Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Velkommen til spørsmål & svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6329)

Debbie 14-12-10 22:51

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 984060)
Bare en test Debbie?? ;)

Beklager. Jeg har fremdeles ikke funnet en god måte å finne egne innlegg på. Takk for tålmodigheten, Debz.

Photobscura 14-12-10 23:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debbie (Innlegg 984136)
Beklager. Jeg har fremdeles ikke funnet en god måte å finne egne innlegg på. Takk for tålmodigheten, Debz.

For å se innlegg du har skrevet eller tråder du har startet; gå på din egen profilside, det ligger under statistikk.
Når du skriver innlegg i en tråd eller starter en ny tråd, abbonerer du automatisk på det, og da kommer det opp på en liste dersom andre har svart etter deg når du trykker på kontrollpanel øverst til venstre på den grønne linja.

Stine 07-01-11 19:26

Jeg er ny her og lurer på hvor mange dager det går hvis man er flink og følger muren før man er i ketose ?

Kitt 07-01-11 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristine L Vaaland (Innlegg 995532)
Jeg er ny her og lurer på hvor mange dager det går hvis man er flink og følger muren før man er i ketose ?

Det varierer fra ca 36 timer til 4 døgn!
Se opp for ketoseånde, hodepine og lett kvalme, så vet du når den slår inn!:)

Har du lest denne tråden?

Hegus 10-01-11 01:52

Hei, jeg lurer på en ting! :) Det er sikkert ett veldig DUMT spørsmål, men jeg spørr lell! :)

I morgen begynner jeg på ketolyse kuren, 30 kg ska av til å begynne med før jeg krabler meg videre! :) Jeg har faktiskt aldrig prøvd å slanke meg før å ser faktiskt frem i mot det, men det var ikke det som var mitt spørsmål! ;P

Mitt spørsmål er, er det noen som vet om man kan drikke pepsi MAX? Det står at det er 0 karbohydrater pr 100ml, men egeltig står det at det er 0 av nesten allt, er det noen som vet? Jeg er nemelig så å si avhengig av denne forbannede drykk! :)

Bøtt 10-01-11 01:55

Ja du kan drikke den ,men enkelte kan bli ekstra søtsugne og vekta kan stå stille.Jeg drikker av og til og det går greit hos meg men med måte selvfølgelig.Er vel ikke særlig sundt nei..:)

Hegus 10-01-11 02:14

Ååja okei! :) Tusen takk for svar! :)

alexsandra 11-01-11 18:59

jeg lurer på om det er noen som har erfaring med lavkarbo og migrene.
om man kommer til og få mye migrene av alt fette. det er vanlig og reagere på det,men det er selfølglig ikke alle kan være veldig individuelt
forløbig vanlig "skallebank"

Nerthus 11-01-11 19:09

Hvor lenge har du holdt på? Er du i starten kan det være "overgangs" plager som er vekk i løpet av et par uker. Drikker du nok vann?

Bøtt 11-01-11 19:27

Hei jeg har spist lavkarbo i 4mnd nå men merker nok en liten bedring etter skifte av kosthold.Men nå er jeg kronisk plaget da og kan ikke jobbe pga.migrene,cervikogen hodepine.
Men i begynnelsen kan du få en uke med mye hodeverk,men jeg har hatt en liten bedring vel og merke:)
Er du mye plaget med migrene fra før kan kostholdsendring hjelpe:)

tora trollmor 11-01-11 19:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av alexsandra (Innlegg 998761)
om man kommer til og få mye migrene av alt fette. det er vanlig og reagere på det,men det er selfølglig ikke alle kan være veldig individuelt

Jeg har nå gått på lavkarbo i 6 mnd, har to ganger spist hvetemel som var det eneste å finne - det ga meg migrene 2-3 dager etterpå. Jeg har funnet ut at jeg får migrene av hvetemel og karbo mat.
Spiser mye fett nå å har et hode som fungerer å en form som ikke kan måles med det jeg hadde tidligere:)
JEG SKAL ALDRI TILBAKE TIL KARBO MAT:jegvant: OVER BÅDE HODEPINE, MIGRENE Å HELSA MI :)

Photobscura 11-01-11 20:04

Sitat:

Jeg kan på personlig vegne si at takket være lavkarbo er jeg kvitt en migrene som holdt på å bli invalidiserende! Ikke aller er så heldige, men jeg hører om mange tilfeller med bedring :). I tillegg er det viktig med nok d-vitamin. Du får IKKE migrene av fett! Det kan jeg love deg :ja:. Derimot, om du skal være i ketose kan det hende du får litt hodepine i starten, men det er ikke relatert til migrenen, det er bare noe av kroppens måte å reagere på når man tømmer karbolagrenee og kroppen "avruses" :).

