Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Ny Giv 2012, blir DU med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50027)

Carisma 20-01-12 12:34

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Jeg er midddels flink med maten (mer fedon møter Grete enn hexeberg...), veldig lite flink med vann, og dårlig på søvn. Likevel tusler det sakte men sikkert nedover! :eek:
Jeg tror jeg vet grunnen: den daglige tekoppen med cocosa oppi. Vidundermiddel! Har opplevd det før også, det er det som løsner det hos meg. :ja:

Rin 20-01-12 13:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1286671)
Jeg er midddels flink med maten (mer fedon møter Grete enn hexeberg...), veldig lite flink med vann, og dårlig på søvn. Likevel tusler det sakte men sikkert nedover! :eek:
Jeg tror jeg vet grunnen: den daglige tekoppen med cocosa oppi. Vidundermiddel! Har opplevd det før også, det er det som løsner det hos meg. :ja:

Det er så bra når man finner en "nøkkel"! Håper den gode tendensen fortsetter! :)

Kanutten 21-01-12 15:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1286671)

:heia: Vakkert! Cocosa er godt. Minstepoden spiser rett ut av glasset med skje. :eek:

Selv sliter jeg om dagen med bivirkninger av noe medisin jeg begynte med for en uke siden; kvalme, oppkast, diare, hodepine, svimmelhet, trøtt etc etc. Håper det snart går over for jeg er bra gira på å trimme mye!

Dietta 21-01-12 16:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1287515)
:heia: Vakkert! Cocosa er godt. Minstepoden spiser rett ut av glasset med skje. :eek:

Selv sliter jeg om dagen med bivirkninger av noe medisin jeg begynte med for en uke siden; kvalme, oppkast, diare, hodepine, svimmelhet, trøtt etc etc. Håper det snart går over for jeg er bra gira på å trimme mye!

Å huff det var ikke bra. God bedring :klem:

Kanutten 21-01-12 16:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1287531)
Å huff det var ikke bra. God bedring :klem:

:klem: Tusen takk!

Kanutten 22-01-12 14:03

Diare i dag også..... :(

Den eneste trøsta må være at vekta går nedover. :p

ToreH 22-01-12 15:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1287984)

Flott, da vet jeg det. :D

Qlio 22-01-12 15:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1288048)
Flott, da vet jeg det. :D

Holder meg hjemme jeg også. ;)

Kanutten; god bedring, håper du har Lambi? :o

Dietta 22-01-12 15:47

Sitat:

Aldri så galt at det ikke er godt for noe da :p
:klem:

Fedona 22-01-12 16:11

Sitat:

God bedring!!

Kanutten 22-01-12 16:58

Hvor lenge skal man gå med bivirkninger grunnet start på ny medisin før man begynner å bli bedre? Det er jo over en uke siden jeg begynte med medisinen, men jeg blir jo bare dårligere og dårligere.

Fedona 22-01-12 17:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1288097)

Hvor lenge skal man gå med bivirkninger grunnet start på ny medisin før man begynner å bli bedre? Det er jo over en uke siden jeg begynte med medisinen, men jeg blir jo bare dårligere og dårligere.

Hva slags medisin er det da? Om du vil si det da... Høres ikke bra ut det der. Står det noe i bruksanvisningen? Ville ringt legen i morgen jeg, om det vedvarer. :helsesjek

Kanutten 22-01-12 17:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1288099)
Hva slags medisin er det da? Om du vil si det da... Høres ikke bra ut det der. Står det noe i bruksanvisningen? Ville ringt legen i morgen jeg, om det vedvarer. :helsesjek

Det er blodtrykksmedisin. Zanidip. Det står ikke hvor lenge bivirkningene varer, men jeg har typisk nok fått hele pakka med både vanlige og sjeldne bivirkninger. :( Jeg skal til legen med poden i neste uke, men jeg tror jeg stopper med medisinen likevel i morgen. Jeg er jo ikke arbeidsfør pr nuhh! Svimmel, hjertebank og raser på do hele tiden. :o

Fedona 22-01-12 17:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1288100)
Det er blodtrykksmedisin. Zanidip. Det står ikke hvor lenge bivirkningene varer, men jeg har typisk nok fått hele pakka med både vanlige og sjeldne bivirkninger. :( Jeg skal til legen med poden i neste uke, men jeg tror jeg stopper med medisinen likevel i morgen. Jeg er jo ikke arbeidsfør pr nuhh! Svimmel, hjertebank og raser på do hele tiden. :o

Vet det er noen som får bivirkninger av blodtrykksmedisin. Kanskje du har fått for høy dose? Jeg tar selv Enalapril Sandoz 10 mg for blodtrykket og har ingen bivirkninger. Tar de rett før frokost. Jeg hadde blodtrykk på 200/113 da jeg startet med de... Enn du? Og hvor stor dose tar du?

Kanutten 22-01-12 17:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1288106)
Vet det er noen som får bivirkninger av blodtrykksmedisin. Kanskje du har fått for høy dose? Jeg tar selv Enalapril Sandoz 10 mg for blodtrykket og har ingen bivirkninger. Tar de rett før frokost. Jeg hadde blodtrykk på 200/113 da jeg startet med de... Enn du? Og hvor stor dose tar du?

