ca. Kommer til å kutte ut alle de søte måltidene neste gang, det blir for små porsjoner og jeg blir ikke mett, men av og til er de veldig greie. Et par av de desertene er gode. Og vafflene!!! :sikle: De er kjempegode :o |
I dag er det 4 uker siden vi starta med spis deg slank, men i dag er jeg møkk lei. Jeg vil ha en god brødskive til frokost!!! Frokost og lunsj ødelegger hele opplegget for meg, jeg klarer ikke å finne noe jeg trives med å spise og spiser da enten for lite eller driter i hele måltidet..
Etter 4 uker har "lyst til å gi opp" følelsen inntatt mitt sinn. Jeg syns frokost og lunsj på dette opplegget her er så styrete, det er så mye laging av ting og tang. Trodde jeg hadde funnet et brød jeg kunne leve med, men bakte to stykker i går og de ble tørre som fy. Håper at jeg kommer meg over denne kneika og finner no brukbart til frokost. Får sette av litt tid til å lete i forumet etter forslag.. :( |
Sitat:
Bestill brød fra spisdegslank, eller prøv karins beste brød. Eneste spiselige lavkarbobrødet. |
Maten fungerer for meg, men bestiller mest brødet og lager middagene selv. Vet ikke hvor mange kalorier det blir. Dessverre så er jeg i lite aktivitet, så jeg går ned laaangsomt:(
Kjøpt meg Zumba og trener litt. Om en stund håper jeg på mere energi og da blir det full trening på helsestudio.:) |
jeg kjøper brødmåltidene hos spisdegslank,da får jeg tre måltider med brød .og en middag pr dag
brødet gjør at jeg er tilfreds med denne kuren ,, jeg lever som før ,jeg spiser mine brødskiver,og det er viktig for meg , de gangen jeg føler at jeg vil ha vanlig brød ,,tenker jeg på de som har cøliaki,,de kan ikke spise vanlig brød ,,og tenk det kan ikke jeg heller etter en stund lærer en seg til å like annerledes brød,å mitt håp er at jeg tilslutt vil syns at vanlig brød er pøk.. jeg syns mandelbrødet er best ,,og |
Minnes at porsjonene var veldig små på Spis deg Slank. Finnes det egen meny for menn?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00. |