Cherry 11-01-11 20:30

Sitat:

Min erfaring er; Helt fra jeg var unge = masse hodepine og til dels sterke migreneanfall uten diagnose. Etter lavkarbo= null hodepine fram til i høst hvor jeg har hatt hodepine hver eneste dag. Har stram nakke og skuldre og betente triggerpunkter occipinalt så det er skylden ;)

Hegus 11-01-11 22:01

Jeg har ett spørsmål! Kan man spise "sukkerarter" når man går på ketolyse eller er det bare sukkeralkoholer man kan spise? :) (takknemmelig for hurtig svar siden jeg spiser sjokolade fra Cloetta akkuratt nå!! haha! :P

katten 11-01-11 22:32

Sitat:

Eg hadde ca 2-4 anfall i mnd, som gjerne varte i 3 dager kvar, før eg begynte på lavkarbo. No har eg toppen 1 anfall, og då gjerne relatert til syklusen min.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hegus (Innlegg 998997)
Jeg har ett spørsmål! Kan man spise "sukkerarter" når man går på ketolyse eller er det bare sukkeralkoholer man kan spise? :) (takknemmelig for hurtig svar siden jeg spiser sjokolade fra Cloetta akkuratt nå!! haha! :P

Er "mjölksjokolade" du et? Den sukkerfrie?
For den et eg også av og til :) Og eg går ikkje ut av ketolyse pga den.
Men med måtehold, sjølvsagt. Den er lakserende... :)

Kitt 11-01-11 23:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hegus (Innlegg 998997)

Du kan IKKE spise sukkerarter, men du kan trekke sukkeralkoholer fra de totale kabene!;)

alexsandra 11-01-11 23:43

jeg begynte de 8januar så det er ikke mange dagene siden,men når jeg tenker over det så drikker jeg veldig lite vann og for mye pepsi max. har nok ikke rukket og komme i ketose enda for jeg gikk på en idiotisk smell (mc donalds) med ei bekjent. og fy jeg ble så oppblåst i magen. så jeg får telle litt karbo fremover så det går seg til igjen.
jeg ble glad over og høre at dere som har migrene har merket positiv effekt. flott og høre:-)
så da er det og fylle en flaske med vann og sette i nærheten:-)

Ada/80 12-01-11 00:51

Hei! Jeg er ny her, men gleder meg til å bli "kjnt med dere:)

alexsandra 12-01-11 02:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ada/80 (Innlegg 999211)
Hei! Jeg er ny her, men gleder meg til å bli "kjnt med dere:)

velkommen:)

silje_rs 12-01-11 12:09

er d normalt å bli veldig dårlig i magen etter litt over en uke med lav-karbo kost?

Photobscura 12-01-11 12:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje_rs (Innlegg 999502)
er d normalt å bli veldig dårlig i magen etter litt over en uke med lav-karbo kost?

Ikke uvanlig i det hele tatt! Det spørs jo litt på hvordan du har spist tidligere, men dersom kroppen din ikke er vant til mer fett i kosten, så trenger den litt tid til å regulere seg. Det går som regel over etter en liten tid. Jeg tror jeg var litt *host* løs i magen da jeg la om kosten (mens andre blir forstoppet) i et par uker, før det sakte men sikkert gikk over til normalen :).

silje_rs 12-01-11 13:16

okei:) d var veldig godt å høre..j har spist så magert d går ann i noen år så da er d kanskje itte rart d blir en reaksjon nedi her.. fryktelig ubehagelig til tider men da får j bare fortsett:) takk for svar:)

Kitt 12-01-11 13:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje_rs (Innlegg 999577)
okei:) d var veldig godt å høre..j har spist så magert d går ann i noen år så da er d kanskje itte rart d blir en reaksjon nedi her.. fryktelig ubehagelig til tider men da får j bare fortsett:) takk for svar:)

Trapp gjerne litt ned på fettet igjen for så å øke litt sakte! Mye fett brått kan være hardt for de fleste mager!:)

Photobscura 12-01-11 13:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 999579)
Trapp gjerne litt ned på fettet igjen for så å øke litt sakte! Mye fett brått kan være hardt for de fleste mager!:)

Dette er et veldig godt tips! Mange hopper rett inn i et nytt kosthold uten overgang. Det kan være veldig greit å trappe opp/ned på ting i starten!
Altså; trappe opp på fett og ned på karbohydrater ;).

silje_rs 12-01-11 23:39

aha okei..j tar til meg alt her j!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.