Jeg tar laveste dose dvs 10 mg. Jeg har testet Amlodipine også, de måtte jeg kutte ut fordi føttene ble iskalde, ikke mye blodomløp i dem. Jeg bruker dessuten Diovan Comp, men legen min klarer ikke få ned trykket med den alene (dvs jeg bruker diural også). Jeg gikk med registrering og snittet var 200/145, undertrykket alt for høyt. Blahhhh :mad: Tror jeg skal gå meg en rolig tur på tredemølla.

Fedona 22-01-12 17:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1288110)
Jeg tar laveste dose dvs 10 mg. Jeg har testet Amlodipine også, de måtte jeg kutte ut fordi føttene ble iskalde, ikke mye blodomløp i dem. Jeg bruker dessuten Diovan Comp, men legen min klarer ikke få ned trykket med den alene (dvs jeg bruker diural også). Jeg gikk med registrering og snittet var 200/145, undertrykket alt for høyt. Blahhhh :mad: Tror jeg skal gå meg en rolig tur på tredemølla.

Det var skyhøyt blodtrykk! Ville ikke ha sluttet med de før jeg hadde kontaktet legen! Ring i morgen tidlig du! Så håper jeg han/hun kan finne en annen måte å få ned blodtrykket på, for sånn kan du jo ikke gå! Riktig god bedring til deg! Få høre hvordan det går :klem:

Kanutten 23-01-12 18:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1288113)
Det var skyhøyt blodtrykk! Ville ikke ha sluttet med de før jeg hadde kontaktet legen! Ring i morgen tidlig du! Så håper jeg han/hun kan finne en annen måte å få ned blodtrykket på, for sånn kan du jo ikke gå! Riktig god bedring til deg! Få høre hvordan det går :klem:

Snakket med legen i dag. Jeg fikk ikke lov til å slutte med tabeletten, men jeg kunne dele den og ta bare halvparten. :ja:

Nå sitter jeg her svett og nydusjet etter en lang økt på jobb. Tredemølla mi er gull verdt! :heia:

Det KAN jo kanskje hende at blodtrykket har økt siden jeg begynte trene.... Går opp før det går ned liksom.

Fedona 23-01-12 22:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1288714)
Snakket med legen i dag. Jeg fikk ikke lov til å slutte med tabeletten, men jeg kunne dele den og ta bare halvparten. :ja:

Nå sitter jeg her svett og nydusjet etter en lang økt på jobb. Tredemølla mi er gull verdt! :heia:

Det KAN jo kanskje hende at blodtrykket har økt siden jeg begynte trene.... Går opp før det går ned liksom.

Det var godt du ringte!Det er ikke bra å bare kutte de ut, så ble litt bekymra ;) Håper det blir bedre nå :) Tredemølle er sikkert kjempebra for deg. Stå på!

Lilleslem 24-01-12 10:39

Har vært flink og økt treningen og redusert karbomengden, likevel.......Vekten står stille.

Kanutten 24-01-12 11:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lilleslem (Innlegg 1289115)
Har vært flink og økt treningen og redusert karbomengden, likevel.......Vekten står stille.

:heia: Flink er du likevel! Jeg har selv gått min runde på tredemølla i dag. :heia: Flink jeg også! :D

Dietta 24-01-12 11:26

Jeg har ikke vært flink til å drikke vann. Har tatt meg selv i nakken de siste 2 ukene, og heller innpå mellom 2 og 3 liter. Det virker som det har effekt gitt, for muffintoppen på buksa er betraktelig mindre. (Denne spesielle buksa er vekten min i mangel av en skikkelig en).
Jippi :heia:

Kanutten 25-01-12 19:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1289140)
Jeg har ikke vært flink til å drikke vann. Har tatt meg selv i nakken de siste 2 ukene, og heller innpå mellom 2 og 3 liter. Det virker som det har effekt gitt, for muffintoppen på buksa er betraktelig mindre. (Denne spesielle buksa er vekten min i mangel av en skikkelig en).
Jippi :heia:

Heia for mindre muffintopper! :heia:

Jeg må kanskje begynne notere meg hvor mye vann jeg drikker. Jeg var flink til det tidligere.

Kanutten 25-01-12 19:39

Flink på tredemølla i dag, men en slækk dag på jobb. Har nok ikke gått så mye i dag. Glemte dessuten tellern. :o

I morgen tidlig skal jeg til putten! Nå har jeg gått hos ham 1-2 ganger ukentlig i ett år. Må kanskje ta med kake? :p

Kanutten 26-01-12 12:48

Tredemølla i dag også! :heia:

Men jeg var hos legen med minstepoden i dag. Han hadde ALTFOR lave verdier av d-vit. Han lå helt nede på 17, referanseområdet er 50-150 nmol/L. Og vi som spiser mye fisk!

Dagslyslampa er rigget til på rommet hans, trankapsler hamstret inn og enda mer fisk ligger i frysern.

Dietta 26-01-12 12:58

Så flink du er Kanutten. Skummelt det der med poden og d-vit. Tror man er sikker fordi man spiser myye fisk, og så er man jammen ikke det alikevel.
Vi vil ha SOL !!
Jeg er fortsatt flink med vannet, faktisk så øker jeg inntaket også, fordi jeg plutselig har blitt mer tørst enn før. Mye vil ha mer....;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.